[02-06]Lancer CS0 - Rozrząd z pompą wody
krzychu - 09-08-2018, 10:16
robertdg napisał/a: | Po jakich 60tys? |
No mi rozciągnął się i przeskoczył o 2 ząbki po 64 tys... Więc po przekroczeniu o 6% Twojego interwału którego nigdzie nie można się oficjalnie doszukać... Więc odbieram to jedynie jako zalecenie.
Po 4 latach? Tak jak mówiłem nikt o wieku nie mówi, nawet oryginał się nie wymienia zależnie od wieku. Więc to też tylko zalecenie... W każdym razie wytrzymał 6 lat i 3 dni...
I tak jak mówię jakby ktoś napisał na pasku wymień po 60 tys albo 4 latach to ok. Wtedy zamiast 4 używany był 6 i to nie jest 6%....
NIE MA TAKICH ZAPISÓW NIGDZIE!!!!
Dla mnie ta firma jest skreślona. Początkowo myślałem się kontaktować z firmą co to za badziewie sprzedaje. Ale widzę że nie spotkałoby się to ze zrozumieniem bo to ja wymagam od zamienników takiej samej trwałości albo poinformowania klienta że jest mniej trwały... Wy dajecie przyzwolenie na bylejakość... Tak do przemyślenia.
Mnie jeszcze pocieszyło to że silnikowi się nic nie stało i działa bez problemu. Ale na przyszłość polecam aby to Wasz mechanik kupił części. Wtedy macie jednego odpowiedzialnego, a nie tak jak w moim przypadku dwóch (sprzedawcę części i mechanika).
zbychu74 - 09-08-2018, 11:02
Bizi78 napisał/a: | zbychu74 napisał/a: | Coś mi się wydaje ,że oryginał to gates . |
W 2.0 to chyba bardziej UNITTA .
Obrazek |
Gates i Unitta to połączenie firm Gates i Nitta.
robertdg - 09-08-2018, 20:57
krzychu napisał/a: | robertdg napisał/a: | Po jakich 60tys? |
No mi rozciągnął się i przeskoczył o 2 ząbki po 64 tys... Więc po przekroczeniu o 6% Twojego interwału którego nigdzie nie można się oficjalnie doszukać... Więc odbieram to jedynie jako zalecenie.
Po 4 latach? Tak jak mówiłem nikt o wieku nie mówi, nawet oryginał się nie wymienia zależnie od wieku. Więc to też tylko zalecenie... W każdym razie wytrzymał 6 lat i 3 dni...
I tak jak mówię jakby ktoś napisał na pasku wymień po 60 tys albo 4 latach to ok. Wtedy zamiast 4 używany był 6 i to nie jest 6%....
NIE MA TAKICH ZAPISÓW NIGDZIE!!!!
Dla mnie ta firma jest skreślona. Początkowo myślałem się kontaktować z firmą co to za badziewie sprzedaje. Ale widzę że nie spotkałoby się to ze zrozumieniem bo to ja wymagam od zamienników takiej samej trwałości albo poinformowania klienta że jest mniej trwały... Wy dajecie przyzwolenie na bylejakość... Tak do przemyślenia.
Mnie jeszcze pocieszyło to że silnikowi się nic nie stało i działa bez problemu. Ale na przyszłość polecam aby to Wasz mechanik kupił części. Wtedy macie jednego odpowiedzialnego, a nie tak jak w moim przypadku dwóch (sprzedawcę części i mechanika). |
Takich informacji powinien udzielić Ci mechanik przy montażu, bo informacje takie sa uzyskiwane podczas szkolen czy od producentów czesci, Jak nei wierzysz ze w interwał paska zebatego wlicza sie wiek to poczytaj rózne poradniki motoryzacyjne - tam jasno jest okreslone ze przecietny zywot paska to ~5 lat, choc zdarzaja sie takie przypadki gdzie interwal wydluzony jest do znacznego wieku i przebiegu. Pasek sklada sie z elementów podatnych na starzenie i warunki użytkowe, jak w wiekszosci takich produktów wystepuje okres przydatnosci. Ty jestes klientem i nie masz obowiazku znac takich rzeczy bo nierzadko zakodowane sa przez producentów w okreslonych symbolach.
Dodatkowo informatory branzy motoryzacyjnej jak np. autodata podaja informacje producenckie dla czesci oryginalnych wiec opieranie wlasnosci czesci zamiennej na oryginale jest błedne.
