To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander III Ogólne - Cena

mitsu00 - 14-11-2012, 12:30

krzychu napisał/a:
mitsu00 - słabe pomyliłem z delikatnym. A "na styk" masz tutaj: http://forum.mitsumaniaki...ghlight=#904734

Moim zdaniem jeśli to samo sprzęgło występuje w samochodach innej marki (i one też są niekiedy 4x4) to ciężko tutaj mówić, że akurat w 3 diamentach takie delikatne sprzęgła montują. Ponieważ w konstrukcjach (silniki) wyprodukowanych/zaprojektowane przez MM nie spotyka się problemów ze sprzęgłem....

Zobacz Outlandera I 2.0 i 2,0 Turbo (II-jkę z 3.0 z USA), Lancera 1,8/2,0/2,4, nowego kaszlaka 1,8 i 2,2 MIVEC (lub bez) itd itp. Nie ma problemów.
Nie ma sensu powolywac sie na benzyny bo tam nie ma momentu jak w dyszlu. 380 niutow daje w kosc uwierz mi jak ruszasz pod gorke lub w kopnym sniegu jak za bardzo slizgasz:-) Ja nauczylem sie wykorzystywac moment w bylym francuzie ruszajac bez dodawania gazu. Nawet z przyczepa i byl git. Na 1 i 2gim biegu auto jedzie samo bez gazu, sproboj to w benzyniaku:-)
rezon - 14-11-2012, 15:22

krzychu napisał/a:
A nie na podstawie silników wyprodukowanych przez 3 diamenty?
krzychu napisał/a:
Ponieważ w konstrukcjach (silniki) wyprodukowanych/zaprojektowane przez MM nie spotyka się problemów ze sprzęgłem....
poczytaj wątek ASX odnośnie sprzęgła. Są tam tacy co mają akurat odmienne zdanie. Bardzo ciekawa jest również cena nowej tarczy do ASX - 11600,-zł . Diamentowa. Tak jak pisał mitsu00, porównywanie benzyn i diesli 4x4 nie ma sensu. Subaru ze swoim S-AWD nigdy nie miało problemów ze sprzęgłem do momentu, kiedy w odpowiedzi na zapotrzebowanie rynku EU nie wypuścili bardzo fajnego boxera w dieslu. I się zaczęło.... wymiany nawet po 10kkm. Zaoferowano nawet bezpłatne szkolenia z techniki jazdy dieslem 4x4 bo niby klienci nie kumaci i nie potrafią obsługiwać najnowszej japońskiej techniki. Tutaj na forum też były wypowiedzi o niskiej technice jazdy Outkiem, jak ktoś żalił się na sprzęgło. Że też np. Audi nie szkoli klientów z jazdy Q7 4.2TDI - tam dopiero jest moment 800Nm od 1750obr. ;) A w Outku obniżono parametry silnika i będzie lepiej - przynajmniej dla sprzęgła.
krzychu - 14-11-2012, 16:29

rezon napisał/a:
poczytaj wątek ASX odnośnie sprzęgła. Są tam tacy co mają akurat odmienne zdanie.


Znaczy jeden przypadek implikuje werdykt o sprzęgle? Porównaj z ilością osób, które miały problem ze sprzęgłem w Outlanderze. A po za tym niby rzeczoznawca osądził wadę więc nie wiadomo...

rezon napisał/a:
Bardzo ciekawa jest również cena nowej tarczy do ASX - 11600,-zł .


Samej tarczy czy kompletu? Sprawdź dobrze. Fakt faktem na razie sama tarcza w ASO niedostępna.

rezon napisał/a:
Tak jak pisał mitsu00, porównywanie benzyn i diesli 4x4 nie ma sensu. Subaru ze swoim S-AWD nigdy nie miało problemów ze sprzęgłem do momentu, kiedy w odpowiedzi na zapotrzebowanie rynku EU nie wypuścili bardzo fajnego boxera w dieslu. I się zaczęło.... wymiany nawet po 10kkm. Zaoferowano nawet bezpłatne szkolenia z techniki jazdy dieslem 4x4 bo niby klienci nie kumaci i nie potrafią obsługiwać najnowszej japońskiej techniki. Tutaj na forum też były wypowiedzi o niskiej technice jazdy Outkiem, jak ktoś żalił się na sprzęgło. Że też np. Audi nie szkoli klientów z jazdy Q7 4.2TDI - tam dopiero jest moment 800Nm od 1750obr. ;) A w Outku obniżono parametry silnika i będzie lepiej - przynajmniej dla sprzęgła.


