To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze nieMiśki ;-) - BMW 330i Touring E46 by pawela

Dario1986 - 18-11-2015, 08:53

pawela napisał/a:
isnienie mam jeszcze na mpakowe progi i gałke, a ile gratow jeszcze chce... uhuhu ;)

niebawem będzie do sprzedania cały m-pakiet od e46, łącznie z karbonami :) szczegóły podam na priv.

pawela - 21-11-2015, 17:34

rosomak1983 napisał/a:
pawela napisał/a:
Przypomniały mi się czasy jazdy Coltem, tam miałę malutką kierę RalliArt :)

??? ta m-power nie wyglada na mała :P


ma 37cm, jest mała i bardzo gruba ;)

Rafal_Szczecin napisał/a:
drexvs napisał/a:

Cisnienie mam jeszcze na mpakowe progi i gałke, a ile gratow jeszcze chce... uhuhu ;)

czarna podsufitke mu !


nie chcę. Ojciec miał E46 w shadowline i w środku było tak ciemno i buro. A tak aluminium i jasna góra to przełamują

pawela - 22-11-2015, 12:44

teraz parę tematów eksploatacyjnych.

Od jakiegoś czasu pojawiły się stuki z tyłu w momencie wybrania biegu, wysprzęglania czy innej zmiany obciążenia. Ostatnio były już bardzo natarczywe i typowe metal o metal. Wymieniłem więc słynną dziewiątkę, oraz po dwie tuleje nr 2 i 4 - zaczęły rozklejać się ze starości, wszystko było ciągle OEM. Wszystkie nowe gumy wpadły z Lemfordera.

Z efektu jestem zadowolony w 80%, bowiem jeszcze od czasu jeszcze coś głucho puknie. Mocowania w budzie nie są wybite, wymienię więc jeszcze gumy nr 7, choć ich stan nie wskazuje na zużycie.
Przy okazji wymieniłem też tuleje, śruby, nakrętki i podkładki nr 3, 10, 11 i 12. Tu wpadło LCC. Jutro pojadę na geometrię, bo autko trochę się rozjechało :oops: , a przy okazji na zimę wrócę do fabrycznych kątów (teraz mam 1,5' i 2,5' tył)


Pokusiłem się też o wymianę oleju w skrzyni. Zalałem Motul Gear 300 75W90 spełniającego normę GL-4, a więc tak jak karze producent.

Zlałem 1.5I i tyle samo wlałem nowego.
I tak: powyżej 10'C lub jak już przejadę z 5km jest rewelacja - skrzynia pracuje lekko, biegi wchodzą gładko i precyzyjnie jakby była nowa.
ALE
Jeśli jest chłodniej a auto nie rozgrzane - skrzynia pracuje opornie, trzeba przyłożyć trochę siły, szczególnie do 1 i 2. JAKIEŚ SUGESTIE?

Naprawiłem też ręczny. Jestem z tych, którzy go codzienne używają (może poza temp w okolicach 0', co by nie zamarzł), a poprzedni właściciel chyba tego nie robił. Naprawiłem to dużo powiedziane, po zdjęciu tarczobębna wszystko było strasznie usyfiałe, oczyściłem, przesmarowałem, podciągnąłem linki i pięknie łąpie na 4-5 ząbków.

I najważniejsze. Po kupnie auta od razu zajrzałem do DISY - wtedy nie było zastrzeżeń. Jednak ostatnio moją uwagę przykuło stukotanie z dolotu. Po demontażu moim oczom ukazało się to:


Bolec był już tak wyrobiony, że klapka latała sobie wg swojego widzimisię. Ponieważ podciśnienie działało bez zarzutu, nie widziałem sensu kupowania całej DISY na 900zł.
Ale jak to po kilku piwach, wpadłem na pomysł naprawy. Zamiast kolejnego plastikowego zestawu naprawczego, rozwierciłem bolec, dobrałem śrubę M5, oraz 2 nakrętki 8mm, w tym jedną samohamowną. Dla pewności nakrętki posmarowałem niskowytrzymałym zabezpieczeniem gwintów.


