To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.8 GDI] Olej silnikowy do Carismy GDI

saphire - 19-06-2007, 20:36

Generalnie wraz z przepracowaniem oleju jego jakość spada więc i parametry smarno-lepkościowe się pogarszają więc i czasem pod koniec przebiegu mogą się odezwać szklanki. Ja zmieniam olej co wcześniej nastąpi - rok lub 12tys na wymianie.
turek61 - 19-06-2007, 21:19

Brikston napisał/a:
kazalem sobie wlac oleju na max a nawet ciut wiecej...

Widzę że czytałes posty martyny :P
Na maxa też mam ale te ciut więcej to nie wiem...A co z katalizatorem ?Czy to nie szkodzi ?
Wcześniej czytałem na forum, że za dużo oleju szkodzi tak samo silnikowi jak jego niedostatek.

Anonymous - 20-06-2007, 23:11

Mobil1 5W50 to syntetyk?? Czytałem ostatnio arykuł o olejach silnikowych, jakiś doktor wypowiadał się na temat zużycia. Syntetyki oprócz tego że smarują to jeszcze uszczelniają a przez to się zużywają. Jestem zupełnym laikiem ale tak wyczytałem. Nie mniej jednak mam Cari właśnie od niemca i też miał lany ten olej więc chyba lubią to:)
luk_szc - 20-06-2007, 23:47

Witam,
jak to jest z tym TWS-em niby 10W a pełny syntetyk ???
Lecz gdy się rozmawia z niezależnym mechanikiem to jedna zalecają Mobil - to niby Castrol robi złe oleje - czy też są one robione do innych silników ?
Jaki olej Mitsubishi jako firm zaleca do swoich silników ???

[ Dodano: 20-06-2007, 23:49 ]
Christopher napisał/a:
Mobil1 5W50 to syntetyk??
Tak - to pełny syntetyk :)
Robson86 - 21-06-2007, 18:28

luk_szc napisał/a:
Jaki olej Mitsubishi jako firm zaleca do swoich silników ???

Castrol

wazu - 28-06-2007, 08:44

Właśnie zakupiłem Carinkę GDI i poprzedni właściciel przekazał mi, że mam za 5000 km wymienić olej. W tej chwili wg jego relacji zalany jest AGIP 15W40. Czytam ten temat i w żadnym poście nie wspomniano o takim oleju. Co o tym sądzicie, czy mam nadal zalewać tym samym, czy zmienić na inny?
mlun - 28-06-2007, 09:09

AGIP to chyba dobry olej tylko czemu 15W40 jest już zalany?
Robson86 - 28-06-2007, 09:16

wazu napisał/a:
15W40

to jest mineral :shock:
a jaki masz przebieg :?: :?: :?:
pozdroo

wazu - 28-06-2007, 09:19

Robson86 napisał/a:
wazu napisał/a:
15W40

to jest mineral :shock:
a jaki masz przebieg :?: :?: :?:
pozdroo

na liczniku jest 234000 (podobno to nie taki straszny przebieg dla tych silników)

Robson86 - 28-06-2007, 09:26

Cytat:
(podobno to nie taki straszny przebieg dla tych silników)

o to, to sie raczej martwic nie musisz :)
tylko ten olej-mineralny...moim zdaniem troszke za wczesnie, ale...wszystko zalezy od wlasciciela (co zalewa itp.)
Pozdroo

Anonymous - 07-07-2007, 16:20

witam!
mam zalany Castrol MAgnatec 10w 40 przy przebiegu 83 tyś, czeka mnie teraz wymiana.
Nie wiem czy przy nim pozostac czy zmienic na syntetyk????????
W zimie po przejechaniu 2 kilometrów zaworki klekocą.
W lecie gdy silnik sie rozgrzeje jest cicho, ale przy zimnym silniku troche poklekocze.
Poradzicie coś koledzy??????????

turek61 - 07-07-2007, 17:33

cyrku napisał/a:
Poradzicie coś koledzy??????????


Ooooj chłopie, żeby to było takie proste ? Przeczytaj ten temat od początku a zobaczysz ile ludzie się natrudzili żeby znaleźć "złoty środek" :D
Każdy właściciel GDI ma inne zdanie i nie ma kompromisu.
Saphire np. będzie się dziwił dlaczego masz przy tym przebiegu wlanego półsyntetyka :shock: Chyba, że licznik kręcony bo na ten rocznik coś malutki przebieg.
Co ci mogę poradzić to przetestować olej polecany przez któregoś z wyjadaczy na forum i ocenić samemu czy pasuje on Twojej Cari.

