Nasze nieMiśki ;-) - CamperWagen Ducato L4H3
Marcino - 05-05-2021, 14:36
Budowanie wnętrza to jak w Minecraft - z kosteczek:)
Zaczyna to wyglądać.
Fragu - 07-05-2021, 09:23
Tomek napisał/a: | sklejka jest niby "wodoodporna" |
Sklejka wodoodporna znaczy tylko tyle, że użyty do jej produkcji klej jest wodoodporny.
Poszczególne forniry i tak będą piły wodę jak wściekłe!
Sklejka powinna być zabezpieczona w całości lakierem lub farbą akrylową, a najlepiej jakbyś użył sklejki dwustronnie foliowanej filmem fenolowym po czym zamalował farbą akrylową tylko wąskie płaszczyzny
Tomek - 13-05-2021, 12:33
Fragu napisał/a: |
Sklejka wodoodporna znaczy tylko tyle, że użyty do jej produkcji klej jest wodoodporny. |
ja to wiem
dlatego napisałem niby i jeszcze wodoodporna w cudzysłowie
ale mniejsza o to
Fragu napisał/a: | a najlepiej jakbyś użył sklejki dwustronnie foliowanej filmem fenolowym |
to nie jest taka zwykła sklejka
to jest sklejka z drzewa Ceiba
waży ~350kg na m3, stąd wybór właśnie tej, a nie innej
na samej sklejce 100-150kg do przodu
Cytat: | Budowanie wnętrza to jak w Minecraft - z kosteczek:)
Zaczyna to wyglądać. |
trochę minecrafta, np. tutaj sufit:
sufit pomiędzy wzmocnieniami wypełniam XPSem 4cm, on ma 60 cm szerokości, tnę to na kawałki po 20 cm, żeby zachować skrzywinę sufitu
a trochę rzeźbienie w gównie:
Różne materiały, różne techniki.
Ogólnie to najwięcej użyłem XPSa, ale z racji krzywizny ścian i zakamarki, nie idzie tego przykleić w dużym kawałki, więc pierwszą warstwę kleiłem z mniejszych kawałków, a dopiero na ostatnią warstwę 2-centymetrowa pływa w 1 kawałku.
tak zrobiłem sypialnię, ale już łazienkę i przód, zrobiłem inaczej, robiąc ostatnią warstwę z mniejszych kawałków o różnej grubości, głównie 2 i 3 cm.
Tym sposobem mamy więcej XPSa, a mniej pianki, no i w sumie szybsza robota, mniej czekania.
Tam gdzie były jakieś wzmocnienia czy przetłoczenia, a nie chciałem za bardzo odjeżdżać od ściany, to piana w profile i na blachę cienka warstwa piany (ale to raptem 2-3 miejsca) lub pianka kauczukowa, potocznie zwana armaflexem, jak tutaj na przykład, górny profil wypełniony pianą, na to mata kauczukowa w kazałkach, a szpary jeszcze zapiankuję.
Tutaj nie będzie już sklejki, bo tam idzie finalnie jeszcze zabudowa (szafki wiszące).
Ściany mam już prawie gotowe do oklejania:
ale zamówiłem jeszcze takie osłony słupów B, żeby ułatwić sobie i przyspieszyć robotę:
https://sklep.zlp.com.pl/pl/p/BoxerDucatoJumper-06-teraz-oslona-slupkow-lewa/45
https://sklep.zlp.com.pl/pl/p/BoxerDucatoJumper-06-teraz-oslona-slupkow-prawa/46
https://sklep.zlp.com.pl/pl/p/BoxerDucatoJumper-06-teraz-oslona-slupkow-gora-/56
ale niestety robią je na bieżąco i trzeba czekać około 3 tygodnie, więc nie mogę ścianami podjechać do samego przodu (po lewej stronie), bo nie wiem jak te osłony dokładnie siądą.
W weekend sporo porobiłem, głównie elektrykę.
Ale zanim to, to musiałem okleić tylną ścianę. Pomocna okazała się żona.
Samo założenie skrzynki 12V zajęło mi trochę czasu.
Przeciągnięcie tej ilości przewodów naraz ...
W takich chwilach wiem, że przesadziłem
Samej masy jest ponad 40 przewodów:
No, ale +/- skończone, 2 dni montażu, jakieś 10-12h:
//spostrzegawcze oko mitsumaniaka powinno coś zauważyć na powyższym zdjęciu
Brakuje w sumie 1 przekaźnika i pozostaje podpiąć sterowanie.
Tutaj też lekko przesadziłem. zostało mi 19 x UTP, bo kilka już poszło na wyświetlacze od regulatora, przetwornicy, poziomów wody w zbiornikach.