Mieszasz się w zeznaniach. Na razie kilka 1,8 DID MIVEC i 2,2 MIVEC jeździ i się nie skarżą. Jakby było tak jak w starych silnikach od PSA lub VW to pewnie by się skarżyli. Subaru jak widzisz chyba ma większy problem, a w Audi to hmmm 2 kwestie:
- jakby Outlander był 2 razy droższy to pewnie było by mocniejsze sprzęgło
- jak się sprzedaje auto w takiej cenie to można klientowi wymienić ze 3 razy sprzęgło na gwarancji, żeby się lepiej poczuł

rezon - 14-11-2012, 16:37

krzychu napisał/a:
Samej tarczy czy kompletu?
tarcza. dwumasa była tam też wspominana już w jakiejś w miarę normalnej cenie.
krzychu napisał/a:
Mieszasz się w zeznaniach. Na razie kilka 1,8 DID MIVEC i 2,2 MIVEC jeździ i się nie skarżą
To nie ja porównywałem benzynowe silniki wskazując na ich bezawaryjność. Życzę wszystkim użytkownikom diesli Mitsu, aby były dalej bezawaryjne, ale w ASX wprowadzono je wcześniej niż w Outku.
krzychu napisał/a:
jak się sprzedaje auto w takiej cenie to można klientowi wymienić ze 3 razy sprzęgło na gwarancji, żeby się lepiej poczuł
czytałeś gdzieś o wymianie sprzęgła w Q7 4,2TDI na gwarancji - bo ja nie. A Outek w dieslu też już zdecydowanie przestał być autem budżetowym. Już widzę kolejki po Outka za 186,5kzł :lol:
patrycjuszek - 14-11-2012, 18:16

Q7 nie ma sprzęgła!!!!!!!!!!!!!!!!

Co do ceny to jest ona dostosowana do rynku:
1. Foreter z Navi kosztuje 160 000
2. CR-V z Navi 2,2 AT 160 000
3. Qashqai +2 2,0 125 000
4. Santa fe 2,2 190 000
5. Kia Sorento 2,2 155 000

Polska jak wiadomo oparła się kryzysowi i plotka poszła na cały świat, i mamy ceny dostosowane do rynku, to dlatego teraz hamburger kosztuje 3,5 a nie 2 zł

Rok z Bagien - 14-11-2012, 18:28

rezon napisał/a:
Już widzę kolejki po Outka za 186,5kzł :lol:


Też tak myślałem.
A tu mi "zaprzyjaźniony" sprzedawca strzela niusa, że diesle zamówione na pierwszy rzut już się kończą.... :shock:
Nie miał powodu mnie wkręcać, bo nigdy nie przebąkiwałem o dieslu do Outka. :roll

Moich rozterek i poszukiwań ciąg dalszy. Jechałem nową CRV-ką.

No i w stosunku do Outka III jest tak:
- komfort to zdecydowanie CRV
- zawieszenie zdecydowanie CRV
- przyspieszenie bez przycisku econ zdecydowanie za CRV, z tym przyciskiem - tak samo jak Outek z CVT,
- widoczność zdecydowanie Outek (nowy CRV jest jak dla mnie za niski i zatraca walory SUVa)
- miejsce pracy kierowcy zdecydowanie Outek (więcej miejsca, większe fotele, mniej przytłaczająca deska, lepszy podłokietnik, ergonomia - żeby było śmieszniej lepiej pod tym względem jest poprzedniej CRV, gdzie podłokietnik jeździł dół/góra wraz z fotelem
- wyciszenie wnętrza idealny remis
- skrzynia biegów remis ze wskazaniem na CVT, bo jest super wygodna (choć trudno porównywać manual do CVT - w CRV nie do końca odpowiada mi kąt pochylenia lewarka zmiany biegów, ale być może to kwestia przyzwyczajenia).
- spalanie - no kurna remis - ok. 9 l

Generalnie po jeździe, nowa CRV raczej odpada. Cena, brak walorów SUVa, baaardzo mała progresja w stosunku do modelu schodzącego, nie najlepsza ergonomia i brak lock 4x4 decydują o zawężeniu poszukiwań.

Na co jeszcze powinienem zwrócić uwagę biorąc pod uwagę 3 diamenty ?? :wink:

krzychu - 14-11-2012, 19:27

rezon napisał/a:
tarcza. dwumasa była tam też wspominana już w jakiejś w miarę normalnej cenie.


