Carisma - Techniczne - [Cari 1.8 GDI] Olej silnikowy do Carismy GDI
saphire - 19-06-2007, 20:36
Generalnie wraz z przepracowaniem oleju jego jakość spada więc i parametry smarno-lepkościowe się pogarszają więc i czasem pod koniec przebiegu mogą się odezwać szklanki. Ja zmieniam olej co wcześniej nastąpi - rok lub 12tys na wymianie.
turek61 - 19-06-2007, 21:19
Brikston napisał/a: | kazalem sobie wlac oleju na max a nawet ciut wiecej... |
Widzę że czytałes posty martyny
Na maxa też mam ale te ciut więcej to nie wiem...A co z katalizatorem ?Czy to nie szkodzi ?
Wcześniej czytałem na forum, że za dużo oleju szkodzi tak samo silnikowi jak jego niedostatek.
Anonymous - 20-06-2007, 23:11
Mobil1 5W50 to syntetyk?? Czytałem ostatnio arykuł o olejach silnikowych, jakiś doktor wypowiadał się na temat zużycia. Syntetyki oprócz tego że smarują to jeszcze uszczelniają a przez to się zużywają. Jestem zupełnym laikiem ale tak wyczytałem. Nie mniej jednak mam Cari właśnie od niemca i też miał lany ten olej więc chyba lubią to:)
luk_szc - 20-06-2007, 23:47
Witam,
jak to jest z tym TWS-em niby 10W a pełny syntetyk ???
Lecz gdy się rozmawia z niezależnym mechanikiem to jedna zalecają Mobil - to niby Castrol robi złe oleje - czy też są one robione do innych silników ?
Jaki olej Mitsubishi jako firm zaleca do swoich silników ???
[ Dodano: 20-06-2007, 23:49 ]
Christopher napisał/a: | Mobil1 5W50 to syntetyk?? | Tak - to pełny syntetyk
Robson86 - 21-06-2007, 18:28
luk_szc napisał/a: | Jaki olej Mitsubishi jako firm zaleca do swoich silników ??? |
Castrol
wazu - 28-06-2007, 08:44
Właśnie zakupiłem Carinkę GDI i poprzedni właściciel przekazał mi, że mam za 5000 km wymienić olej. W tej chwili wg jego relacji zalany jest AGIP 15W40. Czytam ten temat i w żadnym poście nie wspomniano o takim oleju. Co o tym sądzicie, czy mam nadal zalewać tym samym, czy zmienić na inny?
mlun - 28-06-2007, 09:09
AGIP to chyba dobry olej tylko czemu 15W40 jest już zalany?
Robson86 - 28-06-2007, 09:16
to jest mineral
a jaki masz przebieg
pozdroo
wazu - 28-06-2007, 09:19
Robson86 napisał/a: |
to jest mineral
a jaki masz przebieg
pozdroo |
na liczniku jest 234000 (podobno to nie taki straszny przebieg dla tych silników)
Robson86 - 28-06-2007, 09:26
Cytat: | (podobno to nie taki straszny przebieg dla tych silników) |
o to, to sie raczej martwic nie musisz
tylko ten olej-mineralny...moim zdaniem troszke za wczesnie, ale...wszystko zalezy od wlasciciela (co zalewa itp.)
Pozdroo
Anonymous - 07-07-2007, 16:20
witam!
mam zalany Castrol MAgnatec 10w 40 przy przebiegu 83 tyś, czeka mnie teraz wymiana.
Nie wiem czy przy nim pozostac czy zmienic na syntetyk????????
W zimie po przejechaniu 2 kilometrów zaworki klekocą.
W lecie gdy silnik sie rozgrzeje jest cicho, ale przy zimnym silniku troche poklekocze.
Poradzicie coś koledzy??????????
turek61 - 07-07-2007, 17:33
cyrku napisał/a: | Poradzicie coś koledzy?????????? |
Ooooj chłopie, żeby to było takie proste ? Przeczytaj ten temat od początku a zobaczysz ile ludzie się natrudzili żeby znaleźć "złoty środek"
Każdy właściciel GDI ma inne zdanie i nie ma kompromisu.
Saphire np. będzie się dziwił dlaczego masz przy tym przebiegu wlanego półsyntetyka Chyba, że licznik kręcony bo na ten rocznik coś malutki przebieg.
Co ci mogę poradzić to przetestować olej polecany przez któregoś z wyjadaczy na forum i ocenić samemu czy pasuje on Twojej Cari.
