To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander I GEN Techniczne - [I 2.0] Klima jak jest ciepło nie chłodzi.

mayki3 - 21-06-2023, 21:48

Ładowanie 13,9 -14,2
Sprzęgło sie zapina po włączeniu klimy i nie rozpina go niezależnie od obrotów. Sprawdzałem.

Krzyzak - 22-06-2023, 07:34

Za niska wydajność sprężarki albo za mało środka chłodniczego. On potrafi z dnia na dzień ulecieć...
mayki3 - 22-06-2023, 08:21

No właśnie jestem po kolejnym sprawdzeniu szczelności i dobiciu czynnika na maxa. Objawy beż zmian. Też mi mechanik powiedział że prawdopodobnie sprężarka. Ale ze jeszcze można spróbować od wymiany samego osuszacza. Zawsze to taniej jak sprężarka a może pomoże. I teraz to już nie wiem, czy próbować z osuszaczem czy od razu wyjmować sprężarkę?
Bzyk_R1 - 22-06-2023, 10:48

To w takim razie kompresor coś nie domaga. Jeżeli jesteś z TJE to w okolicy Pińczowa jest spoko gościu tylko od klimatyzacji. Na pewno zdiagnozuje w czym problem. Jak chcesz to dam Ci namiary.
mayki3 - 22-06-2023, 16:40

Dzięki,
Koo Jowa też mam zakład od klimy typowo. Jutro jadę i zobaczę co powiedzą.
Ale jak coś to się odezwę o kontakt.

Krzyzak - 23-06-2023, 07:02

mayki3 napisał/a:
jestem po kolejnym sprawdzeniu szczelności i dobiciu czynnika na maxa
to praca polegała na dodawaniu czynnika zamiast sprawdzić przyczynę jego ucieczki?
tego nie rozumiem... i kwestia sprawdzania szczelności maszyną jest dyskusyjna - minuta na czynność i do tego z użyciem azotu zapewne to już od dawna nie jest miarodajny test

mayki3 - 23-06-2023, 07:19

Nie, na maszynie to u znajomego byłem. Bardziej mi chodziło o sprawdzenie czy jest czynnik w ilości odpowiedniej i czy ubytek czynnika nie jest przyczyną tych zawirowań. A dzisiaj jadę na serwis od klimy. I tam , mam nadzieję, wszystko posprawdzają :)
Bizi78 - 23-06-2023, 11:05

Aby jako tako sprawdzić szczelność (większe ubytki) to trzeba auto podpięte zostawić chociaż na dobę.
Oczywiście wcześniej kontrast i następnie przy ubytku szukanie wycieków po całej instalacji.

Krzyzak - 23-06-2023, 13:28

mayki3 napisał/a:
Bardziej mi chodziło o sprawdzenie czy jest czynnik w ilości odpowiedniej
wystarczy delikatnie nacisnąć wentyl - jak strzeli ostro to na pewno jest
edit - trzeba uważać bo potrafi walnąć także olejem z kontrastem (jeśli ten ostatni był)

mayki3 - 23-06-2023, 20:28

Sprawdzenie w serwisie. Diagnoza uwalona sprężarka - do wymiany. Już w biurze info, że chłodnica też złom do wymiany. No i płukanie układu po demontażu. Noestety, sprężarka nie jest dostępna. No i wtedy przestałem słuchać wykładu i zacząłem mówić :) . Gdzie są dostępne sprężarki( różni producenci, różne ceny, ale są ). nNo i trochę pogadaliśmy, a na koniec jeszcze optymistyczna informacja. Ze może skończy się tylko na wymianie sprężarki, al e po demontażu stare muszą jej zrobić sekcję zwłok. Czy nie ma w środku jakichś ubytków materiałowych.
Wymiana kompletna z chłodnicą+czyszczenie 4500 zł. Czy moje wrażenie, że ktoś mnie chciał naciąć na kasę jest słuszne?

Bzyk_R1 - 24-06-2023, 17:47

Taki rachunek to bym zaakceptował w nowym lexusie czy mercedesie a nie w pełnoletnim Outku. Szukaj dawcy na części.
Bizi78 - 24-06-2023, 19:42

Co do używki kompresora to ja bym raczej nie ryzykował.
Tak na szybko z allegro:
- kompresor Lucas 1300zł
- chłodnica nissen 350zł
- osuszacz NRF 50zł
- oringi najlepiej ASO pewnie około 100zł
- robota trudno określić, pewnie 500-1000zł

Chyba, że jeszcze parownik, czyli dodatkowo rwanie deski + nieosoągalny w PL parownik zrobi ładną cenę.

mayki3 - 24-06-2023, 22:26

Jeszcze jedna niezależna diagnoza do wysłuchania, ale skończy się chyba na wymianie kompresora i osuszacza. Aktualnie wsadzony kompresor to używka. W zeszłym roku chodziło to normalnie, teraz sie jakoś pogmatwało :) . Zdecydowanie uderzę w nowy, nie używkę czy po regeneracji. No chyba że ktoś mi sensownie wyjaśni, czemu na niskich obrotach nie chłodzi a na wysokich działa. bo mi to bardziej wygląda na spadek sprawności ze względu na wiek kompresora. No i zastanawia mnie też ta diagnoza co usłyszałem odnośnie chłodnicy - że też złom do wymiany. Nie znam się aż tak na działaniu klimy, ale na mój gust jakby kompresor i chłodnica były złomem, to chyba by wogóle nie wiało chłodem. Ale może się mylę.
Krzyzak - 25-06-2023, 12:33

Układ klimatyzacji nie ma chłodnicy lecz tzw. skraplacz - ale to generalnie tylko nazwa, jak ktoś powie chłodnica, to będzie wiadomo ocb. Ją się wymienia, gdy jest dziurawa albo naprawdę już posypią się te fiszbiny w rdzeniu...
Wzrokowo możesz ocenić. A jak ma dziurę to przecież można powiedzieć - "jest dziura w skraplaczu"...

mayki3 - 25-06-2023, 20:07

No właśnie. omiotłem z much, przedmuchałem powietrzem. Parę blaszek powginanych, jak to w chłodnicy( skraplaczu ). Dziury żadnej, przebarwień sugerujących jakieś wycieki też nie widać. Więc nie bardzo widzę sens jej wymiany. Ale jeszcze jedna wycieczka po niedzieli do innego serwisu. I wtedy trzeba będzie podjąć już ostateczną decyzję, co wymieniać żeby nie bolało i oby działało.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group