A to ciekawe:

:arrow: http://forum.mitsumaniaki...1116149#1116149

Znaczy gość kłamie? Może. Tak samo jak ten co sam spalił sprzęgło cofając 1,5km z przyczepą na sprzęgle popuszczając i potem wielkie halo że słabe sprzęgło.

rezon napisał/a:
To nie ja porównywałem benzynowe silniki wskazując na ich bezawaryjność.


Wyciągasz silniki z kontekstu. Podałem konstrukcje benzynowe mitsubishi i diesla (zerknij sobie kilka postów wyżej)! Więc proszę nie robić ze mnie jelenia bo ciężko porównywać do innych silników diesla MM ponieważ w ostatnim czasie takowych (swoich) nie miało!

rezon napisał/a:
czytałeś gdzieś o wymianie sprzęgła w Q7 4,2TDI na gwarancji - bo ja nie.


Spieszyłem się na basenik popływać po pracy bo coś mnie korciło czy aby na pewno 4,2TDI jest oferowane z menualem... Jak widać nie jest. Wszystkie z tiptironikiem! No to pięknie tak porównywać sprzęgło menuala do konwertera w tiptroniku

rezon - 14-11-2012, 19:46

Rok z Bagien napisał/a:
Na co jeszcze powinienem zwrócić uwagę biorąc pod uwagę 3 diamenty ??
na opinie o ASO, które jest najbliżej Ciebie. Przez kilka lat będziesz im powierzał swoje sto ileś tam tysięcy złotych. Niektórzy potrafią je skutecznie naprawiać i poprawnie obsługiwać, niektórzy jak ci nie popsują to będziesz miał szczęście, a inni oszukają Cię jak mnie na kilkaset zł bo może nie wyjdzie. To jest główny powód, dla którego nawet nie myślałem o powtórce. Mam głupi zwyczaj serwisowania samochodu w ASO także po gwarancji i za wysoką ceną oczekuję wysokiego poziomu profesjonalizmu - wiedzy, umiejętności i uczciwości. Nie spotkałem w wystarczającej ilości żadnego z wymienionych składników.

Rok z Bagien napisał/a:
sprzedawca strzela niusa, że diesle zamówione na pierwszy rzut już się kończą....
zamówili jedną sztukę i kupuje prezes MMC? ;)

Rok z Bagien napisał/a:
lock 4x4
to Outkowe to jest taki "miękki" lock. Po prostu idzie więcej momentu na tył, ale to nie jest prawdziwy lock tylko jakby wzmocniony tryb automatyczny. Daleko mu do Lock'a z terenówek

krzychu napisał/a:
jak się sprzedaje auto w takiej cenie to można klientowi wymienić ze 3 razy sprzęgło na gwarancji, żeby się lepiej poczuł
krzychu napisał/a:
Wszystkie z tiptironikiem! No to pięknie tak porównywać sprzęgło menuala do konwertera w tiptroniku
Ja nie pisałem 3 krotnej wymianie sprzęgła na gwarancji w Audi, chyba że źle zrozumiałem i chodziło ci o Outka.
Rok z Bagien - 14-11-2012, 20:44

rezon napisał/a:
na opinie o ASO, które jest najbliżej Ciebie


No trochę poczytałem. I nie jestem tym podbudowany. :?
Brak konkurencji w Łodzi. Jest Satal albo Satal. :roll:

Zupełnie nowa konstrukcja i "lekko półśmieszny" serwis nie wróżą niczego dobrego.
Jak się coś wysypie z tym start/stop to już słyszę:
- nie ma specyfikacji, trzeba zwrócić się do producenta o analizę
- wiemy co się wysypało już zamówiliśmy tą część, za 2 tygodnie będzie na statku, statek do Antwerpii dopłynie za 6 tygodni, za góra 2 miesiące samochód zostanie naprawiony, proszę się nie martwić,
- wiemy co się skopało to Pana wina, naprawimy na Pana koszt - trylion złotych....
- etc


Panie Premierze: Jak to kupić ?? :lol:

Trik - 14-11-2012, 21:19

Rok z Bagien napisał/a:
Zupełnie nowa konstrukcja
Wydaje mi się, że nie kompletnie nowa. W zasadzie to nowe rozwiązanie zmiennych faz rozrządu na pojedyńczym wałku plus CVT z 3-ej generacji. Pozostałe raczej powtórka z rozrywki, czyli całkiem prosto kopiowane z OII i ASX; zawias po lekkim retuszu, hamulcy :lol: takie same, S&G z ASX. Ogólnie 3 diamentowe benzynowce są bezproblemowe i mało dochodowe dla ASO (opinia z przed 3 lat :wink: ). Zaczekaj może jak wejdzie OIII z tą hybrydą wówczas to bedzie nowum, chociaż zapewne nie które rozwiązania są przeszczepione z iMIEV-a. :rolleyes:
rezon - 14-11-2012, 21:21

