To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EA5A/W 2.5] Regulacja obrotów. Czyszczenie przepustnicy

kkriss - 09-05-2012, 21:59

ano czyli trochę więcej zabawy, w cari nie było żadnego płynu chłodzącego, dobrze wiedzieć, ale tak jak piszecie chyba zrobie bez spuszczania.
W sumie wolę wykręcić całą aby dobrze przeczyścić, bo niezły syf musi być jak już CE się świeci.

polaff - 09-05-2012, 22:05

każdy się bawi jak lubi... ja wolę spuścić.
kkriss - 10-05-2012, 07:54

a tak w ogóle z tym spuszczaniem jest jakaś duża zabawa? Skąd to się spuszcza? jak się napełnia później?
polaff - 10-05-2012, 07:59

na dole chłodnicy masz mały kranik wężykiem.
Odkręcasz korek wlewowy chłodnicy, podstawiasz coś pod auto i następnie kranik na dole.
napełniasz lejąc do pełna do chłodnicy, a to co się do chłodnicy nie zmieści wlewasz do zbiornika wyrównawczego.

malina_drizzt - 17-07-2012, 00:22

Czy na klapce przepustnicy od strony dolotu powinno być takie czarne coś wzdłuż krawędzi, trochę przypominające grafit.
Czy można wszytko wyczyścić delikatnie papierkiem na błysk?

Hugo - 17-07-2012, 08:01

Wyczyścić na błysk.
malina_drizzt - 17-07-2012, 09:28

No właśnie, to czarne wygląda na naniesione fabrycznie, trochę tego zdrapałem papierkiem i chyba powiększyła się szczelina między klapką, a korpusem.
Ma ktoś może zdjęcie przepustnicy do 2.5 od strony kolektora? będę wdzięczny za wstawienie. :)

asec69 - 24-09-2012, 10:03

Cześć

Niektórzy znają z innego topiku moje problemy z wysokimi obrotami po odpaleniu ok. 2200, a po rozgrzaniu 1200-1400.

Sprawdziłem krokowca, wymieniłem czujnik temperatury i na koniec sprawdziłem Plakiem, czy nie łapie gdzieś lewego powietrza kolektor dolotowy. Nie łapie!

Regulacja obrotów śrubą SAS (to do góry z lewej strony) nie zdaje rezultatu, bo mogę sobie ją kręcić do śmierci, a obroty nie spadają.

Pozostaje mi za radą z forum regulacja śrubą Fixed SAS, ale mam ale:

- po pierwsze kręcenie tą śrubą rozreguluje TPS, a to grozi wizytą w ASO

- po drugie, manual podaje, że można ustawić tę śrubę Fixed SAS fabrycznie wkręcają 1 1/4 obrotu, wajchę wychylenia gardzieli przepustnicy, ja u siebie sprawdziłem dotychczasowe ustawienia i śruba ma zdecydowanie więcej obrotów do nakrętki kontrującej ok. 4. Stąd wniosek, że ktoś już tam manipulował. Jednak nie wiem, czy to wogóle ruszać, aby czegoś nie spartolić?

Tak na próbę odkręciłem z 3/4 obrotu bez kontrowania Fixed SAS i obroty spadły, ale potem wróciły pod wpływem drgań do granicy kontry.

- po trzecie, delikatnie zacina się linka gazu, ma chyba za duży luz, gdyż trze o korpus silnika. Mam pytanie jak reuluje się naciąg linki?

