To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

EVO Ogólne - EVO IX tansze w eksploaacji niz diesel

Anonymous - 30-12-2008, 23:14

Tak naprawdę to w tym miejscu bezsensem jest jakakolwiek wzajemna dziecinna polemika. Proponuję wkładać tutaj wszelkie ciekawostki jakie znajdziecie dotyczące lpg w autach sportowych ( no i może nie tylko). Sam wielkim smakiem zapoznam się z nimi :P

dm17, także z wielką chęcią bym oglądną tę instalację. Jestem taki, że od urodzenia zadaję pytanie " jak to działa i dlaczego" :mrgreen:

Hubeeert - 31-12-2008, 01:39

Dlatego moim zdaniem jedyną instalacją mającą jakiekolwiek szanse sprawdzenia się w samochodach z turbo jest wtrysk ciekłego gazu. Inną sprawą jest sensowność (opłacalność) takich działań ;-)

A i jeszcze coś - tzw E85 - paliwo w 85% składające się z bioetanolu. Ktoś tego już próbował?

Anonymous - 31-12-2008, 14:40

Hubeeert napisał/a:
Dlatego moim zdaniem jedyną instalacją mającą jakiekolwiek szanse sprawdzenia się w samochodach z turbo jest wtrysk ciekłego gazu.

Sam mam LPi i znajomość tego tematu w Polsce jest dosyć kiepska,
z serwisem nie tak łatwo a co dopiero
z instalatorstwem na wysokim poziomie, gdzie montaż i zestrojenie zapewni nam satysfakcję.

90% sukcesu zależy od tego jaką wiedzę ma instalator i jak sie spisze,
na poparcie warto przypomnieć przypadek naszego forumowego kolegi,
u którego w outku 4g69 mivec na liquid propan injection zaczęły sie robić cyrki

tak czy siak, mivec w lancerze to niemałe wyzwanie dla gazowników

Anonymous - 31-12-2008, 15:09

jaceksu25 napisał/a:
sith napisał/a:
jaceksu25 napisał/a:
cns80, już mnie rozłożyłeś - w przyszłości kupię sobie evo wstawię lpg i będę jeździć z żoną i dziećmi po zakupy....

Ja mam Evo i jeżdżę z żoną na zakupy. Masz z tym jakiś problem?


Tak, bo jeżeli będziesz mieć LPG to nie wszędzie pojedziesz na te przysłowiowe zakupy. Na parkingach podziemnych supermarketów czy różnych centrów handlowych jest zabroniony wjazd pojazdom z instalacjami gazowymi...

Nie wiedziałem, że jesteś dozorcą na parkingu w markecie i sprawdzasz kto na czym jeździ skoro masz z tym problem :)
Masz problem z cudzym autem i tym kto jak je eksploatuje? Widocznie nie masz innych problemów. Pozazdrościć.
Wracając do tematu, jednak nie czytasz ze zrozumieniem (a w innym poście piszesz, że i owszem). Napisałem wyraźnie, że ja nie zamierzam montować w Evo gazu.

Anonymous - 31-12-2008, 15:28

sith napisał/a:

Nie wiedziałem, że jesteś dozorcą na parkingu w markecie i sprawdzasz kto na czym jeździ skoro masz z tym problem :)


Starasz się być zabawny?

Hubeeert - 12-01-2009, 20:53

leser napisał/a:
90% sukcesu zależy od tego jaką wiedzę ma instalator i jak sie spisze,
na poparcie warto przypomnieć przypadek naszego forumowego kolegi,
u którego w outku 4g69 mivec na liquid propan injection zaczęły sie robić cyrki

tak czy siak, mivec w lancerze to niemałe wyzwanie dla gazowników

To prawda. Tym bardziej, że 4G69 MIVEC ABSOLUTNIE NIE NADAJE SIĘ DO ZAGAZOWANIA.

[ Dodano: 31-12-2008, 16:52 ]
A tak poza konkursem - nie podoba mim się kierunek w którym podąża ta dyskusja.

Myślę, że wrócimy do niej po Nowym Roku a na razie zamknę - co Wy na to?

[ Dodano: 12-01-2009, 20:51 ]
Odblokowane.
Proszę u umiar w dyskusji.

pfx - 13-01-2009, 09:39

Owe Evo zagazowane w Tarnowie - Czakram. Było już z jakąś usterką, ale nie dowiedziałem się jaką.
Problem z tymi dwoma reduktorami wynika z jednego faktu - moc podniesiona do 340 KM.
Wówoczas jeden reduktor nie wystarczy i musi być 2.
Jeśli chodzi o seryjną moc.
Opinia zakładu jest taka, że - każdy silnik z pośrednim wtryskiem benzyny da się zrobić.
W przypadku 4B11 295 KM wystarczy najprostszy sterownik - Sequent 24 + kit pod turbo + jeden reduktor Maxior (stabilny, odporny na wstrząsy i przeciążenia - ale wielki jak cholera i pewnie trudno by go było zmieścić), muszą być 2 elektrozawory i podwójny układ zasilania (2 rurki z zbiornika do reduktora) + lubryfikacja - czy potrzebna? - osobiście uważam ją za pic na wodę, ale jak dają gwarancję warto dopłacić te 400 PLN za kroplówkę. Taka konfiguracja pokryje zapotrzebowanie do 300 KM.
Cena zestawu - od 5 - 6,5 tys pln. Skąd zatem te 16 tys?.
Taka informacja gdyby ktoś się skusił :badgrin:
Pozdrawiam.

