Forum ogólne - Benzyna czy diesel
young - 18-01-2006, 15:15
Nio właśnie, ale... jeśli nie zmienisz ilości biegów i nie zwiększysz znacznie mocy silnika, to zmiany przełożeń spowodują zmniejszenie osiągów, ponieważ zmniejszysz zakres obrotów ?
Kurde już sam nie wiem.
Można to porównać do przełożenia w rowerach. Jeśli zmniejszymy obroty (w dieslu są niższe) czyli pedałujemy wolniej, to w jaki sposób możemy uzyskać te same osiągi co przy pedałowaniu szybkim (benzyna) jeśli mamy do dyspozycji te same przełożenia ?
Możemy oczywiście osiągnąć te same rezultaty Tylko zmieniając przełożenia (zmienić zębatkę na mniejszą w tylnym kole "roweru") ale spowoduje to potrzebę włożenia dużo większej (siły w pedałowanie) czyli potrzebna będzie dużo większa moc silnika.
Czyli biorąc pod uwagę silniki o podobnej mocy diesla i benzynę, oraz ich wkręcanie się na obroty, to diesel potrzebuje większej ilości przełożeń ponieważ ma mniejszy zakres obrotów? oczywiście jeśli mają mieć podobne osiągi?
Hubeeert - 18-01-2006, 15:29
O ile dobrze Cię zrozumiałem to Ci odpowiem
Benzyna - powiedzmy kręci się do 6000 obrotów
Diesel do 4500
A samochód jedzie 100km/h - czary? Nie - to dobór przełożeń. Tym bardziej że dobiera się je do
1. Mocy silnika
2. Masy samochodu
3. Przeznaczenia samochodu (DMC)
young - 18-01-2006, 15:38
Hubcio, pogadamy w Białymstoku przy piweczku, bo nie do końca mnie zrozumiałeś
Jeśli mamy dwa silniki: diesla i benzynę, każdy ma moc 100km (identyczne auta, waga itd...) jeden kręci do 4500, a drugi do 6500, to diesel będzie musiał mieć więcej biegów, żeby dorównać benzynie, czy nie ? bez względu na przełożenia tych biegów ?
No chyba, że weźmiemy pod uwagę jeszcze moment, ale czy to dużo zmieni ??
Hubeeert - 18-01-2006, 15:52
Bardzo dużo - moc jest pochodną momentu w funkcji obrotów
Karwoś - 18-01-2006, 17:39
Moc odpowiada za prędkość maxymalną , A to właśnie moment za przyśpieszenie i elastyczność - im więcej momentu tym lepiej sie przyspiesza bez zmiany biegu na niższy.
Anonymous - 18-01-2006, 17:43
moment w dieslu nadrabia to ze ogolnie silnik gorzej sie wkreca na obroty -
porownujac do sytuacji w rowerze - pedalujesz wolniej ale niezaleznie od obciazenia (przelozenia)
utrzymujesz ta predkosc obrotowa i w efekcie predkosc roweru jest ok!
Anonymous - 20-06-2006, 09:48
odgrzebujac troche temat spytam niesmialo jaki silnik wygral w tym roku "24 du mans" bylo nie bylo, bardzo prestizowy wyscig ? (nie wspomne juz o firmie ale to nie ten temat )
link: http://www.lemans.org/24h...chronos_gb.html
ja tylko czekam na wrc TDI
Krzyzak - 20-06-2006, 09:51
arturro napisał/a: | bylo nie bylo, bardzo prestizowy wyscig ? |
bardzo - pierwszy raz o nim słyszę
Hubeeert - 20-06-2006, 11:54
Le Mans 24 godziny
JCH - 20-06-2006, 12:34
Krzyzak napisał/a: | arturro napisał/a: | bylo nie bylo, bardzo prestizowy wyscig ? |
bardzo - pierwszy raz o nim słyszę |
Prestiżowy nie prestiżowy - zobaczcie sobie na czasy best lapów.
Anonymous - 20-06-2006, 12:50
Krzyzak napisał/a: | arturro napisał/a: | bylo nie bylo, bardzo prestizowy wyscig ? |
bardzo - pierwszy raz o nim słyszę |
dzieciaku to gdzie ty sie uchowales to wyscig stary jak swiat
akbi - 20-06-2006, 12:59
Wystartował bym sobie w czymś takim
Bardzo fajna imprezka, a pozatym niezła atmosfera i ta całą otoczka ...
Le Mans 24 i Rajd Paryż-Dakar to dwie imprezki w których chciałbym kiedyś wziąść udział - raczej się nie spełni, no ale pomarzyć można.
No jest jeszcze Nascarr ale z tego to pewnie cały bym nie wyszedł
Anonymous - 20-06-2006, 17:47
arturro napisał/a: | odgrzebujac troche temat spytam niesmialo jaki silnik wygral w tym roku "24 du mans" bylo nie bylo, bardzo prestizowy wyscig |
A jak sie ma to do wyższości świąt WN nad świętami BN?
Bo weż popatrz na wyniki Rajdowych Mistrzostw Świata i powiedz... Jaka marka jest najlepsza?
Pzdrw.
sampler - 20-06-2006, 18:06
Panowie spokojnie. To nie jest zaden wynik. Zwroccie uwage na liste startujacych. Poza audi i Pescarolo nie ma mocnych druzyn. Reszta nie uzywa najlepszych "szuflad" dlatego audi raczej nie byla zagrozona. Pozatym juz rok temu Pescarolo wystawilo szuflade z dieslem ale sie wysypala. Dlatego tutaj gratulacje ze prawidziwy test diesla w wsycigu dlugodystansowym zakonczony zostal pozytywnie.
I jeszcze jedno oczywistym jest ze w takich wyscigach diesel wygra. Poniewaz mniej pali i nie musi tak czesto zjezdzac do boxu. A zjazdy to element na ktorym najwiecej sie traci. W bezposredniej rywalizacji z pominieciem spalania diesel nigdy nie byl przynajmniej rownym konkurentem - patrz rajdy samochodowe: testy vw audi tdi czy tez skody, rajdy terenowe - konfrontacja V8 Pajero evo z dieslem tdi VW itp.
Karwoś - 20-06-2006, 22:28
Ktoś kiedyś obliczył, że aby wziąźć udział w Paryż - Dakar - potrzebny jest:
1. Dobry samochód i kierowca,
2. Co najmniej 1 000 000$
Inaczej nawet nie ma się co wybierać A szkoda.
|
|
|