EVO Ogólne - EVO IX tansze w eksploaacji niz diesel
Anonymous - 30-12-2008, 23:14
Tak naprawdę to w tym miejscu bezsensem jest jakakolwiek wzajemna dziecinna polemika. Proponuję wkładać tutaj wszelkie ciekawostki jakie znajdziecie dotyczące lpg w autach sportowych ( no i może nie tylko). Sam wielkim smakiem zapoznam się z nimi
dm17, także z wielką chęcią bym oglądną tę instalację. Jestem taki, że od urodzenia zadaję pytanie " jak to działa i dlaczego"
Hubeeert - 31-12-2008, 01:39
Dlatego moim zdaniem jedyną instalacją mającą jakiekolwiek szanse sprawdzenia się w samochodach z turbo jest wtrysk ciekłego gazu. Inną sprawą jest sensowność (opłacalność) takich działań
A i jeszcze coś - tzw E85 - paliwo w 85% składające się z bioetanolu. Ktoś tego już próbował?
Anonymous - 31-12-2008, 14:40
Hubeeert napisał/a: | Dlatego moim zdaniem jedyną instalacją mającą jakiekolwiek szanse sprawdzenia się w samochodach z turbo jest wtrysk ciekłego gazu. |
Sam mam LPi i znajomość tego tematu w Polsce jest dosyć kiepska,
z serwisem nie tak łatwo a co dopiero
z instalatorstwem na wysokim poziomie, gdzie montaż i zestrojenie zapewni nam satysfakcję.
90% sukcesu zależy od tego jaką wiedzę ma instalator i jak sie spisze,
na poparcie warto przypomnieć przypadek naszego forumowego kolegi,
u którego w outku 4g69 mivec na liquid propan injection zaczęły sie robić cyrki
tak czy siak, mivec w lancerze to niemałe wyzwanie dla gazowników
Anonymous - 31-12-2008, 15:09
jaceksu25 napisał/a: | sith napisał/a: | jaceksu25 napisał/a: | cns80, już mnie rozłożyłeś - w przyszłości kupię sobie evo wstawię lpg i będę jeździć z żoną i dziećmi po zakupy.... |
Ja mam Evo i jeżdżę z żoną na zakupy. Masz z tym jakiś problem? |
Tak, bo jeżeli będziesz mieć LPG to nie wszędzie pojedziesz na te przysłowiowe zakupy. Na parkingach podziemnych supermarketów czy różnych centrów handlowych jest zabroniony wjazd pojazdom z instalacjami gazowymi... |
Nie wiedziałem, że jesteś dozorcą na parkingu w markecie i sprawdzasz kto na czym jeździ skoro masz z tym problem
Masz problem z cudzym autem i tym kto jak je eksploatuje? Widocznie nie masz innych problemów. Pozazdrościć.
Wracając do tematu, jednak nie czytasz ze zrozumieniem (a w innym poście piszesz, że i owszem). Napisałem wyraźnie, że ja nie zamierzam montować w Evo gazu.
Anonymous - 31-12-2008, 15:28
sith napisał/a: |
Nie wiedziałem, że jesteś dozorcą na parkingu w markecie i sprawdzasz kto na czym jeździ skoro masz z tym problem
|
Starasz się być zabawny?
Hubeeert - 12-01-2009, 20:53
leser napisał/a: | 90% sukcesu zależy od tego jaką wiedzę ma instalator i jak sie spisze,
na poparcie warto przypomnieć przypadek naszego forumowego kolegi,
u którego w outku 4g69 mivec na liquid propan injection zaczęły sie robić cyrki
tak czy siak, mivec w lancerze to niemałe wyzwanie dla gazowników |
To prawda. Tym bardziej, że 4G69 MIVEC ABSOLUTNIE NIE NADAJE SIĘ DO ZAGAZOWANIA.
[ Dodano: 31-12-2008, 16:52 ]
A tak poza konkursem - nie podoba mim się kierunek w którym podąża ta dyskusja.
Myślę, że wrócimy do niej po Nowym Roku a na razie zamknę - co Wy na to?
[ Dodano: 12-01-2009, 20:51 ]
Odblokowane.
Proszę u umiar w dyskusji.
pfx - 13-01-2009, 09:39
Owe Evo zagazowane w Tarnowie - Czakram. Było już z jakąś usterką, ale nie dowiedziałem się jaką.
Problem z tymi dwoma reduktorami wynika z jednego faktu - moc podniesiona do 340 KM.
Wówoczas jeden reduktor nie wystarczy i musi być 2.
Jeśli chodzi o seryjną moc.
Opinia zakładu jest taka, że - każdy silnik z pośrednim wtryskiem benzyny da się zrobić.
W przypadku 4B11 295 KM wystarczy najprostszy sterownik - Sequent 24 + kit pod turbo + jeden reduktor Maxior (stabilny, odporny na wstrząsy i przeciążenia - ale wielki jak cholera i pewnie trudno by go było zmieścić), muszą być 2 elektrozawory i podwójny układ zasilania (2 rurki z zbiornika do reduktora) + lubryfikacja - czy potrzebna? - osobiście uważam ją za pic na wodę, ale jak dają gwarancję warto dopłacić te 400 PLN za kroplówkę. Taka konfiguracja pokryje zapotrzebowanie do 300 KM.
