To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Sigma/Diamante Ogólne - MEGA SWAP :P

VirMan - 19-04-2012, 17:48

miałem ostatnio chwilkę i gdzieś tak dwa tyg temu zamontowałem sobie UKP do autka - fajnie działa muszę przyznać , choć lpg to się da skalibrować chyba na głupim monowtrysku albo nie wiem.. w każdym razie wygląda i służy tak jak powinien :P




mmatulek - 19-04-2012, 21:19

Wow jestem pod wrażeniem. :shock:
Owczar - 19-04-2012, 23:53

VirMan napisał/a:
choć lpg to się da skalibrować chyba na głupim monowtrysku albo nie wiem..


Na sekwencji śmiga jak złoto :) Sprawdź lepiej ustawienia LPG, bo może korekty szaleją na LPG.

VirMan - 20-04-2012, 09:44

Powiem tak.
1. zauważyłem że moje ecu miesza czasami wtrysków na różnych cylindrach, nie zawsze są takie same -> podłącze diody i uzyskam bardziej wiarygodny pomiar.
2. Na postoju, kiedy mapsensor ma niskie cisnienie w dolocie, mnożnik skacze do góry (charakterystyka HANA ) a w kompie nie -> UKP działaby idealnie na płaskim mnożniku. który jest do wyregulowania przy w miare stałym cśnieniu i temperaturze. Na trasie uzyskuje się niezłą dokładność, ale w korku.. no cóż... zwłaszcza automat , który nieco inaczej pracuje.. Prins byłby chyba dobrym kandydatem bo (chyba) nie ma korekcji po ciśnieniu dolotu.
3. pierwsza upierdliwa rzecz to konieczność resetu kompa - nie ma możliwości podłączenia czujnika poziomu gazu do "nauczenia" go kiedy zatankowałem itd. tylko pamiętanie o mieleniu przyciskami..
4. jak podłącze usb do komputera i go uruchomię to cześć ustawień ukp szlag trafia, godzina , data i kilka szczegółów... to bardzo wkurza.

Owczar - 20-04-2012, 10:13

VirMan napisał/a:
1. zauważyłem że moje ecu miesza czasami wtrysków na różnych cylindrach, nie zawsze są takie same -> podłącze diody i uzyskam bardziej wiarygodny pomiar.


Ale to jest jakoś pół na pół czy losowe cylindry?

VirMan napisał/a:
2. Na postoju, kiedy mapsensor ma niskie cisnienie w dolocie, mnożnik skacze do góry (charakterystyka HANA )


To normalne. Generalnie mnożnik ustawia się, ponieważ charakterystyka przepływu gazu w fazie lotnej w różnych punktach pracy jest inna niż PB. Chodzi o to by w całym zakresie silnik dostawał tyle gazu ile odpowiada kaloryczności paliwa.
Z racji tego, że pobierasz czasy z wtrysków LPG nie powinno być tego błędu. Gdybyś pobierał z wtryskiwacza LPG to błąd by był, ponieważ przepływ LPG nie jest wprost proporcjonalny do czasu otwarcia wtryskiwacza. Zależy też od ciśnienia w dolocie.

VirMan napisał/a:
3. pierwsza upierdliwa rzecz to konieczność resetu kompa - nie ma możliwości podłączenia czujnika poziomu gazu do "nauczenia" go kiedy zatankowałem itd. tylko pamiętanie o mieleniu przyciskami..


No niestety :(

VirMan napisał/a:
4. jak podłącze usb do komputera i go uruchomię to cześć ustawień ukp szlag trafia, godzina , data i kilka szczegółów... to bardzo wkurza.


A to już dziwny objaw. U mnie tak się nie dzieje.

VirMan - 20-04-2012, 10:18

Owczar napisał/a:
Z racji tego, że pobierasz czasy z wtrysków LPG nie powinno być tego błędu.

Musiałbym sie przełaczać na odczytywanie czasó z wteryskó LPG, a biorę je z pod ecu. :) no ale fakt, da się i tam zapiąć przez diodkę. -> good idea
Cytat:
Ale to jest jakoś pół na pół czy losowe cylindry?

