To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - Instalacja gazowa - LPG - Lancer CYxA

manitou - 29-06-2016, 10:54

Ja właśnie przekroczyłem 100 tys. więc kontrola luzu według instrukcji serwisowej. LPG założone przy 68 tys km. LPG STAG + Barracuda ustawione na dotryski PB 5-13% celowo (liczyłem na wolniejsze kasowanie luzu zaworowego) Dzisiaj informacja z ASO: 8 szklanek do wymiany. Jeszcze nie wiem gdzie i na którym cylindrze. Z autem nie mam Żadnych problemów przez 73 tys km kiedy je posiadam. Instalacja bezobsługowa tylko filtry, nigdy nie widziałem CHECKA na desce. Czy założyłbym gaz jeszcze raz? Tak. Bez wahania. Oszczędności są widoczne gołym okiem. Następne auto też będzie na LPG. Kosz: pomiar luzu+ nowa uszczelka pod pokrywę zaworów, 8 szklanek, robocizna wymiany szklanego ok 1400 pln , drogo czy nie? ASO. W innych ASO podawali widełki nawet 2-3 tys. W jednym ASO stwierdzili , że się tego luzu nie reguluje :axe: ( jak mają autoryzację, skoro nie wypełniają listy czynności?!)
Golotheman - 29-06-2016, 13:24

No i to jest to. W teorii jakbyś miał ustawioną dobrze mieszankę na każdych obrotach, to nie miałoby prawa dochodzić do wypalania. Stąd też nie rozumiem dotrysku benzyny w tych nowych instalkach... Nie lepiej ustawić 1 litr więcej gazu i niech się pali sam gaz ? A ze szklankami niestety jest cudowania, jak zobaczyłem manual to się za głowę złapałem, że trzeba oba wałki sciągać do wymiany szklanek... i rób to jeszcze na zimnym silniku = zostaw auto na dzien.. eh..
goro354 - 29-06-2016, 14:07

RalfPi napisał/a:
A ja żem na BRC zrobił już jakieś 120kkm.
Lancer idzie jak burza :) Jedyne co wymieniłem to reduktor (500zł - przy przebiegu 100kkm na gazie :) i regularnie wymieniam filtry (co 15-20kkm za bodajże 25zł komplet - kupiłem na 5 lat do przodu za jednym zamachem).

Z braku czasu nie jadę na regulację/sprawdzenie luzów (ostatnio byłem jakieś 40kkm temu) - jedyne co mogę powiedzieć, to to, że mam wzmacniane gniazda zaworów.. i staram się nie męczyć silnika na zimnym - póki wskaźnik temp. wody nie wskazuje optymalnej temperatury. Parę minut później często leję po garach ile fabryka dała.

Krótko mówiąc, myślę, że Plecho ma rację - ważny jest dobry gazownik.. no i dobry użytkownik.


Witam,
gniazda zaworowe miałeś fabrycznie wzmocnione czy jakiś zakład Ci wzmacniał ? Jeśli to robiłeś w jakimś zakładzie to gdzie i jaki to jest koszt ? Z góry dziękuję za odpowiedź ;)

RalfPi - 29-06-2016, 15:12

Golotheman napisał/a:
No i to jest to. W teorii jakbyś miał ustawioną dobrze mieszankę na każdych obrotach, to nie miałoby prawa dochodzić do wypalania. Stąd też nie rozumiem dotrysku benzyny w tych nowych instalkach... Nie lepiej ustawić 1 litr więcej gazu i niech się pali sam gaz ? A ze szklankami niestety jest cudowania, jak zobaczyłem manual to się za głowę złapałem, że trzeba oba wałki sciągać do wymiany szklanek... i rób to jeszcze na zimnym silniku = zostaw auto na dzien.. eh..

Pali mi około 10l LPG, a kiedyś palił jakieś 8.5 Pb (chyba).

Co do wymiany szklanek... raz na 5 lat zrobisz taką wymianę za 1000zł i spokój :)

[ Dodano: 29-06-2016, 15:12 ]
goro354 napisał/a:
Witam,
gniazda zaworowe miałeś fabrycznie wzmocnione

Witaj - tak.

Lipson-L1 - 29-06-2016, 16:19

manitou napisał/a:
Dzisiaj informacja z ASO: 8 szklanek do wymiany

dlaczego do wymiany ?
Jeśli są poza normą to do szlifu - jest to normalna czynność regulacyjna. Serwis powiedział do wymiany po to "żeby żyło się lepiej" producentowi szklanek i serwisowi :)

Marcino - 29-06-2016, 23:05

Ile można zebrać ze szklanki?
RalfPi - 30-06-2016, 07:22

manitou napisał/a:
ok 1400 pln , drogo czy nie? ASO. W innych ASO podawali widełki nawet 2-3 tys. W jednym ASO stwierdzili , że się tego luzu nie reguluje :axe: ( jak mają autoryzację, skoro nie wypełniają listy czynności?!)

ahh - dla mnie drogo. Dobrze, że przez maila nie sprawdzają i nie regulują luzu.
Myślę, że można spróbować gdzie indziej pojechać i sprawdzić te luzy.