Więc jak się nie pomieści elegancko to walnę jeszcze jedną mniejszą skrzynkę powyżej na nadmiar.
Bezpieczniki 12V będą na zewnątrz tej skrzynki:
Skrzynka 230V też upchana na maksa, a miał być zapas.
Brakuje tylko rozłącznika do toru PE, no i samych przekaźników, które leżą gdzieś w garażu.
Poniżej tego jeszcze rozłącznik 2P, który służy do szybkiego odłączania panelu PV.
W pierwszej opcji miał być osobno, potem myślałem, że jednak się zmieści w rozdzielnicy 230V, ale finalnie wylądował poza.
Tomek - 13-05-2021, 12:50
Kolejna rzecz.
Jak już skończyłem elektrykę, większość ścian, sufitu, to wrzuciłem fotele 2 rzędu na próbę, ale niestety nie było dobrze.
Już może pomiary garażowe wskazywały, że będzie raczej kiepsko.
Fotele jak widać są dość mocno pochylone do tyłu, taka jest ich pozycja "podróżna"
Da się je rozłożyć jeszcze do tyłu, ale pochylić do przodu już niestety nie.
Siedzisko odstaje od ściany tylnej na 86 czy 89 cm. Sporo.
Po obróceniu fotela kierowcy mamy jakieś 32 cm pomiędzy siedziskami, a i to dopiero kiedy odsunie się fotel kierowcy do kierownicy.
[url=https://i.postimg.cc/Tp5MqGTD/img-20210511-182407.jpg]Obrazek[/url]
[url=https://i.postimg.cc/c6bGn6GW/img-20210511-182418.jpg]Obrazek[/url]
[url=https://i.postimg.cc/7G4YjhYd/img-20210511-182801.jpg]Obrazek[/url]
No, ale przespałem się z tematem i jednak stwierdziłem, że źle leżą, a można je lekko podnieść tyłem i wtedy już odstają mniej:
zyskałem jakieś 10 cm na nogi
oczywiście fotel jest teraz bardziej pionowy, przez co będzie mniej wygodny, no, ale każda ławka też taka będzie
raz się żyje, umówiłem się z sąsiadem na spawanie podstawy, choć może być tak, że i tak będę musiał poszukać jakiejś ławki z nowszego auta, coś na wzór:
https://allegro.pl/oferta/fotele-kanapa-ford-custom-dwojka-3-rzad-9876245446
wiem, że siedzi tu sporo znawców motoryzacji, więc może doradzicie z jakich aut szukać
3 warunki:
- pasy 3-punktowe
- rozsądna cena
- montowane na szeroko rozstawionej ramie, bo pod spodem musi zmieścić się Webasto
- idealnie gdyby to była zintegrowana dwójka, a nie dwie jedynki, bo będzie węższe
A przy okazji zapytam o Webasto, czy ma ktoś doświadczenie z tego typu piecami suchymi:
https://allegro.pl/oferta/webasto-air-top-2000-stc-12v-diesel-kpl-fv-gw-7577368334
https://allegro.pl/oferta/webasto-ogrzewanie-postojowe-planar-4kw-12v-pu-27-9563740511?bi_s=ads&bi_m=listing%3Adesktop%3Aqueryandcategory&bi_c=NzAzMWMzZmEtYzc5Yy00YjdiLTkyZTQtNjYxNjg4OTRkODFiAA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=e16d487a-6c00-4449-b571-384f7dbc4b54
chcę kupić coś markowego, bo chinczyk leży mi w garażu, ale jakoś nie mam przekonania go montować.
Tomek - 13-05-2021, 12:52
To by było tyle updatu, zacząłem jeszcze robić konstrukcję podłogi (podłoga w części podróżno - mieszkalnej) będzie podniesiona o ~15-16 cm, żeby zrównać z kabiną.
W bagażniku będzie podniesiona tylko o ~5cm.
Ale nie mam zdjęć, żeby się podzielić, ale zapewne jakiś wrzucę, jak zrobię.
Bizi78 - 13-05-2021, 16:35
Tomek napisał/a: | //spostrzegawcze oko mitsumaniaka powinno coś zauważyć na powyższym zdjęciu
|
Przekaźnik z miśka .
