Carisma - FAQ - [Carisma] FAQ diagnoza, odczyt, kasowanie, inspekcja błędów
kuba1227 - 18-04-2017, 20:17
dzięki za pomoc zabieram się za wymianę i dam znać jak poszło
Ginger1021 - 08-05-2017, 16:16
Witam, sczytałem oto takie błędy w mojej carismie:
12. Mass air flow (MAF) sensor, karman vortex airflow meter
13. sensor temperatury pobieranego powietrza (IAT), za duże lub za małe napiecie na sensorze
25. Barometric pressure (BARO) sensor ciśnienia
Czy ktoś byłby w stanie napisać co z tym dalej postąpić, jakie części wymienić.
Co do błędów 12 i 13 wydaje mi się że przepływomierz powietrza do wymiany.
Co do 25 kompletnie nie mam pojęcia od czego ten błąd.
Z góry dziękuję i przepraszam jeśli gdzieś to było na forum ale nie potrafiłem odnaleźć.
Pozdrawiam
Bizi78 - 08-05-2017, 17:30
Wydaje mi się, że czujnik ciśnienia też znajduje się w przepływomierzu.
kaadeel - 27-06-2017, 12:47
musiałem chyba coś EDIT!, bo ciągle mi się migają lampki bez przerw.
może wy coś wyłapiecie z tego - ewentualnie nakierujcie mnie z tą diagnostyką.
materiał pomocniczy:
https://youtu.be/PKUBbK4dI9w
Na forum nie piszemy wulgaryzmów. Wykropkowany wulgaryzm - nadal jest wulgaryzmem.
plecho1 - 27-06-2017, 14:35
Takie mruganie, zarówno ABS-u jak i kontrolki silnika, oznacza brak błędów.
mpoplaw - 01-08-2017, 16:19
Gdzie w cari II po lifcie 2000 r. jest złącze diagnostyczne ? Zapalił mi się czek engine, zajżałem pod kierownicę i niespodzianka, nie ma tam nic co przypomina 16 pinowa kostkę, zadzwoniłem do serwisu Mitsubishi i mechanik powiedział że po lifcie przenieśli OBD2 na konsolę środkową, i nie wiem co odkręcić i gdzie szukać, pomocy
Bizi78 - 01-08-2017, 17:38
Sprawdź tutaj:
https://www.outilsobdfaci...carisma-phase-2
apg2312 - 01-08-2017, 17:39
mpoplaw - 07-08-2017, 09:01
Bizi78, dzięki, jest tak jak mówiłeś, apg2312, też dzięki
Wymrugalo kod 44, czyli cewka, albo moduł zapłonu, podczas wymiany świec znalazłem olej w gniazdach świec, czyli mogła fajkocefka polecieć
czy cari II po lifcie 1,6 103km ma osobny moduł zapłonu czy jest on zintegrowany z fajkocefką ? bo w manualu sprawdzenie modułu zapłonu to mierzenie styków fajkocefki, a nie mogę na bloku silnika znaleźć modułu, a jego też chciałem miernikiem sprawdzić
Bizi78 - 07-08-2017, 10:07
mpoplaw napisał/a: | bo w manualu sprawdzenie modułu zapłonu to mierzenie styków fajkocefki, a nie mogę na bloku silnika znaleźć modułu, a jego też chciałem miernikiem sprawdzić |
Na schemacie 14627.
http://mitsubishi-motors....D220%26page%3D3
mpoplaw - 07-08-2017, 11:50
Bizi78, ja mam jakiś inny model, grubszy i szerszy
[ Dodano: 21-08-2017, 06:56 ]
Ponieważ jestem już na 100% pewien dopiszę że u mnie za błąd 44 winna była cewka, chiński tani zamiennik 80 zł/sztuka stracił izolację i robił zwarcie, więc cewka się nie ładowała i nie było iskry na 2 cylindrach, po wymianie na orginalne cewki Mitsubishi problem znikną jak ręką odiął, przy okazji falowanie obrotów na jalowym też znikło samochód jak nowy
boros224 - 30-08-2017, 09:34
Chooper, Chooper, Witam. Mam problem z moja Carisma 1.6 66kw w gazie. Wyskakują mi 2 błedy 11 sondy lambdy i 41 wtryskiwacza. Gdzieś wyczytałem, że wpływ może mieć na to moduł wtrysku i szukam więcej informacji na ten temat. Jesteś w stanie pomóc?
plecho1 - 30-08-2017, 17:38
Napisz jaka to instalacja LPG. Sondę warto by było dodatkowo sprawdzić czyli jakie sygnały podaje sterownikowi. Trzeba by się podpiąć Evoscanem i obejrzeć jej wykres. Błąd wtryskiwaczy może występować z powodu złej emulacji przez sterownik LPG kiedy silnik pracuje na LPG. Ten błąd, jeśli spowodowany niewłaściwą emulacją, nie ma wpływu na pracę silnika.
tommo21 - 31-08-2017, 00:50
Witam. Mam Carismę 97r. 1,8 benzyna i auto po zgaszeniu pod sklepem nie chce odpalić. zmieniona pompa paliwa, iskra jest. rozrzad sprawdzony. jedynie na wtryskach jest napięcie 1,2-1,5v cały czas. nawet podczas kręcenia.
Próbowałem się połączyć kompem Launch x431 tool ale nie bajgla
Może ktoś coś doradzić? Dodam że auto po podaniu plaka w dolot załapuje. W kluczyku nie ma żadnego immo.
numer z kompa: e2t63286
plecho1 - 31-08-2017, 06:54
Masz immobiliser a czy sprawdzałeś błędy metodą jaka opisana jest na początku w tym temacie? Jeśli chciałbyś podejrzeć parametry pracy silnika to z starszymi Miśkami łączy się interfejs VAG KKL na czipie FTDI232 oraz program Evoscan, jest o tym tu obszerny temat.
|
|
|