Golotheman - 30-06-2016, 08:01

Marcino, zbierasz do ostatniego rozmiaru szklanki. A potem i tak już nie dostaniesz mniejszej szklanki - wtedy remont. Ale weź, żeby ktoś Ci to zrobił dobrze - w sensie dokładnie zebrał - przecież to są mikrometry...
Marcino - 30-06-2016, 08:37

Chodziło mi o to ze napewno jest wartwa utwardzana i czy ja tak można szlifować. Ale skoro manual podaje to można to zrobić pewnie jak się ma dostęp do odpowiedniej "szlifierki".
Dopytuje się bo rozważam Lancera i tylko na LPG.

manitou - 30-06-2016, 08:45

1400 to cena za kontrolę luzu, rozebranie dwóch wałków rozrządu, wymianę 8 szklanek, nową uszczelkę pod głowicę. All. Szlifować nie chcę.
Wyniki takie:

Wydechowe: 1 - cylinder poza zakresem oba zawory.
Ssące: 3 - cylindry poza zakresem , najwęziej 0,12 norma do [0,20 +/-0,03]

Czy wobec pow. JAKIEŚ SUGESTIE DLA GAZOWNIKA?
Rozumiem, że szybsze kasowanie luzu dla głowic "NIE-LPG" jest normą i nie mówimy tu o "zbyt ubogiej mieszance, wypalaniu gniazd itd..." czy może jednak powinienem coś zrobić w nastawach instalacji aby luz kasował się wolniej? Instalacja qbox plus, na bieżąco korekty po OBD, korekta ster. benz. długoterm. na 0.

Na czym polega MYK, że Kolega RalfiPi mając wersję pod LPG nie musi regulować luzu?
Co kiedy luzuz nie da się już wyregulować? regeneracja głowicy? co to właściwie znaczy? ile kosztuje?

Golotheman - 30-06-2016, 13:15

Sprawa pierwsza - nie zaleca się szlifowania, bo nie wiadomo jak materiał będzie się zachowywał podczas pracy. I w istocie - ściera się warstwę utwardzoną. Dlatego serwisy się w to nie bawią tylko zamawiają nowe. Co innego mietki i cześki. Co lepsze? Skoro będziemy musieli sprawdzać luz co 30 tys i prawdopodobnie poprawiać conieco, to nie wyrobimy na szklanki i wtedy może lepiej je szlifować?

Sprawa druga. Gaz podczas spalania ma około 1911 stopni, kiedy to benzyna ma 1876 (źródło : http://www.gaz.auto.pl/warto-wiedziec ).
Szczerze wątpię, że taka różnica tak drastycznie skraca żywotność naszych gniazd... I w tym jest cała tajemnica - jak to się dzieje, że u RalfPi na rzekomo gorszej instalce (to tylko założenie po wielu opiniach) nie wypala - wiem wiem ,utwardzone gniazda - no to weźmy przykład Bastka - brc i nieprzystosowany silnik i bardzo dużo roboty miał w ciągu 230tys km. A na nieprzystosowanych gniazdach, na innych instalacjach i tak się sypią... gdzie jest jakieś rozwiązanie ?

To dorzucę trochę oliwy do ognia - Teoretycznie lubryfikacja podawana do zbiornika lpg ma za zadanie się spalić i rozpylić związki fosforu na powierzchni gara, który podczas chłodzenia utwardza powierzchnię zaworów. Lubryfikacja TUNAP została przez czakram potwierdzona doświadczalnie na kilku autach toyoty i wydłużyła pracę silnika zmniejszając degradację gniazd o około 30%. Ta forma lubryfikacji już jest bardziej logiczna, chociaż dalej w to nie wierzę, bo tak jak pisałem - wolałbym mieć instalację jeżdżącą na bogato i tyle. :roll:

manitou - 01-07-2016, 08:49

Gdzie na południu można zastosować tego tuapa? Wydaje mi się, że OPEL chyba stosował to rozwiązanie, czy w ASO Opla będą mieli adaptery do tych 2 preparatów?
Czy w związku z opisaną sytuacją jest sens jeszcze podbijać udział PB w mieszance do np. 20%?

Golotheman - 01-07-2016, 08:56

Wszystkie BRC to mają w ofercie. Ale kosztuje to 150 zł przy przeglądzie co 15 tys. Także kolejny wydatek - pytanie czy bzdurny... Bo jakie to musiałoby być stężenie żeby cokolwiek się tam chciało osadzić na zaworach - a im większe stężenie jakiegoś syfu, który ma rzekomo wzmacniać głowicę, tym gorsza mieszanka... A jak weźmie i utworzy nagar zamiast poprawy to dopiero będzie heca ( jak rozrządy po "polskim castrolu" ).
zbychu74 - 01-07-2016, 09:23

Nie ważne jakiej firmy są graty w instalacji lpg,ważne ,żeby były prawidłowo dobrane i zamontowane,a instalacja wyregulowana najlepiej na hamowni i na sądę afr wtedy żadnych cudów typu dotryski benzyny,lubryfikacja i inne takie nie potrzeba.
manitou - 01-07-2016, 11:18

Auto spala ok 11-12 l lpg w cyklu mieszanym, wcześniej paliło ok 9-10l Pb. Nigdy nie zapaliło Checka, ma włączoną adaptację po OBD w locie. Sądzę, że jest dobrze wyregulowane?

CZY JEST NA FORUM KTOŚ, Z GŁOWICĄ BEZ OPCJI LPG, KTO MIAŁ LUZY W NORMIE PO DŁUŻSZYM UŻYCIU INSTALACJI LPG?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group