To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

ASX Techniczne - Napęd ASX

krzychu - 26-11-2011, 10:41

Aaaa poszukałem tego posta ścisnąłeś parę informacji i przeoczyłem dopisek STI....

Więc Forester ma otwarty tylny i przedni dyfer i nadrabia trochę elektroniką? Dlatego na którymś tam filmiku wyjechał jednym tylny kołem? Może Subaru mają elektroniczną szperę, ale na pewno nie jest to standardowy gadżet z TC.

Zagadką dalej pozostaje kwestia czy ASX ma takie coś - IMO chyba nie ma.

jaceksu79 - 26-11-2011, 10:43

Cytat:
Aaaa poszukałem tego posta ścisnąłeś parę informacji i przeoczyłem dopisek STI....


i w taki sposób jak człowiek odpowiednio szybko nie zareaguje powstają pomówienia :evil:
:mrgreen:

[ Dodano: 26-11-2011, 10:44 ]
krzychu napisał/a:
Więc Forester ma otwarty tylny i przedni dyfer i nadrabia trochę elektroniką?


oraz precyzją rozkładania momentu między osiami , oraz symetrią mas.. - to takie drobnostki które także przeoczyłeś

[ Dodano: 26-11-2011, 10:45 ]
PS> a co do skody - bardzo fajne solidne auta

krzychu - 26-11-2011, 10:46

jaceksu79 napisał/a:

oraz precyzją rozkładania momentu między osiami , oraz symetrią mas.. - to takie drobnostki które także przeoczyłeś


Bo to są takie drobnostki, że tylko marketing się tym zajmuje :butthead:

vavoom - 26-11-2011, 11:16

jaceksu79 napisał/a:
oraz precyzją rozkładania momentu między osiami , oraz symetrią mas..


Zgodzę się z @krzychu, to taki sam marketing, jak 70% mocy na tylnej osi w Mitsubishi.
Coś takiego może ma znaczenie w F1, ale nie w samochodzie osobowym, gdzie wystarczy lepiej zbudowany kierowca i już jest 100kg więcej po jednej stronie auta...

JCH - 26-11-2011, 12:13

krzychu napisał/a:
Więc Forester ma otwarty tylny i przedni dyfer i nadrabia trochę elektroniką? Dlatego na którymś tam filmiku wyjechał jednym tylny kołem?
Któreś roczniki Forestera (nie wiem które) i zdaje się, że uturbione mają z tyłu szperę. Mógł być to taki właśnie Forek.
jaceksu79 - 26-11-2011, 12:26

krzychu napisał/a:
Bo to są takie drobnostki, że tylko marketing się tym zajmuje

vavoom napisał/a:
Zgodzę się z @krzychu, to taki sam marketing,


rozkład momentu między osiami czy rozkład mas podczas pokonywania zakrętu-jeżeli to są wam drobnostki, to o czym mam z wami pisać?
Jeździłem, naprawiałem, testowałem, uczyłem się tego - mam swoją opinię. A to co wy myślicie, to mnie... ](*,)
Po prostu wsiądź jeden z drugim w imprezę lanos w środku zimy i pojeździj ją (np na jeździe testowej) - może wtedy zrozumiecie znaczenie 4WD w wykonaniu subaru. A nie opinie wystawiane na podstawie filmików z youtube

vavoom - 26-11-2011, 17:00

jaceksu79 napisał/a:
rozkład mas podczas pokonywania zakrętu-jeżeli to są wam drobnostki, to o czym mam z wami pisać?


Nie twierdzę, że to drobnostka, tylko marketing, bo o jakiej symetrii mas można mówić, jeśli samochód prowadzi 100-tu kilowy mężczyzna, bez pasażerów. Albo z pasażerem, siedzącym za kierowcą.
Nie mam nic do Subaru, a tym bardziej napędów tej firmy, to oczywiste, że są świetne.
Tylko pamiętajmy, że większość z nas użytkuje samochody w trybie normalnym, a nie sportowo-wyczynowym czy off-roadowym.
I ja właśnie patrzę na samochody z tego punktu widzenia. Normalnego użytkowania.

