To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Ogólne - [Cari 1.9DI-D] juz jest ! :)

Anonymous - 12-09-2007, 14:00

owszem mozna z tego wyjść na swoje tylko gdybym mial do wyboru to wolalbym uniknać stluczenia szyby
Rafal_Szczecin - 24-11-2007, 18:18

Panowie mam takie pytanko, jak poznac ze turbina przestala pracowac ? chodzi mi o sprawdzenie jakims kablem albo cos ...
bo mam podejrzenia, ze turbinka w cari dyszy juz ostatkiem, lub nie dyszy juz w ogole, bo na samym poczatku auto mialo " kopa " tzn wciskalo w fotel juz od ok 1800rpm/min a teraz cos tam niby dmucha ale od 3200 rpm tak do 3600. czy gdyby turbo padlo komputer pokazywalby blad ?
przebieg to 153 tys km

Robson86 - 24-11-2007, 18:24

Generalnie swiszczy (wciaga duzo powietrza) i to sporo bardziej niz zwykle-doyc dobrze slychac, inna sprawa ze bierze sporo oleju- na kablach/przewodach powinno to byc widac...., i wiadomo spadek osiagow i chyba wieksze dymienie z rury ale tego pewny nie jestem
Ciezko poza tym wizualnie bez rozebrania stwierdzic czy turbina przestaje chodzic.
Pozdroo

Anonymous - 24-11-2007, 18:26

Cześć! W silniku Renault turbina delikatnie świszczy, jak tego nie ma i chcesz być pewien na 100% podłącz sie pod kompa. Pzd.
Anonymous - 24-11-2007, 18:31

Rafal_Szczecin napisał/a:
bo mam podejrzenia, ze turbinka w cari dyszy juz ostatkiem, lub nie dyszy juz w ogole, bo na samym poczatku auto mialo " kopa " tzn wciskalo w fotel juz od ok 1800rpm/min a teraz cos tam niby dmucha ale od 3200 rpm tak do 3600. czy gdyby turbo padlo komputer pokazywalby blad ?


rafal spokojnie (choc ja nie byblym spokojny majac suszare z renowki :) )
turbo pompuje od 1700 wiec skoro nie czujesz kopa tzn ze cos jest nie tak :D :D ale ja madry, zartuje :)
przyczyn tego stanu rzeczy moze byc conajmniej kilka, od zapieczonych lopatek, przez nieszczelnosc ukladu, po padniety ktorys czujnik, nie wiem jak jest w cari ale w audi z kompa mozesz wyczytac wszystko.
jestem na 80% pewny ze masz poprostu nieszczelnosc ukladu, posluchaj uwaznie przy gazowaniu czy gdzies na przewodach nie slychac typowego swiszczenia, popatrz czy ktoredys nie daje sadza lub olej.
rozbierz przewod od turbiny i sprobuj poruszyc lopatki.
a dymi troche z rury?

Rafal_Szczecin - 24-11-2007, 18:35

jutro jak bedzie jasniej rozbiore obudowe od silnika , obejrze dokladnie okolice turbo i zobacze czy tez dymi ,bo tego nie jestem pewien , i zrobie tak jak Artur mowiles, tzn nieszczelnosci ukladu itp .


ile mniej wiecej kosztuje regeneracja / nowe turbo ?

i pytanie z tego samego tematu ale troche obok, w octavi, jak przestala pracowac turbina okazalo sie , ze to przeplywomierz, po wymienieniu na inny, wszystko powrocilo do normy ( okazalo sie, ze turbo bylo ok ) czy w cari tez jest taka mozliwosc ?

Matejko - 24-11-2007, 18:47

Rafal_Szczecin napisał/a:
czy w cari tez jest taka mozliwosc ?


tak jak w niektorych tdi przypadloscia sa slabe przeplywomierze tak w dieslach renault turbiny...

turbinka ok 1000zl

Robson86 - 24-11-2007, 18:49

Rafal_Szczecin napisał/a:
ile mniej wiecej kosztuje regeneracja

regeneracja bodajrze do 1500zl (gdzies kiedys slyszalem ale nie pamietam dosyc dobrze),
http://www.turbo.com.pl/
http://www.turbo.cdi.pl/
mozesz posprawdzac w tych firmach... (w tym drugim linku w PORADACH sa opisane objawy padniecia turbo)
Regeneracja zawsze niesie ze sobą pewne ryzyko, że turbo może się rozsypać. Musisz sprawdzic ile by cię wyniosła fabrycznie nowa spręzarka, a ile bedzie kosztowała regeneracja. Koszt regeneracji może być rózny, w zależności od tego, co bedzie do wymiany. Czasem może wynieść i 70% ceny nowej spręzarki, a to z oczywistych powodów się nie kalkuluje.
Robson86 napisał/a:
chyba wieksze dymienie z rury ale tego pewny nie jestem

tak jak mowilem jak z rury wali siwym dym...
pozdroo

Rafal_Szczecin - 24-11-2007, 21:08

dobra i jest buba :(

cari "weszla" w tryb awaryjny, i w nim ciagle pracuje. czym to sie objawia :

