To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze nieMiśki ;-) - "Spejson" - Renault Espace IV 2.0dCi Privelage

cns80 - 22-01-2018, 11:55

deejay napisał/a:
cns80 napisał/a:
Jeśli mogę coś polecić to wywal to 5W30 przy następnej wymianie. Ten olej ma pomagać spełniać normy czystości spalin, ale jego ochrona silnika jest co najmniej dyskusyjna. W Vivaro przeszedłem na 5W40 i od razu mniej syfiasty się zaczął robić. Nie przegrzewa się tak bardzo w lecie i nawet po kilku tys km wygląda nieźle, a ten 5W30 dość szybko się robił czarny jak smoła.


A po jakim przebiegu olej zmieniasz ze jest syf ?
Zmieniałem jak producent sobie życzył co 15 tys. ale teraz zmieniam już co 10-12. Generalnie problem syfiastych olejów i długich interwałów międzyprzeglądowych jest znany na wszystkich forach aut z grupy Renault. Najbardziej cierpią doładowane diesle CR i widlaste benzyny (głównie 3,5 V6). Ten olej sobie nie radzi przy wyższych temperaturach.

30 tys km to masakra dla tego silnika.

deejay - 22-01-2018, 12:10

Tutaj moje wnętrze silnika po 250 tys , olej zmienia od czasu jak auto jest w moich rękach co max 10 tys , poprzednik nie mam pojęcia co ile.

https://images84.fotosik.pl/508/4e875606710da605.jpg

https://images82.fotosik.pl/508/da1814e754e10c34.jpg

Jak widać zero osadu jak na diesla . To mój Galant V6 miał więcej nalotu.
Powiem krótko jak się dba , tak się mam. Do oleju bym się nie czepiał , bo taki jest zalecany , czyli niskopopiołowy .

cns80 - 22-01-2018, 12:17

deejay napisał/a:
Tutaj moje wnętrze silnika po 250 tys , olej zmienia od czasu jak auto jest w moich rękach co max 10 tys , poprzednik nie mam pojęcia co ile.

https://images84.fotosik.pl/508/4e875606710da605.jpg

https://images82.fotosik.pl/508/da1814e754e10c34.jpg

Jak widać zero osadu jak na diesla . To mój Galant V6 miał więcej nalotu.
Powiem krótko jak się dba , tak się mam. Do oleju bym się nie czepiał , bo taki jest zalecany , czyli niskopopiołowy .
To niczego nie dowodzi. Mój silnik też jest czysty i nawet kamera pokazała że nagaru za specjalnie nie ma, ale co z tego jak ten olej się po prostu przepala bo nie lubi długiej pracy w wysokich temperaturach.
W Zafirze miałem 5W30 i też silnik był czysty tylko na sitkach solenoidów było widać jaki syf zostaje. No i koła zmiennych faz rozrządu lubiły klękać nawet po 140-150 tys km. W Insignii od tego wspaniałego oleju i wymian co 30 tys silnik tracił ciśnienie oleju, bo smok pompy olejowej się zalepiał przepalonym syfem.

A niskopopiołowy jest właśnie ze względów ekologicznych, a nie dlatego żeby lepiej chronić silnik :(

Z reszta, każdy wleje co ze chce i nawet masło z Biedronki będzie chwalił. Temat olejów i dodatków to temat rzeka i nie ma co koledze zaśmiecać tematu.

eremita - 22-01-2018, 12:24

Ja tez sobie chwalę tego mobila,
Też się zastanawiałem nad espacem tyle że 2,0T ale jak porównałem awaryjność mojego gala vs scenica żony to wybór padł na grandisa :mrgreen:

Krzyzak - 22-01-2018, 12:49

ja od czasu jak leję 5W30 C2/C3 zapomniałem o hydraulicznych popychaczach
choć faktem jest, że film olejowy łatwiej się zrywa przy tym oleju, jednak Galant V6 to tak stara konstrukcja i tak niewysilona, że nie sądzę by ten olej mógł zaszkodzić

Xsystoff - 23-01-2018, 15:21

mackbeth napisał/a:

Co się okazało przy odkręcaniu? Oba amortyzatory były niedokręcone.... jedną śrubę palcami można było odkręćić, druga od razu poddała się kluczem. Znalazłem tylko jedną gąbkę wygłuszającą (była wciśnięta pod tweeter, drugiej nie było)

Ciekawa sprawa, bo ja tez mialem niedokrecona jedna srube po mechaniku. Ciekawe czy zapominaja dokrecic czy odkrecaja sie same.

Ja leje Elfa Solarisa 5w30, w 2.0 dci jest 7.5l oleju wiec pojemnosc cieplna jest spora.

Hugo - 23-01-2018, 18:20

Xsystoff, to normalne w renówkach. Miałem to samo wMegane II. Najlepiej dać drugą nakrętkę jako kontrę.
mackbeth - 23-01-2018, 21:34

Hej odkrecilo się nie na gwincie tłoczyska ale dwie śruby przykrecajace poduszkę do kielicha:) patrząc na to jak to zostało założone obstawiam że albo rzeczywiście zapomniał ktoś albo z powodu założenia nie pasujących do tego auta sprezyn coś pracowało nie tak i po prostu zaczęło się odkrecac:) skontroluje za parę km czy nadal trzyma :) a tak po za tym z tego co wiem lubi się odkrecac kiedy poduszka jest niedopasowana do tloczyska czy w stożek czy na płasko zakonczone:)
tadek-l - 23-01-2018, 21:54

Mam do Was pytanko. Mianowicie ostatnio mało jeżdżę swoim specem 2,0 dci 150KM i wyświetlił mi komunikat sprawdż emisję spalin. Czy to egr , czy coś gorszego. Przebieg to już 320k
deejay - 23-01-2018, 22:13

Bez kompa nic sie nie dowiesz .
tadek-l - 23-01-2018, 22:18

Ok. W poniedziałek jadę
mackbeth - 24-04-2018, 13:24

Wiosenny up!

W Spejsonie nic się nie dzieje w zasadzie.
Wsiadam, odpalam, jedzie:)
Zawieszanie dalej super, komfort super:)

Nowości:

- opony letnie Imperial Ecosport 2 245/45 R18 100 Y XL, ZR . Podobne miałem w Galancie, kolega miał też. Generalnie cena/jakość jestem mega zadowolony. Ciche, wszystko ok. Spejson to autobus nie dynamiczny więc do normalnej jazdy jak dla mnie idealne. Przede wszystkim ciche. Testowałem hamowanie na mokrym i bez problemów.





- zmiana ramienia wycieraczki. Jak widać stara już popękała:










- wyskoczył błąd poduszki jakiejś. Diagnoza Clip'em i szybkie szukanie forum i od razu trafiony: kostka po tweeterem

http://forum.renaultespac...syczkiem#p37965

Została ściśnięta opaskami, bo na razie nie chciało mi się odłączać akumulatora.

Obecny stan licznika to 165tyś. Nie mogę mieć zastrzeżeń. No może jedynie brakuje mi isofix na przednim siedzeniu żeby żona sama mogła się wybrać gdzieś dalej, ale w sumie do tego kupiłem jej Clio: https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=104440

deejay - 24-04-2018, 14:23

Chyba 265 tyś 😉
mackbeth - 24-04-2018, 14:43

He he ano tak:) a taka małą literówka dla tego autka i silnika 100 tyś w jedną czy drugą jaka różnica :D
jacek11 - 24-04-2018, 23:06

deejay napisał/a:
Chyba 265 tyś 😉

Ja bym taki pewny nie był :P



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group