To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze nieMiśki ;-) - Superb 2 Kombi 1.8 TSI 4x4

rezon - 17-01-2013, 09:44

tym bardziej dziwne, że nie zamontowali w Outku, który z ksenonami to płyn zużywał w tempie błyskawicznym. Chyba, że potraktowali jako kontrolkę fakt niepryskania na reflektory przy małej ilości płynu ;) był to jakiś sygnał o konieczności dolewki. BTW teraz płynu idzie mi 2-3x mniej - lepiej go rozpryskuje po szybie (większe ciśnienie pompki? ).
Marcin-Krak - 17-01-2013, 10:20

I tylko żal, ze Czesi potrafili pójść w motoryzacji w taką stronę, a my ... :cry:

No właśnie jak się mają ceny Skody do VW?? Ostatnio czytałem, że wcale tak różowo nie jest i nawet Skoda zdarza się być droższa od VW na jakimś tam etapie wypasu. Prawda to to czy sponsorowany artykuł dziennikarski albo wielka "Żetelność" :P

cns80 - 17-01-2013, 10:34

rezon, przebrnąłem. Gratuluję zakupu fajnego i praktycznego auta. Twoje uwagi o Outku są też bardzo cenne. Dzieciarnią przytakjacą się o 3 diamenty się nie przejmuj, bo 3 diamenty nie mają już nic oprócz tego fajnego forum :)
rezon - 17-01-2013, 10:58

Marcin-Krak napisał/a:
I tylko żal, ze Czesi potrafili pójść w motoryzacji w taką stronę, a my ...
oj prawda... Skoda ma bodajże 5 fabryk za granicą, a u nas Żerań zaorają i wybudują hipermarkety, a jak związki zawodowe we Włoszech tupnęły nogą to 1.5tys. ludzi w Tychach zwiedza PUP-y :cry:
Marcin-Krak napisał/a:
No właśnie jak się mają ceny Skody do VW?? Ostatnio czytałem, że wcale tak różowo nie jest i nawet Skoda zdarza się być droższa od VW na jakimś tam etapie wypasu. Prawda to
Prawda jeśli porównuje się np. Golfa/Borę do Octavii to różnie może wyjść. Superb 4x4 był jednak trochę tańszy od Paska 4x4. To dość istotne rozróżnienie bo zmienia się polityka Skody do czterołapów. Np. nie można było kupić zwykłej Octavii z 4x4 tylko trzeba byłoby kupować Scout'a. W superbie można było dołożyć w konfiguracji, ale podobno też ma wyjść Scout i pewnie wytną możliwość.
Trzeba dobrze się zastanowić w jakiej konfiguracji chce się kupić samochód bo możliwości wyboru i porównania do innych są ogromne. To nie Mitsu - 3-4 opcje wyposażenia, niewielkie dodatki i spokojna głowa. Niemal do końca zastanawiałem się czy kupić Elegance z pakietem Fresh i dodatkami czy Family z większą ilością dodatków ale bez elektrycznego fotela kierowcy w cenie niższej o 2.5kzł - wybrałem ostatnie, bo fotela praktycznie nie przestawiam, ale czy dobrze zrobiłem :? . Problem polega na tym, że droższy Elegance nie miał kilku rzeczy (np. system bezkluczykowy), które miał Family. A porównując do VW to już w ogóle jest mętlik - co jest w std, co można kupić w pakiecie np. za 990zł czy 3490zł , a co trzeba by oddzielnie dokładać :roll: Zakup japończyków jest o wiele prostszy, nadmiar wyboru zdecydowanie nie ułatwia zakupu. Jedno można powiedzieć, że Skoda nie jest już tanią marką w zakupie przynajmniej od Octavii wzwyż. Części ma wciąż tanie - zwłaszcza w porównaniu do diamentowego Mitsu.

