To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - Szumi rozrząd. Prośba o osłuchanie silnika [VIDEO]

plecho1 - 12-06-2017, 08:41

Pytajnik napisał/a:
Mam pytanie techniczne - o co chodzi z podpieraniem zaworów? czy poprzedni właściciel mógł zrobić jakieś czary-mary, że te wszystkie zawory mają tak dobre luzy? czy jednak ASO nie mówi mi całej prawdy i/lub źle pomierzyło?

Jeśli zawory są podparte to oznacza że luzów już nie ma przez co zawory nie domykają się całkiem przez co silnik nie jest szczelny kiedy trzeba. Jeśli luzy są w normie to może oznaczać tylko tyle, że masz dobrze zamontowaną i wyregulowaną instalację LPG. Jeśli tak jest to temperatura spalania na gazie jest zbliżona do temperatury spalania na benzynie dzięki czemu nie ma efektu szybszego zużywania się zaworów.
Trochę mniejszy luz na jednym cylindrze może być związany z nierównym dawkowaniem gazu przez ten wtryskiwacz a dokładniej wtryskiwacz ten może podawać trochę mniej niż powinien względem reszty. Sterownik silnika zwiększy wtedy odrobinę dawkę aby w ogólnym rozrachunku skład mieszanki się zgadzał ale dalej na tym cylindrze będzie trochę bardziej ubogo niż powinno być przez co zawory mogą się szybciej zużywać. Jednak to zmniejszenie się luzu na tym jednym cylindrze jest bardzo małe więc moja teoria o przydławionym wtryskiwaczu nie jest do końca pewna ale po takim przebiegu warto by było wyczyścić wtryskiwacze i sprawdzić ich wydatek.

Pytajnik - 12-06-2017, 10:21

I to się nazywa konkretna odpowiedź i pomoc! Super pięknie dziękuję! :)

Przypomniało mi się jak byłem u gazowników na diagnostyce komputera, że facet powiedział coś o zużyciu listwy wtryskowej. Nawet zasugerował rozwiercenie dysz lub ew. wymianę listwy na nową bo komputer mu wskazywał ubogą mieszankę (niestety nie rozumiem wszystkich technikaliów).

Tak czy inaczej - zobaczę ile będzie kosztować sprawdzenie ciśnienia w cylindrach i będę jeszcze pisać w sprawie zaworów!

plecho1 - 12-06-2017, 10:39

A jaką masz instalację, jakie dokładnie wtryskiwacze? Pytam bo niektóre mogą pracować drugie tyle co obecne a inne mogą już kończyć swój żywot.
Pytajnik - 12-06-2017, 10:58

Co do całej instalacji to napiszę po południu bo dokumenty mam w domu, na teraz wiem tylko tyle, że to STAG-300, ale wtryski to STAG AC W01. Nie chce odbiegać za bardzo od tematu, ale czy w jednym zdaniu mógłbyś doradzić czy zamieniać na coś z większymi dyszami do silnika 1.8 4B10, tak żeby nie było tej "ubogiej mieszanki" jak sugerował gazownik?
plecho1 - 12-06-2017, 11:15

Po takim przebiegu warto jednak te wtryski wymienić albo na tańsze ACW02 lub ACW03 lub na trochę droższe Barracudy. Barracudy powinny być bez dysz kalibracyjnych czyli ustawione tym samym na maksymalną wydajność. We wtryskach ACW02-03 należy zastosować dysze o średnicy 3mm. Warto również wymienić reduktor. Ceny Barracud w detalu to około 350zł za cały komplet, reduktor to około 250zł. Po takiej wymianie powinno się na nowo wyregulować instalację.
Pytajnik - 20-06-2017, 08:51

Panowie pomocy! Okazalo sie, ze ten dzwiek jest skutkiem peknietej stopki walkow rozrzadu! ASO nie chce zlozyc silnika dopoki nie dostarcze im tej czesci. Aso moze dostac ta czesc tylko z glowica nowa - koszt to, uwaga uwaga - 10tys. zl :D jesli ktos z was wie gdzie moge dostac uzywana to bardzo prosze o PW. Ewentualnie prosze o umieszczenie przrz kogos oglosxenia w dziale " kupie " bo ja tam nie mam dostepu.
Aso mowi ze najprawdopodobniej popoprzednia osoba wymieniajaca szklanki zle dokrecila element i stad pekniecie. Wlozenie z powrotem peknietej czesci grozi calkowitym zniszczeniem silnika! Czas mam do nastepnego tygodnia! Pomocy!!! Przepraszam za literowki, pisze z telefonu.

