To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Ogólne - [CY3A 1.8] SPALANIE WERSJI 1.8 - opinie

Anonymous - 05-12-2008, 22:11

krzychu napisał/a:
Sensowne to wytłumaczenie. Więc przyszłe pomysły o tankowaniu 98 są bezsensowne lepiej na lepszej stacji 95 niż na gorszej 98. No i łudźmy się że paliwo na polskich stacjach odpowiada europejskiemu.

Krzychu
Ja do tego juz doszedlem dawno, nawet przy modyfikowanym samochodzie pod katem osiagow.
sla - 06-12-2008, 00:05

Wartość energetyczna paliw o niższej LO jest większa niż paliwa 98 i dlatego jeżeli samochód przystosowany został konstrukcyjnie do spalania paliwa LO95 to zastosowanie LO98 mocy nie podniesie, a nawet może ją pogorszyć. Efekty byłyby odczuwalne dopiero po zwiększeniu ciśnienia sprężania (np. splanowaniu głowicy). Ze spalaniem jest podobnie.
apikus - 06-12-2008, 08:30

sla napisał/a:
Wartość energetyczna paliw o niższej LO jest większa niż paliwa 98


Gdzie mogę znaleźć te wartośći dla poszczególnych paliw? Masz jakieś dane?

piomic - 06-12-2008, 09:07

jaca71 napisał/a:
Słusznie prawisz że realia rozbiegają się z rzeczywistością, ale tylko w naszym kochanym kraju. Wszędzie indziej praktyka w wystarczającym stopniu potwierdza teorię.
Nie powiedziałbym...
Kilka lat temu wracaliśmy z Neapolu dwoma identycznymi Corollami (ech, te służbówki...), w Austrii paliwo tańsze niż u Italiańców więc jechaliśmy na rezerwie do pierwszego Agipa za granicą i tu się okazało, że w bakach zostało może 1-2 litry, a od zapalenia lampki zrobiliśmy może ze 20km.
Podobny numer wyszedł nam na naszej granicy, tylko w Cieszynie akurat przerabiali przejście i zabłądziliśmy, na rezerwie zrobiliśmy coś około 100 a w bakach zmieściło się ponad 5l mniej.

To jak to jest? Bo dla mnie oczywiste, żr austriacki Agip rżnie klientów na dystrybutorze. Więc zastanów się używając słów "tylko" i "wszędzie"...

Luk napisał/a:
pewnego dnia zobaczyłem w TV reklamę
To zupełnie jak ja - chyba w kwietniu zobaczyłem reklamę a od miesiąca jeżdżę Lancerem.
A nawet nie planowałem wymiany samochodu, a już na pewno nie na nówkę!

jaca71 - 06-12-2008, 09:09

@apikus:

Wartość kaloryczna benzyn o różnych LO jest zbliżona (wpisz w Google: kaloryczność benzyny) i prawie jednakowa. Ale ze względu na dodatki spowalniające spalanie (unikanie spalania detonacyjnego/stukowego) wyższa LO jest niej kaloryczna. Różnica jest pomijalna ale na niekorzyść wyższej liczby oktanowej.
Żeby z danej pojemności uzyskać większą moc można zwiększyć się stopień sprężania co powoduje skłonność do spalania stukowego. Żeby tego uniknąć stosuje się benzynę o wyższej LO.
Większa moc pochodzi z budowy sinika a nie "mocniejszego" paliwa.
Nie łudź się, Twój silnik najlepiej pracuje na E95 :)

[ Dodano: 06-12-2008, 09:12 ]
@piomic:

Chodziło mi bardziej o oszukiwaniu na chrzczeniu paliwa niż przekręcaniu liczników. Ale widocznie wszędzie trafiają sie kombinatorzy...

piomic - 06-12-2008, 09:16

Taa...
podział nie przebiega wzdłuż granic, tylko wpoprzek charakterów.

apikus - 06-12-2008, 09:19

jaca71 napisał/a:
wpisz w Google: kaloryczność benzyny


A moż jakiś konkretny link, bo ja nie mogą znaleźć. :(
Przybliżone wartości widziałem, ale chciałbym konkretnie wiedzieć, jakie są rónice.

Pozdrawiam

g0nzo - 06-12-2008, 18:05

w servisie pytałem o benzynkę, można lać spokojnie 95 i w górę, 98 można ale raczej nie jest to nie zmienia wpływu na dynamikę itp. Niby mniej oktanów, tym większa możliwość spalania stukowego, tak ale przy 90 oktanowej zupie np. Jak wleje się 100 oktanówkę, tutaj też poczujesz róznicę, ale na niekorzyść slinika (tak myślę)
animal86 - 06-12-2008, 21:06

Witam wszystkich, jestem nowym użytkownikiem tego forum, swojego sportbacka mam ponad tydzień
Orientuje się ktoś czy okres docierania rzeczywiście trwa 1000km jak to jest napisane w instrukcji, i czy po tym okresie spalanie powinno spaść, bo jak dotychczas ( przejechane jakieś niecałe 500km ) nie schodzi poniżej 8l w trasie, nie mówiąc o mieście.

piomic - 06-12-2008, 21:09

To nie jest wózek do oszczędzania...
g0nzo - 07-12-2008, 10:23

animal86 napisał/a:
Witam wszystkich, jestem nowym użytkownikiem tego forum, swojego sportbacka mam ponad tydzień
Orientuje się ktoś czy okres docierania rzeczywiście trwa 1000km jak to jest napisane w instrukcji, i czy po tym okresie spalanie powinno spaść, bo jak dotychczas ( przejechane jakieś niecałe 500km ) nie schodzi poniżej 8l w trasie, nie mówiąc o mieście.


Mam tak samo, winien się ułożyć i my winniśmy się do niego przystosować ;)

Anonymous - 07-12-2008, 23:34

1.8l. lubi paliwko, dlatego kupiłem 1.5:)Poczekaj jeszcze z 1000km, powinno spaść spalanie, przynajmniej u mnie spadło dość odczuwalnie, pozdr.
Anonymous - 11-12-2008, 23:06

Witam.
Do spalania:
Ja jeżdżę sedanem 1.8 12 dni, przejechałem 600 km, drugi raz zatankowałem do pełna i spalanie wyszło mi 8,66. W tym dwa odcinki 88 kilometrowe dwupasmowe, reszta po mieście, spokojnie. Komputer w mieście od skrajnie dużych wartości zmierza do 9 litrów, na trasie pokazał (odcinek 88 km) przy 110 km/h 7,8 l.
Na razie zalewałem go benzyną 98 ultimate, ale z tego co przeczytałem widzę, że spokojnie można jeździć na dobrej 95.
Pozdrawiam

sp - 13-12-2008, 21:09

Witam!
Na stacjach rzadziej kantują 98 niż 95 ze względu na samochody które ją tankują.
Są to z reguły droższe z bardziej wyrafinowaną technologią auta.
CPNiarzom nie opłaca się jej chrzcić również ze względu na mniejszy obrót 98-ką.
Raczej z tego względu mogą być różnice w spalaniu.
Ja bawię się w mieszanie, ale czy to ma sens? :?: :mrgreen:

lukasz - 13-12-2008, 23:37

5wwatto, no to już ładnie. teraz paliwko 95 kosztuje w Brzezinach 3,62 a w Łodzi na Neste 20 gr taniej to już można pod korek lai jechać:)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group