To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Colt CA0 - [CAxA] Podświetlenie niektórych włączników

londolut - 26-12-2007, 23:03

Tomekp napisał/a:
nie spocznę dopóki nie będzie działać :)

...może ci długo zejść bo żarówki w tym przycisku są co najmniej dziwne. Powinien świecić prostokąt na stałe a jak włączysz to powinna się dołączyć pomarańczowa lampka, u mnie nie działają obie :D

Hugo - 26-12-2007, 23:36

londolut napisał/a:
...może ci długo zejść bo żarówki w tym przycisku są co najmniej dziwne
Twierdzę dokładnie odwrotnie. Jak zobaczyłem to rozwiązanie to byłem pełen podziwu dla tej prostoty :mrgreen:
londolut - 27-12-2007, 10:41

Hugo napisał/a:
dla tej prostoty

jak ją pokazałem kolesiowi w sklepie motoryzacyjnym, naprawdę bardzo dobrze zaopatrzonym, mają wszystkie pierdoły o jakichś byś nie marzył, to zrobił ślepia jak sowa i zapytał "skąd pan wyjął taką żarówkę ??". Hugo, jeśli znasz oznaczenie tej żarówki to podziel się info, byłbym wdzięczny :mrgreen:

[ Dodano: 27-12-2007, 10:42 ]
ocenzurowało mi słówko p-i-e-r-d-o-ł-y :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Hugo - 27-12-2007, 10:56

londolut napisał/a:
zrobił ślepia jak sowa i zapytał "skąd pan wyjął taką żarówkę ??"
To typowa żarówka z podświetlenia przycisków i włączników. Więc nie wiem gdzie Ty się o nią zapytałeś. Nawet we włącznikach w Golfie II są takie. Więc raczej nie są nietypowe.
Niestety oznaczenia jej nie znam.

[ Dodano: 27-12-2007, 11:01 ]
Żaróweczka ta ma symbol T3. Oto ona:
http://moto.allegro.pl/it...ow_samoch_.html
Przeczytaj dokładnie opis na aukcji (gdzie ma ona zastosowanie).

Tomekp - 27-12-2007, 17:34

I jak powiedziałem tak zrobiłem: wszystko świeci :D A dokonałem tego w ten sposób: pierwsza sprawa to wiadomo - trzeba rozebrać pół deski żeby dobrać się do tych przycisków, ale jak się już panel z nawiewami rozbierze to wykręcić i wypiąć jest prosto. Jak już mamy je w łapach, to zaczynają się schody. Najpierw trzeba je wyjąć z ramki, co nie jest proste i spowoduje ból palców, ale ten etap jeszcze od biedy można pokonać. Następnie każdy przycisk z osobna rozbieramy odginając delikatnie (!) krawędzie z zatrzaskami. Przy tej operacji raczej napewno przycisk rozpadnie się w pył i wióry, ale to nic, da się go zpowrotem poskładać. Żarówki które tam siedzą (grzanie szyby - 2, awaryjne - 1) są małe, ale dość typowe, można je dostać w każdym sklepie elektronicznym. Jedna jest biała(awaryjne), druga niebieska i trzecia pomarańczowa (podgrz.) Z tym że tak naprawdę wszystkie są białe, jedynie mają gumowe nakładki - i tu uwaga - najlepiej kupić odrazu żarówki w tym kolorze, bo te gumowe nakładki są niezdejmowalne, pokruszą się. Największym problemem jest włożenie ich w oprawki, ponieważ są gumowe i człowieka szlag trafia przy przeciąganiu tej drobnicy przez otwory. Ogólnie da się zrobić, tylko trzeba poświęcić temu trochę czasu i sporo cierpliwości.

I teraz pytanie: przy okazji próbowałem rozebrać panel sterowania nawiewem żeby i tam zmienić żarówki, wykręciłem śruby, odpiąłem przewody a to nadal trzyma się jak za przeproszeniem gówno okrętu, a chciałbym za jednym podejściem zrobić wszystko. Ktoś wie jak to rozebrać bez niszczenia samochodu?

