Outlander I GEN Techniczne - Tarcze i klocki hamulcowe
Fragu - 25-05-2017, 12:14
Rafikozja, Brembo i Textar będą porównywalne. Najważniejsze to dokładne przeczyszczenie wszystkiego, przesmarowanie tłoczków/prowadnic. Dodatkowo warto zajrzeć do tylnych hamulców i także je przeczyścić/przesmarować.
Rafikozja - 25-05-2017, 13:13 Temat postu: Tarcze i klocki Mam brać Brembo czy Textar? Świece Denzo czy NGK?
Pawel1988 - 25-05-2017, 13:20
Ja bym brał textary ale textar pro. Pokryte taka powłoka antykorozyjna. Kupowałem na ucando było najtaniej. Z tym że ja kupowałem tarcze od Asx-a 2mm grubsze.
Rafikozja - 25-05-2017, 13:41 Temat postu: Tarcze i klocki Czyli 26mm grube? Zmieszczą się takie? Co znaczy od Asx-a?
Pawel1988 - 25-05-2017, 13:47
Poczytaj ten temat tak od strony 11 http://forum.mitsumaniaki...r=asc&start=150 Na tej stronie też są linki do zdjęć jak zmieścić te tarcze. Asx znaczy że od Mitsubishi asx. W skrócie tarcze się mieszczą ale trzeba podkładki pod jarzma 1mm. Możesz też poczytać u mnie w temacie i kolegi Fragu.
Rafikozja - 25-05-2017, 14:19
Czy te będą dobre? http://allegro.pl/tarcze-...6798938433.html jaki powinien być ich kod?
Klocki wtedy do tych tarcz? Czy jak do 294/24? 2 podkładki 1mm pod jarzma?
Mogą być te świece Denzo?
Pawel1988 - 25-05-2017, 14:40
Tak te tarcze. Klocki kupujesz do outlander bo zacisków nie zmieniasz. Co do świec to się nie wypowiem. Ktoś gdzieś jakieś polecał ale nie pamiętam. A podkładki potrzebujesz 4 po 2 na stronę.
Fragu - 25-05-2017, 14:40
Rafikozja, tarcze firmy JapanLine to totalnie dolna półka. Szukaj ATE, TEXTAR, BREMBO, TRW.
Klocki standardowe do Outlandera, najlepiej także jakiejś średniej klasy.
Żeby tarcza 26mm weszła w zacisk równo musisz podłożyć 2 podkładki 1mm pod jarzmo w miejscu jego mocowania do zwrotnicy.
Tak - mogą byś świece Denso.
Pawel1988 - 25-05-2017, 14:41
Ja mam te wsadzone https://www.ucando.pl/p/t...2?device=MOBILE
Rafikozja - 25-05-2017, 16:15 Temat postu: Tarcze i klocki Dziękuję bardzo za pomoc. Jutro ze Szwagrem będziemy zakladac do świec jest łatwy dostęp?
miron - 25-05-2017, 19:16
Kolego większość zakałdało NGK. Zapomnij o Bosh-u. Co do Denso to się nie wypowiem. Poszukaj na forum gdzieś było.
[ Dodano: 25-05-2017, 21:41 ]
miron napisał/a: | Kolego większość zakładało NGK. Zapomnij o Bosh-u. Co do Denso to się nie wypowiem. Poszukaj na forum gdzieś było. |
nahar - 14-10-2017, 23:28
Będę wymieniał tarcze i klocki z przodu na Zimmermann.
Kupiłbym zestaw naprawczy jeszcze tylko są dwa i nie wiem który wybrać:
https://hamulcesklep.pl/m/mitsubishi,mod-04992,eng-000018617?back=1
Bzyk_R1 - 15-10-2017, 13:51
Nie wiem czy Zimmermann to dobry wybór. Zresztą pojeździsz to zobaczysz. Posiadacze O1T już testowali ten produkt.
nahar - 15-10-2017, 15:26
Ok - to mogę kupić ATE lub BREMBRO lub TEXTAR. Rozumiem, że wszystkie są mniej więcej takiej samej jakości.
