To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - Czerwony Fuks

mkm - 05-12-2019, 16:22

Speszyl for ju :P



Nie zmienia to faktu, że podłogą trzeba się zająć :roll:

Odkładałem, przekładałem, kombinowałem, ale kiedyś musiał nadejść ten dzień.

Bak w dół...



Niepotrzebnie obawiałem się tego co zobaczymy pod bakiem - to było dziewicze odkręcanie tego elementu :P



Jest dobrze, a nawet bardzo dobrze :D

No i zaczęła się zabawa z czyszczeniem układu...

Najpierw bak i resztki starej rury wlewowej :roll:









Zabieg ponad godzinny - najpierw ruchy niczym przy płukaniu złota, a potem magnes i odsysanie. A wszystko przez "pińset" komór wewnątrz baku. :mrgreen:



Nie spodziewałem się, że aż tak duży kawałek tej rury wpadł do baku :roll:

Po konsylium lekarskim doszliśmy do wniosku, że to nie mogło być jedyną przyczyną przytykania i poszliśmy dalej.

Przewody paliwowe do listwy wtryskowej.





Pompa paliwowa, która już podciągała syf.



No i przy oględzinach pompy czepiłem się siatki na smoku pompy, która była dziwnie "zassana". Okazało się, że siatka była pełna syfu który zakleił oczka.
Niestety od środka. :roll:
Pędzelkowanie, ropy, nafty nic nie przetykało tego materiału, więc poszliśmy w chemię kosmetyczną i siatka zanurkowała w APC.



Już po kilku minutach było widać, że to był strzał w dziesiątkę :D



Siateczka wyprostowana, oczka drożne.



Poczyściłem łączenia, przewody, węże, pływak, odpowietrzenia.



Zerknąłem do przepustnicy wykręconej od Svenssona.



Srubki pociągnięte miedzianką



Wymieniony został filtr paliwa, wlana świeża 98-ka.

Akcja zakończona pełnym sukcesem. Jest moc przy poziomach paliwa przy których wcześniej zaczynał mulić.
Dużo chętniej wkręca się na obroty.
Wreszcie idzie płynnie do odcinki.

Ogólnie mam dość mimo, że ja tylko czyściłem, płukałem, odsysałem i odławiałem :mrgreen:

Mój imiennik, który wykonywał pracę ze strony warsztatu wykazał się anielską cierpliwością, a uwierzcie, że pary razy mu nerwy napiąłem :mrgreen:

Czas akcji: 5 godzin.

jacek11 - 05-12-2019, 20:21

Widać nie ma stresu z rudą jeszcze :) Zmyłeś tą konserwację ?
Marcin-Krak - 05-12-2019, 20:21

Panie, ale jak on "kopci" - wczoraj żem widzioł :twisted: :wink:
Fragu - 05-12-2019, 20:30

I u mnie W Protonie i u Kamila w Colcie nad bakiem blacha była w super stanie :wink:

Generalnie ściąganie i zakładanie baku samemu, bez podnośnika, bez kanału to koszmar....najgorsza robota jaka robiłem :D

Hugo - 05-12-2019, 20:45

Nawet w Galantach EA tak wygląda podłoga po zdjęciu zbiornika paliwa :mrgreen:
Fragu, bak bez paliwa zakłada się łatwiej, sorry nie mogłem się powstrzymać :D Zgadzam się, parszywa to robota, zdejmowałem i montowałem w 2 Galantach zbiorniki paliwa mając auto 30 cm nad ziemią na kołkach i to jest masakra.

Fragu - 05-12-2019, 21:15

Hugo, się śmiej...ściągnąłem niby pusty, a w środku jak się okazało było jeszcze prawie 20litrow paliwa ;)
Hugo - 06-12-2019, 16:56

Fragu napisał/a:
ściągnąłem niby pusty, a w środku jak się okazało było jeszcze prawie 20litrow paliwa
:mrgreen:
mkm - 07-12-2019, 21:33

Fuks w zimowym obuwiu.



Felgi, które do tej pory były letnie teraz będą zimowe.

BigTomala - 07-12-2019, 21:37

Pirelli... funkiel nówka, na bogato 8)
jacek11 - 08-12-2019, 11:10

Czyli oponki dotarły :) Jeszcze pasuje nakrętki dopieścić :)
mkm - 08-12-2019, 19:02

Jak Colty opuszczały fabrykę to wypasione wersję lub doposażanie auta w wypasione felgi w salonie, skutkowało posiadaniem wypasionych OEM-owych nakrętek :mrgreen:
Problem z tymi nakrętkami w XXI wieku jest taki (pomijając dostępność :wink: ), że z kompletu da się odzyskać od dwóch do czterech nakrętek. Mam już czternaście w tym dopiero osiem gotowych do założenia :mrgreen:

jacek11 - 08-12-2019, 22:51

Jakaś fotka takiej nakrętki ? czasem jestem z szrocie, to może coś znajdę :roll:
mkm - 09-12-2019, 00:07

jacek11, jak widzisz CA na złomie to rób fotę i ślij pw :P

Podróba tych nakrętek wygląda tak:
https://imged.pl/nakretki-do-kol-chrom-m12x1-5-mitsubishi-13944641.html

Oryginał jest dwuczęściowy - zaślepka jest nabijana "chromowana".

Marcino - 09-12-2019, 08:29

Hugo napisał/a:
Nawet w Galantach EA tak wygląda podłoga po zdjęciu zbiornika paliwa :mrgreen:
Fragu, bak bez paliwa zakłada się łatwiej, sorry nie mogłem się powstrzymać :D Zgadzam się, parszywa to robota, zdejmowałem i montowałem w 2 Galantach zbiorniki paliwa mając auto 30 cm nad ziemią na kołkach i to jest masakra.

Mając kanał zrobiłem to sam bez podnośnika... tzn zarówno tylny wózek, bak, skrzynie biegów. Zakladałęm też sam, jedynie Krzyżak skrzynie pomógł wpasować...

Hugo - 09-12-2019, 08:49

Marcino, ja to zrobiłem 2 razy bez kanału i podnośnika :mrgreen:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group