To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - Jaki olej wlałeś do swojego Lancera?

george2 - 13-10-2011, 21:16

Chciałem zrobić tym autem 200000 km. Zwykle są to codzienne dojazdy do pracy,ale też wyjazdy wakacyjne.Ten dystans to około 7 lat eksploatacji.

Pozdrawiam

Luk - 13-10-2011, 22:02

george2, ok, dzięki. Ja planuję max 100000. Ale nie róbmy OT.
george2 - 13-10-2011, 22:24

Luk chcesz wyjść z twarzą w zaistniałej sytuacji i ja to rozumię.
Luk - 13-10-2011, 22:58

george2 napisał/a:
Luk chcesz wyjść z twarzą w zaistniałej sytuacji i ja to rozumię.

Po pierwsze, to nie "rozumię" tylko "rozumiem".
Po drugie to nie wiem, o jakiej sytuacji piszesz.
Ja uważam, że jeżeli producent przewidział pewne interwały wymiany podzespołów, np. filtrów, to nie ma potrzeby wymieniać ich częściej. Chyba, że istnieją ku temu przesłanki, np. nietypowe, większe zanieczyszczenie filtra powietrza ze względu na poruszanie się po specyficznych drogach. Dlatego robiona jest inspekcja, żeby ocenić, czy konieczna jest wymiana. Natomiast wymiana "z założenia" częściej nie jest moim zdaniem potrzebna.
Po trzecie, nie bez kozery pytałem jaki przebieg zamierzasz zrobić autem, gdyż dla mnie to, czy mój silnik będzie pracował 200000 czy 400000 km bez remontu nie ma najmniejszego znaczenia. A właśnie ten przykładowy, większy przebieg można uzyskać, stosując przesadną (w moim przypadku) dbałość o stan techniczny. Chociaż wcale nie jestem tego pewien.
Chodzi mi o analogiczną sytuację do tej, jak ktoś kupuje diesla o 10000zł droższego od benzyny, żeby zaoszczędzić i zamierza pozbyć się go przed zrobieniem 100000 km.

george2 - 13-10-2011, 23:03

Kolego ile kilometrów przejechałeś swoimi autami w życiu .
Luk - 13-10-2011, 23:10

george2 napisał/a:
Kolego ile kilometrów przejechałeś swoimi autami w życiu .

200-250 tys. A dlaczego pytasz?

jaceksu79 - 13-10-2011, 23:20

Luk napisał/a:
..... Chyba, że istnieją ku temu przesłanki, np. nietypowe, większe zanieczyszczenie filtra powietrza ze względu na poruszanie się po specyficznych drogach.


Przepraszam, że wejdę między "wódkę i transformator", ale nasze krajowe drogi są typowym przykładem bardzo specyficznych i ciężkich warunków :wink:

george2 - 13-10-2011, 23:25

Kolego Ja niestety dociągam chyba do końca tzn. w tej chwili 800000 km.Może jeszcze te 200000 żeby było równo.
jaca71 - 14-10-2011, 05:52

Luk, A ja także zupełnie nie rozumiem twojego podejścia.
1. Filtr kabinowy - w Krakowie po pół roku czyli ~15kkm blokuje przepływ powietrza do wnętrza samochodu. Przy +30C z takim filtrem klima nie radzi sobie z wychłodzeniem samochodu.
2. Skoro filtr kabinowy jest tak zabity syfem to mam niejasne podejrzenia że podobnie jest z filtrem powietrza - profilaktycznie też wymieniam raz na pół roku.
3. Olej - mój samochód woła o wymianę co 7500mil (~1200km) lub co 6 miesięcy. Ja go słucham mimo ze wiem że te interwały są podyktowane stosowaniem w USA najczęściej olejów mineralnych.
Nie są to jakieś kosmiczne koszty bo koszt wymiany filtrów i oleju zamyka się poniżej 300zł.

BTW. Znam wiele samochodów w których olej wydminiany jest co 3000 lub 5000mil i miały nabiegane grubo powyżej 200 000mil (~5 lat eksploatacji) bez żadnych niespodzianek ze strony silnika.

Luk - 14-10-2011, 09:40

jaca71 napisał/a:
2. Skoro filtr kabinowy jest tak zabity syfem to mam niejasne podejrzenia że podobnie jest z filtrem powietrza - profilaktycznie też wymieniam raz na pół roku.

OK, jak tak piszesz, to nie mam pytań. Ja po 2 latach miałem całkiem w dobrym stanie (filtr powietrza).
W całym tym moim wywodzie chodziło o to, że moim zdaniem współczesne samochody są całkiem dobrze zaprojektowane i nie wymagają dbałości większej, niż w instrukcji.
Ale każdy ma inne cele, ktoś będzie chciał jeździć tym samochodem 20 lat (znam takich), ja zamierzam zmienić za 2-3 lata. Niech każdy robi jak chce, na pewno nie zaszkodzi. :)
Ja już nie będę więcej mieszał w tym wątku :)

krzychu - 14-10-2011, 10:00

Trzeba też zauważyć, że goniąc auto na trasach km lecą, a w sumie czas pracy silnika/nawiewów itd jest dużo krótszy niż jak ktoś stoi w krakowskich korkach. Dlatego interwał międzyprzegladowy powinien być podawany przez elektronikę, która to wyliczy/wyznaczy na podstawie sposobu i rodzaju użytkowania samochodu.
JCH - 14-10-2011, 10:15

Luk napisał/a:
Oleju wymienia się zawsze z olejem, to oczywiste
Nie jest to takie oczywiste. Czasem producent przewiduje wymianę filtra dopiero po 3-ciej wymianie oleju. Ot taka ciekawostka :)
jaca71 - 14-10-2011, 11:18

Luk napisał/a:
OK, jak tak piszesz, to nie mam pytań. Ja po 2 latach miałem całkiem w dobrym stanie (filtr powietrza).

Filtr kabinowy organoleptycznie też wydawał się ok. Ale skuteczność nawiewu była dyskusyjna. Zmieniła sie pora roku i temperatury - wtedy nastąpiła wyraźna różnica. Objawy filtra powietrza są niezauważalne bo degradacje owego następuje płynnie i nie ma szoku poznawczego :P
Moja średnia posiadania samochodu to około 6 lat :)

Peter75 - 26-10-2011, 20:08

Shell Helix 5W30 - silnik 2.0 155 KM MIVEC
ko5a - 07-11-2011, 09:53

Benzyna 1.8 + LPG

Castrol wymionony na:
- Shell Helix Ultra Extra 5W/30 107PLN (Wawa) za 4l (weszło wszystko i jest minimalnie poniżej połowy na bagnecie)
- Filtr Mann W 610/3 18PLN (Wawa)
Wymiana we własnym zakresie (czas 1h, w tym 40 min aby wyciekł stary olej)

Wcześniej był zalany Castrol.
Po wymianie silnik się wyciszył,
ale to pewnie za sprawą po prostu nowego oleju.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group