Cena zestawu - od 5 - 6,5 tys pln. Skąd zatem te 16 tys?.
Taka informacja gdyby ktoś się skusił
Pozdrawiam.
[ Dodano: 13-01-2009, 09:51 ]
Mam jeszcze pytanie - jak wygląda regulacja zaworów w w 4G69 i 4B11, wiem, że hydraulika, ale czy są w zestawach naprawczych szklanki, czy płytki, by ewentualnie podregulować jak zacznie się podpierać? Czy tylko podszlifowanie gniazd wchodzi w grę.
tomekrvf - 13-01-2009, 13:43
pfx napisał/a: | Mam jeszcze pytanie - jak wygląda regulacja zaworów w w 4G69 i 4B11, wiem, że hydraulika, ale czy są w zestawach naprawczych szklanki, czy płytki, by ewentualnie podregulować jak zacznie się podpierać? Czy tylko podszlifowanie gniazd wchodzi w grę. |
4G63 ma HLA czyli hydraulikę.
4G69 ma regulację luzów śrubami.
4B11 regulacja luzów poprzez wymianę popychaczy szklankowych. Szlifować się nie da.
marci_NOS - 13-01-2009, 20:56
Hubeeert napisał/a: |
To prawda. Tym bardziej, że 4G69 MIVEC ABSOLUTNIE NIE NADAJE SIĘ DO ZAGAZOWANIA.
|
Ja mam 4G69 i ponad rok temu założyłem gaz. Poniżej zamieszczam wyniki:
- LPG gruba linia
- BENZYNA cienka linia
Widać, że miejscami na LPG wyszło lepiej niż na benzynie 95 (pewnie na 98 wykresy by się bardziej nałożyły)
Pozdrawiam
Hubeeert - 13-01-2009, 21:20
marci_NOS napisał/a: | Hubeeert napisał/a: |
To prawda. Tym bardziej, że 4G69 MIVEC ABSOLUTNIE NIE NADAJE SIĘ DO ZAGAZOWANIA.
|
Ja mam 4G69 i ponad rok temu założyłem gaz. Poniżej zamieszczam wyniki:
- LPG gruba linia
- BENZYNA cienka linia
[url=http://images32.foto...09m.jpg]Obrazek[/URL]
Widać, że miejscami na LPG wyszło lepiej niż na benzynie 95 (pewnie na 98 wykresy by się bardziej nałożyły)
Pozdrawiam |
Nie dlatego, że gazu nie da się założyć tylko dlatego, że LPG bardzo źle działa na gniazda zaworowe w tym silniku.
pfx - 13-01-2009, 21:31
Hubeeert napisał/a: | Nie dlatego, że gazu nie da się założyć tylko dlatego, że LPG bardzo źle działa na gniazda zaworowe w tym silniku. |
Dlaczego tak sądzisz? Po ilu kkm obserwowano podparte zawory w tym silniku?
Kiedyś uważano, że w Duratecach Fordowskich absolutnie się nie da - nie da się tam gdzie porcelana w gnieździe zaworowym.
Nissany - niektóre w ogóle nie mają regulacji zaworów ani hydraulicznej, ani szklankowej - żadnej - kręcą po 200 kkm na gazie.
Osobiście uważam, że teoria z wypalaniem gniazd zaworów nie polega na działaniu na nich gazu, tylko zbyt ubogiej mieszanki, która spala się dłużej i nie adiabatycznie.
Jeśli w silnikach EVO są stosowane twardsze zawory mocniejsze tłoki i pierścienie - tym bardziej powinien motor być odporniejszy.
Jestem pewien, że marci_NOS - owi przy tak zestrojonych nierozjeżdżających się mapach gaz nie zaszkodzi, jeśli nie wydłuży żywotności silnika.
Hubeeert - 13-01-2009, 22:18
pfx napisał/a: | Po ilu kkm obserwowano podparte zawory w tym silniku? |
Wypalone gniazda a nie podparte zawory. W 4G69 MIVEC oczywiście bo o nim mówię w tej chwili.
krzychu - 13-01-2009, 23:10
tomekrvf napisał/a: |
4G63 ma HLA czyli hydraulikę.
|
Jak rozumiem samo regulujące się?
Krzychu
tomekrvf - 14-01-2009, 20:26
krzychu napisał/a: | Jak rozumiem samo regulujące się? |
Tak.
pfx - 15-01-2009, 09:58
W moim MIVEC-u mam wypalone zawory już po 5 kkm. Silnik prócz Pb 98 niczego innego nie widział. Jeden cylinder nie dopalał, bo był zalewany olejem. Wypalanie gniazd zaworów zdarza się nie tylko w silnikach z LPG. Gniazda zaworowe jeśli są przystosowane do bezołowiówki powinny wytrzymać eksploatację LPG. warunkiem jest dokładne zestrojenie mieszanki. Jeśli ktoś zakłada gaz i chce by palił jak najmniej gazu - kończy się wszystko niewątpliwie nieszczęćiem z wypaleniem dziur w tłokach włącznie.
Będę obsewrował jak eksploatują się MIVEC - i zagazowane. Jeśli jest tak jak piszezsz - głowice powinny padać już po 20 -30 kkm.
|
|
|