To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Ogólne - Stuki w silniku cd..

Budrys - 28-11-2009, 10:48

Nie dawno byłem zmuszony wymienić głowicę. Po tej operacji kupiłem olej do przepłukania silnika Castrol 15W40 taki w białym baniaczku za 50zł. Po remoncie praktycznie nie było słychać popychaczy dopóki nie zalałem silnika Elfem 5W40... Aha no i ja też byłem po wymianie popychaczy na NOWE i nic to nie dało ! waliło dalej. Oleje jakie zastosowałem:
Texaco Havoline 5W40 - stuki
Castrol Mag 10W40 - bardzo głośno, szybka wymiana na inny
Mobil 1 5W50 - bardzo głośno ale zostawiłem
Elf Exe 5W40 - ciut ciszej niż na mobilu teraz na nim jeżdżę
Castrol 15W40 - muuuzyka dla uszu...

Anonymous - 28-11-2009, 11:22

15W... do silnika GDI? :shock: Masakra, toż to przecież "pełny" minerał jest :!:
Budrys - 28-11-2009, 12:22

byczeks napisał/a:
15W... do silnika GDI? :shock: Masakra, toż to przecież "pełny" minerał jest :!:

Napisałem, że do przepłukania silnika a że była na nim cisza to inna sprawa

Prrrecel - 04-03-2010, 01:24

Chłopaki, czy to klekotanie to mogą być luzy na zaworach a nie popychacze? A jeżeli tak to na ile ustawić luzy na zaworach, wyczytałem, że w gdi sie same ustawiają, ale u mnie słychac klekotanie więc coś z nimi jest chyba nie tak.
Morfi - 04-03-2010, 05:34

Luzu na zaworach sie nie reguluje.
kozuch2 - 04-03-2010, 11:48

ja również przerabiałem różne oleje i zalałem wkoncu mineralny,wiem ,ze nie zaleca się go do GDI.W silniku cisza,zadnego klekotania nie słychać.Wiem,ze zimą nie wskazany jest w tych samochodach,lecz zaryzykowałem i jestem zadowolony.Przy ostatniej wymianie dodałem rownież ceramizera,polecam zastosowac taki środek,wtedy naprawdę robi sięcisza,silnik bardzo ładnie pracuje.Takie są moje odczucia,pewnie inni forumowicze skarcą mnie za to :)
plecho1 - 04-03-2010, 12:28

A może w skrajnym przypadku, jak już nic nie pomaga, zablokować te hydropopychacze a luzy wykasować odpowiednimi dystansami :D
Saqu - 04-03-2010, 13:52

Powiem Ci, że to lekko pomysł dla opornych ;) skoro chcesz je blokować czy coś tam to i tak całą góre silnika musisz zwalić, żeby się do nich dostać, a jak już to wszystko ściągniesz to lepiej jest wymienić popychacz czy tam popychacze na nowe i problem rozwiązany, koszt popychacza w IC bez zniżki to chyba 58zł.
plecho1 - 04-03-2010, 14:12

To był oczywiście mały żarcik. Czasem się odzywają ale nie jest tragicznie, mam przebieg 163tys. Planuję płukankę silnika i zalanie pełnym syntetykiem. Niedawno sprowadziłem autko i niewiadomo czym był wcześniej zalany.
Przymierzam się do takiego zestawu:
Liqui Moly
płukanka - MotorClean
pełny syntetyk - Synthoil High Tech 5W-40
Słyszałem wiele pozytywnych opinii o ty oleju.

Moomin - 04-03-2010, 20:56

Prrrecel napisał/a:
Chłopaki, czy to klekotanie to mogą być luzy na zaworach a nie popychacze? A jeżeli tak to na ile ustawić luzy na zaworach, wyczytałem, że w gdi sie same ustawiają, ale u mnie słychac klekotanie więc coś z nimi jest chyba nie tak.

Ale to właśnie popychacze regulują te luzy i to one stukają. :)

Anonymous - 15-03-2010, 17:24

Też zalałem 15W40 i jest o wiele ciszej.
mlun - 15-03-2010, 20:46

[ Dodano: 15-03-2010, 20:47 ]
artman napisał/a:
Też zalałem 15W40 i jest o wiele ciszej.


Nie był to najlepszy pomysł.

Siero19 - 17-03-2010, 23:03

to moze z innej strony, czy jest ktos na forum kto zalal 15W40 do silnika i odczol ze w jakis sposob jest gorzej, lub cos sie zepsolo itp. u mnie tez popychacze graja jak ta lala z tym ze ja mam juz prawie 300.000 km na liczniku, a olej w srodku to 10W40 Mobil S, myslalem juz o wyminie szklanek niestety wedlug mnie zupelnie nie oplacalna sprawa ;/ gdyż popychaczy jest 16 x 58 zł :D , choc znalazlem je gdzies po 35 zł sztuka, doliczyc mozna roocizne i nagle sie okazuje ze ładuje w jeden element 1/3 wartosci samochodu.
Owiec - 01-12-2010, 14:26

Witam,
tyle stron w tym temacie, że nie zdołam tego przejrzeć a mam następujące pytanie.
Chcę kupić Carismę 1.8 GDI 2000r. ale się zastanawiam, gdyż pukają w niej popychacze (bądź zawory), ale tylko na wolnych obrotach, tak po 1000-1500 jest cisza. Czy to wina oleju, czy ciśnienia, czy uszczelek? Czy to może być oznaka nieszczelności i brania oleju? Jak co sprawdzić? (nie chcę się wpakować w zbyt duże koszty). Niestety nie wiem na jakim oleju jeździ na chwilę obecną ta Cari.

Moomin - 01-12-2010, 22:52

Owiec napisał/a:
Witam,
tyle stron w tym temacie, że nie zdołam tego przejrzeć a mam następujące pytanie.
Chcę kupić Carismę 1.8 GDI 2000r. ale się zastanawiam, gdyż pukają w niej popychacze (bądź zawory), ale tylko na wolnych obrotach, tak po 1000-1500 jest cisza. Czy to wina oleju, czy ciśnienia, czy uszczelek? Czy to może być oznaka nieszczelności i brania oleju? Jak co sprawdzić? (nie chcę się wpakować w zbyt duże koszty). Niestety nie wiem na jakim oleju jeździ na chwilę obecną ta Cari.

Jeśli tylko na luzie to bym się specjalnie nie przejmował. U mnie stukały cały czas, wymieniłem na nowe i na luzie dalej stukają. :) Natomiast tak jak piszesz przy około 1500 już ich nie słychać. No ale zawsze ryzyko jakieś jest. Ja wiem co mam mimo, że stukają natomiast tam nie wiadomo co Cię czeka po wymianie oleju na przykład. Nie jest to oznaka brania oleju czy jakichś nieszczelności - ten typ tak ma po prostu w większości wypadków.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group