MARIO 100 - 22-06-2017, 21:31

Pytajnik, Masz mozliwosc podeslac jakies fotki jak wyglada ta uszkodzona stopka.
Pytajnik - 22-06-2017, 23:53

w tej chwili nie, bo jestem daleko od domu. Samochod zostawlem w aso na czas wyjazdu i poinformowali mnie telfonicznie. Pod koniec nastepnego tygodnia dam foto.

A temat wlasciwie wyszedl jesczez gorszy - Pan z aso powiedzial, ze posprawdzali wszytsie szklanki i maja juz skrajne wartosci. Te ktore zapadly sie dalej powinny miec wymiar 2.9. Czyli glowica do egeneracji. Prykro to mowic, ale czy samochod ma historie w aso czy tez nie to i tak warto od razu po kupnie rozebrac te elementy i zobaczyc czy jest wszystko ok. Poprzedni wlasciciel po prostu mnie oszukal - na to wychodzi. Niby robil regulacje luzow zaworowych w pazdzierniku i nie przekazal informacji o tym, ze to juz koniec glowicy. Jak juz bede kontaktowac sie z wlascicielem to moze opisze sprawe w tym albo innym watku, tak zeby mozna bylo wyciagnac wnioski jak by ktos nosil sie z zamiarem kupna Lancera w gazie :D

ravpraca - 23-06-2017, 14:03

Poprzedni właściciel Cię raczej nie oszukał. Z tego co piszesz auto jeżdziło na gazie ze źle ustawioną instalacją. To delikatny silnik i wymaga dokładnie ustawionej instalacji. Głowica "się zużyła" i czeka Cię kompleksowa regeneracja. Moim zdaniem powinieneś głowicę zabrać z ASO i zawieźć do specjalistycznego zakładu który tylko tym się zajmuję. Zrób kompletną naprawę z naprawą gniazd zaworowych.
Pytajnik - 25-06-2017, 21:14

Regeneracja nic mi nie da dopoki nie zdobede stopki walkow rozrzadu. Tej czesci z tego co widze nie ma na rynku wtornym wiec jestem troche bez wyjscia. Sprzedajacy powinien udzielic informacji ze silnik jest do remontu albo chociaz uprzedzic ze rozmiary szklanek juz sie skonczyly. Nie wierze w to, ze nie mial o tym pojecia - mechanik na pewno go o tym uprzedzil. Na umowie zadeklarowal, ze sprzedaje samochod w dobrym stanie technicznym. Poza tym odkrylem wiecej "tajemnic" w tym samochodzie o ktorych nie powiedzial ale jeszcze nie bede o tym pisac na wszelki wypadek. Inaczej mowiac wszystko wskazuje na to ze wlasciciel wiedzial ze sprzedaje kalafiora. Stopka walkow rozrzadu to nie jest czesc ktora podlega zuzyciu tak jak gniazda.
plecho1 - 26-06-2017, 06:50

Więc raczej celowo o niczym nie wspominał... Znajoma kiedyś w komisie kupiła Mazdę 5 w dieslu po nieudolnym remoncie silnika. Na szczęście przed upływem miesiąca chciała wymienić rozrząd i wszystko wyszło w dobrym czasie do miesiąca od zakupu. Komis bez większych problemów wymienił auto na inne kiedy przedstawiła ekspertyzę od rzeczoznawcy i postraszyła sądem.
ravpraca - 26-06-2017, 13:08

Pytajnik - bardzo mi przykro...
Zostaje szukanie "używki", porządne jej wyremontowanie w specjalistycznym zakładzie i
złożenie wszystkiego do kupy. Moim zdaniem jak masz auto pogwarancji to nie robiłbym nic w ASO.

PS. Czy mógłbyś zamieścić zdjęcie swojej głowicy?

400z - 12-08-2018, 11:43

Pytajnik i jak sie sprawa skonczyła?
Pozdrawiam,



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group