Outlander I GEN Techniczne - [I 2.0] Potrzebna ława/sanki do Outka
Zerwikaptur - 26-05-2021, 15:10
elektryk napisał/a: | To zdjęcie z warsztatu "opcja 1" wygląda bardzo podobnie jak zdjęcie które kiedyś widziałem w ofercie z regenerowanymi sankami, więc może to jest część oryginalna, naprawiona i zabezpieczona.
PS, moje tylne sanki po zakonserwowaniu nadal leżą i czekają na wymianę, termin wymiany już za tydzień. |
Bzyk_R1 napisał/a: | Ja bym brał nowe (bo pasują) i zabezpieczył je po swojemu. Trzeba zmatowić i położyć dobre farby na zewnątrz i wosk do środka. Ja bym nie piaskował. |
Opcja 1. to też chińczyk, także wziąłem nowy wózek (Novi - opcja 2.) i zrobiłem jak zalecacie, po zmatowieniu pomalowany Corizonem jako podkładem antykorozyjnym a na wierzch NOXUDOL 900, do środka NOXUDOL 750. Piaskować faktycznie nie ma sensu bo ta ich farbka schodzi prawie sama. Dzięki za sugestie!
Turbocbr - 26-05-2021, 16:25
Cytat: | także wziąłem nowy wózek (Novi - opcja 2.) i zrobiłem jak zalecacie, po zmatowieniu pomalowany Corizonem |
Corizon to podklad reaktywny na korozję. Na nowe sanki lepiej nałożyć podkład epoksydowy np.Transpoxy Masterbond Aluminium . A później to co już chcesz
Zerwikaptur - 26-05-2021, 16:42
Turbocbr napisał/a: | Cytat: | także wziąłem nowy wózek (Novi - opcja 2.) i zrobiłem jak zalecacie, po zmatowieniu pomalowany Corizonem |
Corizon to podklad reaktywny na korozję. Na nowe sanki lepiej nałożyć podkład epoksydowy np.Transpoxy Masterbond Aluminium . A później to co już chcesz |
Ze starego zawieszenia reanimowałem wahacze wzdłużne, więc tam podkład reaktywny zdecydowanie był zalecany a nie chciałem już 2 różnych środków kupować, ale faktycznie ten Masterbond wygląda obiecująco, przy następnej wymianie wózka za 3 lata pewnie spróbuję
[ Dodano: 24-06-2021, 14:39 ]
Jak ktoś ma warunki do pracy to oddam za przysłowiową flaszkę do regeneracji stary most (odbiór w Gdańsku).
h404 - 05-08-2021, 13:41
Odebrałem dzisiaj sanki KOWZE i przyznam że trochę strach to zakładać :/ . Blacha cienka i miękka, są bardzo lekkie, ważą zaledwie 8,6kg (oryginalne ponoć 18kg)
Wahacza z tego nie wyrwie? Mam na myśli mocowanie z przodu.
roger18sx - 29-08-2021, 19:09
Waga mówi sama za siebie.Zaoszczędzili na grubości blachy. Jak się nie będziesz wściekać po bezdrożach to trochę to wytrzyma.
h404 - 30-08-2021, 00:53
Zwróciłem, nie nadawały się do montażu. Gwinty nie pokrywały się z otworami - wady produkcyjne, niejasne zasady gwarancji (konserwacja traktowana jako "ingerencja").
Założyłem używane oryginalne. Tu nawet nie chodzi o jazdę po bezdrożach a np. naprężenia wywołane gwałtownym mocnym hamowaniem. Fabrycznie mocowanie wahacza z przodu wykonane jest z bardzo grubej blachy w zamienniku wygląda zbyt delikatnie.
turbot - 30-08-2021, 16:18
Hej, czy próbował ktoś sanki firmy MAPCO albo Diederich? Są lepsze od chińszczyzny?
Chodzi o te: https://www.autoczesciexp...sci/oe-mr961222
Na Allegro widzę też pełno wózków firmy "Peter Steiner" - ktoś wie co to jest? Bo mi to pachnie dalekim wschodem
[ Dodano: 23-09-2021, 01:17 ]
PS. Kupiłem Diederich na niemieckim Ebayu. Wg producenta waży ponad 11 kg. Wygląda na chińszczyznę z niemiecką naklejką, więc niewykluczone że przepłaciłem
tremens - 04-10-2021, 09:59 Temat postu: Sanki przód Witam
Proszę pomóżcie jakie sanki wybrać do przodu. Na allegro jest tego trochę ale nie wiem które ? Boję się kupić badziewie aby później nie było niespodzianek przy montażu. Nie szukam najdroższe. Chodzi o dobrej jakości w rozsądnej cenie no i nowe. Z góry dziękuję Wojtek
Bizi78 - 04-10-2021, 10:01
Temat sanek masz parę tematów niżej.
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=91253&start=0
ogrodnikmat - 05-12-2022, 19:35
przyszło i u mnie na wymianę sanek czy dużo jest roboty z wymianą? w garażu z kanałem dam sobie rade czy lepiej zlecić warsztatowi...??? bo i tak geometrie trzeba ustawiać. jeden na widok ot1 zrezygnował mówiąc że nic się tam nie odkręca.. .ile może kosztować taka wymiana sanek??? sanki zakupione i zakonserwowane dodatkowo...
Bzyk_R1 - 06-12-2022, 20:28
ogrodnikmat, wszystko zależy w jakim stanie jest wózek i wszystkie połączenia śrubowe. Jest sporo rzeczy do odkrecenia. Musisz opuścić wydech, odkręcic kolumnę kierowniczą, wahacze stabilizator, wsporniki. Pokażę Ci jak wyglądają moje sanki zdemontowane, to da Ci spory pogląd na zakres prac.
Krzyzak - 07-12-2022, 08:56
W jakimś O1 robiłem wahacz kiedyś - oczywiście urwała się ta koronka, co trzyma śrubę w środku sanek. Trzeba było ciąć i spawać. To już u kolegi musiałem na podnośnik wjechać... Skończył się gaz do MIGa, to kolega z gaśnicy ciągnął...
nahar - 09-12-2022, 18:47
Sruby w standardzie sie urywaja. Czasem zdarzynsie ze nie, ale to raczej wyjatki. Masa paskudnej roboty, mechanicy nie chca brac, bo zeby sie oplacalo to by musieli ceny z kosmosu wolac.
Krzyzak - 10-12-2022, 22:46
Śruba była ok - od wahacza urwała się taka koronka, która trzyma nakrętkę na miejscu - efekt: śruba kręciła się w wahaczu razem z nakrętką i trzeba było ciąć sanki od spodu a potem dospawać nakrętkę od nowa.
ogrodnikmat - 25-12-2022, 12:11
sanki wymienione. niestety trochę kosztowała wymiana bo za robote warsztat wziął 1300zł. samemu bym nie zrobił, znajomy mechanik nie chciał się podjąć. inny zakład podał 150zł za roboczogodzine. więc tanio nie jest... oby przyszły rok był mniej kosztowny... choć nie zapowiada się bo transfer się kończy.... (opiłki w oleju i szarpanie)
|
|
|