Np. znalazłem to dzisiaj w sieci:




Havoline Extra 10W-40

Określenie
HAVOLINE EXTRA 10W-40 to wielosezonowy, najwyższej jakości olej do silników z zapłonem iskrowym i samoczynnym zestawiony przy udziale niekonwencjonalnych oraz mineralnych olejów bazowych, wysokojakościowego pakietu dodatków i modyfikatora lepkości zapewniającego doskonałą odporność na ścinanie.
HAVOLINE EXTRA 10W-40 spełnia najnowsze standardy europejskie ACEA i amerykańskie API potwierdzone symbolem DONUT (charakterystyczne kółko na opakowaniu).

Zalety
HAVOLINE EXTRA 10W-40 to najwyższej jakości olej do smarowania silników z zapłonem iskrowym, który można również stosować do smarowania silników z zapłonem samoczynnym.
Olej HAVOLINE EXTRA 10W-40 został opracowany tak, aby jego jakość spełniała potrzeby wszystkich samochodów poruszających się po europejskich drogach, zarówno tych wyposażonych w silniki z zapłonem iskrowym jak i z zapłonem samoczynnym, pracujących z doładowaniem i bez doładowania.
Olej HAVOLINE EXTRA 10W-40 zapewnia całoroczną bezawaryjną sprawność działania silników na całym obszarze Europy.
Zużycie oleju HAVOLINE EXTRA 10W-40 podczas eksploatacji jest mniejsze niż innych olejów i olej ten zalecany jest szczególnie do smarowania nowoczesnych wysilonych silników, włączając w to silniki pracujące z wykorzystaniem najnowszej technologii spalania ubogiej mieszanki oraz silniki wyposażone w katalizatory układu wydechowego. Ponadto olej ten nadaje się do smarowania silników zasilanych paliwem gazowym (LPG).
Olej HAVOLINE EXTRA 10W-40 chroni silnik przed uszkodzeniem i obniżeniem sprawności, zmniejszając w ten sposób koszty obsługi i napraw samochodów.

Zastosowanie
W przypadku silników z zapłonem iskrowym klasa jakości API SJ i ACEA A3-98 gwarantuje najwyższą skuteczność przeciwdziałania powstawaniu "czarnego szlamu", zużyciu elementów silnika i utlenianiu oleju, jaką może oferować współczesna technika smarownicza. Opracowanie oleju HAVOLINE EXTRA 10W-40 było ukierunkowane na uzyskanie zatwierdzenia tych europejskich producentów samochodów, którzy są szczególnie wrażliwi na problemy zużycia.
To podkreśla dodatkowo szczególnie wysoki poziom własności przeciwzużyciowych wykazywanych przez ten olej.
W przypadku silników z zapłonem samoczynnym klasa jakości API CF i ACEA B3-98 oraz zatwierdzenia uzyskane od europejskich producentów tych silników gwarantują, że olej HAVOLINE EXTRA 10W-40 posiada wszystkie zalety wysokiej jakości oleju smarowego do silników z zapłonem samoczynnym. HAVOLINE EXTRA 10W-40 zapewnia ponadto wyjątkową ochronę silników, dla których zalecane są oleje silnikowe spełniające specyfikacje jakościowe API SH/SG/CD oraz CCMC G5, PD2.

Robson86 - 07-07-2007, 17:51

hmm.. a probowal ktos Castrola Edge "xW30" :?: :?: (nie pamietam czy 5W czy 10W :P )
gdzies slyszalem ze podobno daje rade :? :P
Pozdroo

Anonymous - 07-07-2007, 19:05

turek61, licznik na pewno nie był kręcony 8) wiedzialem co kupuje
polecasz zmiane w tym roku na syntetyk?????

turek61 - 07-07-2007, 19:36

saphire napisał/a:
PS. Ja właśnie zmieniłem oleum na to samo co miałem czyli Mobil1 5w50 - misio go nie bierze i mu pasi a ponadto nie klekoce - no ale mój ma tylko 84tys przebiegu.


Jadnym z wielu zadowolonych z oleum jest m.in. Bartek, który ma taki przebieg jak Ty.
Wiedz jedno, jeżeli zmienisz z pół na pełny syntetyk to tylko na własną odpowiedzialność gdyż niektórzy nie zalecają takiej zmiany a inni twierdzą, że jest to bezpieczne , natomiast nie można już wrócić na syntetyka z minerała.

Inni zalecaja i sa zadowoleni z olejów zalecanych do GDI, a są takie m.in.
Shell Helix Plus AH 10W-30 lub ELF EXCELLIUM LDX 5W40(wycisza pracę popychaczy)

Tak jak wcześniej wspomniałem: Wybór należy do Ciebie :wink:
Ja na Twoim miejscu skłaniałbym się ku: Shell Helix Plus AH 10W-30(jest droższy)
Jak już pisałem, mam wlanego ELFa STI 10W40 ale to ze wzgl. na gaz.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group