To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Regeneracja zawieszenia

Hugo - 17-05-2015, 10:33

Cytat:
A gdzie kupić te oryginalne SH, bo było tu pisane że dużo podrób jest
Co? Podróby zamienników
misza116 - 18-05-2015, 00:24

Tylko nie krzyczeć, ale nie znalazłem na tych prawie stu stronach :P .
Jest jakieś miejsce godne polecenia do regeneracji banana? Jakich kosztów się spodziewać?

KsiadzRobak - 18-05-2015, 09:30

SH ma Japaneze. Do tego osłony sworzni HGP/KIA po 20 zł.
misza116 - 18-05-2015, 13:36

Cytat:
SH ma Japaneze. Do tego osłony sworzni HGP/KIA po 20 zł.


Wiem, 165 zł za SH z gumą Hyundaia. Chodzi mi o sworzeń, czy to jest regerowalne, wg Japaneze tylko tuleja jest wymienna, ale ostatnio już kilka razy bardzo się mylił ;)

KsiadzRobak - 18-05-2015, 14:13

Regeneracja sworznia przez jego otworzenie i wymianę elementów - tak. Nie przez wymianę sworznia na nowy. To pewnie miał na myśli. Koszt 50-80zł.
Giziu - 18-05-2015, 16:56

Koledzy,
mam dwa Galanty i powtarzający się problem z przednimi wahaczami dolnymi prostymi. Zarówno w jednym i drugim przerobione dwa komplety CTR, w sierpniu założone SH od Hanżka i po dzisiejszym sprawdzeniu w warsztacie - prawy z mocnym luzem. Co mam teraz przerobić, bo mam wrażenie, że obecnie to sam szajs na rynku jest. Ponoć Malik, sprzedaje SH w wymienionymi gumkami - poprawia się w tedy tak jakość, że warto znów kupić SH. Mam trzy wahacze do wymiany dwa CTR (roczne) i jeden SH (10 miesięczne).
pozdrawiam

Hubeeert - 18-05-2015, 23:44

Giziu napisał/a:
Co mam teraz przerobić,

Dokuji

KsiadzRobak - 19-05-2015, 08:13

Giziu, co konkretnie ulega uszkodzeniu? - pytam, bo CTR powinno wytrzymać lata (jeśli nie jeździ się autem po poligonie), podobnie SH a przynajmniej połowę tego okresu co CTR. Dlatego może przyczyna leży gdzieś indziej a uszkodzenia wahaczy to tylko skutek, następstwo czegoś.
Marcino - 19-05-2015, 08:46

jak załozył bez zmiany gumek to bedzie padał sworzeń.
Giziu - 19-05-2015, 09:39

W tym sęk, że to są dwa samochody i padają równo. Zawieszenie robione na bieżąco. W żadnych innych elementach nie stwierdzono luzów. Zbieżność sprawdzana. Jeden wahacz wymieniany u Bartka (deejay) przy okazji wymiany oleju w automacie (CTR) po roku luz.
Więc kupiłem SH (po drodze pojawił się luz w lewym) wymieniłem dwa (bez wymiany gumek - niestety) - wczoraj mechanik stwierdził że lewy trzyma, a prawy ma wyraźny luz. Za bardzo nie wnikałem gdzie, ale zapewne na sworzniu.
Kombi poszło w ręce żony, wiec szybko u chłopaków z Czapli kupiłem dla siebie sedana - po gruntownym przeglądzie - diagnoza - wahacze. Kupiłem dwa (CTR), zeszła wiosna. I w zeszłym tygodniu słyszę diagnozę - luzy na wahaczach.
Taka oto historia.
CTR-y kupowane w dwóch źródłach.
Mechanik uznany i znany, zresztą Bartek też ten luz wyczuwał.
Więc kupiłem do sedana oryginały u Huga, i szukam jeszcze jednego do kombi - dokuji? o może być oyodo, bo ma praktycznie na miejscu.
pozdrawiam

Fragu - 19-05-2015, 09:51

Giziu, Dziwne...ja na prostym lewym CTR mam nalatane pod 60 tys km i wszystko z nim super. Prawy siedzi od 10 tys km.
Giziu - 19-05-2015, 10:18

Też jestem tym zaskoczony, kupowałem CTR z myślą o długim spokoju w tym temacie. Droga po której się codziennie poruszam jest jak na polskie standardy całkiem ok. Albo ma pecha do tych CTR, albo coś nie tak jest z moimi autami, ale zarówno ja jaki i mój mechanik niczego nie widzę.
edit:
Dogadałem się z J&M Carparts i będziemy reklamować CTR (kupione 17.03.2014), bez żadnego paragonu, który oczywiście zagubiłem (Miły Pan stwierdził, że jest niepotrzebny)
Do Hanżka też mam wysłać SH - kupiony w sierpniu.
Zobaczymy czy uznają reklamację.

KsiadzRobak - 19-05-2015, 13:03

a jak "mój mechanik" dokręca tuleje metalowo-gumowe to robi to na zawieszeniu w pozycji pracy czy na luźnym? - bo to podstawowy błąd przy tych wahaczach
Giziu - 19-05-2015, 14:48

Jak "mój mechanik" robi auto to ja jestem w pracy i nie patrzę mu na ręce. Robi tylko zawieszenia i chyba zna się na robocie, ale w tym pewności nigdy nie ma. Ale jak wspomniałem wyżej jeden wahacz wymieniał Bartek a ten swój fach zna - wahacz również po roku się wysypał.
misza116 - 19-05-2015, 19:53

Zanim zepsuje świeżego banana - osłona gumowa na sworzniu jest wklejana? Jak się te magiczne gumy od Hyundaia potem zakłada?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group