To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero Ogólne - ILE SPALA WASZE PAJERO

polaff - 12-05-2010, 22:34

Gene napisał/a:
Ja przestalem liczyc ale na 32" kolach tez mam teraz kolo 12l/100.


ja mam teraz 33" i cieszę się, że przekłamanie licznika jest tak duże bo nie ma sensu liczyć i dowiedywać sie prawdy o apetycie, aż sie boję ;)

Ostan - 12-05-2010, 23:47

No pali .... pali ... Ale .....


Szlachta się bawi - to muszą być koszta :lol:

5eba - 13-06-2010, 23:35

Moje spalalnie srednie - pol na pol - miasto\trasa 120km/h - wyszlo 14,2 - opony mt - PAJERO 3,0 24V 181KM
Faraonix - 04-07-2010, 12:03

Ostatnie spalanie z odcinka 700km (glownie miasto) po wymianie glowicy, wymnianie koncowek wtryskiwaczy i wymianie uszczelnien w turbo. 12,2 l /100km
Long 2.8TD w automacie

gołąb - 04-07-2010, 22:02

Faraonix napisał/a:
12,2 l /100km
to chyba spoks.Ile palił Ci wcześniej.
Faraonix - 04-07-2010, 23:26

tak kolo 13-13,5 przy oszczednej jezdzie, jak sie przycisnelo to najwiecej chyba 18 zjadl
Poprzednie tankowanie bylo 13,8 ale troche chodzil na postoju. Tzn. w sumie z pare godzin.
Jak jezdzilem z wtryskiem wody udawalo mi sie zejsc do 12,5, najczesciej jednak to bylo lekko ponizej 13.
Aha te ostatnie 12,2 bylo tak pol na pol z wlaczona klima na eco

polaff - 04-07-2010, 23:39

Faraonix napisał/a:
tak kolo 13-13,5 przy oszczednej jezdzie, jak sie przycisnelo to najwiecej chyba 18 zjadl
Poprzednie tankowanie bylo 13,8 ale troche chodzil na postoju. Tzn. w sumie z pare godzin.
Jak jezdzilem z wtryskiem wody udawalo mi sie zejsc do 12,5, najczesciej jednak to bylo lekko ponizej 13.
Aha te ostatnie 12,2 bylo tak pol na pol z wlaczona klima na eco


a czemu już wtrysku wody niema?

5eba - 05-07-2010, 01:07

3.0 181KM - zalozona sekwencja - pol trasa pol miasto na klimie na full - 18,5/100 - jade jeszcze na ponowne strojenie sekwencji (pierwszy przegladzik po 1 tys km) i moze dysze zalozymy mniejsze bo na pierwszym strojeniu jak mapy dobieral bylo widac jakby za duze byly - ale ten wynik i tak mnie zadowala:)
polaff - 05-07-2010, 01:20

no dobra to se policzyłem.... przeklamanie na 33" i spalanie....

Mój misiek na 33calowych kołach 33X12,5X15 pali w granichach 13-15 litrów :) uważam, że calkiem nieźle

gołąb - 05-07-2010, 08:10

Faraonix napisał/a:
tak kolo 13-13,5 przy oszczednej jezdzie
z tego wynika, że się poprawiło...muszę coś u siebie zajżeć...,bo u mnie raczej koło 14 przy spokojnej jeździe
stegano - 05-07-2010, 13:03

No tak, ale kolega jeszcze wymienial w miendzyczasie koncowki wtryskiwaczy, wiec pewnie to jest jeszcze jeden z decydujacych czynnikow spadku spalania
polaff - 05-07-2010, 13:09

stegano napisał/a:
No tak, ale kolega jeszcze wymienial w miendzyczasie koncowki wtryskiwaczy, wiec pewnie to jest jeszcze jeden z decydujacych czynnikow spadku spalania


zdecydowanie tak :lol:

Faraonix - 05-07-2010, 20:39

polaff napisał/a:

a czemu już wtrysku wody niema?