Nie wyjaśniłeś jeszcze @jaceksu79, dlaczego w Mitsu "w praktyce na mokrym głębokim śniegu najpierw osiądzie przód, a tył go jeszcze dopchnie...".
Nie twierdzę, że tak jest lub nie - chciałbym wiedzieć, dlaczego /wg Ciebie/ tak się dzieje.

Przeczytałem sporo postów w dziale Outlander, gdzie mnóstwo osób opisywało swoje zimowe wrażenia z jazdy, nigdzie nie spotkałem się z taką opinią, tym bardziej jestem ciekaw.
Wg forumowiczów, dopóki Outlander nie zawiśnie na podwoziu, to idzie jak ratrak. Pomijam przypadki zagrzebania się na plaży przy TC On...

jaceksu79 - 26-11-2011, 17:50

vavoom napisał/a:
Nie wyjaśniłeś jeszcze @jaceksu79, dlaczego w Mitsu "w praktyce na mokrym głębokim śniegu najpierw osiądzie przód, a tył go jeszcze dopchnie...".


przeczytaj jeszcze raz wszystko co pisałem w tym temacie - nie mam zamiaru 100 razy się powtarzać

[ Dodano: 26-11-2011, 17:53 ]
Cytat:
Tylko pamiętajmy, że większość z nas użytkuje samochody w trybie normalnym, a nie sportowo-wyczynowym czy off-roadowym.
I ja właśnie patrzę na samochody z tego punktu widzenia. Normalnego użytkowania.


impreza 2.0R nie jest samochodem sportowym, a tym bardziej off road - i dalej nie rozumiesz o czym piszę

Więc jeszcze raz jak nie doczytałeś
jaceksu79 napisał/a:
Po prostu wsiądź jeden z drugim w imprezę lanos w środku zimy i pojeździj ją (np na jeździe testowej)


vavoom napisał/a:
Przeczytałem sporo postów w dziale Outlander, gdzie mnóstwo osób opisywało swoje zimowe wrażenia z jazdy


miałem porównanie do innych aut tej klasy i opisałem swoją opinię - po tym co przejedzie SAWD outlander II nie ma szans - ale niestety za sawd trzeba więcej zapłacić

I przestań w końcu teoretyzować tylko postaraj się w jakiś sposób pojeździć tymi autami i wtedy wyraź swoją opinię

[ Dodano: 26-11-2011, 18:01 ]
PS. no ale jeszcze wracając do rozkładu mas:
L200 na sztywno zblokowany i na reduktorze nie dał rady wyrwać lancera z błota stojąc na równym mokrym polbruku( po prostu podskakiwał)
Forester w podstawowej wersji bieda z prostym 2 litrowym silniczkiem benzynowym ale z SAWD wyrwał za pierwszą próbą bez najmniejszego problemu

Kierowcą forestera w tym momencie był Jackie z tego forum

Nawet na mojej twarzy wywołało to zdziwienie.... tyle właśnie ma rozłożenie mas mimo masy kierowcy, już nie pisząc o zwykłym prostym codziennym pokonywaniu zakrętów ( SAWD sub. i rozmieszczenie środka ciężkości)

vavoom - 27-11-2011, 13:19

jaceksu79 napisał/a:
vavoom napisał/a:
Nie wyjaśniłeś jeszcze @jaceksu79, dlaczego w Mitsu "w praktyce na mokrym głębokim śniegu najpierw osiądzie przód, a tył go jeszcze dopchnie...".

przeczytaj jeszcze raz wszystko co pisałem w tym temacie - nie mam zamiaru 100 razy się powtarzać


Tak, wyjaśniłeś, bo jest przepaść między Subaru a Mitsu, bo jedne mają centralny z wiskozą, a drugie sprzęgło wielopłytkowe itd...


jaceksu79 napisał/a:
miałem porównanie do innych aut tej klasy i opisałem swoją opinię - po tym co przejedzie SAWD outlander II nie ma szans - ale niestety za sawd trzeba więcej zapłacić


