[02-06]Lancer CS0 - Tarcze i klocki
Anonymous - 22-09-2010, 11:40
terz mialem taki problem pomoglo fachowe wywazenie tylnich kol i wymiana choc nowych to z popekana okladzina klockow. mam klocki bosch sa dobre ale polecam EBC BRAKES - GREEN STUFF przeznaczone do jazdy codziennej a tarcze EBC TURBO GROOVE lub ULTIMAX pomimo naciec i nawiercem sa w miare ciche
Miszkaaaa - 22-11-2010, 18:52 Temat postu: Tarcze cd... Witam, to mój pierwszy post na forum przejdę więc odrazu do sedna. Kupiłem Lancera 1.6 (2004) od mojego wujka. Przejechanych 80kkm. Chciałbym wymienić komplet tarcze/klocki (najchętniej sam tył, przód zależy od kosztów) na coś porządnego.
O ile na przód są te Brembo - 09.A148.10 (a klocki?), to na tył nie mam pojęcia co założyć.
Szukam czegoś przystępnego cenowo, jeżeli chodzi o tył (tarcze/klocki) i dostania w Polsce
Po przeczytaniu wątku widze że te EBC serii GD7 są ok, a DBA drogie?
Gdzie najlepiej z montażem tych tarcz/klocków?
No i gdzie kupić...
krzychu - 22-11-2010, 18:55 Temat postu: Re: Tarcze cd...
Miszkaaaa napisał/a: |
Po przeczytaniu wątku widze że te EBC serii GD7 są ok, a DBA drogie?
Gdzie najlepiej z montażem tych tarcz/klocków? |
Jeśli się sugerujesz moimi postami to tarcze między 2.0 a 1,6 są inne (mają 5 a nie 4 dziury). Klocki te same więc przystępne cenowo masz TRW:
przód: GDB3287
tył: GDB3341
DBA są nie osiągalne w PL (przynajmniej w 4Turbo mi tak powiedzieli między wierszami). Ogólnie EBC i BDA te tarcze nacinane to komplet z klockami ~ 2000zł.
Do 1,6 masz większy wybór były chyba też ATE i Textar tarcze na przód i tył (ale musiał byś poszukać).
Edit:
Według intercarsu ATE:
przód: 24.0126-0131.1
tył: 24.0110-0240.1
Miszkaaaa - 22-11-2010, 19:04
A co do jakości?
Niestety nic mi nie wiadomo o TRW ani o Textar, słyszałem jedynie o tym, że ATE dają radę.
Dzięki, pozdrawiam
krzychu - 22-11-2010, 19:05
TRW klocki są popularne, miękkie w miarę (nie nagrzewają tarczy za mocno) ja już ujeżdżam 30 tys i nie widać końca klocków. Pylą trochę (jak jest wilgotno to się przykleja pył do felgi). Cena/jakość nic lepszego nie znajdziesz do lancera.
tarcze kupuj od ATE jeśli mają być cena/jakość.
Czemu chcesz wymienić pierwsze tył? Jeśli nie są zwichrowane pomierz je. Może wystarczy przetoczyć z tyłu? Jak ten lancer nie jeździł załadowany to tył mało hamuje (słabo się zużywa).
Miszkaaaa - 22-11-2010, 19:13
Generalnie tylne były już przetłaczane, piszczą w czasie jazdy (nie hamowania), muszę czasem docisnąć hamulec żeby przestały :\
Wole lepsze, czyli mniemam TRW?
Gdzie można je zakupić wraz z montażem? (kwestie gwarancji)
krzychu - 22-11-2010, 19:15
No w intercars najprościej. Jak podjedziesz do jakiegoś mechanika to na pewno wie skąd ściągnąć TRW (to ogólnie dostępny zamiennik montowane nawet w ASO).
Te tarcze ATE mają w interkarcie na stanie.
http://sklep.intercars.com.pl/
O jakiej gwarancji mówisz? Na klocki można powiedzieć nie ma gwarancji, na tarcze praktycznie też nie.
Mamy też klubową zniżkę w tym sklepie ale musiał byś się pierwsze zapisać do klubu, potem poprosić o kartę i odebrać na zlocie regionalnym ~ miesiąc czasu.
Miszkaaaa - 22-11-2010, 19:24
Dzięki wielkie za pomoc, już wiem co gdzie i jak kupić :]
kgebczyk - 23-11-2010, 13:54
jestem właśnie po "zabiegu" wymiany całego układu hamulcowego z tyłu
u mnie piszczały... szczęki od hamulca postojowego. ot - linka się zatarła i trzymała szczęki lekko ściśnięte. skończyło się na tym że wymieniłem wszystko - tarcze, klocki, szczęki ręcznego i linki ręcznego (używki, bo nowe tylko w ASO - cena kompletu bagatelka 500pln)
tarcze i klocki mam zdaje się TRW, koszt całej operacji to prawie 1000pln
póki co nie powiem nic ponad to, że teraz już nie piszczy, spalanie lekko spadło i samochód lepiej przyspiesza
wniosek dla Ciebie - przy wymianie tarcz sprawdź hamulec postojowy
.TM - 12-01-2011, 19:50
Ostatnio zaczęły mi szumieć hamulce podczas hamowania z prędkości powyżej 50 km/h, czuć też lekkie wibracje przy hamowaniu. Zauważyłem też wżery rdzy na tarczach, nie wydaje mi się żeby dało się je usunąć. Tarcze nie były wymieniane od nowości, czyli ponad 5 lat, były raz toczone jakieś3 lata temu.
Czy taki tarcze można jeszcze raz przetoczyć, czy raczej została już tylko wymiana?
krzychu - 12-01-2011, 20:06
.TM napisał/a: |
Czy taki tarcze można jeszcze raz przetoczyć, czy raczej została już tylko wymiana? |
To zależy od ich grubości.
Radowan - 12-01-2011, 21:17
Minimalna grubość tarczy to około 24,4mm. Jak masz mikrometr to zmierz i będziesz wiedział.
Miszkaaaa - 12-01-2011, 22:22
Ostatnio miałęm zamiar wymieniać sobie klocki + tarcze również w modelu 1.6 z 2005, serwisowany w ASO, w 2009 przetaczane tarcze. Również z tego samego powodu - szumiały powyżej 50km/h. Postanowiłem jednak najpierw pojechać do mechanika. Generalnie (nie wiem jak to się nazywa) część gdzie mocuje się klocek była cała zardzewiała i zapieczona. Faceci rozszczepili te części oczyścili i zmontowali - i po problemie - bez wymiany tarcz i klocków.
Jeżeli to nie pomoże to zmiana tarcz bądź przetoczyć (musiałbyś mieć jednak ostre hamowańsko żeby je zwichrować)
krzychu - 12-01-2011, 22:34
Miszkaaaa napisał/a: | musiałbyś mieć jednak ostre hamowańsko żeby je zwichrować |
Oj uwierz mi że nie musi być ostre... Wystarczę parę razy mocno zwolnić kilka razy pod rząd jak jest deszcz....
.TM - 08-02-2011, 16:58
Czy ktoś miał styczność z tarczami RoadHouse?
Będę wymieniał tarcze + klocki przód w CS0 1.6 i w AutoTW policzyli całkowity koszt (części + wymiana) 650 PLN brutto. Dobra cena?
Jaki jest koszt ewentualnego toczenia przednich tarcz?
[ Dodano: 10-02-2011, 16:48 ]
No co jest? Nikt nie miał styczności z firmą RoadHouse?
|
|
|