Problemy techniczne - G4JP (4G63) Pomoc w wyborze Oleju silnikowego.
Damiano90 - 11-09-2017, 18:05
Dobra. Olej będzie jutro. Filtr mam Filtrona. Płukankę brać 300ml czy 500ml?
Janq - 11-09-2017, 18:48
Weź filtr MANNa albo KNECHTa
Damiano90 - 11-09-2017, 19:07
Filtr już kupiłem... Filtron Made in Poland
Jeszcze mogłem MANN'a ale za prawie 3x drożej. Filtrona kupiłem po zniżkach za 15zł... Mann za 39. Aż taka duża różnica będzie? Chyba nie co?
Hugo - 12-09-2017, 08:20
Damiano90 napisał/a: | Filtron Made in Poland | Nie wiem czy jest się z czego cieszyć Damiano90 napisał/a: | Jeszcze mogłem MANN'a ale za prawie 3x drożej. Filtrona kupiłem po zniżkach za 15zł... Mann za 39 | Jak to możliwe? Ostatnio kupowałem do 4G63 filtr MANN'a, symbol W610/3 za 17 zł.
grebob - 13-09-2017, 14:25
filtry Filtron oraz PZL Sędziszów ida na pierwszy montaz do VW.
Hugo - 13-09-2017, 21:21
Cytat: | filtry Filtron oraz PZL Sędziszów ida na pierwszy montaz do VW. | To teraz wiadomo z jakiego powodu padają te pompy oleju i obracają się panewki w nowych silnikach vw Taki żarcik.
Janq - 13-09-2017, 22:10
grebob, tylko jakość filtrów na pierwszy montaż jest zupełnie inna niż to, co jest rzucane na sklepy i hurtownie.
BTW. Z tego co widziałem jakiś czas temu to Filtron robi też dla Jaguara :]
Hugo - 14-09-2017, 07:35
Janq, dokładnie.
Janq - 14-09-2017, 20:05
Hugo, żeby uściślić - na pierwszy montaż idzie to, co najlepsze. Nieco niższa jakość jest rzucana na autoryzowany serwis. A wszystkie zamienniki i to, co jest na sklepy/hurtownie to to jest wiadomo co.
Wystarczy porównać jakoś sworzni do wahaczy czy łączniki stabilizatora TRW - to co jest na pierwszym montażu - bez problemu 150-200kkm i więcej (u mnie oryginalne sworznie wytrzymały jakieś 250kkm). To, co jest kupowane w zamienniku ledwo wytrzymuje 30-40kkm. U mnie łączniki stabilizatora (zamienniki TRW) z gumami z kompletu ledwo wytrzymywały 10-11kkm. Po tym, jak wywaliłem gumy i wstawiłem poli, i nowe łączniki to jeździ już chyba ze 3 lata.
Gdyby stacje ASO miały nieco niższe ceny, to ludzie bez problemu jeździliby tam po części :d
_
tre_k - 08-05-2018, 12:42
Mam okazje nabyc hyundai sonata 2.0 z tym silnikiem. Autko pobiera olej 200-300 ml na 1000 km wedlug sprzedajacego. Przebieg 330 tys km jest w lpg. Teraz pytanie czy w to jest sens wchodzic? Olej 10w40 autko z 2003 r. Chce tym robic 140 km dziennie co o tym myslicie ?
jacek11 - 13-05-2018, 19:11
tre_k napisał/a: | Autko pobiera olej 200-300 ml na 1000 km wedlug sprzedajacego. |
To jest katastrofa
Hugo - 14-05-2018, 21:06
Cytat: | To jest katastrofa | Nowe turbozłomy palą 1l/1000 km i jest OK
jacek11 - 14-05-2018, 22:38
Hugo napisał/a: | Nowe turbozłomy palą 1l/1000 km i jest OK |
To fakt
Ale zdrowy 4G63 nie jest łasy na oliwkę Mój staruszek z nie wiadomo jakim przebiegiem,z ciśnieniem w granicach 11 bar. wciąga jeden stan na 10000 km czyli ok. 0,5 litra
Hugo - 15-05-2018, 22:17
jacek11 napisał/a: | Ale zdrowy 4G63 nie jest łasy na oliwkę | Wieeem
Damiano90 - 31-05-2018, 17:23
tre_k napisał/a: | Mam okazje nabyc hyundai sonata 2.0 z tym silnikiem. Autko pobiera olej 200-300 ml na 1000 km wedlug sprzedajacego. Przebieg 330 tys km jest w lpg. Teraz pytanie czy w to jest sens wchodzic? Olej 10w40 autko z 2003 r. Chce tym robic 140 km dziennie co o tym myslicie ? |
Ja dzięki kolegom z forum wymieniłem olej na 5w40 i przepłukałem silnik. Mam przejechane na nim teraz 7 tysięcy i nie wziął prawie nic, to co uciekło to obstawiam uszczelkę pokrywy zaworów bo mi tamtędy jeszcze przed wymianą uciekało. 10w40 w przeciągu tych 12 tys wlałem prawie 2litry. Do tego po wymianie silnik zaczął ciszej pracować i przestało w nim postukiwać. Obecnie najechane mam ponad 233 tysięcy.
|
|
|