[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - Stuki z okolic silnika, klekotanie, buczenie, huczenie ?
eska - 17-08-2015, 10:07
Pisałem o problemie "dzwonienia w silniku" 05-07-2012. Po wielu przeglądach, sprawdzeniach, konsultacjach z "centralą" Mitsu kilka razy już wyglądało dobrze. Tak jak pisałem raz pomogła wymiana pompy innym razem zmiana oleju, ale...
...stukanie wraca i nadal występuje. Ciężki problem do zdiagnozowania i usunięcia. Może ten typ tak ma?
Denerwujące, ale trzeba było się przyzwyczaić. Może po tak długim czasie teraz łatwiej będzie zdiagnozować co to jest?
zenker - 19-08-2015, 00:33
Witam ponownie po paru dniach testów problem znikł tak jak mówił w serwisie przyczyną było faktycznie złej jakości paliwo pierwszy test paliwa wykonałem na shell v power nitro + problem znikł po tym paliwie po hmm 30 km miej więcej. wyjezdzilem to paliwo zalałem vervy 98 stuków tez nie mam ale silnik głośniej o wiele chodzi jutro już koncze verve 98 zaleje 95 i dam znać.
dodam że na tym paliwie shell nitro + jest taki kop i cicho silnik pracuje ze byłem w szoku szkoda ze cena to 5,79
pozdrawiam
April77 - 20-08-2015, 11:19
No to chyba wlałeś v powera nitro + Racinga (100 oktanów) a nie zwykłego v powera nitro + 95 jak taka cena. Tez czasem wlewałem to paliwo ale różnic w osiągach nie widzę (oprócz kultury pracy i ceny)
MaciekCi - 03-10-2015, 15:11
Skoro jest taki temat to i ja się podzielę swoim nagraniem :
https://dl.dropboxusercontent.com/u/32594860/rec_20151003-1430.wav
w tle słychać jednostajny klekot, prawie jak w dieslu, ASO powiedziało mi tylko "przypuszczenie" co to może być, ale nie powiem co, żeby nie sugerować...
Jak na Wasze uszy to brzmi ?
Lucas123w - 03-10-2015, 15:19
MaciekCi, normalne działanie, ponoć tak cyka zawór pcv, gdzieś już wyżej opisywany dźwięk.
MaciekCi - 03-10-2015, 15:33
Tyle tylko, że usłyszałem ten dźwięk po 5,5 roku, zasadniczo po przekroczeniu ~ 110kkm, wcześniej tego klekotania nie było. W ASO powiedzieli mi, że może szklanki, a sprawdzenie i ewentualna wymiana to 1600zł, a samo sprawdzenie to około 1200zł, więc nie opłaca się "nie wymieniać". Generalnie mi to nie przeszkadza, bo słyszalne jest tylko na postoju, powyżej 1k rpm w ogóle nie ma mowy o słyszalności tego, po prostu nie znam się na mechanice i nie wiem do czego mogą doprowadzić "złe" szklanki przy dłuższym użytkowaniu. ;]
Dzięki za sprawdzenie!
RalfPi - 03-10-2015, 18:08
A gaz masz Maćku?
Brzmi jak elektrozawory od gazu..
[ Dodano: 03-10-2015, 18:13 ]
MaciekCi napisał/a: | że może szklanki, a sprawdzenie i ewentualna wymiana to 1600zł, a samo sprawdzenie to około 1200zł |
Nie wiem o co chodzi, ale jak dla mnie to zwyczajne oszustwo - sprawdzenie luzów zaworowych to ok +- 300zł. Z regulacją około 350-1200zł (MAX. jak dla mnie) - 16 szklanek po 50zł każda to 800zł + 300zł + coś tam jeszcze 1200-1400zł MAX, a ja mam gaz i ponad 101kkm zrobione (w tym 98 na gazie) - luzy w normie :/
MaciekCi - 07-10-2015, 20:51
Czysta benzyna, a klekotanie jest śmieszne...
Co do tej ceny to faktycznie dziwnie wygląda, ale powiedziano mi, że sprawdzenie i tak wiąże się z postojem 3 dniowym w salonie, że jak już się rozbierze silnik to się starych części nie wsadza tylko nowe... stąd taka cena.
lurek - 08-10-2015, 08:56
to niezły salon
Owszem nową to się wkłada uszczelkę za 130-150zł
RalfPi - 23-11-2015, 17:31 Temat postu: Terkotanie po odpaleniu silnika na zimnym (1.8 Pb LPG) Witam,
wymieniłem ostatnio olej na Orlenowski i po postoju rano (temperatura -2st. C) i odpaleniu usłyszałem dziwne terkotanie w zakresie od 1.3krpm i wyżej) i na wrzuconym biegu i na wyrzuconym (powiedziałbym, że takie metaliczne terkotanie/tłuczenie) - częstotliwość rośnie proporcjonalnie do prędkości obrotowej - jak dla mnie - z 5-10 Herców (a "nutka" dość wysoka).
