Galant - Ogólne - Pożegnanie Galanta-co dalej?
sampler - 07-05-2013, 11:35
polaff napisał/a: | sampler napisał/a: | Zawieszanie konstrukcyjnie to niezly archaizm. Moim zdaniem najslabszy punkt mondeo. | na początku poprzedniej dekady mój kolega ma polibudzie mial wykłady o wzorcowym zawieszeniu aut segmentów C i D. Wykładowca jako wzorce podał mondeo mk3 i fokę więc nie masz racji... Co do trwałości to tak jak wspominałem nic oprócz amorów i sprężyn nie wymagało uwagi...
A i żeby było jasne piszę o fordzie bo bronię marki ze względu na wyssane z palca stereotypu o marce i nie szanuję stereotypów o wieśwagenie i innych niemickich śmiecio autach. |
a co kolega powie o zawieszeniu galanta (typowy multilink)? Bo akurat multilink jest lepszy od mc phersona z uwagi na to ze w zakretach przy pochylaniu kola nie zmienia sie kat pochylenia kola (jego geometria)
polaff - 07-05-2013, 11:55
sampler napisał/a: | Bo akurat multilink jest lepszy | w prowadzeniu tak, ale kosztowo jeśli chodzi o eksploatację ta ja chyba jestem jednym z niewielu w tym gronie, który prawie nie narzeka na zawiechę jeśli chodzi o awaryjność i koszty(mimo znacznych przebiegów i dość agresywnej exploatacji). Co do pewności - jakości prowadzenia to jak dla mnie gal ma dwie wady przechylanie się na zakrętach i bujanie się nadwozia. Tych wad zawieszenie w mondeo nie ma. Z resztą się zgadzam.
Tomii - 07-05-2013, 14:37
polaff napisał/a: | Wykładowca jako wzorce podał mondeo mk3 i fokę więc nie masz racji... Co do trwałości to tak jak wspominałem nic oprócz amorów i sprężyn nie wymagało uwagi...
A i żeby było jasne piszę o fordzie bo bronię marki ze względu na wyssane z palca stereotypu o marce i nie szanuję stereotypów o wieśwagenie i innych niemickich śmiecio autach. |
potwierdzam, już Mondeo MK1 miało b.dobre zawieszenie, komfortowe i pewne w łukach, tylko głośniejsze niż w Galancie. W Mondeo bujał tył, w Galancie na Eibachu buja przód
sampler - 07-05-2013, 14:49
polaff napisał/a: | sampler napisał/a: | Bo akurat multilink jest lepszy | w prowadzeniu tak, ale kosztowo jeśli chodzi o eksploatację ta ja chyba jestem jednym z niewielu w tym gronie, który prawie nie narzeka na zawiechę jeśli chodzi o awaryjność i koszty(mimo znacznych przebiegów i dość agresywnej exploatacji). Co do pewności - jakości prowadzenia to jak dla mnie gal ma dwie wady przechylanie się na zakrętach i bujanie się nadwozia. Tych wad zawieszenie w mondeo nie ma. Z resztą się zgadzam. |
Ja mam juz drugiego galanta ea i nie mam zadnych problemow z zawieszeniem. Oba jezdzily i jezdza na orginalach. W prelifcie musialem wymienic jednak banana po wpadnieciu w spora dziure i uszkodzeniu opony. Co do przechylania to kwestia sprezyn i amorkow. Mysle ze na niskiej glebie sporta nie ma tego zjawiska
Hugo - 07-05-2013, 21:28
sampler napisał/a: | Mysle ze na niskiej glebie sporta nie ma tego zjawiska | Nie ma.
Krzyzak - 08-05-2013, 09:05
w avance na standardowym zawieszeniu też nie buja na zakrętach i nie pochyla się prawie wcale
luknąłem na to mondeo i jak dla mnie to rzygałbym patrząc codziennie na tą obleśną kierownicę
ponadto wybierając na Alle egzemplarze mające skórę i automat znalazłem.... 4 szt. z czego tylko 1 miał prawdziwą skórę a nie jakieś śmieszne obszycie po bokach
jeśli dobrze pamiętam, to żaden z nich nie miał silnika mocniejszego niż 130 KM
także niestety nie ma w czym wybierać
ale co do volvo to nie powiem - sam myślałem nad S60
polaff - 08-05-2013, 10:20
Krzyzak napisał/a: | w avance na standardowym zawieszeniu też nie buja na zakrętach i nie pochyla się prawie wcale |
To może u mnie coś nie tak z zawieszeniem jest.
Może amory się skończyły.
sampler - 08-05-2013, 14:40
Krzyzak napisał/a: |
jeśli dobrze pamiętam, to żaden z nich nie miał silnika mocniejszego niż 130 KM
także niestety nie ma w czym wybierać
|
zobacz na ST220 ale tam nie ma automata, ewentualnie 2.5 V6 (170 KM) i 3.0 V6 (220 KM) ale nie ST może miały automat
inq - 08-05-2013, 16:00
Krzyzak napisał/a: | mające skórę i automat znalazłem.... 4 szt. |
O tym właśnie pisałem. Mondeo w AT i fajnej opcji to zazwyczaj diesel. To tak ja czarny Avance w sedanie...
juar_78 - 10-05-2013, 10:45
To po Galancie może Kia Magentis I generacji (do 2006 r.). Będzie nowsza niż Galant. Silniki 2.0 i 2.5 V6 ponoć z Galanta. Automat w V6 chyba też. Auta dość tanie. Nawet nieco większe (i cięższe niestety) niż Galant.
|
|
|