Masz na myśli Outlandera GT z S-AWC? Wątpie, czy ktoś na tym forum opisywał wrażenia z jazdy z tym systemem, natomiast mnóstwo ludzi opisywało bardzo pozytywnie wrażenia z jazdy w zimie zwykłym Outlanderem.
Wymieniłem kiedyś auta 4x4, z którymi miałem styczność, nie było tam Subaru. I nigdy nie poddawałem w wątpliwość jego napędu, natomiast interesuje mnie ten temat, więc i oglądam filmiki, na których różne auta radzą sobie lub nie, i pytam. I przede wszystkim, nie udaję wszechwiedzącego.


jaceksu79 napisał/a:
L200 na sztywno zblokowany i na reduktorze nie dał rady wyrwać lancera z błota stojąc na równym mokrym polbruku( po prostu podskakiwał)

Akurat z L200 z SS mam styczność na codzień, to auto podskakuje na czym się tylko da. Nic dziwnego, to pick-up, auto o przeznaczeniu budowlano-rolniczym z lekkim tyłem, jazda zimą tym autem to wyzwanie. Ale wystarczy wrzucić 200-300 kg na pakę i auto zaczyna zupełnie inaczej się zachowywać.

Proponuję zakończyć tę dyskusję i wrócić do niej, kiedy poznamy odpowiedź na pierwotne pytanie - czy ASX/Outlander wygrzebią się jednym kołem.

tomekrvf - 28-11-2011, 22:45

vavoom napisał/a:
kiedy poznamy odpowiedź na pierwotne pytanie - czy ASX/Outlander wygrzebią się jednym kołem.

Nie wygrzebie się - uzytkownik spali sprzęgło :mrgreen:

jaceksu79 - 28-11-2011, 22:54

tomekrvf napisał/a:
Nie wygrzebie się - uzytkownik spali sprzęgło :mrgreen:


Potwierdzam - to tak w wielkim skrócie :headbang: :mrgreen:

vavoom - 29-11-2011, 09:59

jaceksu79 napisał/a:
tomekrvf napisał/a:
Nie wygrzebie się - uzytkownik spali sprzęgło

Potwierdzam - to tak w wielkim skrócie


No tak, nikt z Was nie przeprowadził takiego testu, ale oczywiście doskonale wiecie, że nie tylko by nie ruszył, ale także, że użytkownik spali sprzęgło. A ktoś mi tu zarzucał teoretyzowanie... ;P

W tym przypadku pytanie dotyczy głównie działania TCL - przypuszczam, że rzeczywiście jednym kołem nie ruszy, ale skoro przy włączonej kontroli trakcji VW Passat czy Skoda Octavia dały radę, to tylko test może dać jednoznaczną odpowiedź.
A jeśli nie jednym kołem, to czy dwoma... (brak przyczepności po jednej stronie auta)

Poprawka, Passat nie dał rady :)

krzychu - 29-11-2011, 10:08

vavoom napisał/a:
VW Passat


Jeszcze nie widziałem.

vavoom napisał/a:
Skoda Octavia


Ale z HDS.

vavoom - 29-11-2011, 10:34

krzychu napisał/a:
Ale z HDS.


Przy jednym z filmików, gdzie Subaru z otwartymi dyframi stało jedną stroną na rolkach, @jaceksu79 twierdził, że wystarczy włączyć kontrolę trakcji i pojedzie.

Zabrzmi to banalnie, ale czym HDS, EDS różni od TCL? W obydwu przypadkach wykorzystywane są hamulce, więc gdzie jest różnica, w sile dohamowania?

krzychu - 29-11-2011, 10:41

vavoom napisał/a:

Zabrzmi to banalnie, ale czym HDS, EDS różni od TCL? W obydwu przypadkach wykorzystywane są hamulce, więc gdzie jest różnica, w sile dohamowania?


Znaczy skoda ma to bardzo rozbudowane bo skrótów jest więcej można wejść w jakiś konfigurator i sobie poczytać: ESP, ABS, ASR (obniżanie momentu silnika przy utracie przyczepności podczas przyśpieszania - to macie) , MSR (jakieś wspomaganie hamowania silnikiem), EBD (korektor siły hamowania - też macie), HBA (Asystent nagłego hamowania - macie), TMP (to akurat miernik ciśnienia w oponach - amerykańskie Mitsubishi to mają), HHC (kontrola ruszania na wzniesieniu to niektóre Mitsubishi mają).

Ja się śmieję, że część tego wynika ze zmiany softu w sterowniku ESP.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group