To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Ogólne - Stuki w silniku cd..

STomasz7 - 12-12-2010, 20:36

Kupiłem Carisme, w silniku raz coś stukało, raz nie, z większą przewaga ciągłego stukania...
Przed wymianą oleju wlałem płukankę silnika, zlałem olej, wymieniłem filtr i olej na Valvoline maxlife 10W40 czyli półsyntetyk. W silniku dalej coś sobie cykało czy to na postoju czy w jeździe, czy zimny silnik czy ciepły.

Postanowiłem przetestować CERAMIZER do silników...kupiłem, wlałem do oleju, silnik pochodził sobie 20 min. na luzie i cisza... :shock: Jadę - cisza... :shock:
Na razie przejechałem 200km i ani przez chwile nie słyszałem cykania w silniku, nawet rano przy odpalaniu nic nie słychać...

Będę was informował o dalszym przebiegu i odczuciach związanych z wlaniem ceramizera.
Jestem w szoku jak szybko pomógł i jak ładnie pracuje teraz silniczek... I polecam wam spróbować, koszt 60zł a satysfakcja że w silniku nic nie hałasuje wielka ;)

Moomin - 12-12-2010, 21:31

Niestety, jak już parę osób tu sprawdziło działa na krótką metę. Po kilku tysiącach stukanie powraca.
Saqu - 12-12-2010, 23:33

jednym pomaga innym nie, itp itd... :p zasady co do tego raczej nie ma
Owiec - 16-12-2010, 09:03

Jak ja kupiłem Carisme, była zalana 10W40 i oczywiście stukało jak sieczkarnia.
Zlałem to (bez płukanki), wymieniłem filtr i zalałem 5W30. Teraz stuka czasem mniej czasem bardziej, a czasem po jeździe na wyższych obrotach prawie wogóle. Teraz planuję zrobić ok 500km, następnie wyleję to z płukanką i zaleję 10W30, zobaczymy jaki będzie efekt.

pegiejot - 18-01-2011, 21:22

Witam wszystkich, ja również mam problem z klekotaniem silnika. Kupiłem miesiąc temu Carismę 1.8GDI i lekko stukało, nie zwróciłem na to uwagi. Przy okazji wizyty u mechanika zwrócił mi na to uwagę i poradził wymienić olej co i tak zamierzałem zrobić po zakupie. Wcześniej podobno był lany syntetyk więc wlałem Shell 5W-40 full-syntethic. Tak jak wcześniej stukanie było tylko na wolnych obrotach i znikało po 1500, tak teraz, po wymianie jest słyszalne nawet na 2000 i jest głośniejsze. Byłem u mechanika powiedział, że to na 100% popychacze i trzeba wymienić (części i robocizna ok. 1800zł), w ASO to samo tylko, że koszt ponad dwa razy większy. Inny radził dolać jakiegoś polepszacza za 45zł. Czy warto narażać się na takie koszty? Po przeczytaniu tego wątku zastanawiam się czy można problem po prostu zignorować. Ktoś napisał, że można spróbować przeczyścić silnik, ile kosztuje taka operacja? Czy przy okazji czyszczenia można sprawdzić czy któryś z popychaczy jest uszkodzony?

rocznik auta 1999

Morfi - 18-01-2011, 21:47

Ja juz mam ponad 226 tys i się tymi dzwiekami nie przejmuje. Ten typ poprostu tak ma :)
Gratuluje zakupu

Saqu - 18-01-2011, 22:48

a przed wlaniem oleju robiłeś płukankę?? :) może to by cosik pomogło,
kolo_j - 19-01-2011, 23:02

koledzy te silniki tak maja jak juz bylo napisane wyzej. Ja jak slysze ze mechanik kaze w GDI robic remont wymiane popychaczy itd to sie odwracam na piecie i uciekam jeden juz wymienil i bylo gorzej niz przed. pozdrawiam i zycze powodzenia. mam pytanie czym robicie plukanke i jak dlugo ?
Saqu - 19-01-2011, 23:53

Są środki do tego, np Liqui moly
np takie coś ( nie żebym robił reklamę czy coś, wziąłem 1 z brzegu link)
http://allegro.pl/liqui-m...1420905064.html

Cytat:
Dodać zawartość opakowania przed wymianą oleju, uruchomić silnik i pozostawić pracujący przez 10 min. na biegu jałowym.

Wymienić olej oraz filtr oleju na nowy.

pegiejot - 21-01-2011, 17:47

Nie robiłem płukanki, ale jak wymieniałem olej to zauważyłem, że był czarny, ten co teraz jest wlany wygląda lepiej. Może poprzedni właściciel stosował właśnie tego typu polepszacze. Stukanie jest jakby coraz głośniejsze, albo już jestem wyczulony na tym punkcie. Jutro jadę do innego mechanika, który podobno miał z podobnymi przypadkami do czynienia, zobaczę co powie.
Saqu - 21-01-2011, 20:38

A co ma powiedzieć? Powie "popychacze do wymiany"
mlun - 22-01-2011, 15:46

Olej w GDI niestety zawsze będzie czarny i to już po niewielkim przebiegu od zalania także tym nie masz się co sugerować. Możesz zmienić olej na jakiś lepszy i może pomoże.
SHARK1979 - 24-01-2011, 20:28

pegiejot napisał/a:
Stukanie jest jakby coraz głośniejsze, albo już jestem wyczulony na tym punkcie.

Też tak miałem na samym początku przez spory okres czasu ale tera jakoś mnie to nie rusza latam na Mobilu 10W/40 od prawie 3 lat i oki a jak cicho chodzi na ciepłym to miło mi tak posłuchać nieraz jest naprawdę super cichy :wink:
mlun napisał/a:
Olej w GDI niestety zawsze będzie czarny i to już po niewielkim przebiegu od zalania także tym nie masz się co sugerować.

Właśnie GDI tak brudzi olej i zawsze jak zmieniam taki jest



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group