To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - Nasza Niebieska Sigma

wojtas - 29-07-2017, 00:35

Akurat z linką nie powinieneś mieć żadnego problemu.
Wojciech Bogacz - 31-07-2017, 10:03

wojtas napisał/a:
Akurat z linką nie powinieneś mieć żadnego problemu.


I nie było :) Ręczny zrobiony - wprawdzie na szybko z tego co miałem pod ręką - więc poszły jakieś marne szczęki a wszystko zostało tylko nieco oczyszczone i zmontowane.

Ręczny więc naprawiony :D

Kolejna usterka z głowy to trzeci bieg. Nadal zgrzytnie przy redukcji z czwórki ale poza tym jest OK.

Niestety powyższych napraw nie mogę sobie przypisać - zleciłem mechanikowi - co do reanimacji ręcznego bez braku nowych części wolałem nie podchodzić do tematu na samodzielnie.

Sigma musi niedługo przejść przegląd więc wiadomo. Ręczny MUSI być 8)

Wiem już, że mam na 99% sprawną sprężarkę od klimatyzacji. Muszę zakupić odpowiednie uszczelniacze i po prosu ją założyć. Dostęp jest w miarę dobry więc zabieram sięza temat jak najszybciej :)

Do regulacji pozostaje jeszcze gaz - jak sięsilnik dobrze zagrzeje to przy przyspieszani coś mi w okolicahc 2-2,5k rpm zaczyna "kichać"... Jutro może zajrzę do gazownika to się okaże.

Wczoraj "sprawdzałem" też przewody zapłonowe - według instrukcji - czyli ciemne pomieszczenie i przegazówka. Jak będą świecić to do wymiany. Na sczęście nic. Jedynie gdzieś w okolicach kopułki coś tam iskrzyło i nie wiem.

Generalnie - walczymy dalej !

Wojciech Bogacz - 01-08-2017, 21:59

Wizytę u gazownika zdecydowałem przełożyć z prostego powodu. Coś z zapłonem jest nie tak - to "prychanie" w okolicach 2k rpm może wynikać właśnie z tego.

Dzisiaj więc postanowiłem zmienić kopułkę (miałem prawie nową), ale w sumie ta moja co była też nie gorsza - okaże się jednak po jeździe do pracy.

Jeden z przewodów zapłonowych miał też solidnie zaśniedziały styk (wchodzący do kopułki). Oczyściłem go ile mogłem papierem ściernym.

Kable jednak będą szły do wymiany bo przynajmniej jeden zaczyna świecić (minimalnie ale jednak) w okolicach świecy... Wczoraj zdawało mi się, że to kopułka a tutaj kabel...

Trzeba więc zakupić nowe i przełożyć.

Z drobiazgów - założyłem wreszcie te plastikowe nakładki progów :)

Wojciech Bogacz - 02-08-2017, 22:00

Kolejny dzień i kolejne wnioski...

Sekwencyjne LPG ma jednak swoje wymagania - kijowy gaz = kichanie. Zatankowałem dzisiaj na innej stacji - auto jedzie o wiele lepiej - zdarzyło sięjedno czy dwa zająknięcia ale nie tyle co poprzednio...

To nie instalacja drugiej generacji w Lancerze - nawet gałęzie łyknie i nie zauważysz...

Wziąłem się dzisiaj jednak za wymianę siłownika centralnego (od kierowcy). Niestety. Nadal jakieś śrubki i dźwigienki trzymają. Odpuszczam temat. Zrobi mój zaufany mechanik.

Postanowiłem jednak naprawić podnoszenie tylnej lewej szyby (jak jest gorąco, bo jak auto zimne to wszystko działa). Miałem pod ręką moduł z Diamante - włożyłem. Działa :) Niestety podnoszenie tylnej szyby nic... opuścić się da ale podnieść - cóż...

Pojawił sięjednak mały zonk. Zamek centralny zgłupiał - z pilota nie zamkniesz. Podłączyłem oryginalny moduł i działa... Echh...

Troszkę czasu miałem to sobie rozkręciłem ten moduł heh... Trochę tam elektroniki siedzi..



