To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Klimatyzacja/Wydajność/Konserwacja

seba77 - 24-06-2009, 11:54

teterko napisał/a:
możliwość przeróbki na klimatrinic czy wogóle się nie opłaca - z góry dziękuję


Ja kiedyś sie dowiadywałem to kosz ok 1500 pln wiec dałem sobie spokuj :) .Niedawno zmieniłem gala i teraz mam klimatronic :mrgreen:

Juiceman - 24-06-2009, 13:16

Podobny temat jest w dziale Carismy linku nie pamiętam, ale jak znajdę to wkleje. W każdym bądź razie wniosek z tamtej dyskusji był jeden - nie opłacało się tego robić.
andi18 - 24-06-2009, 14:25

A ja u siebie do zwykłej klimatyzacji mam podłączony (chyba) jakiś przekaźnik i potencjometr, którym można ustawić natężenie chłodzenia. Takie zwykłe pokrętełko, gdy ustawie je na maksimum ziębi cały czas, a jak np. na minimum to dozuje chłodem bardzo rzadko.
I myślę, że tak porządany klimatronik nie jest mi potrzebny, po za tym mniej elektroniki do psucia.
Zrobił to poprzedni właściciel, także nie posłużę radą jak to zamontować :o , ale myślę że każdy kto zna się elektronice powinien sobie dać radę z tym. :)

spown - 24-06-2009, 18:13

Owczar napisał/a:

Tutaj: http://forum.mitsumaniaki...ight=ogrzewania
Spown miał podobny problem, tylko u niego był brak ogrzewania.


Jak będziesz miał jakieś pytania co do tej "akcji serwisowej" to śmiało się odzywaj, bo nie ukrywam, że trochę mi zajęło dostanie się tam i odnalezienie problemu, a Tobie może zaoszczędzi to czasu ;)

pompec - 25-06-2009, 12:29

wracając jeszcze do tematu załączania się sprężarki, to nie jest przypadkiem tak, że sprężarka działa cały czas przy zewnętrznym obiegu, a włącza się i wyłącza na wewnętrznym? ostatnio jak ustawiłem na obieg zew. to działała długo (nie miałe akurat czasy czekać dłużej czy się wyłączy ale ze 2 min. chodziłe non stop)... byłoby to dość logiczne, bo wdmuchiwane zewnętrzne (ciepłe) powietrze potrzebuje ciągłego zmrażania a w obiegu zamkniętym już nie...
migro - 26-06-2009, 22:51

Nie, ale przy obiegu zewnętrznym sprężarka chodzi dłużej do wyłączenia jej przez czujnik oblodzenia parownika, bo powietrze z zewnatrz jest dużo cieplejsze.
Zhan - 28-06-2009, 22:23

Witam,

Czy ktos moglby mi powiedziec ile czynnika chlodzacego wchodzi do ukladu w EA?
Jak to jest z osuszaczami, czy sa lepsze i gorsze czy wystarczy kupic najtanszy?
w IC jest jakis NISSENS za 201,- bez znizek a znalazlem np. cos takiego
http://www.autoczesci.aut...01&ar=40413#art
i nie wiem, czy warto doplacac...

roch_27 - 28-06-2009, 22:49

Zhan, na stronie 5-tej koleżanka Czekoladka_1981 podała link do strony na temat ilości czynnika chłodzącego ;) :arrow: >>KLIK<< natomiast bezpośredni link do tematu :arrow: Środki chłodzące i oleje do klimatyzacji

ps. Polecam czytać od początku następnym razem ;)

pozdro

beno729 - 02-07-2009, 02:34

Witam, mam pewien problem. Otoz byłem nabic klime, facet powiedzial ze jest niewielka nieszczelność ale maszyna do nabijania nabiła-czyli nieszczelnosc nie jest wielka. Klimatyzacja jednak nie zadzialala - na najnizych ustawieniach temperatury powietrze bylo nawet cieplejsze niz na zewnatrz. Mialem wrazenie ze sprezarka sie wlacza - obroty silnika skoczyly. Gdzie wg. Was szukac rozwiazania problemu? Myslicie, ze to kwestia elektroniki, jakiegos czujnika etc? Moze podpiąć pod komputer czy jakies kody wyspiewa?

dzieki za pomoc

Owczar - 02-07-2009, 10:57

Może być problem ze sprzęgłem elektromagnetycznym. Kiedy sprzęgło jest uszkodzone, obroty i tak skaczą. Poproś kogoś aby włączył klimę, a Ty w tym czasie obserwuj koło pasowe i zobacz czy po włączeniu wprawi w ruch sprężarką. Obserwuj dobrze, bo to koło kręci się cały czas, a w momencie włączenia w ruch wprawiana jest wewenętrzna część, której widać kawałek po lewej stronie paska, jak patrzysz z góry stojąc z przodu auta.
rajmund - 02-07-2009, 11:19
Temat postu: pomocy
witajcie

jak pewnie się zorientujecie jestem nawy na forum :-)
posiadam miSka 2,5 l benzyna 97 rok
i mam kłopot z klima mianowicie przestała działać wraz z nawiewem , a przed awarią było coś takiego : w części kierowcy nad pedałem gazu poleciała mi na nogę jakaś woda , następnie pare dni puźniej tosamo stało się po drugiej stronie od pasażera , klima jeszcze śmigała i było wszystko cacy aż tu nagle klops :-( , ani klima , ani nawiew nic nie działa , wyświetlacz od klimy jest ok wskazuje prace ( siłę) nawiewu oraz temperature itd

poradzcie co mogło sie spierdzielić

dzieki pozdrawiam remek :-)

Owczar - 02-07-2009, 11:23

Podjerzewam, że zapchał się odpływ skroplin z parownika i kumulował się w układzie. Na zakrętach woda wylewała się z jednej albo drugiej strony..

Mogło dojść do zwarcia na którymś z wyjść klimatronika. Nie wiem czy jest tam jakiś bezpiecznik. Na Twoim miejscu sprawdziłbym stany na wyjściu klimatronika według manuala. Ale na początek sprawdź kostkę od dmuchawy. Pewnie to tylko ona przestała działać, na parowniku tworzy się szron i klima też się wyłącza. Woda mogła dostać się do elektryki dmuchawy.
Na forum jest opis jak wyjąć dmuchawę. Kostki podłączeniowe powinny być widoczne po opuszczeniu schowka. Nawet nie musisz go odkręcać. Wystarczy wyjąć ogranicznik z lewej i opuścić go. Zobacz czy dochodzi napięcie.

Jak naprawisz nawiew to musisz udrożnić odpływ skroplin. Te same okolice, przy parowniku. Jak wyjmiesz dmcuhawę to będziesz widział. Odpływ biegnie do komory silnika.

rajmund - 03-07-2009, 10:53

dzięki sliczne Owczar napewno sprawdzę tylko był bym wdzięczny jak byś podrzycił link do tego tematu :-)
Owczar - 03-07-2009, 11:10

Tutaj: http://forum.mitsumaniaki...ight=wentylator
migro - 03-07-2009, 22:55

beno729 napisał/a:
Mialem wrazenie ze sprezarka sie wlacza
Jeżeli sprężarka sie załącza (i jest sprawna), to przewód tłoczny (ten cieńszy) powinien zrobić się cieplejszy, a przewód ssący (ten gruby) zimny. Czy wentylator od skraplacza się włącza (powinien razem ze sprężarką)? Ile czynnika nabili Tobie w warsztacie?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group