Nasze Miśki - Moja nowa (już stara) Żona.
WreX - 25-06-2016, 19:31
sveno, jeszcze muszę dorwać kiedy kompresor ale dzięki spróbuje
Takie jeszcze pytanko, ktoś próbował u siebie jeździć na 205/45r17 ? Bo jako OEM były zakładane 195/60 r15 i celując w zamiennik właśnie ten wyżej najbardziej jest zbliżony. Tylko pytanie czy to nie będzie za mało gumy na feldze?
WreX - 04-07-2016, 15:23
Co Wy wiecie o niskim profilu opony...
A tak serio to na jakie ciśnienie powinno się 205/45 17 pompować z przodu w galancie?
Fragu - 04-07-2016, 16:09
yyyy opony z Carismy czy Colta ? ;p
Pompuj aż nadkole wypełni
WreX - 04-07-2016, 16:56
Fragu, Ty jak już coś powiesz to klękajcie narody ;p
--Galancik96-- - 05-07-2016, 08:24
Fragu, hahahahahahaha
Wrex ja mam po 2.4 ale opona 205/50/17 ".
Rafal_Szczecin - 05-07-2016, 09:07
ja mam 3,0 ale opona 225/35/18 na 9,5j
pompuj poki nie bedzie slychac strzalow
Fragu - 05-07-2016, 09:27
W ogóle WreX, masz coś nie tak Na dole masz mniej powietrza niż u góry
WreX - 05-07-2016, 10:08
Fragu, teraz lepiej to wygląda?
Fragu - 05-07-2016, 10:12
Nie
Zrób fotę z większej odległości. Jak na moje to już seryjna opona w Galu jest za niska (215/45)...
telewizoor - 05-07-2016, 10:19
Za mała tarcza
Marcino - 05-07-2016, 11:18
telewizoor napisał/a: | Za mała tarcza |
Bo za dużo błota w nadkolu... ale tarczki faktycznie do 17 malutkie.
WreX - 05-07-2016, 13:28
--Galancik96--, trochę się cykam że będzie za nisko, przeraża mnie że tak mało dzieli felgę od asfaltu no ale zobaczymy jak będzie się jeździć, na razie nie czuć żadnych negatywnych skutków, nie jest twardo/sztywno/kamienno jeździ się normalnie.
Fragu, zrobię może później, za niska dla bezpieczeństwa na pewno, ale wg mnie najlepszym zamiennikiem dla 195/60/15 (wg specyfikacji producenta) jest właśnie 205/45/17 bo najbardziej pokrywa się średnicą koła:
średnica (mm) różnica średnic (mm) różnica średnic (%)
195/60/15 615 mm 0 mm 0 %
205/45/17 616.3 mm 1.3 mm 0.21 %
205/50/17 636.8 mm 21.8 mm 3.42 %
Od siebie mogę dodać że jest znaczna poprawa przyspieszania, auto jest żwawsze i te przyspieszanie od 20km/h na drugim biegu nie jest tak bolesne jak na profilu 50.
Jeśli nie połamie felg i nie przebije opon to będę bardzo zadowolony.
--Galancik96-- - 05-07-2016, 14:12
Ja juz tak jeżdżę od marca i nic złego sie nie dzieje, a drogi nie sa za specjalne i na autostradzie tez jest bardzo dobrze
eremita - 05-07-2016, 14:27
WreX napisał/a: | Od siebie mogę dodać że jest znaczna poprawa przyspieszania, auto jest żwawsze i te przyspieszanie od 20km/h na drugim biegu nie jest tak bolesne jak na profilu 50. |
Własnie to jest ciekawe bo mi też się tak wydawało na mniejszym kole, ale teoretycznie obrót koła to obrót koła a skoro kreci się tak samo to powinien jechać nawet szybciej bo skoro koło jest większe to po pełnym obrocie dalej przesunie samochód
WreX - 05-07-2016, 14:58
eremita napisał/a: | WreX napisał/a: | Od siebie mogę dodać że jest znaczna poprawa przyspieszania, auto jest żwawsze i te przyspieszanie od 20km/h na drugim biegu nie jest tak bolesne jak na profilu 50. |
Własnie to jest ciekawe bo mi też się tak wydawało na mniejszym kole, ale teoretycznie obrót koła to obrót koła a skoro kreci się tak samo to powinien jechać nawet szybciej bo skoro koło jest większe to po pełnym obrocie dalej przesunie samochód |
Im większa średnica koła, tym większy moment obrotowy potrzebny do ruszenia takowym, czyli moc na kołach spada, bo zwyczajnie łatwiej zatrzymać koło o większym obwodzie niżeli mniejszym, np napędzane przez to samo urządzenie z tą samą prędkością obrotową wału napędowego. Czyli reasumując mniejsze koło mniejsza prędkość przy np 2000rpm na 4 biegu niżeli większym kołem ale za to dużo łatwiej te mniejsze rozpędzić bo nie wymaga takiego momentu jak to większe. Większe koło też "zwiększa" przełożenie główne. To tak na moje.
--Galancik96--, a też masz taki rozmiar opony?
|
|
|