To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Ogólne - Światła do jazdy dziennej-montaż

Student - 17-10-2011, 20:18

Czyli jest to tylko moduł który zmniejsz napięcie na światłach mijania?
Tak/Nie

jaca71 - 17-10-2011, 20:38

Student napisał/a:
Czyli jest to tylko moduł który zmniejsz napięcie na światłach mijania?
Tak/Nie

Z tego co doczytałem to zmniejsza napięcie na światłach drogowych nie mijanie. Dodatkowo porównuje napięcie w układzie. Mniej niż ~14V "światła dzienne" nie świecą (silnik wyłączony), więcej niż te przykładowe 14V "światła dzienne" włączone bo silnik włączony. Dodatkowo sprzęga "światła dzienne" z przełącznikiem świateł lub/i z czujnikiem zmierzchowym.

[ Dodano: 17-10-2011, 20:42 ]
Luk napisał/a:
Za 350 zł, to ja chyba zostanę przy moim trybie "skandynawskim", chociaż ładniej z przodu włączone wyglądają te drogowe, niż mijania :)
Wojt77 napisał/a:
Mam pytanie o ekonomiczne uzasadnienie takiej inwestycji.

Panowie tu nie chodzi o ekonomikę czy wygląd. tak zrealizowane światła dzienne to sama wygoda.
Pierwsze primo najważniejsze - podświetlanie komputera, radia działa normalnie.
Drugie primo - wygoda bo nie trzeba o nich pamiętać - tu remis z trybem skandynawskim. Ale jak jest czujnik zmierzchowy to już pełen wypas :P Tylko trzeba się pilnować we mgle i w deszczu ;)
Trzecie primo - Taniej lub porównywalnie z ledami philipsa, dodatkowo wygląda to lepiej ;)

Luk - 17-10-2011, 22:10

jaca71 napisał/a:
Pierwsze primo najważniejsze - podświetlanie komputera, radia działa normalnie.

To jest właśnie realizowane w trybie "skandynawskim", standardowym w Lancerach europejskich. Ja mam tak, że po odpaleniu silnika włączają się mijania (również tylne), ale nie świeci się podświetlenie gałek, wyświetlacz radia świeci mocno (podobnie jak podświetlenie zegarów). Po przekręceniu włącznika świateł włącza się tylko podświetlenie gałek, a podświetlenie wskaźników przygasa do poprzednio ustawionej wartości (tak samo jak wyświetlacz radia). Przy braku czujnika zmierzchu, dla mnie to rozwiązanie lepsze niż stricte dzienne, bo nie muszę pamiętać żeby nawet w nocy włączyć światła. Najwyżej będę miał niepodświetlone gałki :)
Dla mnie jedyne uzasadnienie dziennych z drogowych, to takie, że lepiej wygląda (ładniej się komponuje moim zdaniem z bryłą samochodu). Nie wspominam o aspektach ekonomicznych (spalanie, żarówki), bo moim zdaniem są pomijalne.

piomic - 17-10-2011, 22:41

Z czujnikiem zmierzchowym dochodzi jeszcze to, że jak się ściemni to zapalają się gałki a radio i zegary przyciemnia. Nie tylko wieczorem ale i np. w tunelu albo silnym deszczu/zachmurzeniu.
zenker - 17-10-2011, 23:43

Tak 350 zł z montażem tez miałem tryb skandynawski włączony ale to jest o niebo lepsze bo nic mi nie swieci ani z tyłu ani w środku jak to sie nazywa hmm moduł do swiateł dziennych

[ Dodano: 17-10-2011, 23:45 ]
niechodziło mi o wygląd tylko o zastosowanie poprostu chciałem światła do jazdy dziennej nie jakies diody chińskie czy coś a wygląda to jak orginał naprawde polecam ten gadzet

[ Dodano: 17-10-2011, 23:50 ]
Jaca71 Pięknie to opisałęś wszystko sie zgadza proszę czytać jego post pozdrawiam:):)

Luk - 18-10-2011, 09:28

zenker napisał/a:
tez miałem tryb skandynawski włączony ale to jest o niebo lepsze bo nic mi nie swieci ani z tyłu ani w środku

Czekaj, bo nie rozumiem. Jaka jest w końcu różnica między tym modułem a trybem skandynawskim? Bo mi wychodzi, że wyłącznie w tym, że nie świecą z tyłu i świecą długie zamiast krótkich.

george2 - 18-10-2011, 09:28

Koledzy a może coś takiego CLM02-CAN

www.quasarelectronics.pl/?...pl

Student - 18-10-2011, 13:11

No przecie pytałem wyżej i była odpowiedź.
Świecą długi ale słabiej.
W trybie skandynawskim świecą mijania.