- stale swiecaca kontrolna silnika
- obroty nie moga przekroczyc 3500 rpm , nawet gdy na np 3 biegu mam pedal gazu wcisniety do podlogi, wskazowka obrotow dojdzie do 3500 i nie drgnie dalej

w poniedzialek cari jedzie na zapisanie sie na komputerek ( mniejmy nadzieje, ze beda wolne miejsca i nie bedzie trzeba bylo czekac )
aha teraz kolega jadacy za mna, zapytany czy lecial mi dym z rury, powiedzial, ze nie .

aha wszystkim pomgajacym dziekuje, i oczywiscie rozdzielam punkciki, fajne jest wiedziec, ze procz rozmow OT, mozna na Was rowniez liczyc w przypadkach gdy cos nie tak dzieje sie z samochodem, a Wy poradzicie, zapodacie jakims linkiem itp
dziekuje

Robson86 - 24-11-2007, 21:11

Rafal_Szczecin napisał/a:
aha teraz kolega jadacy za mna, zapytany czy lecial mi dym z rury, powiedzial, ze nie .

no to po czesci jest dobrze. Teraz warto sprawdzic jak jest z przewodami podlaczonymi do Turbo. Czy sa zaolejone itp... :?:
Pozdroo

maxwell61 - 24-11-2007, 21:11

Rafal_Szczecin, kumpel miał podbony problem z turbina z tym że jemu dławiła sie...i okazało się po przebyciu 3 mechaników i ostatniego kolegi z pracy, że filtr powietrza ma garść piachu :D ...
Rafal_Szczecin - 24-11-2007, 21:15

filtr byl zmieniany, w sumie za 3 tys km wymiana oleju i wtedy tez powinien byc zmieniony, ale na wszelki wypadek obejrze go jutro .
Robson86 - 24-11-2007, 22:23

Znajomego qumpel w Mesiu tez mial problem z turbina (w sumie myslal ze mu padla), ale z fartem pojechal do jakiegos sewisu od turbin i okazalo sie ze problem był ukryty w synchronizatorze , który jest przy turbinie. Znajdują się w nim coś jakby dwa kołowrotki wykonane z plastiku wielkością i kształtem przypminające klocki lego....jeden z nich się przetarł i to wywołało całe zamieszanie.
Rafal_Szczecin napisał/a:
jak poznac ze turbina przestala pracowac

jak pada turbina to czesto pojawiaja sie wielkie chmury czarnego dymu przy mocnym depnieciu.. bo idzie duzo paliwa a nie ma powietrza z czego powstaje sadza.. jak turbina dobrze pracuje to w okolicach 2000-2300obr powinienes slyszec lekkie psss.. i powinien dostac kopa..
Sprawdź też czy gdzieś nie pospadały lub nie są uszkodzone przewody od intercoolera...
No i musisz pojechac na kompa i wtedy bedziesz wiedzial co nie gra.
W sumie jest tez prawdopodobienstwo ze moze masz cos padniete z elektroniki i komp ogranicza dawke w pompie...
Rafal_Szczecin napisał/a:
ze to przeplywomierz, po wymienieniu na inny, wszystko powrocilo do normy ( okazalo sie, ze turbo bylo ok ) czy w cari tez jest taka mozliwosc ?

faktycznie...jak jest padaniety to tez moze dawac taki efekt...
Rafi sprawdz tez filtra paliwa :!:
Zawor recylkulaci spalin tez moze powodowac przejscie w tryb serwisowy (jak jest przypchany to bedzie muł)
Slyszalem tez cos o katach, ze jak jest przypchany czy cos w tym stylu to tez powoduje bledy...
qrcze juz wiecej nic mi do glowy dzisiaj nie przychodzi...jak cos wymysle to dopisze :)
Powodzonka Rafal z tym filtrem powietrza...oby to bylo to
pozdroo
ps w razie czego wklejam jeszcze jeden link
http://www.reampoland.pl/

Rafal_Szczecin - 25-11-2007, 01:45

filtr paliwa zmieniany przed wyjazdem do strykowa, wiec raczej to odpada, mowie jutro postaram sie odkrecic oslone silnika i obejrzec co i jak, moze cos wyjdzie, zajrze tez w filtr powietrza, zobaczymy .
kurcze prawie 20 tys km przejechane w 4 miesiace ,wszystko bylo ok ,a tu nagle buba ,ehh no,ale mowie w poniedzialek cari pojdzie do specjalisty na leczonko - co by ja podlaczyli na komputer ( w szczecinie sa tylko dwa miejsca gdzie to robia , ale do aso nie pojade, bo to partacze, wiec zostaje mi tylko jedno wyjscie ) zobaczymy jaki bedzie czas oczekiwania na kompa

Matejko - 25-11-2007, 14:57

Rafal a wbiles sie na jakies forum renault - moze tam cos poradza, a i grzesiek tez mi kiedys zadzwonil, ze strachem w glosie - ze mu cos sie popsulo i auto nie chce jechac i chyba turbina, no oczywiscie wszystko z dala od domu, wiec przedzwon do niego bo on tam jakas dziure znalazl w jakims wezu i lewe powietrze bylo, CE tez mu sie chyba zapalilo


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group