To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] LPG W 2.5 V6 / 2.0 16V

Marcino - 30-11-2009, 17:30

Sylwia napisał/a:
a przy Valtecaach i Railach trzeba wymienić całą szyne,

Przy Valteku zestaw naprawczy za 15zł, do tego kalibracja czyli zasilacz 12V i czujnik zegarowy którym ustawiasz nominalny skok(chyba 5mm) .
Zreszta takiej kalibracji prawde mówiąc powienien poddany być kazdy wtryskiwacz.. ale ktory warsztat to robi..??

mar111cin - 01-12-2009, 12:36

ok coś czuje że moderator sięwkurzy i wywali mój post, ale zaryzykuję i stworze mase problemów

pierwsze co, mam założone VSI Prins zakładane jeszcze jak było u niemca.
Powiem że faktycznie nie odczuwam różnicy w mocy na benzynie/gazie, ale jest jeden problem, według mnie auto pali stanowczo za dużo w przedziale 12-18l (jak widać w podpisie średnio 14l gazu plus litr benzyny) niby znowu przeliczając na emisję CO2 to wychodzi tyle ile galant powiniem mieć czyli około 230g (jak doliczyć benzyne to wychodzi troche więcej). Rozumiem że to może wynikać z kaloryczności gazu i dlatego pali o (hmm chyba 17%? ) więcej ? No w każdym razie jak patrze na spalania innych to zazdroszcze ze wychodzi ponad 2l mniej :/ może to też kwestia że u mnie jest automat, no ale chyba nie przesadzajmyże aż tak duża różnica
Do tego pozwole sobie zauważyć że mam nowszy silnik z 4rema sondami lambda i słabszy o 2konie, przystosowany do większej normy euro, czyli teoretycznie też powinien palić mniej.
Czy ktoś ma pojęcie dlaczego pali za dużo?
w trasie średnio jade 110-120km/h pali wtedy 12-14l
w mieście jade 60km/h i wciąga w granicach 17-18l
powoli mnie to zaczeło wkurzać. a Tym bardziej jak zobaczyłem ten temat i że tańsze instalacje gazowe palą mniej.

Fakt faktem nie wymieniałem przy gazie żadnych filtrów od kiedy go mam (u mnie zrobił 30tys km, nie wiem ile wcześniej) i w sumie pora już by była wymienić, tak że chętnie przyjme adres kto to robi w poznaniu i ma dobrą opinię (jak coś będę wdzięczny za PW z informacją). Bo na allegro widziałem komplety do Prinsa za 125zł że filtr fazy lotnej i ciekłej. (chociaż jak patrze na to zdjęcie to zgłupiałem gdzie włożyć ten filtr orągły, bo na innych aukcjach jest sam filterek za 16zł bez puchy, a z puchą 125zł, tylko że on ma być w środku? troche zgłupiałem http://www.allegro.pl/ite...l_nowy_typ.html )

Po za tym jak gazownicy regulują instalację? bo ja tutaj czegoś nie rozumiem. Skoro Prins jest podpinany pod orginalny sterownik, to znaczy że on czerpie sygnął z sond lambda (wcześniej miałem uszkodzone podgrzewacze w sondach, wymieniłem sondy na uniwersalne, ale spalanie nic nie spadło, jedynie co to lepiej wyglądają wykresy jak się podłącze do OBD)
Tak że po co jest jakaś regulacja?


Na instalację po za tym spalaniem to nie narzekam. wszystko chodzi ok, nie czuć różnicy na czym jadę. Dodam że wtryskiwacze są keihina


PS przecież ja tym spalaniem zawstydze niedługo wszystkie VR4...

KaWu - 01-12-2009, 13:57

mar111cin napisał/a:
Fakt faktem nie wymieniałem przy gazie żadnych filtrów od kiedy go mam (u mnie zrobił 30tys km, nie wiem ile wcześniej) i w sumie pora już by była wymienić,


wg mnie już powinna być min. 2 wymiana filtrow ...

mar111cin napisał/a:
Po za tym jak gazownicy regulują instalację? bo ja tutaj czegoś nie rozumiem


Przede wszystkim na komputerze.

mar111cin napisał/a:
Tak że po co jest jakaś regulacja?


