Pajero III - [3.2 DID] Problem z silnikiem (film) pomocy :)
ajo1212 - 26-01-2018, 00:24
Ustawiłem rozrząd na znaki by pierwszy tłok był w gmp ustawiłem zawory na pierwszym tłoku później obracasz wal by krzywki walka były do siebie symetrycznie na 4 tłoku (do góry) i ustawiasz czwarty tłok nast tłok nr 2 a na koniec tłok nr 3 ja jeszcze dla pewności po ustawieniu kręcilem wałem i sprawdzałem luzy na każdym tłoku czy wartości są takie same jak ustawiłem wcześniej. Po przekreceniu wału o ileś tam stopni tam gdzie krzywki były w górze np ssący na 1 gdy wydech zamknięty itd na innych tłokach nie wiem czy zrozumiałe wytłumaczyłem w każdym bądź razie wszystko ładnie się zgadza i silnik o wiele ciszej pracuje i szybciej mi odpala.
Grzegorz76 - 26-01-2018, 07:29
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=81833 koledzy tu piszą o regulacji luzu zaworowego jaki powinien być ? - nie mogę do tego się dokopać
Georg - 26-01-2018, 12:49
Dla silnika 4M41 manual serwisowy podaje:
Standard:
Intake 0,02mm - 0,06mm
Exhaust 0,05mm - 0,09mm
Limit:
Intake 0,10mm
Exhaust 0,15mm
ajo1212 - 26-01-2018, 22:27
Ja ustawiłem 0.05 i 0.10 dziś zrobiłem 10km i zagotowalo mi wodę co się okazało Góra się gotowala dół zimny termostat padł i to mogło być przyczyną że pękł mi tłok po prostu za wysoka temperatura była jutro nowy termostat i dam znać
Zioter - 26-01-2018, 23:40
Dowiedzieć się coś na tym forum to jakaś masakra... autko właśnie sprzedałem wczoraj he jedna cieszaca mnie rzecz w tym wszystkim że kupiłem ponad rok temu dojezdzilem poobijalem nic nie robiłem poza pompa abs (wymieniłem sam uzywke 600zł) i paskami alternatora i na koniec żona poprawiła wygląd przodu:( i sprzedalem tylko z 2tys strata polecam pajero :)
ajo1212 - 27-01-2018, 22:34
Witam ponownie wszystko było ok ale na chwilę co się okazało bąbelki i bije ciśnienie do układu chłodniczego chłodniczke agr pominąłem i pytanie czy mogę pominąć chłodzenie turbo? Bo zauważyłem że ma luzy na boki i gdy jadę to mniej więcej od połowy gazu do Maxa taki dziwny gwizd i podejrzewam że to ona tak gwiazda miał ktoś taki przypadek że turbo pchalo ciśnienie do układu chłodzenia czy czeka mnie jeszcze raz zdjęcie głowicy?
zbyszekm2 - 29-01-2018, 08:07
ajo1212 napisał/a: | Witam ponownie wszystko było ok ale na chwilę co się okazało bąbelki i bije ciśnienie do układu chłodniczego chłodniczke agr pominąłem i pytanie czy mogę pominąć chłodzenie turbo? Bo zauważyłem że ma luzy na boki i gdy jadę to mniej więcej od połowy gazu do Maxa taki dziwny gwizd i podejrzewam że to ona tak gwiazda miał ktoś taki przypadek że turbo pchalo ciśnienie do układu chłodzenia czy czeka mnie jeszcze raz zdjęcie głowicy? |
Nie ma wpływu na bomblowanie. W turbo nigdy nie cieknie woda.
ajo1212 - 29-01-2018, 13:31
Wyszło że uszczelka jakas trefna była bo w jednym miejscu delikatnie puszczala dziś dziś głowica delikatnie splanowana została i będę składał śruby jak były nowe go mogę założyć jeszcze raz ?
Na kartce z śrub miałem dociagnuecia 100nm potem 49+-5 nm i 2x90 stopni a według manuala jest bez tego 100nm i pytanie czy to normalne że 100mn a potem 50nm? Czy dokręcac tak jak w manualu pisze?
zbyszekm2 - 29-01-2018, 14:36
ajo1212 napisał/a: | Wyszło że uszczelka jakas trefna była bo w jednym miejscu delikatnie puszczala dziś dziś głowica delikatnie splanowana została i będę składał śruby jak były nowe go mogę założyć jeszcze raz ?
Na kartce z śrub miałem dociagnuecia 100nm potem 49+-5 nm i 2x90 stopni a według manuala jest bez tego 100nm i pytanie czy to normalne że 100mn a potem 50nm? Czy dokręcac tak jak w manualu pisze? |
to nie uszczelka była winna tylko ktoś kto dokręcał głowicę raczej.
Grzegorz76 - 29-01-2018, 18:13
W moim manualu też wspominają o 98Nm ale to chyba chodzi jakiej siły należy spodziewać się przy odkręcaniu. Przy dokręcaniu 49 +/- 5 Nm potem +90st. i jeszcze raz +90st.
Nie logiczne jest dokręcanie najpierw 100Nm a potem 49Nm
zbyszekm2 - 30-01-2018, 07:52
Grzegorz76 napisał/a: | W moim manualu też wspominają o 98Nm ale to chyba chodzi jakiej siły należy spodziewać się przy odkręcaniu. Przy dokręcaniu 49 +/- 5 Nm potem +90st. i jeszcze raz +90st.
Nie logiczne jest dokręcanie najpierw 100Nm a potem 49Nm |
Żeby dokręcać na momenty, musi być wszystko nowe, łącznie z niewypracowanym kluczem dynamometrycznym.
Jeśli jedna rzecz jest używana dokręca się na "doświadczenie"
Nigdy nie poprawialiśmy głowicy, ale często jak komuś po montażu głowicy puszcza płyn to z reguły zawsze jest za słabo dokręcona.
ajo1212 - 02-02-2018, 22:28
Wszystko poskładalem Jeszcze raz i wszystko jest ok a co mnie zdziwiło Pajero ma większego kopa niż kiedy zostal zakupiony
|
|
|