Nie mam zamiaru Ci niczego udowadniac, ale jezeli uwazasz ze interwał czasowy nie dotyczy paska rozrzadu to jestes w błedzie
Tutaj masz cos zapisane, a takich informacji jest o wiele wiecej zawartych zarówno dla oryginałow jak i zamienników
https://magazynauto.interia.pl/porady/eksploatacja/silnik-2870/news-nie-przeciagaj-z-paskiem-rozrzadu,nId,768818
Za swoje niedoinformowanie to aluzje mozesz snuc do sprzedawcy lub mechanika, ale pisanie czegos o czym nie miales pojecia nie jest równe z prawda
krzychu - 09-08-2018, 23:44
robertdg - dla mnie jako konsumenta sprawa jest jasna jak drut. Nie wiem dlaczego bronisz producenta który nie raczy poinformować że jego części nie wytrzymują tylko co oryginał... Nie wiem dlaczego tłumaczysz producenta... Skoro robi paski które wytrzymują mniej i nie informuje o tym to dla mnie nie jest to produkt zgodny z umową...
I tak na marginesie. Mogę mieć w wszelkie poradniki. Nie darzę ich zaufaniem. Mogę chyba? Producent samochodu nie wspomina o wieku paska. Producent części zamiennej też nie raczy jej podać. Dla mnie to jasny przekaz. Dla Ciebie nie i dajesz na to przyzwolenie i jeszcze ich tłumaczysz... Słabe to po prostu. Zacznij od nich oczekiwać jasnej informacji i świat stanie się lepszy.
Może mogę mieć pretensję to mechanika ale już drugi tłumaczy mi że powinno to wytrzymać tyle co oryginał... Jakby ktoś powiedział wymień po 60 tys lub 4 latach to bym kupił oryginał który się wymienia co 90 tys i według moje wiedzy bez względu na wiek, a nawet jeśli liczyć 6 przegląd to po 6 latach.
Żeby była jasność ja rozumiem Twoje tłumaczenie, rozumiem że części się starzeją. To dla mnie logiczne i jasne. Ale nie zgadzam się na nie informowanie wprost o tym konsumenta. Czy wyraziłem się jasno? Pomimo szczerych chęci odnalezienie takiej informacji nie mam ich w poważnych źródłach. Przewertowałem instrukcje, karty przeglądów, autodate i pudełko po obecnym pasku continentala (gdzie jest tylko data do której możesz zamontować go w samochodzie).
Nie ma nigdzie takiej informacji.
robertdg - 10-08-2018, 07:43
krzychu napisał/a: | dla mnie jako konsumenta sprawa jest jasna jak drut. Nie wiem dlaczego bronisz producenta który nie raczy poinformować że jego części nie wytrzymują tylko co oryginał... Nie wiem dlaczego tłumaczysz producenta... Skoro robi paski które wytrzymują mniej i nie informuje o tym to dla mnie nie jest to produkt zgodny z umową... | Nie bronie, nie tłumacze, kwestia wiedzy i doswiadczenia.
krzychu napisał/a: | I tak na marginesie. Mogę mieć w wszelkie poradniki. Nie darzę ich zaufaniem. Mogę chyba? Producent samochodu nie wspomina o wieku paska. Producent części zamiennej też nie raczy jej podać. Dla mnie to jasny przekaz. Dla Ciebie nie i dajesz na to przyzwolenie i jeszcze ich tłumaczysz... Słabe to po prostu. Zacznij od nich oczekiwać jasnej informacji i świat stanie się lepszy. | Na nic nie daje przyzwolenia, oczywiscie masz prawo mieć to w głebokim poważaniu, ale jak wyżej napisałem z mojego punktu widzenia to kwestia nabytej wiedzy i doświadczenia.
krzychu napisał/a: | Może mogę mieć pretensję to mechanika ale już drugi tłumaczy mi że powinno to wytrzymać tyle co oryginał... Jakby ktoś powiedział wymień po 60 tys lub 4 latach to bym kupił oryginał który się wymienia co 90 tys i według moje wiedzy bez względu na wiek, a nawet jeśli liczyć 6 przegląd to po 6 latach. | Nie wytrzymuja, prędzej byłbym sklonny wytestowac na własnej skórze Dayco lub Hitchinson względem oryginalnego interwału, ale cena ryzyka jest niewspólmierna do zakupu oryginalnego zestawu pasków ~470zł
Anonymous - 13-08-2018, 01:31
zbychu74 napisał/a: | Pompa gmb lepiej aisin,rolki ntn,pasek mitsuboshi lub contitech. |
Aisin to dziś marnej jakości dystrybutor (nie producent) sprzedający z europejskiego depot w Belgii co popadnie w swoich kartonach.
Sprzęgła Aisin (notabene dziwnie tanie) rozlatują się już po roku użytkowania...
A tu pouczający przykład z pompą wody Aisin: http://www.accordklubpols...trze%C5%BCenie/
|
|
|