adt81 - 24-09-2012, 11:00

Linkę regulujesz za pomocą dwóch śrubek w miejscu gdzie jest przymocowana do kolektora ssącego na lewo od przepustnicy stojąc przodem do silnika.
komarsnk - 24-09-2012, 12:25

asec69 napisał/a:

kręcenie tą śrubą rozreguluje TPS

Skąd taka myśl? Kręcąc śrubką Fixed SAS nie rozlegulujęsz TPS'a bo go nie ruszasz wcale :)
Gorsze właśnie jest kręcenie śrubką SAS...
Ustaw Fixed SAS do pozycji fabrycznej wg manuala - dział 13A-83 jak już pewnie wiesz :D
Tu masz dobrą okazję to ustawienia naprężenia linki.
Tu nie chodzi o obroty do nakrętki kontrującej tylko pozycją zero jest moment dotknięcia śrubką ramienia przepustnicy. Od tego momentu kręcisz 5/4 obrotu i blokujesz nakrętką kontrującą.
Jak masz pewność, że to ustawiłeś dobrze ORAZ, że TPS nie był ruszany wcześniej i pokazuje dobre wartości, wtedy możesz ustawić śrubką SAS wolne obroty do żądanych wartości

Krzyzak - 24-09-2012, 12:47

asec69 napisał/a:
manual podaje, że można ustawić tę śrubę Fixed SAS fabrycznie wkręcają 1 1/4 obrotu

ale nie do V6 - tam jest tylko 1 śrubka do obrotów
komarsnk napisał/a:
Kręcąc śrubką Fixed SAS nie rozlegulujęsz TPS'a bo go nie ruszasz wcale
presajsli exactly etc. :)
komarsnk - 24-09-2012, 14:34

Krzyzak napisał/a:
asec69 napisał/a:
manual podaje, że można ustawić tę śrubę Fixed SAS fabrycznie wkręcają 1 1/4 obrotu

ale nie do V6 - tam jest tylko 1 śrubka do obrotów

Yyyy ale jak to... Są obie - SAS i Fixed SAS :roll: chyba, że ja coś źle rozumiem :p

radamanthys132 - 24-09-2012, 19:50

Ja miałem problem gdyż kręcąc SAS obroty pływały, po przeczytaniu manuala i drobnej przeróbce kabla vag (mostowanie pinów) i programu Evoscan zadziałał test silnika krokowego. Obroty sie zwiększyły podczas testu (czyli wydaje mi sie iz krokowiec cofnął sie maksymalnie i po 1/4 obrotu śrubą wyłaczałem test i tak metoda po troszkuy ustawiłem na ok 750 i skok obrotów ograniczył sie do ok 25 w gorę czyli ok) później nauka obrotów tak pro forma i do dnia dzisiejszego zapomniałem o pływających obrotach!
asec69 - 24-09-2012, 23:27

Sorry, bo może źle się wyraziłem po przeczytaniu ustawiania obrotów do innego modelu miśka niż galant..

Jedna śruba do regulacji obrotów to ta z lewej strony na górze przepustnicy, patrząc z boku auta. Druga śruba krzyżakowa z kontrą, reguluje wychylenia w gardzieli przepustnicy klapki, i znajduje się z prawej strony na dole, obok silniczka krokowego, poniżej mechanizmu cięgna linki gazu.

Jeden z kolegów na forum namawiał mnie do regulacji obrotów tą drugą śrubą, więc pytam o doświadczenia

komarsnk - 24-09-2012, 23:35

asec69 napisał/a:

Jedna śruba do regulacji obrotów to ta z lewej strony na górze przepustnicy, patrząc z boku auta.


Czyli SAS :)

asec69 napisał/a:
Druga śruba krzyżakowa z kontrą, reguluje wychylenia w gardzieli przepustnicy klapki, i znajduje się z prawej strony na dole, obok silniczka krokowego, poniżej mechanizmu cięgna linki gazu.


Czyli Fixed SAS :) Teraz powinno być wszystko jasne :)

asec69 napisał/a:

Jeden z kolegów na forum namawiał mnie do regulacji obrotów tą drugą śrubą, więc pytam o doświadczenia

Nie powinno się de facto regulować wolnych obrotów tą śrubką tylko ustawić ją w pozycji fabrycznej i do niej ustawiać resztę zmiennych. Tą śrubką przepustnice były ostatecznie kalibrowane przed opuszczeniem fabryki dlatego tam jest regulacja (nie wszystkie są ustawione na sztywno na 1 i 1/4 obrotu), ale jak jest już rozkalibrowana to trzeba ją ustawić do wartości domyślnej wg manuala.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group