Np. może ci się z czasem zmienić ciśnienie reduktora (brudny), może być inne po wymianie filtrów...

mar111cin - 01-12-2009, 14:09

hmmm w sumie fakt faktem ciśnienie na reduktorze może mieć wpływ na spalanie, bo przy za dużym wtryskiwacze mogą więcej lpg pogadać, chociaż miałbym teorie że wtedy powinny być krótsze czasy wtrysku żeby to wyrównać.
W każdym razie nie wiem jak się zmienia to ciśnienie to się nie będę mądrzył.

Rafal_Szczecin - 21-12-2009, 21:33

potrzebuje troche szczegolow .
w "przyszlym roku " w okolicach 20 stycznia chce zalozyc gaz do v'ki
moze troche sie obawiam o samochod, bo wkoncu juz prawie 300 tkm zrobione, ale silniczek zwlaszcza teraz po wymianie popychaczy chodzi jak malina ( i ciagle na 5w40 )
i teraz kilka pytan
jaki reduktor powinien byc ,zeby udzwignal te 163km, poniewaz piszecie, ze Alaska nie ogarnie tej kuwety, natomiast nie ma jednoznacznej informacji jaki reduktor uciagnie i nie bedzie sprawiac klopotow .

co wkoncu lepsze valteki , czy tez magik jet'y

jak powinny byc zamontowane wtryskiwacze, i w jakich miejsach, niektorzy maja pod skosem , inni nie, niektorzy tuz przy glowicy, drudzy dalej

na jakich komponentach powinien byc zestaw, zeby wszystko chodzilo i nie sprawialo problemow ? ( prosilbym krok po kroku )
zwracam sie do Was, bo moja wiedza w zakresie gazu jest niestety naprawde minimalna .

czy ktokolwiek ma problem z palacym sie check engine ?bo tego chcialbym uniknac .
mowa byla o emulatorach itp.

najprawdopodobniej nie mam w szczecinie zaufanej osoby, ktora zrobilaby mi ta instalke naprawde porzadnie ( jeszcze musze wykonac 2 telefony, i sie wyjasni ) dlatego biore pod uwage wyjazd na zalozenie gazu, 200-300km nie stanowi przeszkody, ma byc dobrze.

koszt - przygotowany jestem na jakies 3300 , bo takie ceny mniej wiecej spiewaja w sz-n . tylko sprawa jest taka, instalka ma byc najlepsza z mozliwych ( ew b.dobra ;) ) , zadne checki maja sie nie jarzyc, do tego wlew pod klapka , oczywiscie w gre nie wchodzi ciecie plastikowej oslony silnika ( bo i takie rzezby widzialem ) .

eddi1977 - 21-12-2009, 22:11

Najważniejsze to znaleźć dobrego znachora,nie ma co się wtedy martwić że check engine się będzie świeciło. Z lektury forum wiem że magic jety są lepsze ale ja mam valteki czerwone,podobno mniej trwałe,ja zrobiłem 30 k km więc za mało żeby potwierdzić.
Powodzenia.

Rafal_Szczecin - 28-12-2009, 22:07

halo jest tu kto ?
dzis propozycja byla taka stag300 magic jet reduktor ktory nawet nie padl w tym temacie ( nazwy juz nie pamietam ) wlew pod korkiem, i magiczna cena : 4100 :D

ponawiam tak wiec moje pytanie zadane 2 posty wyzej

z gory dziekuje za odpowiedzi

eddi1977 - 28-12-2009, 22:26

Wg mnie cena stanowczo za wysoka,z tego co pamiętam za kilkaset zł więcej instalację BRC można założyć która jest wyżej notowana.
Zhan - 28-12-2009, 22:29

Rafal_Szczecin napisał/a:
i magiczna cena : 4100 :D


sporo, chyba, ze ta nazwa reduktora, kotrej nie pamietasz to Landi Renzo ;)

powiem Ci jedno, nie warto oszczedzac na skladnikach, szczegolnie jesli chcesz autem jezdzic a nie dlubac przy nim... nie ma rozwiazan tanich i dobrych
po drugie bardzo starannie dobierz instalatora... szczegolnie unikaj tych malo elastycznych, co mowia, ze zakladaja tylko to czy to bo to jest najlepsze... oni zazwyczaj kupuja gotowe zestawy i tylko to umieja zamontowac...