Rok z Bagien napisał/a:
No trochę poczytałem. I nie jestem tym podbudowany.
to teraz sam musisz zdecydować - trafnie opisałeś na co możesz trafić. Części też potrafią długo płynąć, chociaż to rzadkość - nikt ostatnio nie narzekał, dawniej były wpisy o oczekiwaniu nawet miesiąc. Niestety czasami z drobiazgiem - ale trzeba skorzystać z usług ASO i po moich doświadczeniach z Outkiem naprawdę zacząłem cenić profesjonalizm najbliższego ASO - tak jak zdrowie: "nikt się nie dowie ile kosztujesz, aż się popsujesz" ;) . Wymianę paska rozrządu robiłem w ASO Mitsu w odległym o 80km Tarnowie, a nie w lokalnym. A w mieście Odzi masz sytuację jak do niedawna w Kraku, tam na szczęście pojawił się konkurent, który zbiera na razie same pochwały na forum, w przeciwieństwie do dwóch salonów "konkurencyjnych" należących do tej samej rodziny.
CRV brałem pod uwagę m.in ze względu na najlepsze opinie znajomych o rzeszowskim serwisie Hondy - gdyby benzyna była żwawsza pewnie zdecydowałbym się - miałem wynegocjowaną super cenę na auto stojące w salonie (dobrze wyposażony stary model), a było jeszcze niemal takie samo demo - pewnie za jeszcze niższą cenę. Dźwignia zmiany biegów jest dziwnie umieszczona, ale pod ręką na podłokietniku - dla mnie wygodnie, sprawdziłem :) . Superba - 11 lat serwisowałem kolejne Octavie w ASO - nie zawsze było super, ale dało się dogadać - wiem, który mechanik zna się, a którzy się uczą, a i sam samochód technicznie trochę ogarniam po Octach; Seata Freetracka - nie znam serwisu, ale zawsze mogę podjechać do znanej już Skody; VW Alltracka - to samo.

[ Dodano: 14-11-2012, 21:24 ]
Trik napisał/a:
Ogólnie 3 diamentowe benzynowce są bezproblemowe i mało dochodowe dla ASO
jak generalnie Outki, ale czasami do ASO trzeba podjechać - nawet z eksploatacyjnymi sprawami.
Rok z Bagien - 14-11-2012, 22:03

Trik napisał/a:
Będę w czwartek w Białym to spróbuję śmignąć trochę dalej z zimnego startu.


Trik, rozumiem, że będziesz jechał Outkiem CVT ?

Prośba o zwrócenie uwagi na jakich kołach i na jakim ogumieniu jest samochód. (16, 18 cali, producent opon, lato, czy zima).

Ciekawy jestem Twoich wrażeń, szczególnie co do tego lekkiego łomotania na nierównościach, typu zapadnięta studzienka, poprzeczny uskok itd.

pzdr

Trik - 14-11-2012, 23:05

Rok z Bagien, Tak to będzie Outek z CVT. 3 tygodnie temu był jeszcze na letnich 18", potem sypnęło trochę białym więc pewnie będzie na zimowych.
tomekrvf - 14-11-2012, 23:17

U mnie na szkoleniu był teraz człowiek nowym Outlanderem 2.2. Jeździ już 3 Mitsu pod rząd ze względu na fakt że nigdy go nie zawiodło. Jedyna rzecz na co zwrócił uwagę to buczenie pomiędzy 1000 a 1900 obr/min. Po krótkich oględzinach wyszło że Mitsu wciąż nie może sobie poradzić z tłumienim szmerów ssania w dieslu.
Nowy Outlander jak dla mnie to poprzednik z innym nadwoziem i techniką z poprzedniej wersji. Z silnika 2.2 zdjęli MIVEC więc już totalnie nie ma co się psuć, zawieszenie sprawdzone pod względem trwałości. Elektronika też nie sprawia problemów. Nic tylko kupować jak się komuś podoba.

mitsu00 - 14-11-2012, 23:21

tomekrvf napisał/a:
zawieszenie sprawdzone pod względem trwałości.
A co z trzeszczeniem ala stara wersalka przy pokonywaniu progow zwalniajacych po kilkudziesieciu tys km? W starym OII to bylo dosyc uciazliwe.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group