To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - Falujące obroty - Lancer CYxA

tyku - 26-04-2015, 12:26

Silverrr, Może napiszesz co robiłeś dotychczas, aby problem wyeliminować tzn. wymieniałeś świece, sprawdzałeś wymieniałeś filtr paliwa, wymiana rozrządu itp. :?:
Jaki przebieg lancerka :?:

Silverrr - 26-04-2015, 15:02

Przebieg 104.5tys. Świece wymienione rok temu, akumulator pół roku temu. I to tyle w temacie wymian :P Filtr paliwa nie był ruszany. Rozrząd też. WYDAJE mi się, że na zimnym silniku MINIMALNIE przypomina odgłos diesla, ale zwyczajnie się nie znam i nie pamiętam jak chodził 5 lat temu.
Dziś rano, około 8:40 miał pierwszy test, przeprowadzony po nocnym postoju. Rezultat: odpalił perfekcyjnie, zupełnie, jakbym kupił nowe auto. Wskoczył do około 2tys obrotów i bardzo zgrabnie zszedł na ssanie do około 1500 czy ile tam na początku ma. Ani jednego wahnięcia. Ale ponownie zaznaczam - jeszcze nie potwierdzam, że usunąłem usterkę. Dajcie mi jeszcze ze dwa dni.

Lucas123w - 26-04-2015, 16:39

Silverrr, filtr paliwa to wypadało by zmienić przy tym przebiegu :D pamiętam jak w poprzednim aucie filtr paliwa zrobił podwójnie swój żywot, auto miało spadek mocy i czasem problem z odpaleniem. Zjawisko było takie że odpalał i gasł, dopiero jak się go dobrze przegoniło po wyższych obrotach to dało się jechać.
Trik - 26-04-2015, 22:32

W serwisówce filtr paliwa wymienia się co 200kkm lub 10 lat, mi zostało jeszcze 15Kkm do przelatania.
Silverrr - 28-04-2015, 20:16

OK, koledzy i koleżanki... Trzeci dzień testuję Lancera po ponad 12to godzinnym postoju. Co prawda w życiu są pewne tylko podatki i śmierć, ale myślę, że mogę zamieścić
ROZWIĄZANIE PROBLEMU:
Przeczyszczenie przepustnicy. Pierwsze diagnozy stawiane dla mojego auta to były: silnik krokowy oraz brudna przepustnica. Mechanik sprawdził krokowy i okazał się w porządku, natomiast przepustnica była "bardzo mocno zabrudzona a ponadto znalazło się w niej trochę piachu". Uprzedzając pytania - mieszkam nad morzem, ale po plaży nie jeżdżę :mrgreen:
Po wyczyszczeniu w.w. elementu silnik zwariował. Dojeżdżając do świateł trzymał około 1800 obrotów, podskakiwał na chwilę z około 700 obrotów do około 1000, przy jeździe z górki (obojętnie czy na sprzęgle i biegu czy na luzie) obroty cały czas skakały 1000 - 1500. Po powrocie na serwis, z racji adaptacyjnego komputera w aucie, "przeprowadzono adaptację"... cokolwiek to znaczy. Od tamtego momentu OGIEŃ!
Odpala jak nowy. Stan ten utrzymuje się trzeci dzień z rzędu i póki co nie mam podstaw do podejrzeń, że coś się zmieni. Oczywiście jakby co to od razu tu uderzam :)
Nie będę ponownie wstawiał filmiku dostępnego na poprzedniej stronie dla porównania, ale poniżej filmik z dzisiejszego poranka (czyli trzeci dzień testów). Pierwsze odpalenie po całonocnym postoju :)
>>>Po wyczyszczeniu przepustnicy<<<

jarekjk - 28-04-2015, 21:19
Temat postu: nie kumam
Silverrr , ten filmik co zamieściłeś to już po naprawie? czy jeszcze przed?
Wymieniali Ci ten element od powietrza o którym wspominałeś?

Moim zdaniem po starcie też obroty zbyt szybko opadają.... u mnie mam to samo i mi się to nie podoba.

Silverrr - 28-04-2015, 21:44

To jest PO przeczyszczeniu przepustnicy.
Element, o którym wspominałem nie został jeszcze wymieniony. Właściwie nie wiem co to jest, ale mam numer części :) MR312385. Nie wiem czy zmieni się coś po jego wymianie, ale jak już do niej dojdzie to dam znać :) W każdym razie porównaj poprzednie filmiki z dzisiejszym i powiedz, że nie ma różnicy ;)

tomaszekk7 - 29-04-2015, 10:53

Na temat czyszczenia przepustnicy i adaptacji obrotów to już pisałem wcześniej, także żadne odkrycie.
http://forum.mitsumaniaki...ie+przepustnicy

tyku - 29-04-2015, 11:40

tomaszekk7 napisał/a:
Na temat czyszczenia przepustnicy i adaptacji obrotów to już pisałem wcześniej, także żadne odkrycie.
Dokładnie ;)
Dziwi mnie tylko fakt, tak zanieczyszczonej i zaniedbanej przepustnicy. :shock:
I tu pytanie do Silverrr, co ile wymieniałeś filtr powietrza (jakie filtry stosowałeś) :?:

Silverrr - 29-04-2015, 12:57

tomaszekk7 napisał/a:
Na temat czyszczenia przepustnicy i adaptacji obrotów to już pisałem wcześniej, także żadne odkrycie.
http://forum.mitsumaniaki...ie+przepustnicy


To szkoda, że szybciej się nie obudziłeś, tylko przez 8 stron był wałkowany temat falujących obrotów :)

Filtr wymieniany co roku. Przeważnie mann filter.

tomaszekk7 - 29-04-2015, 13:20

Nic się nie obudziłem. Poczytaj wszystkie moje wpisy dotyczące tego wątku.
zelu - 06-05-2015, 09:38

Dolaczam do grona

Lancer 1.8 rok 2008 przebieg ok 65tys km przy odpalaniu w niskich temperaturach obroty skacza przez jakies 3sekundy czasem nawet zgasnie

Silverrr - 06-05-2015, 18:45

Parę postów wyżej masz mój, gdzie czerwoną czcionką jest napisane rozwiązanie problemu...
Barth_80 - 16-05-2015, 18:23

Potwierdzam - u mnie czyszczenie przepustnicy rozwiązało problem spadających/falujących obrotów po uruchomieniu silnika.
Skifar - 26-10-2015, 18:22

Wielkie dzięki Silverrr za twój post o rozwiązaniu problemu! Borykałem się z tym już dłuższy czas. Wymieniłem świece, sprawdziłem luzy i nic. Na zimnym silniku przy temperaturach poniżej ok 5 stopni C samochód ciężko palił, często gasł po uruchomieniu. Wyczyszczenie przepustnicy pomogło, teraz pali "od strzała" :) Warto wspomnieć, że widoczna strona przepustnicy po zdjęciu przewodu dolotowego od filtra powietrza jest o wiele czystsza niż ta niewidoczna. Naprawdę warto zdemontować i całą wyczyścić.
Pozdrawiam i jeszcze raz dzięki :)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group