To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - Moja nowa (już stara) Żona.

WreX - 02-06-2016, 12:44

Owczar, Dobiłeś mnie, a ten cały parownik gdzie jest i jak go wymienić bo może u mnie będzie to samo?

Tym bardziej że w klime już poszło około 600zł

Owczar - 02-06-2016, 12:50

Parownik z zaworem rozprężnym jest pod deską rozdzielczą. Narazie napraw wyciek i sprawdź czy działa. Jak po nabiciu niskie ciśnienie będzie 0 to wyłącz klimę - oznacza to brak obiegu czynnika.

Może nie będzie tak źle. Mój to wyjątkowy przypadek ;)

Krzyzak - 02-06-2016, 13:51

Ja go wyciągałem bez rozkręcania deski. Schowek i okolice wystarczy zdemontować.
Potem 2 śruby od zewnątrz (przewody) i zdaje się 3 śruby od środka + jakieś spinki plastikowe.

Owczar - 02-06-2016, 13:56

Te spinki są też od tyłu:
http://japancars.ru/index...id=1&blk_id=410

Ja próbowałem to wyjąć bez wyciągania deski, ale te spinki z tyłu unimożliwiły. O ile ich zdjęcie jakoś można zrobić, o tyle zapiąć je z powrotem raczej mało pradopodobne :/ A całośc obudowy nie wyjdzie.

Hugo - 02-06-2016, 14:59

Obudowę z parownikiem u góry trzymają 2 nakrętki na klucz 12 z tego co pamiętam. Jakoś nie wyobrażam sobie ich odkręcenia bez zdejmowania deski rozdzielczej.
Owczar - 02-06-2016, 15:08

Jedną z nich odkręciłem, drugiej nawet nie próbowałem. Gdyby odpiąć zapinki to można zdjąć sam dół obudowy. Szybciej jest zdjąc deskę, ale mi się już nie chce tego ruszać....
WreX - 02-06-2016, 15:29

Dobra czyli reasumując, zakładam nową rurkę, jadę sprawdzić szczelność jeśli jest ok to nabijam czynnikiem, po tym proszę gościa od klimy żeby zmierzył ciśnieniach na L i H i odpalam wtedy klimę i patrzymy co się dzieje. Jak w którymś będzie ciśnienie równe 0 to wyłączam i czeka mnie rozbieranie deski rozdzielczej i wymiana na używke czy nówke tego parownika?

Dobra jak już zakładamy czarne scenariusze, powiedzmy że klima się nie włączy to wtedy co dalej?

Owczar - 02-06-2016, 16:00

Jak zadziała to jeździsz i używasz ;)
WreX - 04-06-2016, 16:21

Spoko, zamówiona rurka okazałą się nie tą co potrzebowałem mało tego, wyskoczył znów check engine P0431 ;]

Jak wtedy różowy wykres leżał czyli: Bank 2 sensor 2 to teraz leży niebieski czyli Bank 1 sensor 2

Po prostu rzygam, jeszcze jak się np redukuje ręcznie tiptronickiem z 30 na 1 i hamuje samym silnikiem to dalej jest to metaliczne rzężenie nie wiadomo od czego.

Owczar - 04-06-2016, 17:31

A może coś pomoże wymiana uszczelki pod kolektorem? Katalizator nie pada tak z dnia na dzień.

Te metaliczne dźwięki to czasem nie wydech?

WreX - 04-06-2016, 17:43

Owczar napisał/a:
Te metaliczne dźwięki to czasem nie wydech?


Nie wiem, w poniedziałek jestem umówiony na oględziny, stawiam na rozwalonego kata całkowicie, albo plecionka, albo przeguby.

Owczar, a to może być wina sondy ten check engine? że raz działa raz nie? czy to na 90% przedmuch? bo wykres jest identyczny jak na tamtym filmiku z PRZED wymiany z tym że to teraz niebieski wykres sobie leży czasem a czasem nie.

WreX - 04-06-2016, 18:35

Owczar, jak chcesz to tu masz nagrane http://www.supershare.pl/?d=BDC0D9962

Od 6:15 do 7:20
w 6:50 najlepiej slychac ten dzwiek

co ciekawe musiał się dogrzać, na zimnym nie słychać.

Z tym że wiem jakość nie zachwyca, żeby to uchwycić jeździłem po pustej uliczce z programi zwalniającymi więc co chwila od 6min przyspieszanie hamowanie. Telefon wrzuciłem w rękawiczkę i wystawiłem na drucie za drzwi żeby to złapać niestety sporo szumu...

https://www.youtube.com/watch?v=ZHEK1MyBNu4

Podobno do tego powiedzmy z tym, że występuje to tylko przy gwałtowym przyspieszaniu i hamowaniu biegiem przy obrotach od 700-1200

Owczar - 04-06-2016, 19:54

Cieżko cokolwiek usłyszeć na tym nagraniu. Ale generalnie musisz sie przyjrzeć wydechowi na początek.
deejay - 05-06-2016, 13:56

Owczar napisał/a:
Do wymiany parownik, skraplacz, osuszacz, spręzarka i płukanie układu. I zdejmowanie deski.


Do parownika nie trzeba deski demontować , roboty jest na 20 min :wink:

Gdzieś w moim starym temacie Gala , sa fotki z demontażu parownika .

WreX - 05-06-2016, 20:44

deejay, dzięki za informacje, oby nie trzeba było korzystać...

A co do wydechu, tak wiem że już robię się nudny, teraz zaczęło ciągle wyć i trzeszczeć nawet na postoju, więc o to prezentuje to najlepszy możliwy jakościowo filmik. Dźwięk słyszalny głównie przy schodzeniu z obrotów.

https://youtu.be/w3JmatJU97E

Katalizator czy plecionka bądź inna nieszczelność? I tak jutro jadę na oględziny ale chce być przygotowany...

W klimę i wydech poszło ostatnio około 1300zł i jak na razie nic nie działa, rozkładam ręce i jestem samolotem :gib:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group