Plan jest taki - dobrej klasy zamienniki, żeby wytrzymały 10 tys., bez przerabiania przodu na większe tarcze. Przeczytałem chyba wszystko o hamulcach i zdaję sobie sprawę, że przód jest niedowymiarowany w stosunku do masy pojazdu i usunięcie problemów z krzywieniem się tarcz to przeróbka całości. W jednym z postów cenę takiego ulepszenia oszacowano na ok 5 tys, bez robocizny. To sporo, jeżeli co roku będę robił tarcze i klocki przez najbliższe 5 lat to i tak wyjdzie taniej niże ulepszenie (bo do 5 tys. dodajemy robociznę oraz powiedzmy, że w ciągu 5 lat jedną wymianę, czyli pewnie z 1 tys jeszcze ekstra).
Tak więc zostaje przy seryjnych hamulcach szczególnie, że raczej robię trasy i nie hamuję co chwilę (miasto to pewnie z 20% mojego przebiegu). Plus roczny przebieg około 10-12 tys.
Nie wiem czy są lepsze zamienniki do O1T niż te ww (w rozmiarze fabrycznym). Jeśli tak to chętnie kupię (o ile to coś da więcej niż np Brembro).
Cenowo ww. wychodzą tak samo.
Ale co z zestawem naprawczym - czym się różnią te dwie propozycje??
Bo i tak zestaw jest niezależny od tego jakie tarcze i klocki wybiorę.
Textro te ? CZy te ?
Bzyk_R1 - 15-10-2017, 19:12
nahar,
nahar napisał/a: | Ok - to mogę kupić ATE lub BREMBRO lub TEXTAR. Rozumiem, że wszystkie są mniej więcej takiej samej jakości.
|
To duże uogólnienie, ATE to podobno plastelina, Brembo niczym się nie wyróżnia, Textar jeżeli piszesz że:
nahar napisał/a: | Przeczytałem chyba wszystko o hamulcach i zdaję sobie sprawę, że przód jest niedowymiarowany w stosunku do masy pojazdu i usunięcie problemów z krzywieniem się tarcz to przeróbka całości. |
To powinieneś wiedzieć że dają radę w takim celu w jakim chcesz je używać. Tym bardziej konwersja na tarcze z ASX byłaby dla Ciebie dobrym wyjściem. Ja osobiście używam standardowy rozmiar Textar Pro już około 15.000 km i nie mam żadnego bicia. Mój styl jazdy też jest zachowawczy. Wiele osób już je wybrało, dziwię się że ktoś jeszcze chce pchać się w coś co nie zdaje rezultatu.
Druga sprawa to Twoje linki. Nie wiem o co chodzi a nie chce mi się ich poprawiać. Linkujesz najpierw stronę główną jakiegoś sklepu i wychodzi na to że trzeba samemu szukać interesującej Cie części. Nie wiem co jest nie tak z zestawami naprawczymi bo po prostu nie dałeś dobrego linka. Nie wiem czym się różnią może tym że inne są na przód a inne na tył?
Wrzucasz link do tarczy hamulcowej o rozmiarze 345 mm i pytasz czy taka będzie? Do czego ona ma być? Nasze tarcze mają średnicę 294 mm. Kolejna sprawa to cena, Textara PRO można wyrwać w sklepie internetowym już od 120zł za sztukę. Wrzucę Ci przykładowy link ze sklepu Aparts.pl ja tam kupuję bo jestem pewien oryginalności części. Decyzja należy do Ciebie. Na PW wyślę Ci kody rabatowe jak chcesz to sobie urwiesz koszt przesyłki.
Tarcza:
https://aparts.pl/partscatalogue/92135203-textar-tarcza-hamulcowa-mitsubishi-outlander-i-cu-w-2-0-turbo-4wd-cu2w-2004-04-2006-10,10-00077-04992-18617-0002-00082-0100006,0100626,0100032-92135203-0039-00082-000000001-98200~61352~1PRO.aspx
Zestawy naprawcze:
http://sklep.mitsustyle.p...estaw+naprawczy
|
|
|