To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[02-06]Lancer CS0 - Tarcze i klocki

Anonymous - 22-09-2010, 11:40

terz mialem taki problem pomoglo fachowe wywazenie tylnich kol i wymiana choc nowych to z popekana okladzina klockow. mam klocki bosch sa dobre ale polecam EBC BRAKES - GREEN STUFF przeznaczone do jazdy codziennej a tarcze EBC TURBO GROOVE lub ULTIMAX pomimo naciec i nawiercem sa w miare ciche
Miszkaaaa - 22-11-2010, 18:52
Temat postu: Tarcze cd...
Witam, to mój pierwszy post na forum przejdę więc odrazu do sedna. Kupiłem Lancera 1.6 (2004) od mojego wujka. Przejechanych 80kkm. Chciałbym wymienić komplet tarcze/klocki (najchętniej sam tył, przód zależy od kosztów) na coś porządnego.

O ile na przód są te Brembo - 09.A148.10 (a klocki?), to na tył nie mam pojęcia co założyć.

Szukam czegoś przystępnego cenowo, jeżeli chodzi o tył (tarcze/klocki) i dostania w Polsce

Po przeczytaniu wątku widze że te EBC serii GD7 są ok, a DBA drogie?

Gdzie najlepiej z montażem tych tarcz/klocków?

No i gdzie kupić...

krzychu - 22-11-2010, 18:55
Temat postu: Re: Tarcze cd...
Miszkaaaa napisał/a:

Po przeczytaniu wątku widze że te EBC serii GD7 są ok, a DBA drogie?

Gdzie najlepiej z montażem tych tarcz/klocków?


Jeśli się sugerujesz moimi postami to tarcze między 2.0 a 1,6 są inne (mają 5 a nie 4 dziury). Klocki te same więc przystępne cenowo masz TRW:
przód: GDB3287
tył: GDB3341

DBA są nie osiągalne w PL (przynajmniej w 4Turbo mi tak powiedzieli między wierszami). Ogólnie EBC i BDA te tarcze nacinane to komplet z klockami ~ 2000zł.

Do 1,6 masz większy wybór były chyba też ATE i Textar tarcze na przód i tył (ale musiał byś poszukać).

Edit:
Według intercarsu ATE:
przód: 24.0126-0131.1
tył: 24.0110-0240.1

Miszkaaaa - 22-11-2010, 19:04

A co do jakości?
Niestety nic mi nie wiadomo o TRW ani o Textar, słyszałem jedynie o tym, że ATE dają radę.


Dzięki, pozdrawiam

krzychu - 22-11-2010, 19:05

TRW klocki są popularne, miękkie w miarę (nie nagrzewają tarczy za mocno) ja już ujeżdżam 30 tys i nie widać końca klocków. Pylą trochę (jak jest wilgotno to się przykleja pył do felgi). Cena/jakość nic lepszego nie znajdziesz do lancera.

tarcze kupuj od ATE jeśli mają być cena/jakość.


Czemu chcesz wymienić pierwsze tył? Jeśli nie są zwichrowane pomierz je. Może wystarczy przetoczyć z tyłu? Jak ten lancer nie jeździł załadowany to tył mało hamuje (słabo się zużywa).

Miszkaaaa - 22-11-2010, 19:13

Generalnie tylne były już przetłaczane, piszczą w czasie jazdy (nie hamowania), muszę czasem docisnąć hamulec żeby przestały :\

Wole lepsze, czyli mniemam TRW?

Gdzie można je zakupić wraz z montażem? (kwestie gwarancji)

krzychu - 22-11-2010, 19:15

No w intercars najprościej. Jak podjedziesz do jakiegoś mechanika to na pewno wie skąd ściągnąć TRW (to ogólnie dostępny zamiennik montowane nawet w ASO).

Te tarcze ATE mają w interkarcie na stanie.

http://sklep.intercars.com.pl/

O jakiej gwarancji mówisz? Na klocki można powiedzieć nie ma gwarancji, na tarcze praktycznie też nie.

Mamy też klubową zniżkę w tym sklepie ale musiał byś się pierwsze zapisać do klubu, potem poprosić o kartę i odebrać na zlocie regionalnym ~ miesiąc czasu.

Miszkaaaa - 22-11-2010, 19:24

Dzięki wielkie za pomoc, już wiem co gdzie i jak kupić :]
kgebczyk - 23-11-2010, 13:54

jestem właśnie po "zabiegu" wymiany całego układu hamulcowego z tyłu ;)
u mnie piszczały... szczęki od hamulca postojowego. ot - linka się zatarła i trzymała szczęki lekko ściśnięte. skończyło się na tym że wymieniłem wszystko - tarcze, klocki, szczęki ręcznego i linki ręcznego (używki, bo nowe tylko w ASO - cena kompletu bagatelka 500pln)

tarcze i klocki mam zdaje się TRW, koszt całej operacji to prawie 1000pln :(
póki co nie powiem nic ponad to, że teraz już nie piszczy, spalanie lekko spadło i samochód lepiej przyspiesza :)

wniosek dla Ciebie - przy wymianie tarcz sprawdź hamulec postojowy :P

.TM - 12-01-2011, 19:50

Ostatnio zaczęły mi szumieć hamulce podczas hamowania z prędkości powyżej 50 km/h, czuć też lekkie wibracje przy hamowaniu. Zauważyłem też wżery rdzy na tarczach, nie wydaje mi się żeby dało się je usunąć. Tarcze nie były wymieniane od nowości, czyli ponad 5 lat, były raz toczone jakieś3 lata temu.
Czy taki tarcze można jeszcze raz przetoczyć, czy raczej została już tylko wymiana?

krzychu - 12-01-2011, 20:06

.TM napisał/a:

Czy taki tarcze można jeszcze raz przetoczyć, czy raczej została już tylko wymiana?


To zależy od ich grubości.

Radowan - 12-01-2011, 21:17

Minimalna grubość tarczy to około 24,4mm. Jak masz mikrometr to zmierz i będziesz wiedział.
Miszkaaaa - 12-01-2011, 22:22

Ostatnio miałęm zamiar wymieniać sobie klocki + tarcze również w modelu 1.6 z 2005, serwisowany w ASO, w 2009 przetaczane tarcze. Również z tego samego powodu - szumiały powyżej 50km/h. Postanowiłem jednak najpierw pojechać do mechanika. Generalnie (nie wiem jak to się nazywa) część gdzie mocuje się klocek była cała zardzewiała i zapieczona. Faceci rozszczepili te części oczyścili i zmontowali - i po problemie - bez wymiany tarcz i klocków.

Jeżeli to nie pomoże to zmiana tarcz bądź przetoczyć (musiałbyś mieć jednak ostre hamowańsko żeby je zwichrować)

krzychu - 12-01-2011, 22:34

Miszkaaaa napisał/a:
musiałbyś mieć jednak ostre hamowańsko żeby je zwichrować


Oj uwierz mi że nie musi być ostre... Wystarczę parę razy mocno zwolnić kilka razy pod rząd jak jest deszcz....

.TM - 08-02-2011, 16:58

Czy ktoś miał styczność z tarczami RoadHouse?
Będę wymieniał tarcze + klocki przód w CS0 1.6 i w AutoTW policzyli całkowity koszt (części + wymiana) 650 PLN brutto. Dobra cena?

Jaki jest koszt ewentualnego toczenia przednich tarcz?

[ Dodano: 10-02-2011, 16:48 ]
No co jest? Nikt nie miał styczności z firmą RoadHouse?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group