Marcin-Krak - 17-01-2013, 11:44

rezon napisał/a:
Trzeba dobrze się zastanowić w jakiej konfiguracji chce się kupić samochód bo możliwości wyboru i porównania do innych są ogromne. To nie Mitsu - 3-4 opcje wyposażenia, niewielkie dodatki i spokojna głowa.

I tu można zrobić dyskusję prawie na miarę wyższości jednych świąt nad drugimi.
Ale jednak mając tyle opcji do wyboru można sobie zrobić auto pod siebie, a nie na zasadzie, bo tak chce fabryka :P
Miałem nadzieję, że Mitsu trochę się obudzi na rynku motoryzacyjnym - ale dalej pozostaje w marazmie porównując do innych marek :|

rezon - 17-01-2013, 12:19

Pisząc "spokojna głowa" miałem na myśli siebie. Decyzję o poziomie wyposażenia Outka podjąłem znacznie szybciej niż Superba, gdzie nawet czasami teraz przychodzi mi do głowy , że mogłem wziąć jeszcze np. elektrycznie otwieraną klapę bagażnika albo fabryczne ogrzewanie postojowe, albo .... i tak można w nieskończoność. Tylko 3-4 opcje ma swoje plusy ;) zawsze kierowca się dopasuje :)
Fragu - 17-01-2013, 12:36

rezon napisał/a:
Tylko 3-4 opcje ma swoje plusy


..z drugiej strony chyba fajnie moc sobie poprzebierac w gadzetach:) Fajnie te skodziny w kombi wygladaja no i z tylu mozna tanczyc :)

gzesiolek - 17-01-2013, 13:35

Poprzebierac w gadzetach fajnie... ale jednak jak kupilem Lancera, to jak wzialem Octavie na ruszt i dobieranie wyposazenia to nagle cena Octavii 1.6 z wyjsciowych 50k wzrosla do 75k... i nagle przestala byc atrakcyjna z punktu widzenia mojego portfela...
Wszystko ma swoje plusy i minusy...

No ale SuperB Kombi to wybitny plus i zal ze Mitsu nie ma auta w tej klasie...

krzychu - 17-01-2013, 13:50

rezon napisał/a:
Niemal do końca zastanawiałem się czy kupić Elegance z pakietem Fresh i dodatkami czy Family z większą ilością dodatków ale bez elektrycznego fotela kierowcy w cenie niższej o 2.5kzł - wybrałem ostatnie, bo fotela praktycznie nie przestawiam, ale czy dobrze zrobiłem :? . Problem polega na tym, że droższy Elegance nie miał kilku rzeczy (np. system bezkluczykowy), które miał Family. A porównując do VW to już w ogóle jest mętlik - co jest w std, co można kupić w pakiecie np. za 990zł czy 3490zł , a co trzeba by oddzielnie dokładać :roll: Zakup japończyków jest o wiele prostszy, nadmiar wyboru zdecydowanie nie ułatwia zakupu.


Aaaaaaa to dlatego na forum skody taki ruch :P Wszyscy gadają jak tu skonfigurować skodę, żeby wyszła taniej niż VW nie tracąc za dużo :P

rezon - 17-01-2013, 16:36

krzychu napisał/a:
Aaaaaaa to dlatego na forum skody taki ruch
ruch jest przede wszystkim dlatego, że samych Octavii jeździ więcej niż wszystkich modeli Mitsu razem wziętych.
Anonymous - 17-01-2013, 20:38

rezon, a tak z ciekawości znasz przypadłości silnika 1.8 tsi ? chociaż przy Twoich przebiegach jak coś pierdnie to raczej jeszcze na gwarancji :)
rezon - 17-01-2013, 21:07

