To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - Avan(s)ce Elegancji Juiceman'a czyli 2.5V6 z 2003

Marcino - 13-12-2021, 16:44

Juiceman napisał/a:
Z racji że po zatankowaniu dwóch zbiorników PB/LPG galant mocno siedzi, to narodził się aby wpakować przednie sprężyny na tył tak jak w starym galancie, z tym że teraz będą obniżone : ) mam takie jedne na stanie obnizajace obawiam się że moga za mocno obniżyć tył,także będę szukał jakiś KYB -3 cm

A jakie masz teraz?
Ja na standardowych przednich jakos dziwnie, twardo było. Teraz mam zwykłe KYB od kombi i uwazam ze jest ok. Ale PB nie tankuje do pelna...

Juiceman - 14-12-2021, 13:39

Marcino napisał/a:
Juiceman napisał/a:
Z racji że po zatankowaniu dwóch zbiorników PB/LPG galant mocno siedzi, to narodził się aby wpakować przednie sprężyny na tył tak jak w starym galancie, z tym że teraz będą obniżone : ) mam takie jedne na stanie obnizajace obawiam się że moga za mocno obniżyć tył,także będę szukał jakiś KYB -3 cm

A jakie masz teraz?
Ja na standardowych przednich jakos dziwnie, twardo było. Teraz mam zwykłe KYB od kombi i uwazam ze jest ok. Ale PB nie tankuje do pelna...


Teraz mam ori sprężyny i jest za nisko przy załadunku, zgadza się na przednich sprężynach galant robi się jak taczką jak nie jest załadowany. Coś za coś ...

Krzyzak - 14-12-2021, 13:56

wysoko i twardo, przerabiałem to... do tego zdziera opony od wewnątrz
nie polecam

Marcino - 14-12-2021, 16:46

Krzyzak napisał/a:
wysoko i twardo, przerabiałem to... do tego zdziera opony od wewnątrz
nie polecam

Zdzierało bo kąty nie teges może były. U mnie nie zdzierało ale chyba mialem przyciete troche te przednie tak z 1/2 zwoja a to były zwykłe.

Ale wydaje mi się ze jak założy przednie Eibach ale -30 to będzie twardszy ale nie będzie kozy z tyłu wiec katy powinny być ok i powinno sie w miare dobrze prowadzić.

Krzyzak - 15-12-2021, 08:19

Marcino napisał/a:
jak założy przednie Eibach ale -30 to będzie twardszy ale nie będzie kozy z tyłu
to jest dobry trop - ciekaw jestem efektów na żywo
Juiceman - 15-12-2021, 08:47

Na razie mam sprężyny w garażu -45mm nie wiem czy to nie będzie za dużo...
Krzyzak - 15-12-2021, 11:18

gdyby szło na przód to na pewno byś musiał inne amortyzatory założyć - wszystko co zmienia więcej niż 3cm zmienia położenie robocze tłoczyska...
Marcino - 15-12-2021, 17:33

Krzyzak napisał/a:
wszystko co zmienia więcej niż 3cm zmienia położenie robocze tłoczyska...

eeeee, pokaż mi kto tak zrobił?

Marcino - 15-12-2021, 17:34

Krzyzak napisał/a:
Marcino napisał/a:
jak założy przednie Eibach ale -30 to będzie twardszy ale nie będzie kozy z tyłu
to jest dobry trop - ciekaw jestem efektów na żywo

Jak Przemkowi wyjdzie to ja wtedy też podążę tym tropem.

Juiceman - 27-02-2022, 10:10

Pisanie postów z fotkami z komórki jest ciężkie :D więc trzeba zredagować tego posta : )

Plan na początek rogu w galu był następujący wymiana oleju+filtrów plus zmiana sprężyn tylnych na przednie obniżające + wymiana kierunków. Sprężyny zakupiłem jakoś w 2013-2014 roku, i tak leżały sobie w garażu. Gdyż po ich zamontowaniu na przodzie galant wyglądał zacnie, ale wrocławskie dziury szybko mnie przekonały aby wstawić OEM.