Krzyzak - 14-05-2021, 09:24
też zauważyłem ten przekaźnik, aczkolwiek spodziewałem się czegoś bardziej spektakularnego - jakieś mega wiele logo
Tomek - 16-05-2021, 21:49
Krzyzak napisał/a: | też zauważyłem ten przekaźnik, aczkolwiek spodziewałem się czegoś bardziej spektakularnego - jakieś mega wiele logo |
to wtedy nie pisałbym "spostrzegawcze oko mitsumaniaka powinno coś zauważyć"
Marcino - 17-05-2021, 09:58
Jest trochę roboty i zabawy z tym widać
Tomek - 18-05-2021, 09:10
Marcino napisał/a: | Jest trochę roboty i zabawy z tym widać |
spisuję dość dokładnie zarówno koszty, jak również czas pracy (choć tutaj dokładność jest gorsza)
i póki co spędziłem przy aucie 236 godzin
z czego pierwsze 50, to w sumie sprzątanie i przygotowanie
drugie 50 to w sumie nadal nie było widać żadnego efektu
godziny 101-200 przyniosły największy przyrost efektów
ciekawi mnie ile jeszcze roboty przede mną
myślę, że jeszcze jakieś 150h i będzie można prowizorycznie wyjechać na weekend
HUGIO - 18-05-2021, 09:40
Tomek napisał/a: | spisuję dość dokładnie zarówno koszty, jak również czas pracy (choć tutaj dokładność jest gorsza) |
I nie wychodzi już taniej kupić gotowego kamera?
PS. Wiem, że wtedy nie ma takiej frajdy, satysfakcji i dopasowania pod siebie, pytam ogólnie .
Tomek - 18-05-2021, 10:05
HUGIO napisał/a: | Tomek napisał/a: | spisuję dość dokładnie zarówno koszty, jak również czas pracy (choć tutaj dokładność jest gorsza) |
I nie wychodzi już taniej kupić gotowego kamera?
PS. Wiem, że wtedy nie ma takiej frajdy, satysfakcji i dopasowania pod siebie, pytam ogólnie . |
trudny temat
ten wyjdzie mnie około 105 tysięcy złotych
auto z 2015 roku, nowa zabudowa
za 100 tysięcy można kupić kampera blisko 20 letniego, który wymagałby jakichś inwestycji
przy czym ja kampera nie chciałem, a vana
za jakieś 140 możnaby kupić przerobionego vana z 2015 roku, ale te auta są robione na szybko po kosztach (takie pod szybki zarobek) i najczęściej na 2-3 osobowy
a za markową oryginalną zabudowę na vanie trzeba by wydac około 200k+ w tym roczniku
także dla mnie nadal się opłaca
oczywiście do 105k trzeba dodać czas mojej pracy, ale jak mam czas to robię, gdybym nie robił, to bym siedział, albo robił coś innego niezarobkowego
kilka opcji na szybko do porównania:
https://www.otomoto.pl/of...-ID6DPFAA.html?
https://www.olx.pl/d/ofer...69c3ef;promoted
https://www.olx.pl/d/ofer...69c3ef;promoted
https://www.otomoto.pl/of...-ID6DNvA8.html?
tutaj ciekawy cudak:
https://www.otomoto.pl/of...-ID6DOxk1.html?
Marcino - 18-05-2021, 11:34
Tomek napisał/a: | ale jak mam czas to robię, gdybym nie robił, to bym siedział, albo robił coś innego niezarobkowego |
A jaka satysfakcja bedzie!!! I to jest ta wartośc dodana. Nie zrezygnowałes z zycia zawodowego i prywatnego, robisz kiedy chcesz
Marcino - 18-05-2021, 11:39
Tomek napisał/a: | przy czym ja kampera nie chciałem, a vana |
Jaka zasadnicza różnica - van z zabudowa kampera może jechać normalnie po autostradach a kamper tylko 90km/h?
Tomek - 18-05-2021, 11:56
Marcino napisał/a: | Tomek napisał/a: | przy czym ja kampera nie chciałem, a vana |
Jaka zasadnicza różnica - van z zabudowa kampera może jechać normalnie po autostradach a kamper tylko 90km/h? |
zdania są podzielone, na forach i grupach są non stop dyskusje na ten temat
samochodem ciężarowym do 3,5T możesz jechać 140kmh
samochodem specjalnym możesz jechać 80kmh na autobanie, poza terenem zabudowanym 70kmh
1. po pierwsze nie jest ważne co jest czym, tylko co ma w papierach
mój ma już "samochód specjalny-kempingowy"
2. po drugie nikt nie wie, czym tak naprawdę jest samochód specjalny-kempingowy, czy bardziej samochodem osobowym, czy bardziej samochodem specjalnym
chociażby w ostatnich zmianach w akcyzie - kamper jest bardziej samochodem osobowym
jeden ze świeższych artykułów na ten temat, a konkluzja w nim jest taka sama, czyli nadal nic nie wiadomo.
https://www.auto-swiat.pl...episach/mtzchx8
A i problem dotyczy tylko Polski, poza granicami możesz jechać ile jest na znaku.
Podsumowując z opinii użytkowników kamperów, nikt nigdy mandatu nie dostał za przekroczenie 80 kmh na autostradzie.
|
|
|