No róznie miesza , generalnie losowo. różnice niewielkie ale są.

Owczar - 20-04-2012, 10:31

Kurde, mysle jedno a pisze co innego :)

Chcialem napisac, ze z racji tego, ze pobierasz czasy z wtryskow PB nie masz bledu nieliniowosci. Jednak warunkiem koniecznym jest idealne pokrycie mapy pb i lpg.

Jesli bedziesz pobieral czasy z wtryskiwaczy lpg to bedziesz mial wiekdze bledy przez nieliniowosc przeplwyu zalezna od cisnienia w dolocie.


Jesli losowo to dziwna sprawa... Zgraj jakis oscylogram z lpg jak masz kabeleg do staga.

Tomek - 20-04-2012, 11:04

Owczar napisał/a:

Jesli losowo to dziwna sprawa... Zgraj jakis oscylogram z lpg jak masz kabeleg do staga.


tylko, że Virman ma BRC
no chyba, że się coś zmieniło i się nie pochwalił

VirMan - 20-04-2012, 11:30

Owczar, co do wtrysków true - przecież tam jest mnożnik temperaturowy.. no ale.. mapemuszę zobaczyć bo chyba 30 tys pojechałem bez kalibracji :P
tomek84, Już nie mam BRC - zamontowałem przecież HANY na stagu300+ jakies rok temu :) Struna z forum LPG mi pomagał stroić to ustrojstwo :) teraz wypadną magic3 i pójdzie jakiś prawdziwy reduktor :P BRC poleciało do samochodu taty :)

Tomek - 20-04-2012, 11:54

VirMan, aha, mój błąd

tak BTW struna to jest gość z http://www.gcstuning.pl/
u nas na forum też się chwilę udzielał, przy okazji hamowni

Owczar - 20-04-2012, 17:59

VirMan napisał/a:
mapemuszę zobaczyć bo chyba 30 tys pojechałem bez kalibracji


Tylko pamiętaj, że mapa zebrana w tamtych warunkach może się różnić :) Najlepiej jak wyzerujesz mapę LPG i PB, a potem pojeździsz trochę w tych samych warunkach na PB i LPG.

Do tego silnika polecałbym KME Golda. Albo 2 reduktory zeta N jak u mnie :)

wojtas - 20-04-2012, 23:58

Bartek, zapodaj nocne foty, ciekawi mnie podświetlenie tej zabaweczki :?:
areksz121 - 30-04-2012, 03:31

Owczar napisał/a:
Tylko pamiętaj, że mapa zebrana w tamtych warunkach może się różnić :) Najlepiej jak wyzerujesz mapę LPG i PB, a potem pojeździsz trochę w tych samych warunkach na PB i LPG.


Zależy jakiego Staga mamy... ale chyba nic innego jak PLUS bądź ISA2 :wink: Z moich obserwacji wychodzi na to, że zakres wysokich obrotów jest nieco gorzej zrobić.
PODSTAWA: Jeśli zbierzecie mapę PB z niebieskich punktów i utworzy się krzywa koloru niebieskiego, to dopiero początek zabawy :wink: Jest niżej przycisk "Widok 3D" i po jego kliknięciu zauważyć się da ile trzeba pojeździć na benzynie, żeby dobrze zebrać mapę :wink:
Po lewej zaś po przełączeniu widoku mamy wybór widoku: mnożnik 3D, mapa PB, mapa LPG, odchyłka.

U siebie mam ok 95% pokrycia mapy PB, a na LPG brakuje mi powyżej 5000 obrotów. Kiedy już w ten sposób jest zebrana mapa, przy dobrze ustawionym mnożniku, odchyłka zawiera się w max 5% na wykresie 2D. I w takim wypadku wg mnie bez większego znaczenia jest zwracanie uwagi na warunki zbierania mapy(ten sam styl jazdy itd) :wink: może zrobię zrzuty ekranu wkrótce :rolleyes:

Owczar - 02-05-2012, 00:42

Nie do końca się zgadzam.