Przy demontażu amorków okazało się że jedna sprężyna jest walnięta ( to nie problem bo i tak miały być wymienione) oraz że amorki nie nadają się do użytku. Na szczęście to była sobota przed 14, także była szansa aby je kupić.

Bartek na początku założył sprężyny na stare amorki aby sprawdzić jak siedzi. Okazało się że wysokość jest idealna przynajmniej dla mnie : )
Zdjęcie sprężyny:

Wysokość na pusto auta:



A tak z dodatkowym obciążeniem ~120kg


Olej z filtrami został wymieniony przy 323 699km - czyli przed czasem jeśli chodzi o KM, natomiast grubo po czasie jeśli chodzi o miesiące ; /



I szybkie spostrzeżenia po 170km względem sprężyn przednich OEM na tyle.

Auto nie stoi jak w wersji offroadowej - co miało miejsce w poprzednim galancie.
Autem nie jeździ się jak taczkowozem.
Auto fajnie wybiera nierówności i nie rzuca tyłem.
Na obniżających sprężynach jest wyższy komfort niż na przednich OEM.

Ogólnie zawieszenie jest teraz sztywniejsze - także jest twardo ale do zaakceptowania. Także jak wcześniej na tylniej kanapie nie było czuć dziur tak teraz każdą notujesz :wink:


Dodatkowo w tamtym roku zostały zamówione do gala kierunki boczne dynamiczne i nawet dają radę.


A tu filmik jak mniej więcej to wygląda :
https://www.youtube.com/watch?v=JNhqJyHxib0

Krzyzak - 27-02-2022, 17:21

Na sucho tył ładnie stoi - taka odległość idealna rzekłbym. A z tymi pękniętymi - cóż, miałem to samo, obie przednie... Nawet nie wiedziałem jak długo tak jeździłem - gdyby nie montaż LPG i ciągnięcie wiązki nadkolem to pewnie bym dalej nie wiedział...
Marcino - 28-02-2022, 09:23

Przód ciut niżej i było by idelanie. Ciekawe jak sie bedzie prowadził mozno załodowany z tyłu, bo moj zaczyna sie robic niestabilny, buja jak łodzą ( ale to moze wina tyleji metalowo gumowych) a mam na Ultra SR i sprężyna zwykła KYB. Może faktycznie obniżane przednie to było by to co mi tez spasuje.
Juiceman - 03-06-2022, 07:37

Po pełnych 4 latach czyli jakiś 30kkm spalił się jeden led. Był to tani led za jakieś 120pln na alliexpres.
Zracji, że zrobił to bez dawania jakiegoś znaku, to szybki zakup na alledrogo nowych leków też za120pln(czyli na alliexpres pewnie jakieś 30-50%tej ceny) i szybka podmianka i wizyta na stacji w celu ustawienia poprawnego świecenia.

Udało się chodź ustawienie idealnego odcięcia światła było duzo trudniejsze w porównaniu do poprzedników... ale diagnosta potwierdził ze nie będą oślepiać:)
EDIT: wizyta na innej stacji w celu zrobienia geometrii i prośbą o spojrzenie na ustawienie świateł... co nowoczesny sprzęt to nowoczesny :) ledy ustawione idealnie:)


W tym samym czasie z alliexpres lecą już lepsze ledy w razie w na podmiankę:)
Obecnie najechane 326,5kkm

Juiceman - 23-06-2022, 20:41

Tak w ramach ciekawostki w Galancie da się przysmażyć tylne tarcze! Szok!
jacek11 - 23-06-2022, 22:32

Jak wywaliłem korektor siły hamowania, to pogiąłem dwa komplety tarcz tylnych. Teraz mam komplet TRW, chyba od roku, i jak na razie działają.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group