Pytanie - do czego jest ten przycisk obok "window lock" - co robi ? U mnie go nie ma...


robertdg - 02-08-2017, 22:05

Wojciech Bogacz napisał/a:
do czego jest ten przycisk obok "window lock" - co robi ? U mnie go nie ma...
Blokada obsługi szyb przez pasażerów, tylko z panelu kierowcy mozna sterowac szybami
Juiceman - 03-08-2017, 09:45

robertdg napisał/a:
Wojciech Bogacz napisał/a:
do czego jest ten przycisk obok "window lock" - co robi ? U mnie go nie ma...
Blokada obsługi szyb przez pasażerów, tylko z panelu kierowcy mozna sterowac szybami


A ten większy obok to zamykanie drzwi :wink:

Ale ja nie o tym... Ładna sigma : )))

Wojciech Bogacz - 03-08-2017, 16:07

Juiceman napisał/a:
Ale ja nie o tym... Ładna sigma : )))


Dzięki - ale do ładnej to jeszcze sporo jej brakuje - na razie jest "jako tako". Jakby porządnie wyplakować wnętrze to już będzie przyjemniej. No i muszę jeszcze założyć jakieś plastiki / osłonki - jak jest z pod lewą nogą z przodu na błotniku - tam gdzie sobie można nogę postawić...

Dzisiaj jednak nic nie robię tylko chyba szukam kabli zapłonowych - pasuje zmienić wreszcie a nie pisać heh.

mouseman - 05-08-2017, 22:00

Hehe Wojtek powiadasz że "robię to specjalnie" , jak nie bordowy Lancer C6x to teraz 3000GT w garniturze no i plecakiem 8) Powodzenia w dopieszczaniu auta :)
Napisz coś więcej jaka to wersja, wyposażenie....

Wojciech Bogacz - 06-08-2017, 12:44

mouseman napisał/a:
jak nie bordowy Lancer C6x to teraz 3000GT w garniturze no i plecakiem


Haha - coś w tym stylu :)

mouseman napisał/a:
Powodzenia w dopieszczaniu auta :)


Dziękuję :) Trochę tego będzie - dziś zakupiliśmy z żonką klucz do świec, podnośnik i lampkę warsztatową. Będzie się działo 8)

Zabieram się za wymianę świec i kabli. Świeczki będą te co wojtas polecał, kable też jakieś się znajdzie. Generalnie trzeba jeszcze kupić wszystko :)

Gazownik też zdiagnozował czemu auto gaśnie przy każdym przełączeniu na gaz (jak nie zrobię lekkiej przegazówki) - ktoś źle podłączył wtryskiwacze lpg - nie zgadza się kolejność zapłonu.

Dla potwierdzenia - czy kolejność wygląda tak ?


Plan pokrótce jest taki:

1. Zdjąć kolektor dolotowy - parę śrubek trzeba odkręcić ale dam radę 8)
2. Wymienić świece i kable.
3. Podłączyć wtryski LPG w odpowiedniej kolejności (kabelki są ponumerowane)
4. Przykręcić sprężarkę klimatyzacji (wcześniej kupić pasek do niej i osuszacz...)
4. Poskładać wszystko :twisted:
5. Cieszyć się jak głupi, że wszystko działa.
6. Zabrać ciężarną żonęsprawny i klimatyzowanym autem na przejażdżkę :finga:

mouseman napisał/a:
Napisz coś więcej jaka to wersja, wyposażenie....


Chyba najuboższa możliwa - nawet zderzaki porysowane :mrgreen: W praktyce - silniczek 6G72 ale 12V, manual, brak ECS i TCL, obecnie także ABS (bo jeden czujnik się "zdezintegrował" ).

Transmisji na żywo z garażu nie przewiduję (za bardzo bym się skompromitował :mrgreen: ).


Na koniec anegdota w wczoraj - kuzyn o mało szczęki nie pogruchotał o wylewkę w garażu jak przechodził koło naszej kosiarki....



Dopiero po kilku sekundach dotarła świadomość, że kolektor sobie tylko tam leży :badgrin:

mjsystem - 15-08-2017, 09:47

Nie wiem Wojtku, czy gratulować, czy współczuć. następne wyrzucone w błoto zaskórniaki. Wpakujesz mnóstwo kasy, wysiłku, nerwów, a satysfakcja wątpliwa. Przeżyłem to z galantem. :roll:
Wojciech Bogacz - 18-08-2017, 20:37

mjsystem napisał/a:
Nie wiem Wojtku, czy gratulować, czy współczuć. następne wyrzucone w błoto zaskórniaki. Wpakujesz mnóstwo kasy, wysiłku, nerwów, a satysfakcja wątpliwa. Przeżyłem to z galantem. :roll:


Także przerabiałem z Galantem więc wiem co i jak. Zamierzam jednak zrobić trochę przy tym aucie ale na na prawdę minimalnym budżecie.