nie ma bo bede zmienial sterowanie i mocowanie dysz. Zamontowalem juz 3 regulowane czujniki cisnienia i bedzie 3 stopniowy wtrysk. Przy 0,3 bara bedzie sie zalaczac dysza o wydajnosci 2l/h, przy 0,5 bara bedzie sie zalaczac dysza o wydajnosci 4l/h a przy 0,7 bara beda obie dzialaly czyli w sumie 6l/h.
Teraz lece do polski wiec dlubanina przy tym jest odlozona na poczatek sierpnia. Bedzie tez nowe sterowanie tak zebym widzial czy dziala pompa i jakie dysze sa zalaczone.
Pozatym chce aby wentylator pod intercoolerem zalaczal sie zawsze jezeli cisnienie bedzie 0,3 bara i rozgrzany silnik, a nie tylko wg. czujnika temp. w intercoolerze.
Na postoju nie chce zeby halasowal ten wentylator i dlatego wlasnie ma byc zalezne od cisnienia. Silnik wtedy juz zagluszy jego prace.

Jakby ktos byl ciekawy jak wyglada po remoncie to tutaj jest fotka. Po lewej, ponizej syrenki jest pompa do wtrysku wody, lekko na prawo manometr, a jeszcze na prawo 3 czujniki cisnienia (widac jeden i drugiego kawalek), dysze sa na tym miedzianym odcinku za intercoolerem (w tym momencie nie podlaczone)

polaff - 06-07-2010, 00:57

Faraonix napisał/a:
polaff napisał/a:

a czemu już wtrysku wody niema?


nie ma bo bede zmienial sterowanie i mocowanie dysz. Zamontowalem juz 3 regulowane czujniki cisnienia i bedzie 3 stopniowy wtrysk. Przy 0,3 bara bedzie sie zalaczac dysza o wydajnosci 2l/h, przy 0,5 bara bedzie sie zalaczac dysza o wydajnosci 4l/h a przy 0,7 bara beda obie dzialaly czyli w sumie 6l/h.
Teraz lece do polski wiec dlubanina przy tym jest odlozona na poczatek sierpnia. Bedzie tez nowe sterowanie tak zebym widzial czy dziala pompa i jakie dysze sa zalaczone.
Pozatym chce aby wentylator pod intercoolerem zalaczal sie zawsze jezeli cisnienie bedzie 0,3 bara i rozgrzany silnik, a nie tylko wg. czujnika temp. w intercoolerze.
Na postoju nie chce zeby halasowal ten wentylator i dlatego wlasnie ma byc zalezne od cisnienia. Silnik wtedy juz zagluszy jego prace.

Jakby ktos byl ciekawy jak wyglada po remoncie to tutaj jest fotka. Po lewej, ponizej syrenki jest pompa do wtrysku wody, lekko na prawo manometr, a jeszcze na prawo 3 czujniki cisnienia (widac jeden i drugiego kawalek), dysze sa na tym miedzianym odcinku za intercoolerem (w tym momencie nie podlaczone)


jak mozesz to napisz jeszcze jakie sa ZAUWAŻLANE pozytywne i negatywne (też ;) ) efekty wtrysku u CIebie.

Faraonix - 06-07-2010, 10:29

Jesli chodzi o negatywne to nie zauwazylem zadnych, z pozytywnych to ciut mniejsze spalanie i dolot jest chlodniejszy. Z tego co czytalem obniza sie temp. spalin wiec mniej cierpia elementy narazone na wysoka tempetarute. Przyrost mocy raczej jest niezauwazalny. Podobno jest do 5%. Mam zaslepiony zawor EGR ktory jest odpowiedzialny za wlasnie obnizenie temp. Zamiast dostarczac do komory spalania brudne spaliny i syfic caly dolot ja dostarczam czysta rozpylona wode. Zamiast wody mozna uzywac mieszanki matanolu i wody, wtedy pewnie bylby jakis wzrost mocy ale w irlandii 0,5l jakiegos barwionego metanolu (i to nie wiem ile % go tam jest) kosztuje 8 euro wiec sobie daruje. Na zime zalalem zimowym plynem do spryskiwaczy zeby nie zamarzlo i nie zniszczylo elementow


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group