To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[XX-92]Galant E3xA i starsze - Luźne rozmowy o naszych Galantach E3 i starszych

kwazar1 - 28-11-2015, 19:43

se7en opowiedz co oglądałeś ciekawego
se7en - 29-11-2015, 14:16




:lol: :lol: :lol: :lol:

to przez robertdg, mi wyslal linka na pw :) :lol:

robertdg - 29-11-2015, 14:21

Same rodzyny ;-)
se7en - 29-11-2015, 14:36

robertdg napisał/a:
Same rodzyny ;-)


poczekaj aż szary jeszcze podjedzie do fotki i beda 3 :lol:

[ Dodano: 29-11-2015, 18:57 ]
jest gdzies temat o zczytaniu błedów (jak ? ) z checka? :D

bo jakos znalesc nie moge :)

robertdg - 29-11-2015, 22:06

http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=7526
se7en - 29-11-2015, 22:16

dzieki, tylko nadal nie wiem gdzie to jest, obok ecu za deska ? po tych nazwach w tytule nie dziwie sie ze nie umie wyszukac stosownych info :]
robertdg - 30-11-2015, 07:02

Napisz do Krzyzaka http://forum.mitsumaniaki...iewprofile&u=47
Krzyzak - 30-11-2015, 20:42

złącze jest przy pedale sprzęgła, pin nr 1 to lewy górny, a masa to prawy dolny, podłączasz diodę na 12V i włączasz zapłon a dioda mruga błedami
se7en - 30-11-2015, 20:46

o dzieki, za rzetelny opis, jutro postaram sie ogarnac :D
Piwor - 01-12-2015, 12:07

se7en napisał/a:
czemu? :shock: mam obecnie dwa w fajnym stanie :mrgreen:


Masz dwa galanty starsze niż E3XX, o których była mowa?

se7en - 01-12-2015, 17:06

Piwor napisał/a:

Masz dwa galanty starsze niż E3XX, o których była mowa?

niestety, ja mam wszystkie E33A ;)

a co szukasz takich? 8)

przy okazji moge prosic o odczytanie błedow??


https://youtu.be/pKTmuLdDIyo

nie bardzo wiem jaka tu kolejnosc, zupełnie inaczej niz mialem w Toyocie kiedys :roll:


przy okazji - check engine gaśnie 'czasami' podczas jazdy i wraca :roll:
odnioslem wrazenie ze na 'dziurach' najczesciej potrafi zgasnac :roll:
czyzby to jakiś styk ... hmm


edit:

znalazlem na necie w pdf i chyba dobrze odczytalem (moze moze sie ktos upewnic? )
wychodzi na to że:

41 - Injector
15 - Motor Position Sensor


może mnie ktos naprowadzic co to konkretnie moze byc? zaplon? pozycja silnika...? :|

ps. kody wziete z tego tekstu:
V6 and 89-95 4 Cyl.
(Exc. 95 Eclipse)
Voltmeter or Test Light
DiTECH INJECTION™
11 Oxygen Sensor.
12 Air Flow Sensor.
13 Intake Air Temperature Sensor.
14 Throttle Position Sensor.
15 Motor Position Sensor.
21 Engine Coolant Temperature Sensor.
22 Crank Angle Sensor.
23 TDC/CMP Sensor.
24 Vehicle Speed Sensor.
26 BARO Sensor.
31 Knock Sensor.
32 Manifold Absolute Pressure Sensor.
36 Ignition Timing Adjustment Signal.
39 Oxygen Sensor.
41 Injector.
42 Fuel Pump.
43 EGR.
44 Ignition Coil, 4 Cylinder.
44 Ignition Coil Power Transistor Unit, V6 Cylinders 1 & 4.
52 Ignition Coil Power Transistor Unit, V6 Cylinders 2 & 5.
53 Ignition Coil Power Transistor Unit, V6 Cylinders 3 & 6.
55 Idle Air Control Valve/Servo Valve Position Sensor.
59 Oxygen Sensor (Rear), 4 Cylinder.
59 Left hand Bank Heated Oxygen Sensor, V6.
61 Cable from Transaxle Control Unit, For Transmission
61 Torque Reduction Signal (A/T).
62 Induction Control Valve Position Sensor (Non Turbo).
69 Right hand Bank Heated Oxygen Sensor.
71 Traction Control Vacuum Solenoid.
72 Traction Control Ventilation Solenoid.
95-98 Eclipse (Non-Turbo) Retrieval Without Scan Tool
Cycle the ignition key On-Off-On-Off-On within 5 seconds.
Count the number of times the malfunction indicator lamp (check engine lamp) on the
instrument panel flashes on and off. The number of flashes represents the trouble code.