Do klapki wstrzyknałem niewielką ilość kleju do szyb, poskładałem i poczekałem do następnego dnia.
Rano test, DISA zamyka się po uruchomieniu silnika, otwiera z powrotem przy ok 4000. I nastała cisza :)
Przejechałem już tak 2000tkm, wczoraj kontrolnie wyjąłem DISĘ, wszystko siedzi sztywno, czuć też poprawę dynamiki w dolnym zakresie obrotów. Koszt naprawy: 0zł :D

radek79 - 22-11-2015, 14:48

pawela napisał/a:
Jeśli jest chłodniej a auto nie rozgrzane - skrzynia pracuje opornie, trzeba przyłożyć trochę siły, szczególnie do 1 i 2. JAKIEŚ SUGESTIE?

zmień olej ,np.na texco mtf 94 będziesz pan zadowolony

Marcino - 23-11-2015, 10:25

radek79 napisał/a:
pawela napisał/a:
Jeśli jest chłodniej a auto nie rozgrzane - skrzynia pracuje opornie, trzeba przyłożyć trochę siły, szczególnie do 1 i 2. JAKIEŚ SUGESTIE?

zmień olej ,np.na texco mtf 94 będziesz pan zadowolony

Zmieniłbym olej na jakiś 75W-80 jak pisze wyżej. U mnie w galancie było to samo, po zmianie oleju ustapiło.

pawela - 23-11-2015, 17:54

właśnie 75W80 pojawia się już w którejś sugestii, dużo to nie kosztuje więc spróbuję
rosomak1983 - 25-11-2015, 16:47

duzo dobrego czytałem o Castrolu Transaxle, jak taki zakupiłem do miska , a do bawarki to juz tym bardziej powinno sie sprawdzic.
pawela - 25-11-2015, 23:56

żaden Castrol nigdy nie trafi do żadnego mojego samochodu :axe:
rosomak1983 - 26-11-2015, 16:46

szkoda bo castrole do skrzyni sa naprawde dobre. Do silnika tez bym Castrola nie zalał.
pawela - 26-11-2015, 19:42

Ros, od lat pracuje w automotive, żaden castrol nie jest dobrym olejem.
mkm - 26-11-2015, 20:20

pawela napisał/a:
żaden castrol nie jest dobrym olejem.

Taaa... trochę Cie poniosło, albo "automotive" słaby :wink:

pawela - 29-11-2015, 18:04

nie no spoko.
Dziesiątki szkoleń, codziennie kilkanaście wizyt w warsztatach klientów.
Nie znam się :mrgreen:

mkm - 30-11-2015, 12:00

Najwyraźniej kiepskie szkolenia jak Cię tak nauczyli :wink:

Można twierdzić, że jest bardzo często podrabiany, przez co można wpakować się na minę, można twierdzić, że hurtownie zamawiają "podstawowe" oleje, ale stwierdzenie:
Cytat:
żaden castrol nie jest dobrym olejem

to akurat nieprawda.

Leeo - 08-01-2016, 13:39

Bety to fajne autka :) No, ale glebson taki nie ułatwia życia pewnie ;)
pawela - 18-01-2016, 21:34

robię za pług :)
a poważnie, parkowanie przodem odpada, nawet niektóre śpiące polycyjanty są wyzwaniem.

do kompletu z kierownicą doszła i gałeczka ///M,


i już w aucie


Tak, wiem, że jest 6-biegowa, ale za 100zł nie wybrzydzałem :) teraz pasuje wymienić skrzynię do kompletu :)

Do tej pory miałem zasadę, że eksploatowałem pojazdy max 3 lata i przesiadka na nowszy.
Za chwilę minie 3 lata jak jeżdżę turasem, i jakoś nie garnę się do zmiany. Wszystko mi w nim pasuje, wygoda, prowadzenie, osiągi, wygląd, użyteczność. Kupiłem go nieco zaniedbanego i na początku wymagał troche opieki, ale od dawna już daje mi zdecydowaną radość z jazdy. Myślę, że jeszcze sporo kilometrów przed nami :)
To auto przypomina mi dawnego Colta. Jest zwarte, zwinne, niskie i dynamiczne. Nie to co poprzednia Honda :lol:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group