Ostatnio nawet sam sobie wymieniłem świece i kable. Przełączyłem też kolejność wtryskiwaczy i pomogło jak ręką odjął.

Chciałem sobie wyregulować instalację ale przez swoją nieuwagę zrobiłem zwarcie na złączu diagnostycznym i teraz auto na LPG praktycznie nie nadaje się do jazdy :( Trzy cylindry nie pracują prawidłowo. Umówiłem się z gazownikiem - podepniemy inny sprawny i zobaczymy co będzie :)

Wojciech Bogacz - 08-09-2017, 09:34

Kolejny update - wymieniłem filtr paliwa i powietrza. Dziś planuję też kupić olej i filtr.

Generalnie wymiana filtra paliwa nie pomogła jakoś w odzyskaniu mocy. Jest tak głównie dlatego, że pompka paliwa nie daje ciśnienia... Sprawdzone i też na dniach planuję wymianę.

Udało się też odnaleźć jeden uszkodzony kabelek, i teraz Sigma zasuwa na gazie. Jest nadal słaba ale postaram się w miarę szybko podjechać na regulację lpg.

Nie ma może ktoś na zbyciu skrzyni biegów ?? Rozważyłbym zakup :) )))

wojtas - 08-09-2017, 19:03

Szykuje się ciężka przeprawa przy wymianie pompki. Współczuję osobie która będzie to robić. Korozja robi duże spustoszenie na deklu pompy, strach dotykać przewody. Potrafią rozsypać się w dłoniach. Generalnie temat ciężki ale do zrobienia.
Wojciech Bogacz - 11-09-2017, 12:28

wojtas napisał/a:
Szykuje się ciężka przeprawa przy wymianie pompki. Współczuję osobie która będzie to robić. Korozja robi duże spustoszenie na deklu pompy, strach dotykać przewody. Potrafią rozsypać się w dłoniach. Generalnie temat ciężki ale do zrobienia.


No i pocieszyłeś... a już miałem sam przekładać - tak na biegu, bo przecież "how hard can it be" ?

GóR3K - 24-09-2017, 20:53

Wojciech Bogacz napisał/a:
Kolejny dzień i kolejne wnioski...

Sekwencyjne LPG ma jednak swoje wymagania - kijowy gaz = kichanie. Zatankowałem dzisiaj na innej stacji - auto jedzie o wiele lepiej - zdarzyło sięjedno czy dwa zająknięcia ale nie tyle co poprzednio...

To nie instalacja drugiej generacji w Lancerze - nawet gałęzie łyknie i nie zauważysz...

Wziąłem się dzisiaj jednak za wymianę siłownika centralnego (od kierowcy). Niestety. Nadal jakieś śrubki i dźwigienki trzymają. Odpuszczam temat. Zrobi mój zaufany mechanik.

Postanowiłem jednak naprawić podnoszenie tylnej lewej szyby (jak jest gorąco, bo jak auto zimne to wszystko działa). Miałem pod ręką moduł z Diamante - włożyłem. Działa :) Niestety podnoszenie tylnej szyby nic... opuścić się da ale podnieść - cóż...

Pojawił sięjednak mały zonk. Zamek centralny zgłupiał - z pilota nie zamkniesz. Podłączyłem oryginalny moduł i działa... Echh...

Troszkę czasu miałem to sobie rozkręciłem ten moduł heh... Trochę tam elektroniki siedzi..

[url=https://images84.fotosik.pl/728/ea2f2c6584c75aedmed.jpg]Obrazek[/URL] [url=https://images81.fotosik.pl/727/df40c036e2a7982amed.jpg]Obrazek[/URL]

Pytanie - do czego jest ten przycisk obok "window lock" - co robi ? U mnie go nie ma...

[url=https://images83.fotosik.pl/727/ceaf3cbd5ef3a8aemed.jpg]Obrazek[/URL]


Panel który wrzuciłeś jest z Diamante a przycisk to blokada drzwi :)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group