To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - MSS Zielona żaba by Bizi78.

robertdg - 20-06-2019, 12:22

Grzebiesz po omacku, podepnij manometry na niskie i wysokie cisńienie w klimatyzacji i sprawdz jakie wtedy sa parametry.
Bizi78 - 20-06-2019, 13:14

jacek11 napisał/a:
2 piny? czy trzy ?

Patrząc po numerze OE to dwa.

robertdg napisał/a:
Grzebiesz po omacku, podepnij manometry na niskie i wysokie cisńienie w klimatyzacji i sprawdz jakie wtedy sa parametry.

Próbuję sobie wmówić, że to jakaś pierdoła :mrgreen: .
Po powrocie z Suśca podjadę do klimaciarzy, bo nie mam sprzętu i wiedzy na ten temat :wink: .

robertdg - 20-06-2019, 13:35

Nie wiem kiedy miales nabijana klime, ale to podstawa sprawdzić wartosci cisnien po nabiciu aby stwierdzic czy uklad pracuje nalezycie, ale Ci fachofcy to w wiekszosci leja na to, nie bedzie dzialac to drugi raz skasuja.
Bizi78 - 20-06-2019, 14:14

Klima była nabita z tydzień temu, od poprzedniego serwisu w 2017r. ubytek był niezauważalny.
Ściągnięto chyba 680 lub 690gr gdzie norma z instrukcji to 660-700gr.

robertdg - 20-06-2019, 21:01

Nie chodzi o ubytek czynnika a o parametry pracy klimatyzacji, ma które wiele odpowiada wysokosc cisnienia LP i HP przy danej temperaturze zewnetrznej
jacek11 - 20-06-2019, 22:17

Bizi78 napisał/a:

jacek11 napisał/a:
2 piny? czy trzy ?

Patrząc po numerze OE to dwa.

Czyli to zwykły presostat, który można łatwo sprawdzić, wyciągając wtyczkę.
Przy braku ciśnienia zwiera piny, i załącza sprężarkę.
U mnie też na wolnych obrotach długo musi nabijać zanim się wyłączy. Ale wystarczy chwilę przytrzymać ze trzy tysiące obrotów, i wyłącza się.
Ale tak jak pisał Robert, bez pomiarów to jest wróżenie z fusów.

Bizi78 - 21-06-2019, 07:14

Prawdopodobnie po weekendzie Żaba pojedzie na diagnostykę, bo do zlotu muszę to ogarnąć 8) .
Bizi78 - 25-06-2019, 09:33

Byłem wczoraj u fachowca od klimy, patrząc ile aut stoi na parkingu przed warsztatem mają dwa stanowiska (około 20szt) i czeka na diagnozę lub naprawę to goście znają się na temacie 8) .
Termin dopiero na 12 lipca, trzeba będzie jakoś przeżyć :? .
Koszt diagnostyki 50-100zł.

mkm - 02-07-2019, 02:49

Bizi78 napisał/a:
Byłem wczoraj u fachowca od klimy, patrząc ile aut stoi na parkingu przed warsztatem mają dwa stanowiska (około 20szt) i czeka na diagnozę lub naprawę to goście znają się na temacie 8) .

Tym się nie sugeruj.
Jest masakra - mało warsztatów, a aut z klimą mnóstwo.
20 samochodów w kolejce przy tej fali upałów to tyle co nic :mrgreen:

Bizi78 - 02-07-2019, 09:49

mkm napisał/a:
20 samochodów w kolejce przy tej fali upałów to tyle co nic :mrgreen:

W tym warsztacie paru znajomych serwisowało problemy z klimą i nie mają z nią dotąd problemów.
Dodatkowo gościu diagnozuje co stanowi problem a nie wymienia wszystkiego po kolei na koszt właściciela auta 8) .

Bizi78 - 12-07-2019, 10:28

Dzisiaj byłem u klimaciarza i usłyszałem: no przecież chłodzi, przyjedź pan jak wysiądzie całkowicie :evil: .
Zasugerowałem podpięcie pod manometr by sprawdzić ciśnienia i zostałem olany.
No po prostu witki mi opadły :? .
Jakbym liczył na taką diagnostykę to od razu poszukałbym innego warsztatu a nie czekał tyle czasu na nic.

Robert a może w Twojej okolicy są jacyś konkretni spece od klimy albo może Ty masz czym zmierzyć te ciśnienia :wink: .

Bzyk_R1 - 12-07-2019, 10:57

No to rzeczywiście fachowe podejście. :| mam nadzieję że za "diagnostykę" nie zapłaciłeś?
Bizi78 - 12-07-2019, 12:18

Nie no bezprzesady, płacić za co :wink: .
jacek11 - 12-07-2019, 15:46

Rafał, zmierz jaką temperaturę ma powietrze które leci z kratek.
Bizi78 - 12-07-2019, 20:30

jacek11 napisał/a:
zmierz jaką temperaturę ma powietrze które leci z kratek.

Nie mam odpowiedniego termometru, no chyba że taki podpachowy elektroniczny podejdzie :mrgreen: .
Tylko nie wiem w jakich zakresach on mierzy :? .



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group