http://www.mivec.co.nz/tech/Mitsu_DiagCode.pdf

Krzyzak - 02-12-2015, 17:43

dobrze odczytałeś - 15 i 41
41 to wtryskiwacze, więc jeśli oporność każdego wynosi te kilkanaście omów (ok 13-16) to może kwestia emulatora wtrysków przy pracy na LPG (jeśli jest LPG)
15 to czujnik położenia przepustnicy, więc możliwe, że masz przetarte ścieżki lub jest źle ustawiony - zmieniałeś jego położenie?

se7en - 02-12-2015, 17:50

Krzyzak napisał/a:
41 to wtryskiwacze, więc jeśli oporność każdego wynosi te kilkanaście omów (ok 13-16) to może kwestia emulatora wtrysków przy pracy na LPG (jeśli jest LPG)


nie ma lpg, choc jest w planie (dziwne ze wtryskiwacz, w koncu silnik chodzic rewelacyjnie, przyspiesza jak fabryka kazała)

postaram sie jutro sprawdzic miernikiem opornosc wtrysków
choc czasami jak odpali trzyma 500 obrotow i zgasnac potrafi, a raz odpali porzadnie

Krzyzak napisał/a:
15 to czujnik położenia przepustnicy, więc możliwe, że masz przetarte ścieżki lub jest źle ustawiony - zmieniałeś jego położenie?


nic nie ruszalem, myślalem ze to czujnik połozenia wałka
jak go ustawic? lub moze po prostu gdzie go znalesc, wezne z trzeciego galanta czesci, bedzie na 100% na czesci wiec mam z czego brac (podobnie wtrysk)

Krzyzak - 02-12-2015, 18:17

opis błędów wziąłeś z Eclipse 95, stąd pewnie rozbieżność w interpretacji

pamiętaj, że w E3x były min. 2 rodzaje czujników TPS - mały i duży, musisz dopasować
ustawia się tak, by między 1 a 2 stykiem było ok. 1000 omów po pełnym cofnięciu throttle plate - czyli przepustnicy; a cofa się tak, że po włączeniu zapłonu silnik lekko otwiera przepustnicę i trzeba poczekać ok. 20 sek. aż zrobi bzzzzz i się cofnie - wtedy można zdjąć wtyczkę z TPS i ustawiać by była wskazana oporność
właściwie prawidłowo powinno się mierzyć napięcie - by było 0.5V - możesz się wkłuć we wtyczkę i wtedy podłączać miernik
na początek możesz ustawić TPS żeby śrubki były pośrodku zakresu regulacji
czasem wycierają się ścieżki w czujniki - możesz sprawdzić czy w pełnym zakresie regulacji między 1 a 2 stykiem oporność zmienia się ciągle; jak są przerwy to TPS do wymiany

co do wtrysków to może kabel luźny albo wtyczka

sory, edit - chyba ja źle spojrzałem, rzeczywiście 15 to MPS czyli Motor position sensor - więc czujnik silnika przepustnicy - chodzi o tą wtyczkę na silniczku od boku, 6 stykową
2 przewody są od sterowania silniczka (5 i 6 chyba), a od MPS jest styk 2 i 3, ich oporność powinna wynosić ok. 5 kilo omów

se7en - 02-12-2015, 18:36

ok dzieki wielkie, dam znac jak efekty :D

[ Dodano: 03-12-2015, 14:06 ]
dzisiaj ciezki dzien, przepustnica przeczyszczona, wtyczki wszystkie ok, niestety bład nadal, i sie zastanawiam czy na pewno dobrze szukamy , bo...
https://www.google.pl/url...108538919,d.bGg

wg tych kodów błedów w pdf, nr 15 to zawór regulacyjny predkosci obrotowej biegu jałowego lub jej obwód - w końcu ja mam problemy na odpaleniu z obrotami - są niskie ok 500 czasem ok (wtedy blad swieci lub nie) wiec moze tu jest sedno sprawy? btw gdzie sie ten zawór znajduje? w przepustnicy?


a druga sprawa - bład wtrysków usuniety, powyciagalem wtyczki i na nowo włozylem i po problemie... :| :mrgreen:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group