To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero III - Problem silnik Pajero 3.2 DiD

zbyszekm2 - 28-06-2018, 08:01

alexs6 napisał/a:
pytanie - gdzie najlepiej zrobić pompę ?
wczoraj po odpaleniu auta gasło , za którymś razem po odpaleniu chodziło ok ale już po wrzuceniu na "D " gasło ( mogłem tyci przytrzymać obroty gazem do około 1100 obrotów to nie gasło ) , przejechałem tak kilkaset metrów i praca się ustabilizowała i już za każdym razem odpala i jeździ normalnie , jednak myślę że sama wymiana filtra paliwa już nie pomoże ( choć jakiś miesiąc temu był wymieniany bo się okazało , że jakiś szlam się dostał i być może coś jeszcze pływa w zbiorniku ) kod błędu oczywiście 48

Zbrudzony nastawnik dawki paliwa
Zbiornik wymieniałeś?
Wylej paliwo z filtra paliwa, z dwóch stron i zobacz co w nim jest.

alexs6 - 28-06-2018, 09:17

zbiornik już brałem od Pana nawet jakieś ze 2 latka temu , jak się uda to dziś zmienię filtr i sprawdzę co tam jest i planuję przez otwór serwisowy zaglądnąć do zbiornika , tylko mam prawie na full zatankowany :(
zbyszekm2 - 28-06-2018, 10:00

alexs6 napisał/a:
zbiornik już brałem od Pana nawet jakieś ze 2 latka temu , jak się uda to dziś zmienię filtr i sprawdzę co tam jest i planuję przez otwór serwisowy zaglądnąć do zbiornika , tylko mam prawie na full zatankowany :(

A rura wlewowa? Wymieniona? Można otworzyć wlew i sprawdzić czy nie ma rdzy.

alexs6 - 28-06-2018, 10:26

rura nie była wymieniana i pewnie nie jest w najlepszym stanie i pewnie bym to od razu zrobił przy wymianie zbiornika ale cena rury jak za zbiornik

[ Dodano: 05-07-2018, 11:53 ]
ponownie ja - wymieniłem filtr paliwa , paliwo było czyściutkie , żadnych opiłków ani podobnych i już tydzień mijał i wszystko było ok , wczoraj nagle dojeżdżając do ronda auto ot tak zgasło znów , odpaliło normalnie jednak po wrzuceniu na " D " silnik wybierał jakby chciał zgasnąć , ale nie zgasł i wszedł na obroty i do dziś znów działa normalnie , podjechałem do znajomego żeby podłączył kompa i wyskoczył błąd 46 - zawór korekty wtrysku - obecny
i nie wiem co dalej robić

zbyszekm2 - 06-07-2018, 09:54

alexs6 napisał/a:
rura nie była wymieniana i pewnie nie jest w najlepszym stanie i pewnie bym to od razu zrobił przy wymianie zbiornika ale cena rury jak za zbiornik

[ Dodano: 05-07-2018, 11:53 ]
ponownie ja - wymieniłem filtr paliwa , paliwo było czyściutkie , żadnych opiłków ani podobnych i już tydzień mijał i wszystko było ok , wczoraj nagle dojeżdżając do ronda auto ot tak zgasło znów , odpaliło normalnie jednak po wrzuceniu na " D " silnik wybierał jakby chciał zgasnąć , ale nie zgasł i wszedł na obroty i do dziś znów działa normalnie , podjechałem do znajomego żeby podłączył kompa i wyskoczył błąd 46 - zawór korekty wtrysku - obecny
i nie wiem co dalej robić

Musisz podłączyć pod oryginalny komputer do mitsu. MUT3

alexs6 - 06-07-2018, 10:38

najbliżej mam do Wrocławia do serwisu mitsu jakieś 100 km a boję się nim teraz nawet po mieście jeździć .
ale na miejscu mam serwis bosch , to aż taka różnica pod jakiego kompa podłączę ?
czy ten błąd sugeruje raczej coś złego z pompą ?

wojtekkkkk - 07-07-2018, 08:54

skasować błąd, zresetować ECU, rozgrzać silnik i na testerze sprawdzić parametry. Testery uniwersalne czasem podają tylko błedne opisy, tester serwisowy wcale nie jest potrzeby.
alexs6 - 09-07-2018, 12:23

się moglibyście Panowie zdecydować bo na prawdę nie wiem co dalej z nim robić
myślę się umówić na wizytę we Wrocławiu w Mitsubishi

wojtekkkkk - 11-07-2018, 07:51

zapewne w końcu i tak trafisz do mnie, robimy tego bardzo dużo również dla serwisów.
alexs6 - 11-07-2018, 09:16

" robimy tego " - czyli co takiego robicie , że zapewne trafię do Ciebie ?
zbyszekm2 - 11-07-2018, 09:34

alexs6 napisał/a:
" robimy tego " - czyli co takiego robicie , że zapewne trafię do Ciebie ?

Ma na musli regeneracje pompy wtryskowej.
Jeśli podłączysz pod dobry komp. to wyświetli ci prawdziwe błędy.
Np 25, 43, 26, 48 to błędy z pompy wtryskowej.

alexs6 - 11-07-2018, 09:58

dziś odstawiłem auto do bosch serwis i na początek zleją paliwo i zaglądną do zbiornika i oczywiście podłączą pod kompa i zobaczymy czy pojawi się inny błąd niż ostatni 46 - jeśli okaże się że pompa jednak to jak można się skontaktować z panem na regenerację ? chłopaki zdemontują pompę i mogą wysłać pod adres który podam ...
zbyszekm2 - 11-07-2018, 13:16

alexs6 napisał/a:
dziś odstawiłem auto do bosch serwis i na początek zleją paliwo i zaglądną do zbiornika i oczywiście podłączą pod kompa i zobaczymy czy pojawi się inny błąd niż ostatni 46 - jeśli okaże się że pompa jednak to jak można się skontaktować z panem na regenerację ? chłopaki zdemontują pompę i mogą wysłać pod adres który podam ...

Moga, jak najbardziej :)
Niech jednak zaczną od sprawdzenia zawartości filtra paliwa.

alexs6 - 13-07-2018, 16:47

dziś właśnie odebrałem autko , zbiornik był czysty , paliwo czyste i będę jeździł dalej aż znów zgaśnie , jeśli się sytuacja będzie powtarzać demontuję pompę i będzie trzeba wysłać do pana , ale na razie mam nadzieję że coś tylko zaciągnął i stąd przygasanie :(

[ Dodano: 16-07-2018, 13:40 ]
zastanawia mnie tylko czemu auto normalnie jeździ , odpala i może tak stać na wolnych obrotach cały czas i nic , tylko jak już pojeżdżę i muszę się zatrzymać stojąc na " D " coś go przez sekundę szarpnie jakby chciał zgasnąć i dalej działa jak trzeba i nie wiem co z tym dalej robić bo nie mogę tak jeździć i czekać aż zgaśnie i już go nie odpalę - jakieś propozycje ? demontować pompę i wysyłać do Pana Zbyszka , czy gdzieś indziej ?

wojtekkkkk - 17-07-2018, 07:34

być może da się podregulować pompę żeby przedłużyć jej ,,życie,, Regenerowane pompy zacierają się, więc warto jak najdłużej ratować oryginał.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group