To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - Biały Avance kombi EA5W 2001r. w manualu aka "Biały Miś

Fragu - 01-02-2015, 11:15

Też kiedyś miałem takie skrzypienie - okazało się, że to końcówki kierownicze.
MKV - 01-02-2015, 11:51

Fragu napisał/a:
Też kiedyś miałem takie skrzypienie - okazało się, że to końcówki kierownicze.


Też były wymieniane razem z wahaczami więc się chyba wkurzę :[

jacekxx - 01-02-2015, 14:07

Ostatnio miałem właśnie takie skrzypienie tylko ze z lewej strony. Wymieniłem wachacz lewy prosty i jak ręką odjął, nastała cisza.
MKV - 01-02-2015, 14:15

jacekxx napisał/a:
Ostatnio miałem właśnie takie skrzypienie tylko ze z lewej strony. Wymieniłem wachacz lewy prosty i jak ręką odjął, nastała cisza.


Gorzej, że ja to słyszę z prawej czyli na jedynym niewymienionym... jakby nie mógł zacząć skrzypieć 2 miesiące temu...

MKV - 20-03-2015, 13:55

Podsumowując ostatnio Galant dostał kompletne nowe przednie zawieszenie - wszystkie nowe wahacze, drążki kierownicze oraz prawe łożysko... a lewe też wkrótce będzie wymienione. Dodatkowo tylne skośne wahacze też trzeba było wymienić bo miały koszmarne luzy.

Kilka dni temu dostał też nowe opony na lato - padło na Dunlop SP Sport MAXX RT 225/45ZR17 z indeksem prędkości Y - fajnie wyglądają na samochodzie :)

Na wiosnę lub latem będzie trzeba niestety zrobić to lewe tylne nadkole, prawe może przy okazji też i kielichy przednie też wypadało by ruszyć... ehhh te wydatki.

Może za 3 lata jakiś przeszczep 6A13TT ale to takie czekanie na życie po kredycie i nie wiadomo co się stanie do tego czasu. Póki co Swiftem trzeba się zająć bo jest na ukończeniu a sama przekładka do nowej budy i części kosztowały 2 razy tyle co sam samochód no ale co zrobić ;)

MKV - 28-03-2015, 15:19

Hubeeert napisał/a:
Cewki sa drogie i trudne do dostania. W Warszawie ma je nowe na półce jeden warsztat o którym wiem.


Wymieniłem cewkę w http://www.jettro.pl/
Rano samochód odstawiłem i po południu odebrałem więc w miarę od reki ją mieli można powiedzieć.

Podczas diagnozy jednak facet stwierdził, że moja stara cewka ma poprawne parametry i raczej nie ona jest przyczyną wypadających zapłonów. Poprosiłem jednak o wymianę już profilaktycznie.

Niestety problem nie zniknął - może jest mniej odczuwalny ale to może być związane z wyższa temperatura na zewnątrz. Niestety ciągle gdy silnik jest w miarę zimny już na LPG zdarzają się wypadające zapłony na wielu cylindrach co często (ale nie zawsze) od razu czuć - czasami po prostu zaświeci się CE. Po iluś odpaleniach silnika CE automatycznie gaśnie ale za jakiś czas po kolejnym zimnym odpaleniu silnika podczas przyśpieszenia potrafi się zapalić.

Oto log z ostatniego takiego zdarzenia dziś rano... co to może być powodem? Cewka nowa, świece NGK platynowe jak w oryginale, kopułka i palec niedawno wymieniana a kable NGK mają okł 20tys przejechane od wymiany 2 lata temu.


Dziennik aktualnych usterek
------------------
P0300: Random/Multiple Cylinder Misfire Detected

Raport zamrożonych ramek utworzony przez Torque dla Androida
=========================================================

VIN samochodu:Nieobecny
Producent:Nieznane
ID kalibracji pojazdu:Nieobecny

Informacje o zamrożonych ramkach:
------------------
Fuel Status = 0 byte
Obciążenie silnika = 67,059 %
Temperatura płynu chłodzącego = 57 °C
Krótkoterminowa korekta czasu wtrysku paliwa - bank 1 = -1,562 %
długoterminowe korekty czasu wtrysku paliwa- Bank 1 = 3,906 %
Krótkoterminowa korekta czasu wtrysku paliwa - bank 2 = 1,562 %
FuelTrimBank1LongTerm=Długoterminowe korekty czasu wtrysku paliwa - Bank 2 = 3,125 %
Obroty silnika obr./min = 2 207 rpm
Prędkość (OBD) = 10 km/h

koniec raportu.

deejay - 28-03-2015, 20:34

MKV napisał/a:
co to może być powodem? Cewka nowa, świece NGK platynowe jak w oryginale, kopułka i palec niedawno wymieniana a kable NGK mają okł 20tys przejechane od wymiany 2 lata temu.


