To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Colt CA0 - [CA4A 1.6] (zbyt?) wysokie obroty na "luzie"

konrad1704 - 25-03-2007, 20:49

Łukasz W, moglbym liczyc na pomoc przy diagnozie kondensatorow i ich ewentualnej wymianie? bo jakos sam nie bardzo czuje sie na silach a czytajac Twoja historie wiem ze juz opanowales ten temat.
Anonymous - 25-03-2007, 21:16

Konrad kompoter w moim Colcie uratowal moj kolega z pracy
za tydz porozmawiamy na zlocie :wink:

tak jak napisalem ze moze to byc przyczyna takiego zachowania sie auta ale to nie jest na 100% powiedziane! :|
osobiscie zalecam wymiane kondensatorow kazdemu kto tego nie robil :evil: tak jak napisal KRZYZAK te kondensatory zostaly przewidziane na pare lat 7-9 a nasze CAO maja najmniej 12 :wink:

w tej przypadlosci jaka Ty opisujesz dobrze aby wypowiedzial sie ktos wysoki ranga :wink:
POZDRAWIAM

konrad1704 - 25-03-2007, 21:31

na wymiane kondensatorow czailem sie juz dlugo tylko jakos brak umiejetnosci przeszkadzal, wiem ze wszyscy na forum zwracaja na to duza uwage i ze jest to wazne. i nawet jak by to nie rozwiazalo tego problemu to moze by rozwiazalo jakis problem z ktorego nie zdaje sobie jeszcze sprawy :lol: lub poprostu ochronilo samo ECU, co rowniez bylo by duzym sukcesem.
Hugo - 25-03-2007, 22:23

Łukasz W napisał/a:
gdy silnik jest rozgrzany to od 900 do 1100obr
Proponuję się tym zająć. Masz za wysokie wolne obroty i w dodatku jakaś dziwna rozbieżność. Prawidłowe to 750-max. 900.
pawela napisał/a:
powiem tylko ze u mnie na zimnym po odpaleniu na kilka sekund wskakuje na 2000, potem utrzymuje sie na na 1300-1400 a jak sie rozgrzeje 750-800.
Tak dokładnie jest u mnie. Tylko w poprzednim poście się nie rozpisywałem w szczegółach. 2 000 obr. wskakuje na moment, a później kilkaset obrotów niżej.
A poza tym nie siejcie takiej paniki na temat kondensatorów w ECU :roll:

Anonymous - 26-03-2007, 09:24

Hugo masz racje, nie chcialem nikogo wystraszyc na temat ECU :| (nie mialem tego na celu) poprostu sam mialem z tym niemile przezycia :|
jezeli wskazowka obrotomieza w momencie odpalenia odrazu wendruje na 2000obr i nieutrzymujac tej wartosci :!: odrazu spada nizej to jest normalna sprawa i jest wszystko ok :!: :!: :!:

ja swoje wolne obroty specjalnie ustawilem wyzej bo silnik wtedy rowniutko pracuje,
gdy spadnie nizej 900 wtedy czuje delikatne drgania (jest to nieprzyjemne) ale mam zamiar wlasnie sie tym zajac :arrow: poduszki

Anonymous - 27-03-2007, 14:55

BTW: może mi ktoś przypomnieć jak regulujemy obroty? Skręcenie w lewo powoduje wzrost czy spadek obrotów?
Anonymous - 27-03-2007, 18:20

w lewo - obroty rosną,
w prawo - obroty spadają
:biggrin: :mrgreen: :lol: :o

Hugo - 27-03-2007, 18:52

shortybmx napisał/a:
w lewo - obroty rosną,
w prawo - obroty spadają
Dokładnie odwrotnie. Jeśli mówimy o śrubie do regulacji znajdującej się pod zaślepką na przepustnicy.
Anonymous - 27-03-2007, 19:33

dokładnie o tej srubie mówimy i ...

kręcąc nią w prawo (tzn zgodnie z ruchem wskazuwek zegara) wkręcasz ją bardziej (głębiej) a zatem zmniejszasz dopływ powietrza przez bajpas (nie wiem jak sie to pisze) w związku z czym obroty spadają...

kręcąć ta samą srubką w lewo (czyli przeciwnie do ruchu wskazuwek zegada) wykrecasz tą srubke a za tem otwierasz bajpas i zwiękaszasz ilosc powietrza które przez ten bajpas płynie a za tem obroty rosną ...

jesli sie myle to przepraszam za wprowadzanie w błąd ale jestem na 99% przekonany ze jest tak jak napisałem...
nie moge teraz sprawdzic ale jutro zrobie to napewno...

Krzyzak - 28-03-2007, 10:42

shortybmx napisał/a:
kręcąc nią w prawo (tzn zgodnie z ruchem wskazuwek zegara) wkręcasz ją bardziej (głębiej) a zatem zmniejszasz dopływ powietrza przez bajpas (nie wiem jak sie to pisze) w związku z czym obroty spadają...


jest dokladnie jak piszesz

Hugo - 28-03-2007, 13:09

:oops: Sorry


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group