Stukanie trwało raz 3-5 sekundy (przy temp. 2 stopnie) i tak 10-15 sekund przy temp. -2 stopnie (i na wstecznym i na jedynce)
1. Co to może być - słyszałem, że zawory (niewłaściwe luzy)
2. Luźny łańcuch rozrządu
3. Problem z rozrusznikiem
4. Czy może olej jest innej jakości jak Motul (Motul był 5w30, Orlen też).
5. Na trochę rozgrzanym (po kilku, klikunastu sekundach) chodzi jak pszczółka (dużo lepiej niż na Motulu).
6. Jak dla mnie to brzmi jak wentylator ocierający o coś...
powiedziałbym, że coś takiego: https://www.youtube.com/watch?v=ha0OoRUhwTs
[ Dodano: 24-11-2015, 22:01 ]
Teraz trochę mniej stuka - próbowałem nagrać, ale myślę, że nagrania nie jest warte zamieszczania na Forum - stukanie trwa naprawdę krótko - kilka sekund i ciężko to wychwycić z nagrania.
[ Dodano: 26-11-2015, 21:10 ]
Pobrzęczało, pobrzęczało i całe szczęście przestało.
Co to było nie wiem - może jakiś brud/osad z ostatniego oleju zalegał gdzieś w pompie i nie było smarowania, a może coś wchodziło w rezonans przy niższych temp. i już się "ułożyło" - nie wiem - oby Lancer jeździł dalej bezawaryjnie.
pablo diablo - 28-11-2015, 12:54
przeżywam od miesięcy cos podobnego, dziwny głos przy starcie na zimnym silniku i cieżko mi dojść co to jest. Dlatego obserwuje podobne problemy u innych, najgorsze to jest niewiedza co to, bo jeżeli diagnoza jest 100% wiesz co robić a tak szukaj i wróż
RalfPi - 28-11-2015, 13:08
dzięki za odzew Pablo - u mnie przy -2 st. C. znowu terkocze - wydaje mi się, że następuje to terkotanie po wrzuceniu biegu...
Przetestuję różne opcje - dziś zostawiłem samochód na ręcznym na podjeździe (normalnie na biegu zostawiam) - delikatnie pokręcę go do 1800 rpm'ów na zimnym i spróbuję wyłapać co się dzieje.
Spróbuję nagrać ten dźwięk tak porządnie.
[ Dodano: 28-11-2015, 13:14 ]
https://www.youtube.com/watch?v=kwiSkOxl0_k
To jest właśnie +- coś takiego.
Tutaj gość pisze coś o wymianie filtra oleju.
[ Dodano: 28-11-2015, 13:17 ]
https://www.youtube.com/watch?v=36yFNIfcxSs
To chyba najlepiej oddaje to co słychać przez pierwsze kilka sekund po odpaleniu w moim silniku (na filmie od około 15sekundy).
tyku - 28-11-2015, 13:20
RalfPi, Jak wymieniałeś olej, to filtra nie wymieniłeś
Może pora zainteresować się, co się dzieje pod pokrywą zaworów.
RalfPi - 28-11-2015, 13:34
Oczywiście wymieniłem na Filtrona.
Z innego Forum: "Sprawa się rozwiązała. przyczyną był nie właściwy filtr oleju. Przez co pompka łapała lewego powietrza. A stukała pompka oleju gdy miała w sobie powietrze.
"
Czy mogę wymienić filtr, tak, żeby dużo oleju mi nie zleciało? Czy może wymiana filtra ma miejsce (tylko i wyłącznie) równolegle z wymianą oleju?
piotrellii1 - 15-05-2016, 01:54
Witam. Co sądzicie o odgłosach kosiarkowych mojego silnika? Czy to normalne?Proszę o wszelkie sugestie. Zauważyłem po wymianie oleju. Lancer Sportback 1.8 143KM 2008 rok prod. Przejechane 70 000km. Nagrałem telefonem część 1. https://youtu.be/_EX73HVVenw część 2. https://youtu.be/utuu9PQDoVM
|
|
|