jesli chodzi o konkrety to zasada jest taka, zeby dobierac z duzym zapasem, wiec jesli masz okolo 160 hp to reduktor conajmniej obslugujacy 200hp lub nawet 250hp...
jeszcze niedawno polecilbym Ci reduktor Scorpion, z ktorego bylem przez jakis czas bardzo zadowolony... niestety dwie awarie w ciagu pol roku wymagajace jego odeslania do producenta sprawily, ze nie polece go z czystym sumieniem... ale jesli juz go wybierzesz (obys mial wiecej szczescia) to tylko wersje GT, ja mam ST i przy duzych obciazeniach nie wyrabia, choc nie wykluczam jakiejs partaniny w instalacji...
ja prawdopodobnie zdecyduje se na opcje z dwoma reduktorami o mniejszej wydajnosci...
wtryski to cokolwiek oprocz najtanszych Valtekow, one po prostu nie pasuja do naszego silnika... Magic Jetow tez Ci nie polece z czystym sumieniem poniewaz w ciagu pol roku padly mi 2 z szesciu... ale na pewno sa lepsze od Valtekow, roznice widac na wolnych obrotach... Przez pierwsze 4 miesiace bylem z nich bardzo zadowolony...
Ja teraz prawdopodobnie bede wymienial Magic Jety na Matrixy, kotre od dawna ciesza sie dobra opinia i mam nadzieje, ze to juz ostatnia inwestycja w instalacje.
Reasumujac, jesli ja bym zakladal teraz gaz i mialoby byc bez kombinacji to reduktor Scorpion GT i Matrixy
W emulatory jakiekolwiek nie daj sie wrobic, w tym silniku nic nie trzeba emulowac, wszystko dziala jak nalezy...
wtryski najlepiej zakladac pojedyncze, zamontowane powinny byc jak najbardziej pionowo i jak najblizej kolektora, czyli wezyki polaczeniowe jak najkrotsze przy zalozeniu, ze wszystkie sa tej samej dlugosci
acha i wazna kwestia to dobry filtr fazy lotnej, bez tego mozesz miec problemy z nieprawidlowa praca zabrudzonych wtryskiwaczy... ja mam dwa filtry Czaja FL02 polaczone rownolegle i z tego co czytam to dosc popularne i polecane rozwiazanie...

Rafal_Szczecin - 29-12-2009, 12:09

Zhan, dziekuje bardzo za odpowiedz i przyblizenie mi chociaz troszke tematu LPG, autora LPG w 2,5v6 prosze o przyznanie ZHAN'owi "pomogl"

stag 300 + valteki (ew. reile (?) - tak to sie pisze ?) granice 2600-2700 zl mozliwa zamiana na magik jet'y + 150zl reduktor artik,scorpion lub megic ( od razu pisze, ze mozliwa jest bledna pisownia )
nie ma opcji swiecenia sie checkow ani nic w tym rodzaju, butla w kole, wlew kolo korka .

odleglosc montazysty od szczecina - 400km, podobno gosc zna sie na tym co robi :)

czas trwania 1 pelny dzien .

planowana data zalozenia : okolice 20 stycznia

MEMMITS - 29-12-2009, 13:12

Witam ja zakładałem w Siedlcach na ul.Targowej do Galanta 2.5 v6 za 2300 stag300+ i wtryski valteki wlew za klapką zrobiłem juz 10000km jest OK Pozdrawiam
Hugo - 29-12-2009, 14:04

Rafal_Szczecin napisał/a:
odleglosc montazysty od szczecina - 400km, podobno gosc zna sie na tym co robi
Gdzie?
Rafal_Szczecin - 29-12-2009, 15:53

KALISZ :D


gosciu robil gaziur w matejkowym aucie, i do tego w takiej v'ce juz tez :)

filet - 05-01-2010, 21:15
Temat postu: LPG 2.5 v6
Witam

Co do instalacji lpg to u mnie założony jest zestaw matrix hd540 czy 544 jakoś tak (chodzi również na magic jetach) reduktor to EG180KW (kiedyś montowało się eg200 ale w warsztacie mówili, że miał jakieś wady) oraz komputer stag300. Zestaw chodzi bezproblemowo spalanie około 13 litrów (miasto automat). Na gazie auto kręci się bez oporu do 7 tyś. obr. Gaz zakładany w warsztacie Migaz w Warszawie cena 3600 (matrix) 3300 (magic jet) montują jeszcze landi rezo ale cena oczywiście wyższa :)

Pozdrawiam

Zhan - 05-01-2010, 21:18

filet, jestes pewny, ze 7 tys obr to jeszcze na gazie?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group