Anonymous - 27-12-2007, 18:24

Tomekp napisał/a:
jak to rozebrać bez niszczenia samochodu

Gdzieś kiedyś czytałem (chyba nawet w tym wątku) że trzeba odpiąć linkę w miejscu mniej więcej gdzie jest pedał gazu...

Tomekp - 27-12-2007, 19:39

Tak, ale to chodziło o demontaż kratek nawiewów (linkę tą oczywiście odpiąłem), a mnie chodzi o panel sterujący dmuchawą (ten z zegarkiem).
Hugo - 27-12-2007, 19:40

swistak81 napisał/a:
Gdzieś kiedyś czytałem (chyba nawet w tym wątku) że trzeba odpiąć linkę w miejscu mniej więcej gdzie jest pedał gazu...
To się tyczy kratek nawiewu w konsoli środkowej.
Tomekp napisał/a:
pierwsza sprawa to wiadomo - trzeba rozebrać pół deski żeby dobrać się do tych przycisków, ale jak się już panel z nawiewami rozbierze to wykręcić i wypiąć jest prosto. Jak już mamy je w łapach, to zaczynają się schody. Najpierw trzeba je wyjąć z ramki, co nie jest proste i spowoduje ból palców, ale ten etap jeszcze od biedy można pokonać. Następnie każdy przycisk z osobna rozbieramy odginając delikatnie (!) krawędzie z zatrzaskami. Przy tej operacji raczej napewno przycisk rozpadnie się w pył i wióry, ale to nic, da się go zpowrotem poskładać.
Tomekp napisał/a:
Największym problemem jest włożenie ich w oprawki, ponieważ są gumowe i człowieka szlag trafia przy przeciąganiu tej drobnicy przez otwory. Ogólnie da się zrobić, tylko trzeba poświęcić temu trochę czasu i sporo cierpliwości.
To prawda, ale tylko robiąc to po raz pierwszy. Też się tak denerwowałem. Teraz wymiana żaróweczek w przyciskach od awaryjnych i grzania szyby zajmuje mi od początku, czyli odkręcania konsoli do jej zakręcania max. 15 min. w najgorszym przypadku.
Anonymous - 27-12-2007, 19:43

swistak81 napisał/a:
Gdzieś kiedyś czytałem (chyba nawet w tym wątku) że trzeba odpiąć linkę w miejscu mniej więcej gdzie jest pedał gazu...
Zgadza się. Ale wypina się linkę bliżej lewarka. Tej bliżej przodu oraz tej pod spodem do wymiany oświetlenia wypinać nie trzeba.
londolut - 28-12-2007, 10:29

Wy tu o kratkach a kolega pyta o panel sterowania nawiewem tam gdzie zegarek :) Swoją drogą to ja też miałem nieświecące te elementy ale dało się dojść do tych żarówek bez rozbierania tego diabelstwa. Trzeba mieć małe japońskie palce żeby to zrobić do porządku :P Są tam jakieś zatrzaski ale jak próbowałem to rozkminić to w jedną ani rusz a w drugą coś blokowało, także musisz się zdać na siebie chyba, że ktoś wie jak to rozgryźć :twisted:
Anonymous - 28-12-2007, 15:42

londolut napisał/a:
Trzeba mieć małe japońskie palce żeby to zrobić do porządku :P Są tam jakieś zatrzaski ale jak próbowałem to rozkminić to w jedną ani rusz a w drugą coś blokowało, także musisz się zdać na siebie chyba, że ktoś wie jak to rozgryźć :twisted:
Przeczytaj mój post powyżej. Ściągasz jedną linkę, o której pisałem powyżej, delikatnie podważasz i nieco wyciągasz cały panel środkowy (oczywiście po wcześniejszym wykręceniu dwóch śrub pod nawiewami, wyjęciu radia i uchwytu na napoje, jeśli takowy posiadasz), rozpinasz kostki awaryjnych i ogrzewania i ściągasz cały panel środkowy. Teraz nie będzie się już blokował. Masz piękny dostęp do dwóch żarówek nad pokrętłami nawiewów.
Anonymous - 28-12-2007, 16:44

