To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - Biały Avance kombi EA5W 2001r. w manualu aka "Biały Miś

mkm - 21-10-2014, 19:24

a jeżeli nie jest zapięty to dlaczego?
MKV, przeczyść wszystko co dasz radę i przesmaruj.
Śruby i inne elementy metalowe dość mocno się utleniają i klasycznie zacierają :wink:

MKV - 22-10-2014, 15:10

mkm napisał/a:
a jeżeli nie jest zapięty to dlaczego?
MKV, przeczyść wszystko co dasz radę i przesmaruj.
Śruby i inne elementy metalowe dość mocno się utleniają i klasycznie zacierają :wink:


Ten silniczek w jaki sposób odczepić od reflektora? Na zdjęciach widzę że sam silniczek składany jest na zatrzask i można go chyba otworzyć bez większych problemów ale co dalej - WD40 go potraktować? ;)

MKV - 05-12-2014, 16:04
Temat postu: Które świece wybrać?
Które świece byście wybrali:
1. NGK PFR6G-11 (seria LPG Laser Line - platynowe) - 41zł sztuka
http://www.e-ngk.pl/katalogi/sam3.php
http://www.ngk.de/pl/prod...plonowe-lpgcng/

2. DENSO VK20 (seria Iridium Tough LPG) - 51zł sztuka
http://www.e-denso.pl/den...ugh-p-2082.html

Zarówno jeden jak i drugi producent poleca je do LPG i własnie te do silnika 6A13. Obecnie mam Denso IK22 więc z inną ciepłotą niż oryginalnie i po okł 30tys km niestety pojawiają się wypadające zapłony.

3. NGK BKR7E-11 (zwykłe) - 10zł sztuka

4. DENSO PK20PR-P8 czyli platynowe standardowo polecane do tego silnika. - 36zł sztuka

Te dopiski LPG w nazwach serii to chyba tylko w Polsce występują ale jakby nie patrzeć coś w tym jest, że dobra świeca musi być ;)

Fragu - 05-12-2014, 16:22

Ja bym brał zwykłe tanie świece i wymieniał je po 30tys. Teraz mam jakieś Beru z przerwą 0,8 i wszystko śmiga. Wcześniej Denso i też latało aż miło.
MKV - 08-12-2014, 09:35

Fragu napisał/a:
Ja bym brał zwykłe tanie świece i wymieniał je po 30tys. Teraz mam jakieś Beru z przerwą 0,8 i wszystko śmiga. Wcześniej Denso i też latało aż miło.


Też się właśnie zastanawiam nad takim rozwiązaniem. Z drugiej strony te NGK PFR6G-11 to jest to co Mitsubishi oryginalnie chyba pakowało do naszych silników...


Ze zwykłych świec chyba te NGK będą dobre? O Denso TT coś słyszałem jakies niepochlebne informacje... jest też jest NGK V-Line... jakies sugestie ?

MKV - 10-12-2014, 08:36

Zastanawiam się gdzie w układzie zapłonowym może być problem - zdarza się, że podczas przyśpieszania na LPG silnik na chwilę kompletnie nie przyśpiesza - odpuszczę gaz i wcisnę to jedzie normalnie ale czasami się pojawia jakby chwilowe zablokowanie chyba na wszystkich cylindrach jakby mieszanka się nie spalała i wywala wtedy check engine ale przeważnie jest to tylko missfire na 4 cylindrze (czasami na multiple cylinders).
Zastanawiam się czy wymienić tylko świece, czy kable też (NGK mają okł 25tys km przejechane) czy od razu sprawdzać też cewkę (tutaj jest chyba w aparacie zapłonowym??)

Hugo - 10-12-2014, 08:55

Stawiam na padający aparat zapłonowy.
MKV - 10-12-2014, 09:00

Hugo napisał/a:
Stawiam na padający aparat zapłonowy.


Je się jakoś regeneruje? Bo wiem że chyba towar trudno dostępny ??
Częsta usterka w 6a13??
One w przed i poliftach były takie same ?

Hugo - 10-12-2014, 09:26

MKV napisał/a:
Je się jakoś regeneruje?
Tak, najczęściej pada cewka zapłonowa. Regeneruje je np. firma YAKUZA, ogłaszają się na alle...
MKV napisał/a:
Częsta usterka w 6a13??
Niestety tak.
MKV napisał/a:
One w przed i poliftach były takie same ?
Tak.
MKV - 10-12-2014, 09:31

Akurat koło domu mam firmę która zajmuje się regeneracją aparatów zapłonowych ( http://www.jettro.pl/aparaty-zaplonowe.htm ) więc chyba się do nich wybiorę.
Wyjęcie aparatu w tym silniku jest jakieś bardziej skomplikowane czy można to z łatwością szybko zrobić pod domem??

Hugo - 10-12-2014, 09:36

MKV napisał/a:
Wyjęcie aparatu w tym silniku jest jakieś bardziej skomplikowane czy można to z łatwością szybko zrobić pod domem??
Nie jest źle.
1. Odkręcasz i wyjmujesz część dolotu z tylną pokrywą filtra powietrza, przepływomierzem i "trąbą słonia",
2. Odkręcasz 3 śrubki (2 na klucz 10 i 1 na klucz 12) i zdejmujesz osłonę aparatu,
3. Odręcasz 3 śrubki na klucz 8 od kopułki aparatu i odsuwasz na bok,
4. Odłączasz wtyczkę na aparacie,
5. Odkręcasz 2 śruby na klucz 12 mocujace aparat zapłonowy do głowicy i wyciągasz go, jest na oringu, więc poruszaj prawo-lewo i ciągnij, wyjdzie bez problemu.

Ja nie jestem przekonany, że to aparat zapłonowy pada, najpierw sprawdź tańsze opcje (świece, przewody WN, itp.)

Bartek - 10-12-2014, 09:38

Nie jest bardzo trudne, ale gazownik u Ciebie puścił rurkę zasilającą bardzo skutecznie utrudniając dostęp - bluzgi leciały na pół Bródna jak Paweł wymieniał kopółkę ;)
MKV - 10-12-2014, 09:55

Bartek napisał/a:
Nie jest bardzo trudne, ale gazownik u Ciebie puścił rurkę zasilającą bardzo skutecznie utrudniając dostęp - bluzgi leciały na pół Bródna jak Paweł wymieniał kopółkę ;)


No ale co ja mogę - na Hery się pytałem czy wymieniać przewód to powiedzieli że nie ;)
Najpierw świece wymienię ale dziwny ten objaw jest w silniku bo to by chyba na wszystkich świecach jednocześnie musiało występować . Niemniej mam teraz Denso IK22 które mają chyba okł 25tys km przejechane więc coś szybko by padły.

Kable jest sens wymieniać już po 25tys km przy okazji ściągania kolektora ?

Hugo - 10-12-2014, 10:04

MKV napisał/a:
Kable jest sens wymieniać już po 25tys km przy okazji ściągania kolektora ?
Zależy jakiej firmy są. Najpierw sprawdź czy nie mają przebić.
MKV - 10-12-2014, 10:06

Hugo napisał/a:
MKV napisał/a:
Kable jest sens wymieniać już po 25tys km przy okazji ściągania kolektora ?
Zależy jakiej firmy są. Najpierw sprawdź czy nie mają przebić.


NGK



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group