1.8TSI były obciążone głównie - zużycie oleju oraz padające napinacze hydrauliczne łańcucha (to akurat groźna usterka). U mnie pomimo dość dużych prędkości przelotowych oleju nie ubywa - sprawdzałem dzisiaj po 7kkm od wymiany jest 3/4 max czyli może 1-2mm niżej na bagnecie niż było na początku, a może tak samo. Napinacz podobno jest zmodernizowany - czas pokaże ;) . W 2.0DiD czyli TDI też niby pękające głowice, wycieki płynu, padające pompowtryski itd. nic z tego nie zaobserwowałem u siebie przez 150kkm. Jedynie, jak przegoniłem Outka autostradą 3 kkm to ponad 1l oleju musiałem mu dolać, ale TTTM. W S2 na razie nic.
Derpin napisał/a:
chociaż przy Twoich przebiegach jak coś pierdnie to raczej jeszcze na gwarancji
dlatego dopłaciłem te 3.2kzł za rozszerzenie gwarancji do 4 lat i 120kkm - czyli realnie u mnie 3 lat pełnej gwarancji fabrycznej (robię ok. 40kkm rocznie). Przewiduję zmianę przy 150kkm no chyba, że będzie jeździć jak do tej pory :D , albo pogorszy się sytuacja finansowa
BTW masz piękne auto w podpisie. Aż żal było brać Superba po przymiarce do 159, ale nie ma AWD to odpadła w przedbiegach - użyteczność przede wszystkim. Q4 już niestety nie produkują - w PL podobno tylko kilkadziesiąt egzemplarzy sprzedano i dość awaryjne były

Anonymous - 17-01-2013, 22:40

rezon napisał/a:
BTW masz piękne auto w podpisie. Aż żal było brać Superba po przymiarce do 159, ale nie ma AWD to odpadła w przedbiegach - użyteczność przede wszystkim. Q4 już niestety nie produkują - w PL podobno tylko kilkadziesiąt egzemplarzy sprzedano i dość awaryjne były


dziękuję 8) ale nie oszukujmy się 159 jest raczej dizajnerskim autem i chowa się jeżeli chodzi i ilość miejsca, czy funkcjonalność w porównaniu do superba :) (dla przykładu w 159 jest tylko jedno miejsce na kubek :oops: ) chociaż mi wystarcza :)
co do Q4 to tylko z 2,4 jtd 210KM i wtedy można jeździć, a te usterki to najczęściej pocący się tylny dyfer, ew egr, no i niestety auto waży około 1800KG :shock: więc ta włoszka jest raczej otyła ;) choć być może będzie to następca mojej :) bo póki co jestem bardziej niż zadowolony a robię podobne przebiegi do Twoich...

co do Skody to świetne auta pod względem cena/jakość, a nowa Octavia również świetnie wygląda więc powinna poważnie namieszać na rynku, jak tylko pokaże się w salonach pewnie wybiorę się na jazdę testową.

a propo skody bardzo ciekawy temat znalazłem niedawno:

Relacja z zajeżdzania Skody Octavii:
http://forum.octaviaclub....der=asc&start=0


a Tymi co się masturbują tutaj nad 3diamentami się nie przejmuj, kiedyś chłopaki przejrzą na oczy, że ta marka obecnie nie oferuje nic ciekawego/innowacyjnego w praktycznie żadnej klasie, niestety rozwój zakończył sie na galancie ea... :?

Student - 18-01-2013, 12:06

W tej całej szkodzie to powala na kolana lista rzeczy którą trzeba dokupić i za co Szkoda sobie życzy kasę :badgrin: ta lista jest dłuższa niż papier toaletowy a np. dopłata za przygotowanie to "tego czy srego" w kwocie 700/1000zł to szok.
Szkoda że Szkoda nie życzy sobie za powietrze w kołach :finga:

Marcin-Krak - 18-01-2013, 12:09

Student napisał/a:
Szkoda że Szkoda nie życzy sobie za powietrze w kołach :finga:

To masz zapewne wliczone w cenę tego właśnie przygotowania auta do wyjazdu z salonu, czy jak się to tam zowie fachowo :P

A tak żeby nie robić już tu wielkiego OT - może warto założyć temat o wyższości bądź nie innych marek nad Mitsu, porównanie tego co, kto i za ile oferuje :wink:

Bo się tu zrobiło tak nie fajnie lekko. A uważam, że temat dość ciekawy.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group