To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander I GEN Techniczne - Rozrząd O1 i O1T temat zbiorczy

Bzyk_R1 - 19-08-2019, 13:51

sebeqq, ja jeżdżę na tym zestawie i chyba 90% turbiaków które znam z tym że rolki mam NTN, a pompę wody kupiłem GMB. U nas w okolicy tylko jeden mechanik zrobi ten rozrząd. Reszta nie umie zablokować wałka balansu i nie chcą nawet się nauczyć.

Odezwij się do mnie na PW i podjedź do Pińczowa, obgadamy temat.

Chevaller - 10-11-2019, 22:05

Kto na Śląsku ogarnia ten rozrząd?
Anonymous - 10-11-2019, 22:14

Nie chcę podpaść moderacji, ale szczerze co tam jest niby do roboty i blokowaniem wałka? Pomijając, że to zwykły wałek balansujący i blokada nie jest potrzebna?

Jedyne co potrzebne po sprawdzeniu tego silnika to blokada ramienia napinacza i jedyne co może człowieka wkurzyć to nastawa napięcia wstępnego paska.

Cały rozrząd przecież i tak opiera się na znakach ;)

jaroo0 - 10-11-2019, 22:28

samael16 napisał/a:


Jedyne co potrzebne po sprawdzeniu tego silnika to blokada ramienia napinacza i jedyne co może człowieka wkurzyć to nastawa napięcia wstępnego paska.


Kółko na walku balansującym ma znak, owszem, ale trzeba go tak zgrać z kołem od pompy olejowej by wszedl, np srubokret, w otwor obok rozrusznika. Jeżeli wałka nie ustawi to 50% szans na to że bedzie buczec silnik powyzej 3000 rpm.


Anonymous - 10-11-2019, 22:32

Zasada działania wałków balansujących, sprawdzasz czy lewy czy prawy silnik :D
Wałek sam ma się ustawić na znak jak się ustawia to jest ok :)

Zero filozofii w tym.

Zapomniałem jeszcze napinacz rolki, szkoda, że nie pasuje z VW bo wygodniejszy by był

Bzyk_R1 - 10-11-2019, 22:45

samael16, cieszymy się że mamy kolejnego mechanika na forum, pomoc się przyda. Na szczęście w tej generacji VW nie wsadził swoich brudnych łap. Koniec OffTopica.
Anonymous - 10-11-2019, 22:55

Przydało by się z tym napinaczem, robiłem pierwszy raz ten rozrząd i jednak to jest upierdliwe, napinanie paska wstępnie na czuja a potem 15 min czekania, chyba dopiero idealnie mi to wyszło za 5 razem.

Pytanie w sumie o sam przyrząd do napinania rolki.
VW ma fajną rączkę, gdzie mam dużo miejsca na klucz dynamo z nasadką 3/8 cala.
Ten co przyszedł z blokadami z allegro ma wadę, używając grzechotki na 1/4 cala nie dam rady podejść nasadką 3/8. I musiałem użyć zwykłego prostego kluczyka na 1/4 aby zmieściło się to wszystko.

Oryginalny przyrząd od Mitsu jest inaczej zaprojektowany?

Bzyk_R1 - 10-11-2019, 23:24

W Turbo mamy tylko manuale. Jeżeli ktoś będzie miał do wymiany olej w automacie w 2,4 to możesz proponować prywatnie. Nie spotkałem się z takim zapytaniem tutaj raczej. Możesz uderzyć z tematem w dziale 2 i 3 generacji tam już często się o tym rozmawia. Ai silniki masz VW tam :wink:
Anonymous - 11-11-2019, 07:23

2 wałkowy tdi zgadza się bo już robiłem go w Mitsu i tu mnie nikt nie pytał, czy dam sobie radę :)

Tak szczerze, jak by mi nie powiedział chłopak i nie pytał, to bym nie wiedział, że to takie robi kłopoty ludziom, a ja po prostu autodata jak zawsze i gotowe.

