To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander III Ogólne - Pierwsze wrażenia

Sim1 - 23-09-2016, 11:42

W nowym to dziwne trochę bo zapewne i geometria i opony ustawione/założone przez fabrykę...
Mocno go ściąga? Bo zdarzało mi się jeździć poprzednimi samochodami na drogach w szczególności dwupasmowych zbudowanych jak dach, jakby się woda na zewnątrz miała wylewać.
Sprawdź czy jest różnica przy ściąganiu na bok kiedy samochód przyśpiesza i kiedy turla się ze stałą prędkością (a nawet wytraca powoli prędkość).

bodo44 - 23-09-2016, 13:17

dzięki za zainteresowanie.
Auto nie ściąga - tak jak pisałem przy większej prędkości wymaga ciągłej korekty toru jazdy. Troszkę w prawo, troszkę w lewo - takie minimalne ruchy. Jeżeli droga jest idealna to jedzie dobrze. Na podlejszych drogach tak jakby reagował na spadki czy nierówności.
Może ja porostu odzwyczaiłem sie od takich reakcji auta ?

Przy okazji mam pytanie - czy znacie może sposób na wyłączenie (na stałe) funkcji ato-stop-start ?

Sim1 - 23-09-2016, 16:21

W serwisie nie tak dawno pytałem i na razie twierdzą, że nie da się. Strasznie mnie to cholerstwo denerwuje! Znalazłem kiedyś w necie jakiś schemat na amerykańskich forach i tam rzeczywiście wyglądało że ta kupa mocno zintegrowana jest w zmodułami zapłonu, immobilizera, i dodatkowo czyta dużo informacji z innych podsystemów więc może rzeczywiście być problem.
Szybciej jakąś głupawkę znajdą (typu symulacja sygnału mocnego nadmuchu klimatyzacji - to m.in. powoduje że ASAG się nie włącza) niż cywilizowany sposób dezaktywacji całości.

tyku - 23-09-2016, 18:06

bodo44, W ASX robi się to tak:
Cytat:
Jezeli chcecie to wylaczyc do wyciagnijcie wtyczke z czujnika sprzegla i po klopocie.
Sa dwie, trzeba wyciagnac ta blizej sciany grodziowej odpowiada ona za pelne wcisniecie sprzegla do konca.
Serwis nie pytajcie o takie rzeczy, nie maja takiej mozliwosci.
Mozna to usunac poprzez wyprogramowanie i usuniecie skladnikow as&g - troche pracy i paprania sie. Sprzeglo wystarczy

Pewnie w O3 jest podobnie jak nie tak samo.
tokyo pewnie się odezwie jak będzie na forum. :wink:

Sim1 - 23-09-2016, 18:32

Tak pewnie można jak się ma sprzęgło ;)
sebowy - 23-09-2016, 18:33

bodo44 napisał/a:
Jeżeli droga jest idealna to jedzie dobrze. Na podlejszych drogach tak jakby reagował na spadki czy nierówności.

bodo44 no i sam sobie odpowiedziałeś :) jak pojedziesz po płaszczyźnie pochylonej w lewo to będzie ci leciał w lewo przecież to normalne :D grawitacja :lol: czyli daj spokój mechanikom z tą zbieżnością . wszystko masz dobrze ustawione .

bodo44 - 26-09-2016, 13:02

Dziekuję Kolegom za odpowiedzi :)
sebowy napisał/a:

bodo44 no i sam sobie odpowiedziałeś :) jak pojedziesz po płaszczyźnie pochylonej w lewo to będzie ci leciał w lewo przecież to normalne :D grawitacja :lol: czyli daj spokój mechanikom z tą zbieżnością . wszystko masz dobrze ustawione .


Na pewno masz rację. To moje przyzwyczajenia z Pacyfiki (8 lat nią jeździłem) ona na żadne niedoskonałości drogi nie reagowała - no ale wagę miała 2,2t. Juz jest lepiej przyzwyczajam się do MO :)

rezon - 26-09-2016, 17:18

Outek jest taki "nerwowy" na drodze. Waga nie ma tu większego znaczenia - układ i nastawy zawieszenia oraz układu kierowniczego są powodem.
bodo44 - 27-09-2016, 10:10
Temat postu: regulacja wspomagania kierownicy otlander III
Witajcie
Jak już zszedłeś na temat nastawów - to mam pytanie. Czy z poziomu serwisu (bo pewnie samemu NIE) można te nastawy zmieniać ? np. usztywnianie się wspomagania kierownicy ?

rezon - 27-09-2016, 15:28

Pewnie można, ale po doświadczeniach z kilkoma ASO Mitsu to jednak wolałbym, aby polskie ASO nie poprawiało fabryki w zakresie zawieszenia. Wystarczy, że u mnie tylnych klocków nie potrafili dobrze zmienić. Zawias czy układ kierowniczy to nie tylko wygoda, to przede wszystkim bezpieczeństwo.
mkm - 30-09-2016, 06:47

bodo44, jak chcesz kombinować pojedź jednak na zbieżność.
Tylko do fachowca ze sprzętem :wink:
Na kontrolę możesz pojechać niekoniecznie do ASO :wink:

Na początek niech sprawdzą czy jest "zbieżny" czy "rozbieżny", bo opis (jeżeli faktycznie nie jest to kwestia przyzwyczajeń/drogi) wskazuje to drugie.
Lekka korekta na drążkach i zrobi się bardziej "przyjazny".
Możesz się pobawić ciśnieniem w oponach - chyba, że już elektronika decyduje za Ciebie.
Możesz kupić większe felgi i opony z niższym profilem.

Sprawdź też opory toczenia (czy Ci któreś koło nie trzyma).
Podnośnik lub rolki u diagnosty jak ma "lepszy" sprzęt.

Wspomagania nie dotykaj, bo narobisz sobie niepotrzebnego kłopotu. :wink:

Oczywiście pomijamy ewentualne wizyty w rowie, uderzenie któryms kołem w coś dużego, fruwanie nad progami/przejazdami itp. zdarzenia losowe?

esesen - 30-09-2016, 17:51

Witam wszystkich,
czy to tylko jak tak mam, czy Wy także widzicie różnicę w odcieniach koloru pomiędzy zderzakami a karoserią? Piszę o Outlanderze III po ostatnim faceliftingu. Ja to widzę na każdym kolorze chociaż najmniej na czarnym. Nie przeszkadza Wam to? Praktycznie nie dostrzegam tego w innych markach a nawet innych modelach Mitsubishi.

Esesen

Grimm - 30-09-2016, 18:10

esesen napisał/a:
Witam wszystkich,
czy to tylko jak tak mam, czy Wy także widzicie różnicę w odcieniach koloru pomiędzy zderzakami a karoserią? Piszę o Outlanderze III po ostatnim faceliftingu. Ja to widzę na każdym kolorze chociaż najmniej na czarnym. Nie przeszkadza Wam to? Praktycznie nie dostrzegam tego w innych markach a nawet innych modelach Mitsubishi.

Esesen


Mało tego, to pojechałem z tym drugiego dnia po odbiorze auto do ASO aby sprawdzić powłokę lakierniczą!
Ten typ tak ma, a najbardziej to widać gdy na auto świeci słońce. Welcome to Mitsubishi world!

Georg - 01-10-2016, 18:31

Grimm napisał/a:
Welcome to Mitsubishi world!

Nie muszą się starać, bo nadal jadą na legendzie Pajero z rajdu Dakar - na ile starczy tego paliwa? :wink:

esesen - 01-10-2016, 18:52

Panowie, bardzo to pesymistyczne brzmi. Nie zachęca to do zakupu tego auta.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group