Np. znalazłem to dzisiaj w sieci:
Havoline Extra 10W-40
Określenie
HAVOLINE EXTRA 10W-40 to wielosezonowy, najwyższej jakości olej do silników z zapłonem iskrowym i samoczynnym zestawiony przy udziale niekonwencjonalnych oraz mineralnych olejów bazowych, wysokojakościowego pakietu dodatków i modyfikatora lepkości zapewniającego doskonałą odporność na ścinanie.
HAVOLINE EXTRA 10W-40 spełnia najnowsze standardy europejskie ACEA i amerykańskie API potwierdzone symbolem DONUT (charakterystyczne kółko na opakowaniu).
Zalety
HAVOLINE EXTRA 10W-40 to najwyższej jakości olej do smarowania silników z zapłonem iskrowym, który można również stosować do smarowania silników z zapłonem samoczynnym.
Olej HAVOLINE EXTRA 10W-40 został opracowany tak, aby jego jakość spełniała potrzeby wszystkich samochodów poruszających się po europejskich drogach, zarówno tych wyposażonych w silniki z zapłonem iskrowym jak i z zapłonem samoczynnym, pracujących z doładowaniem i bez doładowania.
Olej HAVOLINE EXTRA 10W-40 zapewnia całoroczną bezawaryjną sprawność działania silników na całym obszarze Europy.
Zużycie oleju HAVOLINE EXTRA 10W-40 podczas eksploatacji jest mniejsze niż innych olejów i olej ten zalecany jest szczególnie do smarowania nowoczesnych wysilonych silników, włączając w to silniki pracujące z wykorzystaniem najnowszej technologii spalania ubogiej mieszanki oraz silniki wyposażone w katalizatory układu wydechowego. Ponadto olej ten nadaje się do smarowania silników zasilanych paliwem gazowym (LPG).
Olej HAVOLINE EXTRA 10W-40 chroni silnik przed uszkodzeniem i obniżeniem sprawności, zmniejszając w ten sposób koszty obsługi i napraw samochodów.
Zastosowanie
W przypadku silników z zapłonem iskrowym klasa jakości API SJ i ACEA A3-98 gwarantuje najwyższą skuteczność przeciwdziałania powstawaniu "czarnego szlamu", zużyciu elementów silnika i utlenianiu oleju, jaką może oferować współczesna technika smarownicza. Opracowanie oleju HAVOLINE EXTRA 10W-40 było ukierunkowane na uzyskanie zatwierdzenia tych europejskich producentów samochodów, którzy są szczególnie wrażliwi na problemy zużycia.
To podkreśla dodatkowo szczególnie wysoki poziom własności przeciwzużyciowych wykazywanych przez ten olej.
W przypadku silników z zapłonem samoczynnym klasa jakości API CF i ACEA B3-98 oraz zatwierdzenia uzyskane od europejskich producentów tych silników gwarantują, że olej HAVOLINE EXTRA 10W-40 posiada wszystkie zalety wysokiej jakości oleju smarowego do silników z zapłonem samoczynnym. HAVOLINE EXTRA 10W-40 zapewnia ponadto wyjątkową ochronę silników, dla których zalecane są oleje silnikowe spełniające specyfikacje jakościowe API SH/SG/CD oraz CCMC G5, PD2.
Robson86 - 07-07-2007, 17:51
hmm.. a probowal ktos Castrola Edge "xW30" (nie pamietam czy 5W czy 10W )
gdzies slyszalem ze podobno daje rade
Pozdroo
Anonymous - 07-07-2007, 19:05
turek61, licznik na pewno nie był kręcony wiedzialem co kupuje
polecasz zmiane w tym roku na syntetyk?????
turek61 - 07-07-2007, 19:36
saphire napisał/a: | PS. Ja właśnie zmieniłem oleum na to samo co miałem czyli Mobil1 5w50 - misio go nie bierze i mu pasi a ponadto nie klekoce - no ale mój ma tylko 84tys przebiegu. |
Jadnym z wielu zadowolonych z oleum jest m.in. Bartek, który ma taki przebieg jak Ty.
Wiedz jedno, jeżeli zmienisz z pół na pełny syntetyk to tylko na własną odpowiedzialność gdyż niektórzy nie zalecają takiej zmiany a inni twierdzą, że jest to bezpieczne , natomiast nie można już wrócić na syntetyka z minerała.
Inni zalecaja i sa zadowoleni z olejów zalecanych do GDI, a są takie m.in.
Shell Helix Plus AH 10W-30 lub ELF EXCELLIUM LDX 5W40(wycisza pracę popychaczy)
Tak jak wcześniej wspomniałem: Wybór należy do Ciebie
Ja na Twoim miejscu skłaniałbym się ku: Shell Helix Plus AH 10W-30(jest droższy)
Jak już pisałem, mam wlanego ELFa STI 10W40 ale to ze wzgl. na gaz.
|
|
|