Obstawiam uszkodzony wtryskiwacz LPG nic innego . Juiceman miał to samo i po wymianie problem ustał .

Tomek - 28-03-2015, 20:59

MKV napisał/a:
wypadające zapłony na wielu cylindrach


deejay napisał/a:
Obstawiam uszkodzony wtryskiwacz LPG


a raczej wiele wtryskiwaczy

prosta sprawa: czy na PB jest tak samo?

MKV - 29-03-2015, 04:38

Tomek napisał/a:
MKV napisał/a:
wypadające zapłony na wielu cylindrach


deejay napisał/a:
Obstawiam uszkodzony wtryskiwacz LPG


a raczej wiele wtryskiwaczy

prosta sprawa: czy na PB jest tak samo?


Na PB nigdy nie było problemu - tylko na LPG.

Wtryskiwacze - początkowo problem wyskakiwał przeważnie na wtryskiwaczu #4 a po jego wymianie na inny na #1 - też został wymieniony i od tego czasu występuje na różnych - za każdym razem jest MULTIPLE/RANDOM.
Wtryski zielone HANA z przebiegiem okł 20tys kilometrów.

Bardziej mi to wygląda na reduktor (KME Gold Turbo) tak jakby nie ogrzewał właściwie gazu no ale przecież w dolocie jest czujnik temperatury gazu w stanie lotnym i by coś takiego raczej wykrył.

deejay - 29-03-2015, 12:29

Jaką temp. przełączenia masz ustawiona z Pb na LPG :?:
MKV - 29-03-2015, 12:51

deejay napisał/a:
Jaką temp. przełączenia masz ustawiona z Pb na LPG :?:


Chyba coś koło 40 stopni ale to się zdarza np przt 60 stopniach albo i przy 90 ale niedługo po rozpoczęci jazdy i rozgrzewaniu silnika.

deejay - 29-03-2015, 13:04

MKV napisał/a:
Chyba coś koło 40 stopni ale to się zdarza np przt 60 stopniach albo i przy 90 ale niedługo po rozpoczęci jazdy i rozgrzewaniu silnika.


Temp ok , nawet lekko za wysoka :wink: , ja mam 30*C ustawione. Osobiscie nadal obstawiam uszkodzenie wtryskiwaczy LPG

MKV - 29-03-2015, 23:14

[quote="deejay"]
MKV napisał/a:
Chyba coś koło 40 stopni ale to się zdarza np przt 60 stopniach albo i przy 90 ale niedługo po rozpoczęci jazdy i rozgrzewaniu silnika.


Temp ok , nawet lekko za wysoka :wink: , ja mam 30*C ustawione. Osobiscie nadal obstawiam uszkodzenie wtryskiwaczy LPG[/quote

Wiem ze powinno być 30 ale chyba celowo podwyzszylismy dla testu.

Juiceman - 30-03-2015, 05:58

Robiłem to samo wcześniej temp miałem 25 stopni ;-) podwyższyliśmy temp. do 40' i o dziwo było lepiej póki mrozy nie przychodziły xD.

Hanny zostały wymienione w Supralu temperatura wróciła na 30' i gra i buczy CE się już nie pali ;-)

MKV - 04-05-2015, 15:39

Problem został wreszcie usunięty - pomogła wymiana wszystkich wtryskiwaczy LPG na nowe. Nie wiem co było powodem "pozalepiania" wtryskiwaczy - zawsze tankuje na markowych stacjach (może poza wyjazdami na granicę bo tam różnie bywa z LPG).
Tak czy tak od tygodnia już problem nie wystąpił ani razu, na LPG przełącza się płynnie :)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group