Dla rolki napinającej główny pasek nie ma patentu prawda? Tylko zwykłe wyczucie i praktyka.

jaroo0 - 11-11-2019, 09:33

Zestawem blokady, który nie jest potrzebny to np. Firmy Tesam S0000820. Wałki można zablokować dwoma kluczami. Napinacz na praktyke lub wg opisu 3.5nm to wlasciciwie lekkie muśniecie kluczem w lewo

"Obrócić rolkę napinającą momentem 3,5 Nm. w lewą stronę. Zastosować przyrząd nr MD998767.
(Rys. 10 B) Dokręcić śrubę rolki napinacza. (Rys. 10 A) Moment dokręcenia: 48 Nm"

Tu pięknie opisane dla galanta 4g63:
https://motofocus.pl/technika/11767/szczegolowa-instrukcja-wymiany-paska-rozrzadu-na-przykladzie-mitsubishi-galant-2-4-gdi-1997-2005-kod-silnika-4g64

W autodacie jest rysunek blokady wałka w specjalnym otworze, ale jak widać po problemach buczenia nie każdy mechanik łapie o co chodzi i robi to jak w VW :p

Anonymous - 11-11-2019, 10:06

No bo z tego potrzebna blokada ramienia napinacza plus do tego kluczyk na dwa otwory w rolce i tyle.

Napinacz nowy przychodzi zawsze zablokowany, wiec jego blokada niepotrzebna.

W autodacie jest "Odczekać 15 minut." więc tego się będę trzymać :) w końcu jak coś się stanie to jak mam pozwać motofocusa skoro się za niego nie płaci?

Czyli dalej rolka na wyczucie, aż się uda, czyli praktyka i praktyka.

Serio dalej nie rozumiem, co jest takiego niezwykłego z wałkiem balansującym ani to się niczym nie różni, czy to bmw, mercedes, vw i każdy inny. Zresztą w VW to się urywa wałek pompy oleju :D z 5zł robią się naprawy na 3-5 tys :D

Ma się sam ustawić na znak i zakręcić na prawo i tyle.

jaroo0 - 11-11-2019, 10:28

I dlatego walek balansujący trzeba zgrac z kółkiem od pompy olejowej.
1 obrot balansu to 1/2 obrotu pompy. Zgrywa sie dopiero po drugim razie obkrecenia kolkiem pompy olejowej - jak pamiętam

Należy wiec ustawić walek balans na znak, a w zaslepke wciskac srubokret. Jal wejdzie 6cm znaczy że jest ok jak tylko 2cm to trzeba obkrecic kółkiem od pompy oleju. Wtedy wchodzi 6cm i na znaki.

Jak to pominiesz to 50% szans ze auto bedzie odpalac i jeździć normalnie ale zawsze silnik bedzie buczec podczas jazdy powyzej 3tys rpm

No tak 4g63 mają i kropka. :)

Anonymous - 11-11-2019, 10:32

Dalej nie rozumiesz :D Nie trza tego czegoś, jeśli dobrze ustawisz to masa wałka po to zresztą jest sama się ustawia na znak zgodnie z prawym obrotem silnika, jak się cofa to jeszcze jeden obrót i gotowe.

50% jest jak nie znasz zasady działania wałków balansujących i wtedy musisz użyć blokady, lub masz to w dupie i robisz tylko na znaki.

Bizi78 - 11-11-2019, 11:00

Tylko dodam, że próby sprzedaży części, polecania swojego warsztatu (ogólnie działalność zarobkowa) są na forum zabronione.
Szczególnie piję tu do nowego na forum kolegi
:wink: .

jaroo0 - 11-11-2019, 13:46

samael16 napisał/a:
Dalej nie rozumiesz :D Nie trza tego czegoś, jeśli dobrze ustawisz to masa wałka po to zresztą jest sama się ustawia na znak zgodnie z prawym obrotem silnika, jak się cofa to jeszcze jeden obrót i gotowe.

50% jest jak nie znasz zasady działania wałków balansujących i wtedy musisz użyć blokady, lub masz to w dupie i robisz tylko na znaki.


7 tys przejechałem na tylko znakach.. Przy rozbiórce obkrecilem 360 stopni kółkiem na pompie olejowej w prawo. Wtedy srubokret wszedl 6cm. Od tej pory zero buczenia.
1 obrot balansu ma sie tak jak 1/2 obrotu walka pompy olejowej.

Nie wiem jak ci to wytłumaczyć. Wróci do Ciebie auto z silnikiem 4g63 że brzeczy i buczy silnik to wspomnisz moje wypociny :)


A blokady nie są potrzebne.. To nie VW.
Pozdro.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group