To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Tarcze i klocki hamulcowe

szpala85 - 06-09-2009, 02:56

Rafal_Szczecin napisał/a:
mam pytanie do uzytkownikow nacinanej i nawiercanej mikody.
ile juz KM przejechaliscie na nich , i jak sie wg Was sprawuja .


i ja też chciał bym wiedzieć bo szykuję się do kupna tych właśnie tarcz :roll:

muerde - 06-09-2009, 06:02

koledzy doradźcie mi...potrzebuje w swoim miśku wymienić tarcze oraz zaciski...jakieś dobre a nawet bym powiedział bardzo dobre,ponieważ te hamulce(seryjne) na moją jazdę są za słabe :/ szukałem zacisków brembo, ferodo bez skutku...w sumie tarcze są ale co z zaciskami??
Owczar - 06-09-2009, 10:43

muerde, tutaj masz o swapie: http://forum.mitsumaniaki...ht=hamulce+swap
davyjohn - 06-09-2009, 11:03

Ja na razie nie narzekam na Mikody - fakt że mało przejechałem na nich (max 2'000 km) - ale jak do tej pory jest wszystko ok. Jak pisałem wcześniej zostawiłem "stare" klocki - nie wiem jakiej są marki - ale od Mikody dostają zdrowo w d... ;)
Pod koniec sierpnia organizowałem na lotnisku w Kluczewie I Rally Sprint AKS i galem robiłem przejazd testowy sprawdzając bezpieczeństwo i ustawienie trasy. Na odcinku dwóch kilometrów, po czterech ostrych zhamowaniach (rzędu ze 130-150 do 0-30) hamulce przestały istnieć - miękki pedał i prawie zero zacisku ;) Ewidentnie nie wytrzymały klocki - zrobiło się im nieco gorąco :D
Po przejechaniu drugiego odcinka (łącznie 2.8km z siedmioma ostrymi hamowaniami z różnicą prędkości po 100-130km ) z prawego klocka unosił się śliczny, biały dymek :P
Oczywiście to był test ekstremalny - każdy seryjny zestaw nie miał prawa tam nie zagrzać się - w normalnej dziennej jeździe takie sytuacje nie zdarzają się. Doskonale natomiast pokazał on, co jest słabszym elementem zestawu - czy tarcza, czy klocek.
Kilka fotek z imprezy: http://picasaweb.google.p...toKlubSzczecin#

Owczar - 06-09-2009, 11:58

davyjohn, to że pedał zrobił się miękki wynika z tego że prawdopodobnie zagotował się płyn hamulcowy. Kiedy wymieniałeś? DOT4 ma właściwości higroskopijne i musi być wymieniany, ponieważ traci swoje właściwości i diametralnie obniża się jego temp wrzenia...
davyjohn - 06-09-2009, 12:28

Płyn kolorystycznie jest w stanie poprawnym - chyba że nie tylko po kolorze widać jego zużycie... ?
Owczar - 06-09-2009, 12:36

Kolor nie ma znaczenia. Min co 3 lata zaleca się wymianę.
Anonymous - 06-09-2009, 21:51

ja zrobilem jakies 1300km w 10 dni . tarcze sie dotarly klocki zostaly uzywane (ferodo) poniewaz byla ich jeszcze polowa ten zestaw sprawuje sie dobrze wrazenia sa pozytywne na + tzn odnosze mysle sluszne uczucie ze hamuja duzo lepiej niz zwykle tarcze
Hugo - 06-09-2009, 22:15

Rafal_Szczecin, cuuube a jak z pyleniem klocków. Ja mam tarcze zwykłe i klocki Textar z logo Mitsu (jeszcze z Niemiec). Tak pylą i okrutnie brudzą felgi, że nieporozumienie. Jeszcze nigdy nie miałem w żadnym aucie tak pylących klocków.
Rafal_Szczecin - 06-09-2009, 22:50

pylenie jest (nie za duze), lecz usuwane na bierzaco nie wgryza sie w felge :)
muerde - 07-09-2009, 01:26

Owczar napisał/a:
muerde, tutaj masz o swapie: http://forum.mitsumaniaki...ht=hamulce+swap


dzieki kolego :mrgreen:

Anonymous - 07-09-2009, 07:14

plyn mam ten co byl , poniewaz jest jeszcze ok - taki wynik dalo badanie go jakims specjalnym urzadzeniem w warsztacie samochodowym
szpala85 - 07-09-2009, 08:30

czyli Mikoda jest lepsza od fabryki :wink: tak ? :roll: :wink:
KaWu - 07-09-2009, 10:54

Rafal_Szczecin, napisał/a:
wiem, ze wiele osob skusilo sie na nia,ale nikt nie wypowiedzial sie, po dotarciu hebli na ich temat


jak nikt :?: 4 posty wyżej...

KaWu, napisał/a:
Uaktualniam: po przebiegu 2000km na nowych mikodach 256mm -> bicia brak, hamowanie ok.


Po przebiegu 3259km nadal jest ok :)

Marcino - 07-09-2009, 12:17

KaWu napisał/a:
Rafal_Szczecin, napisał/a:
wiem, ze wiele osob skusilo sie na nia,ale nikt nie wypowiedzial sie, po dotarciu hebli na ich temat


jak nikt :?: 4 posty wyżej...

KaWu, napisał/a:
Uaktualniam: po przebiegu 2000km na nowych mikodach 256mm -> bicia brak, hamowanie ok.


Po przebiegu 3259km nadal jest ok :)


Ja moge powiedzieć ze przejechałem 25kkm na tarczach nacinanych Speedmax 256mm przedliftem, oraz klockach Akebono. Jak do tej pory wszyko ok, zdnego bicia, przegrzania, klocków jest jeszcze z połowa..:). Jak były nówki to od razu pojechałem na nich do Chorwacji i przezyły. Twierdze ze wydatek 200zł z płynem DOT 5.1 był warty zachodu w ICars.

Tylne tarcze i klocki mam od Marka MAlika, 37kkm, klocki nadal ok i jest to chyba TRW Lucas tracze + klocki .

Niemmniej jednak fakt który przedstawił Rafał....

Cytat:
Faza napisał/a:
Spytaj sie Rafal_Szczecin, on ma taki zestaw.

Ja powiem tylko tyle, ze Rafal ma Mikody nawiercane 276mm i klocki ATE a ja Brembo zwykle 256mm i nie pamietam jakie klocki.

Calosc wyglada tak, ze z tej samej predkosci, przed Rafalem zaparkowalbys 2 galanty i dopiero stalem ja:/


Jest to namacalny dowód ze samochód hamuje lepiej. Chciałbym tak swojego sprwdzic, tzn skutecznośc hamulców i zestawu który uzytkuje.

Pozdrawiam



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group