[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Moduł diagnostyczny OBD2
mackbeth - 04-06-2012, 07:16
Powinno śmigać. Popatrz tylko w tym kablu z czym jest pin 1 i 4 we wtyczce połączony, bo jak wiadomo w Galu w złączu te piny należy połączyć żeby zadziałało... Po drugie zainstaluj sterowniki do FTDI, nie wiem jakie z kablem dają, czy są oryginalne czy zmodyfikowane pod soft do VAG'ów...
Jeśli wszystko będzie, to Evoscan lub Mitsulogger i wszystko będzie ładnie działało:)
Szymek18 - 04-06-2012, 18:09
Wielkie dzięki za pomocną odp
Z pinami 1 i 4 to wiem. Ze sterownikami to nie wiedziałem, że mają być takie, na forum było napisane, że mają być od evoscana.
Kliknąłbym "pomógł" ale niestety nie ma takiej opcji
Korczuk - 04-06-2012, 18:35
Obd2 jest po 2001 roku galach elm 327 nie dziala- mam
chcesz zdiagnozowac gala kup kabel VAG i program evosxan parametry ci pokaże ale chyba nie pousuwasz bledow ewentualnie mostkowanie pinow 1-4
mackbeth - 04-06-2012, 21:15
Te od evoscana to zasadniczo drivery od FTDI oryginalne, ale zawsze najlepsze i sprawdzone sa ze strony producent. Tak jest, elm327 dziala w obd2 w galach po 2001:)
polaff - 04-06-2012, 21:41
a powiedzciemi kto może na podstawie logów pomóc w diagnozie silnika?
Bizi78 - 04-06-2012, 22:14
polaff, w dziele Cari co do logów z evoscana często wypowiada się min.: wichura1 i volve .
Nie wiem czy jest jakaś różnica w odczycie logów cari - gal ale możesz ich podpytać.
polaff - 04-06-2012, 22:16
pytałem podpowiadał mi Aren ale zniknął z forum...
mackbeth - 05-06-2012, 07:08
polaff napisał/a: | a powiedzciemi kto może na podstawie logów pomóc w diagnozie silnika? |
Popytaj Owczar'a,
polaff - 05-06-2012, 07:19
mackbeth napisał/a: | Popytaj Owczar'a |
gadaliśmy i jesteśmy w ciągłym kontakcie - on ma bardzo podobne problemy...
sęk w tym, że jak opisywałem moje problemy z silnikiem to wszyscy deklarowali, że pomogą mi jak kupię przewód i wyślę logi, a teraz albo ktoś nie ma czasu albo nie umie albo mu się nie chce...
Owczar - 05-06-2012, 09:39
polaff, sęk w tym, że u Ciebie czujniki wyglądają prawidłowo -sondy, przepływka, tps. Zresztą Target Idlle są stałe i to nie ECU zmienia parametry wyjściowe, tylko układ wykonawczy niedomaga. Gdyby to była wina układu nastawczego, to target idlle by się zmieniały i ECU by dążyło by równać obroty do tych wartości.
Czasy wtrysków są stałe, a obroty głupieją. Silnik pracuje niestabilnie.
Zapomniałem jeszcze zapytać, czy zmieniałeś w nim rozrząd oraz czy przed zmianą pracował inaczej?
Odłączałeś może poszczególne cylindry?
polaff - 05-06-2012, 11:07
Owczar napisał/a: |
Zapomniałem jeszcze zapytać, czy zmieniałeś w nim rozrząd oraz czy przed zmianą pracował inaczej? | rozrząd wymieniłem 4 tyś po zakupie. drży od dnia zakupu. Jednego dnia było robione:
* LPG,
* przewody WN + Świece
* rozrząd
Żadnej zmiany w pracy silnika.
Owczar napisał/a: | Odłączałeś może poszczególne cylindry? | >> jeszcze nie
Owczar - 05-06-2012, 11:18
Jeśli się okaże, że zapłony wypadają losowo, to zostanie aparat zapłonowy -ew sam moduł.
Zastanawiam się jeszcze nad tym czy w V6 jest możliwa praca silnika na rozrządzie przestawionym o 1 ząbek.
mackbeth - 05-06-2012, 12:53
Jak najbardziej jest taka możliwość. Do Deejay galuś V6 raz przyjechał z problemem - pracował nierówno, trochę się dławił ale jeździł - okazało się że wg. złych znaków rozrząd ktoś założył - popytajcie Bartka, on pamięta. Tam też patrzyłem na logi, i wyglądało to w miarę normalnie... ale jak się okazało... po przestawieniu rozrządu igła:)
Owczar - 05-06-2012, 13:04
A możesz dokładniej opisać jak pracował? Spadki mocy, drgania, falowanie?
polaff - 05-06-2012, 15:52
Owczar napisał/a: | A możesz dokładniej opisać jak pracował? | NO!!!
Bo to badzo cenna informacja by była.
Dodatkowo proszę napisz co masz na myśli pisząc że wg. złych znaków. Może problem silnika w moim aucie zaczął się od złego ustawienia rozrządu mackbeth napisał/a: | wg. złych znaków rozrząd ktoś założył | przez mechanika u poprzedniego właściciela a mój mechanik skopiował ten błąd?
No - chłopaki to jakiś trop tylko potrzebna Wasza pomoc.
|
|
|