[ Dodano: 13-01-2009, 09:51 ]
Mam jeszcze pytanie - jak wygląda regulacja zaworów w w 4G69 i 4B11, wiem, że hydraulika, ale czy są w zestawach naprawczych szklanki, czy płytki, by ewentualnie podregulować jak zacznie się podpierać? Czy tylko podszlifowanie gniazd wchodzi w grę.

tomekrvf - 13-01-2009, 13:43

pfx napisał/a:
Mam jeszcze pytanie - jak wygląda regulacja zaworów w w 4G69 i 4B11, wiem, że hydraulika, ale czy są w zestawach naprawczych szklanki, czy płytki, by ewentualnie podregulować jak zacznie się podpierać? Czy tylko podszlifowanie gniazd wchodzi w grę.

4G63 ma HLA czyli hydraulikę.
4G69 ma regulację luzów śrubami.
4B11 regulacja luzów poprzez wymianę popychaczy szklankowych. Szlifować się nie da.

marci_NOS - 13-01-2009, 20:56

Hubeeert napisał/a:

To prawda. Tym bardziej, że 4G69 MIVEC ABSOLUTNIE NIE NADAJE SIĘ DO ZAGAZOWANIA.


Ja mam 4G69 i ponad rok temu założyłem gaz. Poniżej zamieszczam wyniki:

- LPG gruba linia
- BENZYNA cienka linia



Widać, że miejscami na LPG wyszło lepiej niż na benzynie 95 (pewnie na 98 wykresy by się bardziej nałożyły)

Pozdrawiam

Hubeeert - 13-01-2009, 21:20

marci_NOS napisał/a:
Hubeeert napisał/a:

To prawda. Tym bardziej, że 4G69 MIVEC ABSOLUTNIE NIE NADAJE SIĘ DO ZAGAZOWANIA.


Ja mam 4G69 i ponad rok temu założyłem gaz. Poniżej zamieszczam wyniki:

- LPG gruba linia
- BENZYNA cienka linia

[url=http://images32.foto...09m.jpg]Obrazek[/URL]

Widać, że miejscami na LPG wyszło lepiej niż na benzynie 95 (pewnie na 98 wykresy by się bardziej nałożyły)

Pozdrawiam

Nie dlatego, że gazu nie da się założyć tylko dlatego, że LPG bardzo źle działa na gniazda zaworowe w tym silniku.

pfx - 13-01-2009, 21:31

Hubeeert napisał/a:
Nie dlatego, że gazu nie da się założyć tylko dlatego, że LPG bardzo źle działa na gniazda zaworowe w tym silniku.

Dlaczego tak sądzisz? Po ilu kkm obserwowano podparte zawory w tym silniku?
Kiedyś uważano, że w Duratecach Fordowskich absolutnie się nie da - nie da się tam gdzie porcelana w gnieździe zaworowym.
Nissany - niektóre w ogóle nie mają regulacji zaworów ani hydraulicznej, ani szklankowej - żadnej - kręcą po 200 kkm na gazie.
Osobiście uważam, że teoria z wypalaniem gniazd zaworów nie polega na działaniu na nich gazu, tylko zbyt ubogiej mieszanki, która spala się dłużej i nie adiabatycznie.
Jeśli w silnikach EVO są stosowane twardsze zawory mocniejsze tłoki i pierścienie - tym bardziej powinien motor być odporniejszy.
Jestem pewien, że marci_NOS - owi przy tak zestrojonych nierozjeżdżających się mapach gaz nie zaszkodzi, jeśli nie wydłuży żywotności silnika.

Hubeeert - 13-01-2009, 22:18

pfx napisał/a:
Po ilu kkm obserwowano podparte zawory w tym silniku?

Wypalone gniazda a nie podparte zawory. W 4G69 MIVEC oczywiście bo o nim mówię w tej chwili.

krzychu - 13-01-2009, 23:10

tomekrvf napisał/a:

4G63 ma HLA czyli hydraulikę.


Jak rozumiem samo regulujące się?

Krzychu

tomekrvf - 14-01-2009, 20:26

krzychu napisał/a:
Jak rozumiem samo regulujące się?

Tak.

pfx - 15-01-2009, 09:58

W moim MIVEC-u mam wypalone zawory już po 5 kkm. Silnik prócz Pb 98 niczego innego nie widział. Jeden cylinder nie dopalał, bo był zalewany olejem. Wypalanie gniazd zaworów zdarza się nie tylko w silnikach z LPG. Gniazda zaworowe jeśli są przystosowane do bezołowiówki powinny wytrzymać eksploatację LPG. warunkiem jest dokładne zestrojenie mieszanki. Jeśli ktoś zakłada gaz i chce by palił jak najmniej gazu - kończy się wszystko niewątpliwie nieszczęćiem z wypaleniem dziur w tłokach włącznie.
Będę obsewrował jak eksploatują się MIVEC - i zagazowane. Jeśli jest tak jak piszezsz - głowice powinny padać już po 20 -30 kkm.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group