Ja to rozbieralem i nie bylo z tym zbytnich problemow. Ja zeby to wymienic to zdjalem caly panel i faktycznie musialem odczepic ta linke od nawiewu co sprawialo troche problemow ale poradzilem sobie poprzez odkrecenie tego calego kolka do ktorego jest przymocowana linka. przy okazji wymienilem zarowki w zapalniczce i popielniczce. Tak pozatym to czy oryginalne podswietlenie bylo niebieskie?? Chcialem sie jeszcze zapytac o przyciski elektr. szyb. Nie sa one oryginalnie podswietlane ale moze ktos probowal w jakis sposob je podswietlic?? Ma ktos cos takiego ??
Tomekp - 28-12-2007, 17:09

gregorbu napisał/a:
Ściągasz jedną linkę, o której pisałem powyżej, delikatnie podważasz i nieco wyciągasz cały panel środkowy (oczywiście po wcześniejszym wykręceniu dwóch śrub pod nawiewami, wyjęciu radia i uchwytu na napoje, jeśli takowy posiadasz), rozpinasz kostki awaryjnych i ogrzewania i ściągasz cały panel środkowy. Teraz nie będzie się już blokował. Masz piękny dostęp do dwóch żarówek nad pokrętłami nawiewów.


No właśnie nie wiedziałem że jest do nich dostęp z góry, dopiero jak zacząłem się mocować z całym urządzeniem niechcący wypadły mi oprawki i dzięki temu panel znów świeci :D ale rece mam strasznie pochratane, i nie wiem czy przy szarpaniu czegoś nie uszkodziłem. Najmocniej trymają linki od silnika nawiewu, z tym że jedną można łatwo zdjąć otwierając schowek pasażera, a druga idzie gdzieś w czeluści deski, zdjęcie graniczy z cudem chyba, a bez tego nie da rady wyciągnąć całego modułu. Tak czy inaczej i tak już nie ma sensu, i nie polecam.
Cytat:
Tak poza tym to czy oryginalne podswietlenie bylo niebieskie??

Tak, dzięki temu ciemniej się to wszystko pali, jedynie w przycisku od przeciwmgielnego założyłem białe (bo niebieskie mi się skończyły) i świeci w kolorze zegarów, według mnie stanowczo za jasno.
Cytat:
przyciski elektr. szyb. Nie sa one oryginalnie podswietlane ale moze ktos probowal w jakis sposob je podswietlic??

Ja akurat założyłem boczki od 1.6 z elektrycznymi szybami i przyglądałem się trochę ich budwie ponieważ też myślałem czy by nie zrobić ich podświetlanych. Najsensowniej według mnie by było nawiercić otwór w obudowie samego przycisku i umieścić żarówkę w tym zgłębieniu pod klawiszem tak, żeby sama żarówka nie była widoczna, ale żeby po włączeniu poświata oświetlała od dołu przycisk. Na przykład na niebiesko - wyglądałoby to obłędnie :wink:

Hugo - 28-12-2007, 17:55

SlaVkoEg napisał/a:
Tak poza tym to czy oryginalne podswietlenie bylo niebieskie??
Nie. Oryginalnie podświetlenie jest takie jakby ciemno białe :roll: (nie wiem jak nazwać ten kolor). Żaróweczki mają oryginalnie niebieskie kapturki, ale świecą na biało. Ja u siebie powymieniałem wszystkie żarówki na zwykłe przezroczyste i mam podświetlenie w kolorze bursztynowym.
Anonymous - 29-12-2007, 15:24

aha dzieki :) Ja wymienilem swoje na czerwone tzn. narazie tylko pokretla od nawiewow i zapalniczke, a to dlatego ze podswietlenie przyciskow od radia mam czerwone i teraz sie wszystko ladnie komponuje. Jak sie zrobi cieplej to planuje reszte przyciskow zrobicz czerwonych i cos moze porozkminiam z przyciskami szyb ale to chyba w jakims innym kolorze. Zegary raczej zostana biale bo moim zdaniem ladnie wygladaja.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group