Dla mnie opcja nie do zaakceptowania, nadal mamy wypalanie odbłyśników i Xenonów.

jaca71 - 18-10-2011, 13:35

Student napisał/a:
Dla mnie opcja nie do zaakceptowania, nadal mamy wypalanie odbłyśników i Xenonów.

Przeczytaj poprzednią dyskusję o światłach drogowych ;) Przy tych światłach napięcie jest obniżane dosyć mocno, żarówki (klasyczne żarnikowe halogenowe) świecąc 1/2 albo nawet 1/4 mocy nie wygrzewają odbłyśników - czyli zero strat.

Co do ksenonów to się nie wypowiem bo nie bardzo wiem jak to jest realizowane. Ale na żywotność zenków większy wpływ ma częstotliwość zapalania i wstrząsy niż czas pracy. Ten ostatni jest pomijalny :P

george2 napisał/a:
Koledzy a może coś takiego CLM02-CAN

www.quasarelectronics.pl/?...pl


ten drugi moduł jest tak samo mądry jak projektanci Toyoty:

Po uruchomieniu silnika moduł zapala żarówki świateł drogowych z
obniżoną do 25% jasnością.


:)

Student - 18-10-2011, 13:41

No tak tylko Ja w Toyce mam tylko Xenony i na ochronie tego mi zależy.
Więc szukam dalej czegoś na zewnątrz świateł , czyli na razie wychodzi na DRL z Chin za 170zł w miejsce halogenów :lol: ale będzi epiknie :wink:

george2 - 18-10-2011, 13:48

Moduł ten umożliwia podłączenie świateł dziennych pod światła drogowe (tzw. długie),mijania lub halogeny.Jako że odbywa się to przy użyciu 30 procent mocy żarówek już samo to oszczędza odbłyśniki,żarówki i przyczynia się się w jakimś tam stopniu do oszczędności paliwa.Moduł ma tez inne funkcje np. doświetlanie zakrętów jeśli ktoś ma halogeny. Oprogramowanie do Lancera będzie dostępne pod koniec pażdziernika.Informacja uzyskana z działu handlowego firmy. Koszt modułu to około 280 zł
mjsystem - 18-10-2011, 15:57

george2 napisał/a:
Moduł ten umożliwia podłączenie świateł dziennych pod światła drogowe (tzw. długie),mijania lub halogeny.Jako że odbywa się to przy użyciu 30 procent mocy żarówek już samo to oszczędza odbłyśniki,żarówki i przyczynia się się w jakimś tam stopniu do oszczędności paliwa.Moduł ma tez inne funkcje np. doświetlanie zakrętów jeśli ktoś ma halogeny. Oprogramowanie do Lancera będzie dostępne pod koniec pażdziernika.Informacja uzyskana z działu handlowego firmy. Koszt modułu to około 280 zł


A taka informacja mi sie podoba :mrgreen:

piomic - 18-10-2011, 16:26

george2 napisał/a:
Oprogramowanie do Lancera będzie dostępne pod koniec pażdziernika
Skąd wiedzieli kiedy mi się gwarancja kończy? :mrgreen:
george2 - 18-10-2011, 19:38

Oni wiedzieli i my wiemy kiedy kończy się Tobie gwarancja.Tak na serio to te ich moduły można kupić tu: http://www.hadron.pl/. Moduł CLM 01-CAN który jest w ich ofercie nie obsługuje niestety magistrali Lancera tzn. nie ma programu pod Lancera. Dopiero CLM02-CAN będzie działał z naszymi Mitsu.
zenker - 19-10-2011, 00:39

Jaca71 opisał wszystko nie wypala to kloszy/lamp poniewaz to bardzo slabe napiecie jest w światłach drogowych,natomiast w trybie skandynawskim palą ci sie lampy przednie mijania normalnie tył auta,rejestracja tryb skandynawski to nie są światła do jazdy dziennej miałem to i to wogóle sie nie sprawdza pojezdzisz pare lat i zobaczysz swoje klosze przednie pozdrawiam:)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group