areksz121 napisał/a:
I w takim wypadku wg mnie bez większego znaczenia jest zwracanie uwagi na warunki zbierania mapy(ten sam styl jazdy itd)


Warunki są jak najbardziej ważne, ponieważ mapa się zmienia nieustannie. Wystarczy żę temp spadnie o 5 stopni, a ciśnienie pójdzie w górę o kilka hPa. Mapa się przesunie w górę lub w dół. Zebrać całą mapę to sporo zabawy, trzeba mieć albo pustą autostradę, albo jakieś lotnisko. W dodatku trzeba go pałować na obrotach żeby stag raczył zapamiętać mapę. Mapa 2D jest średnią z 3D. Jeśli zachowamy te same warunki i podobne obciążenia, to w galancie nie ma sensu zbierania mapy 3D. Przepływ gazu się nie zmienia i ustawienie mnożnika w 2D wyczerpuje kalibrację. Co innego w silnikach turbodoładowanych. Tam mapa 3D jak najbardziej, do tego albo ISA, albo ręczne korekty po obrotach. Polecam ręczne, bo ISA wyprawia dziwne rzeczy. Raz zebrałem całą mapę PB, ale zanim ją zebrałem zmieniły się już warunki atmosferyczne bo nastała noc. Dalsze zbieranie mapy na LPG nie miało już żadnego sensu. Chyba, że następnego dnia o tej samej porze w tych samych warunkach :)

VirMan - 19-11-2012, 16:16

OK. Czas na nowości - jako że sytuacja mnie zmusiła ( i post mi wyperswadowano z innego wątku ) raportuję :

1. Pozmieniane popychacze i uszczelka pod tylnym deklem itd etc. i parę drobiazgów pomalowane żeby było ładniej - fotki jutro :P

Poza tym dwie fotki z wczorajszego pogromu golfa wymuszającego pierwszeństwo w mieście - nie było szybko ale i czasu na reakcję zero wiec koło 35kmh dostał w bok no i się wykrwawił na czarno i straż musiała sprzątać.. Nic nikomu się nie stało, a ja będę teraz ZMUSZONY do klakierowania. - fakt faktem się przymierzałem - ale nie teraz :D

Poczekam na wycenę itd. i pójdzie do zrobienia już zderzaczek. - szukam błotnika prawego w kolorze zielonym i maski również pod kolor.

padły golf3 :

oraz "BARDZO" obity diamant (jakby kto pytał o zderzaki od diamanta to nie mam - zużyłem wszystkie) - może i cięższy od standardowego, ale chroni auto idealnie.


Dziś obróciłem do krosna i z powrotem jakby nigdy nic ;)

[ Dodano: 19-11-2012, 22:03 ]
btw - polecam się starać o zastępcze - dostałem w zamian mondeo lub avensis (jutro przyjedzie to nie wiem) więc apelacja ze diamante to nie kompakt się opłacała :)

[ Dodano: 20-11-2012, 11:20 ]
OK poprawka - nie wiem czy śmiać się czy płakać... "wyposażono" mnie w hyundai i40 .. i już nie chcę. - wiosło -rzecz gustu , ale biegi takie krótkie, że przy silniku 2.0 benzyna muszę w mieście 4 włączać żeby mi 60 jechał poniżę 2000 obrotów :/ Trzęsie jak taczki (a narzekałem na diamanta że twardy.. ) wszystko plastikowe do bólu, niby 12k przebiegu.. a już trzeszczy na kostce brukowej. Generalnie miejsca zero ,wsiadłem w kurtce/płaszczu w którym nie ma problemu jechać w diamancie i nie mogłem wyprostować pleców z powodu fotela a raczej jego wąskości.. Generalnie wrażenia tragiczne, owszem parę bajerów jest (auto-światła i ładniejsze wskaźniki... ) ale poza tym.. miejsca jak w skodzie, obudowany plastikiem po ramiona, widoczność tragiczna o wstecznym nawet nie wspominam - tam już niemal zero.. bierz i płacz.. 100k za taki samochód ? nigdy w życiu... wolę kupić 10 sigm i poskłądać 5 dobrych.

Dbajcie o samochody :)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group